Opiniuj.pl - strona główna

Opiniami warto się dzielić!

ITAKA opinie

Ocena na podstawie 161 opinii

2.90 / 5

  • Oferta
    3.20
  • Obsługa klienta
    2.66
  • Cena/Jakość
    2.86

Dodaj własną opinię »

Sortuj wg: daty | oceny
  • ~zbyszek1968 / 2018-11-17 16:48
    Ocena: 1.33 / 5
    1. Dwukrotna zmiana opcji wyjazdu. Zmiana miejsca wylotu, zmiana miejsca przylotu, zmiana transportu i czasu przejazdu z lotniska do hotelu.
    Z lotniska w Ochrydzie do miejscowości Święty Stefan jedzie się 15 – 20 minut.
    Z lotniska w Tiranie jechaliśmy cztery godziny.
    2. Organizator nie poinformował Klientów o konieczności wykupienia dodatkowego ubezpieczenia kosztów leczenia, pomimo, iż wie, że Macedonia nie należy do UE i nasze Europejskie Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego nie mają tam zastosowania. Natomiast sumy ubezpieczenia KL w ramach umowy turystycznej są niewystarczające do pokrycia rzeczywistych kosztów leczenia i/lub ratownictwa.
    3. Wylot w dniu 07.08.2018 o godzinie 03.25 z Katowic.
    W dniu 04.08.2018 o godzinie 20.30 otrzymaliśmy SMS z numeru opisanego
    jako Itaka o treści : „ Witamy. Uprzejmie informujemy, ze podczas pobytu w Macedonii beda Panstwo objeci telefoniczna opieka rezydenta, ktory stacjonuje
    w Albanii. Do jego zadan nalezy pomoc przy przylocie i wylocie na lotnisku
    w Tiranie. Ze wzgledu na mobilny dyzur rezydenta, na miejscu nie zostanie zaprezentowana oferta wycieczek fakultatywnych. Pozdrawiamy ”
    Pisownia oryginalna.
    A co w razie sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia ?
    Z Tirany do Ohrydu jest około 3 – 5 godzin jazdy bez przerwy samochodem osobowym zależnie od ruchu ciężarówek i pory dnia plus podwójna odprawa
    na granicy.
    Nikt z turystów nie ma obowiązku biegłej znajomości języka angielskiego i / lub macedońskiego.
    Koszt minuty połączenia telefonicznego to 4,96 zł taryfikowane co pełną minutę,
    koszt wiadomości sms to 1,50 zł.
    Wycieczki fakultatywne wykupiliśmy w lokalnej agencji turystycznej dzięki uprzejmości i pomocy Państwa Rezydentów z konkurencji za 60 % ceny
    oferowanej przez Itakę.
    4. W ofercie Itaki brak jakiejkolwiek informacji o problemach z rezydentem
    na miejscu. Od Polaków obecnych na miejscu dowiedzieliśmy się, że rezydent był, ale się spakował i po prostu uciekł w dniu naszego przyjazdu, czyli 07.08.2018.
    5. Po przylocie do Tirany kilkanaście minut chodziliśmy z bagażami po hali przylotów i szukaliśmy stanowiska BT Itaka. Na terenie lotniska w Tiranie
    nie było żadnej Informacji gdzie znajduje się stanowisko tej firmy.
    Okazało się, że jest zlokalizowane około 50 metrów poza budynkiem lotniska.
    Jakoś inne biura podróży mają swoje stanowiska na terenie hali przylotów,
    tylko nie Itaka. Nie było żadnej kartki, ani informacji głosowej na terenie lotniska.
    Przy stanowisku Itaki, gdzie były trzy osoby rezydentów, otrzymaliśmy od jakiegoś Pana w mundurku Itaki, bez identyfikatora kopertę i informację
    „Proszę iść do tego białego busa. Ja tam za chwilę przyjdę.”
    To był nasz jedyny kontakt z „rezydentem” Itaki. Już się nie pojawił. Odjechaliśmy do Macedonii bez spotkania z rezydentem, za opiekę którego przecież zapłaciliśmy !!!
    6. Bus ,którym jechaliśmy okazał się być bez klimatyzacji, przy trasie w pełnym słońcu i zewnętrznej temperaturze około 30 stopni Celsjusza, a do tego mocno wysłużony, co odczuliśmy dobitnie ze względu na jakość tamtejszych dróg.
    Kierowca na szczęście znał język angielski w stopniu podstawowym.
    To jednak nie podniosło komfortu ani standardu podróży.
    7. Również nasz powrót, wyjazd z hotelu okazał się być bardzo problematyczny.
    Z numeru +355699788181 w dniu 19.08.2018 o godzinie 22.59 otrzymaliśmy wiadomość „Dzien dobry. Informujemy o godzinie wyjazdu z hotelu na wylot
    do Katowic ( wylot z Tirany 23:50 21.08.2018). Wyjazd z hotelu Holiday M
    21.08 godz. 17:50 (taxi).Do zobaczenia na lotnisku. Agnieszka Wirkowska
    bp Itaka”
    Faktycznie podjechał jakiś prywatny samochód o godzinie 18.15 i Pan zapytał
    po angielsku czy jedziemy do Tirany. Nie miał ani identyfikatora, ani żadnego dokumentu z Itaki, a samochód wyglądał na prywatny, gdyż nie miał żadnych oznaczeń.
    Równie dobrze mógłby to być porywacz lub terrorysta.
    Był to granatowy osobowy Mercedes sedan na max. 5 osób.
    Następnie podjechaliśmy 200 metrów dalej do hotelu Tino, gdzie czekały kolejne dwie osoby z bagażami. Tu powstał problem, gdyż po prostu zabrakło miejsca żeby zabrać wszystkich i bagaże. W konsekwencji musieliśmy opuścić ten samochód i razem z drugą parą podróżnych czekaliśmy blisko godzinę na zmianą samochodu na większy. W sumie wyjazd z hotelu opóźnił się ponad półtorej godziny.
    Na lotnisko w Tiranie dojechaliśmy około godziny 22.10.
    Ani przed budynkiem lotniska, ani w hali odlotów nie było nikogo z Itaki.
    Sami dotarliśmy do stanowiska odprawy już w trakcie gdy trwała.
    Okazało się, że wylot został przesunięty na 23,25. Na szczęście nastąpiło opóźnienie i wylecieliśmy z Tirany o godzinie 0.30.
    8. Rezydent Pani Magdalena K. w Albanii na nasze zapytanie sms
    o spotkanie odpowiedziała, że nie będzie żadnego spotkania. Nie zainteresowała się również czy turyści w Macedonii bezpiecznie dojechali do hoteli, czy mają jakieś problemy.

    Hotel "holiday m" w miejscowości Svety Stefan koło Ochrydy okazał się być hostelem, a jedzenie to tragedia
    Zaletyjedyny plus tego hostelu to lokalizacja z własną plażą i widok z pokojów zlokalizowanych od strony jeziora.
    WadyBiuro turystyczne itaka, tym razem to tragedia. Nigdy więcej.
    "hotel" brudny, jedzenie to kpina, musieliśmy sami sobie kupować produkty na śniadanie, żadnych standardów sprzątania. Omijać z daleka zarówno ten hostel jak firemkę itaka
  • ~mack / 2018-11-15 20:53
    Ocena: 1.00 / 5
    oferta okazała się nie zgodna z rzeczywistością. Ponieważ gram z synem amatorsko w squasha wybraliśmy hotel, który oferował odpowiednie boisko. Okazało się, że zlikwidowano go ponad rok wcześniej. Mimo pełnej dokumentacji reklamacyjnej i sprawy sądowej, firma nie poczuła się do winy, przeprosin itp. Na szczęście otrzymałem częściową rekompensatę. Niestety nie była adekwatna do zaniedbania, arogancji Itaki. Firma liczy, ze mała część zawiedzionych klientów złoży reklamację, jeszcze mniejsza złoży pozew do sądu. Czują się bezkarni. Była to już druga sytuacja, kiedy oferta mocno różni się od realu. I już ostatnia, więcej nie skorzystam z ich oferty.
    Zaletybrak, arogancja i brak rzetelności.
    Wadyfirma niegodna poświęcenia urlopu.
  • ~Janusz K. / 2018-11-15 16:08
    Ocena: 3.33 / 5
    Brałem udział w wycieczce do LONDYNU nr.rezerwacji 1223892 i z wycieczki jako turystycznej wraz z żoną jesteśmy zadowoleni.Ale pokój w QUEENS HOTEL na 4 piętrze na poddaszu było wielką tragedią!Pokój wyglądał jak dla pracowników technicznych hotelu!!! Żeby okno otworzyć trzeba było wchodzić na krzesło ponieważ znajdowała się klamka na wysokości 2,5 metra od podłogi!!! Przez cały czas mogliśmy oglądać tylko niebo!!!Zamiast stołu był blat przykręcony do ściany na wysokości 160 cm.Tak było kiedyś na dworcach kolejowych!!!Nikt nie uprzedził nas żeby mieć z sobą adaptery do ładowania komórek.Jak nam powiedziała pilotka Beata można je było wypożyczyć w recepcji co okazało się błędem!Pomimo załączonej dokumentacji fotograficznej reklamacja została załatwiona odmownie!!!Tłumacząc się, że cyt:LEŻAŁO TO JEDYNIE W GESTII HOTELARZA:Pytam się z kim zawierałem umowę???-z HOTELARZEM!!!Pod względem turystycznym było bardzo dobrze!!!w BIURZE Obsługi poinformowano mnie że przy następnym wyjeżdzie dostaniemy upust co okazało sie BZDURĄ!!!W związku z takim potraktowaniem NAS rezygnujemy z wyjazdów z tym BIUREM ITAKA!!!Nie polecam tego biura ponieważ po faktcie potraktowano NAS jak intruzów i ,,JELENI" których udało się naciągnąć!!!
    ZaletyPILOTKA I PRZEWODNICZKA POSIADAŁY BARDZO DUŻO WIADOMOŚCI!!!
    WadyJuż wymieniłem wyżej!!!
  • ~Jagoda / 2018-11-14 10:01
    Ocena: 3.00 / 5
    Wróciłam z mężem z wycieczki z Tajlandii miała to być Uczta dla ducha a była uczta finansowa dla biura. Podróżuje dużo i nigdy jeszcze nie spotkałam takiej pilotki z biura ITAKA, całkowity brak asertywności. Ponadto chciałam państwa uprzedzi jeśli ktoś z was będzie kupował lokalne wycieczki to tylko przez biura lokalne. Nasza przewodnicza pani Małgorzata kupie wycieczki dwukrotnie droższe o takim samym programie " tak dba o dobro klientów Itaki". Jednocześnie chce uprzedzić państwa o tym ,ze na miejscu musieliśmy zapłać 50 dolarów dodatkowo na tak zwane napiwki dla obsługi hotelowej. Miło to "głęboki sens " ponieważ jednemu z naszych towarzyszy podróży nie zapakowano walizek z hotelu do autokaru za transport walizki podróżnik musiał zapłacić 90 dolarów. Wycieczka przebiegała w rytmie czasu jaki dyktował pan przewodnik z Tajlandii. Długo będę zastanawiał się czy kupić wycieczkę z ITAKI.
    ZaletyDobre hotele
    WadyBrak dobrej opieki ze strony organizatora
  • ~Itaka oszuści!!!!!!!!!!!!!!! / 2018-11-13 23:24
    Ocena: 1.00 / 5
    Itaka to istni oszuści, oferowany był hotel czterogwiazdkowy na Krecie w trakcie pisania umowy,bo przybyciu na miejsce masakra, w pokojach karaluchy, łóżka pozarywane nie mówiąc o komforcie spania w łazienkach brud i syf, sedes poklejony silikonem bo woda lała z każdej strony totalna pomyłka ten wyjazd.
    Teraz przy reklamacji mówią że hotel spełniał standardy, totalnie olewają klienta jak już zapłaci za wycieczkę. ZŁODZIEJE I OSZUŚCI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Chętnie bym zorganizował zebranie kilku osób oszukanych i sprawę oddać zbiorowo do sądu za oszustwa.
    ZaletyZŁODZIEJE I OSZUŚCI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    WadyZŁODZIEJE I OSZUŚCI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ~ROXY / 2018-11-02 00:26
    Ocena: 3.00 / 5
    Jestem bardzo rozczarowana postawą rezydenta i całej obsługi Itaka na miejscu pobytu. W segregatorze Itaki informacja, o której transfer hotelu na lotnisko. Niestety nikt się po nas nie zjawił, nie zadzwonił. Gdyby nie inny autokar jadący na lotnisko nas nie zabrał zostalibysmy pod hotelem oddalonym o 60km od lotniska. Na lotnisku proszeni rezydenta o wyjaśnienie powiedział, że nie ma czasu na rozmowę mimo, że przez godzinę później stał w tym samym miejscu!!!!
  • ~Daga / 2018-10-31 15:32
    Ocena: 5.00 / 5
    Nie mogę do niczego się przyczepić, obsługa hotelowa lekko nie miła, ale to nie wina biura podróży, ludzi się nie uświadczy ;). Ogólnie wakacje udane, w fajnej cenie i spoko standardzie
    Zaletycena, miejsce, czasowość
    Wadyobsługa
  • ~Gość2018 / 2018-10-29 18:18
    Ocena: 2.00 / 5


    Zanim wyjedziesz z BP Itaka warto przeczytać później możesz tylko płakać, że miałeś zmarnowany urlop. Itaka za nic nie odpowiada, transfer do hotelu 4 godziny zamiast 2, niejadalne pakiety w czasie wycieczek fakultatywnych sprzedawanych przez ITAKE, nie ich sprawa, rezydent ma tylko sprzedać wycieczki, reszta nie ich sprawa, oto oficjalne stanowisko BP na złożoną przez mnie reklamację:

    "Ustosunkowując się do poruszonej kwestii wyżywienia w trakcie realizacji wycieczki
    fakultatywnej informujemy, że hotel nie ma obowiązku przygotowywania suchego prowiantu dla
    uczestników wycieczek a zgodnie z informacją umieszczoną zarówno w naszym katalogu jak i na
    stronie www.itaka.pl (Informacje praktyczne) cyt: „Klienci uczestniczący w wycieczkach
    fakultatywnych nie otrzymują zwrotu za niewykorzystany w tym czasie pokój hotelowy i posiłki.
    (...)”. Niemniej jednak przepraszamy, jeśli zaistniała sytuacja spowodowała Państwa dyskomfort.
    W odniesieniu do wycieczki fakultatywnej bardzo nam przykro, że realizacja zakupionej na
    miejscu wycieczki fakultatywnej wzbudziła negatywne uwagi i w imieniu jej organizatora
    najmocniej przepraszamy za opisane niedogodności.
    W katalogu z ofertą oraz na naszej stronie www.itaka.pl, zakładka Zanim zarezerwujesz
    wyraźnie informujemy o możliwości zakupu wycieczek na miejscu oraz ich organizacji przez
    lokalne agencje turystyczne (cyt: WYCIECZKI LOKALNE Turyści mają możliwość wzięcia
    udziału w fakultatywnych wycieczkach lokalnych, płatnych na miejscu. Wycieczki do
    interesujących miejsc turystycznych, często niedalekich od miejsca pobytu są przyjemnym urozmaiceniem
    wczasów. Klienci uczestniczący w wycieczkach fakultatywnych nie otrzymują zwrotu za
    niewykorzystany w tym czasie pokój hotelowy i posiłki. Wycieczki lokalne organizowane są przez
    lokalne agencje turystyczne na warunkach przez nie określonych. Istnieje możliwość
    niezorganizowania wycieczki z powodu zbyt małej liczby chętnych).
    Obecny na miejscu rezydent pomaga Klientom w zakupie wycieczek" dwa razy droższych od tych oferowanych przez lokalne biura.
    ZaletyŁadny hotel, wyżywienie na 3+
    WadyBrak rezydenta, daleko od lotniska, drogie wycieczki fakultatywne,
  • ~Zuzanna / 2018-10-24 11:55
    Ocena: 1.00 / 5
    Daję Itace 1 punkt za dwa doświadczenia które mam za sobą.
    Pierwsze to zamiana hotelu podczas wyjazduu na Madere na położony 30 km od miejsca na którym nam zależało. Hotel położony w odosobnionym miejscu. Oczywiście żadne reklamacje ani rekompensaty za zepsute wakacje czy konieczność wynajmowania samochodu nie zostały przez Itakę uwzględnione.
    Drugie to manipulowanie przy opiniach wystawianych na ich stronie po odbyciu wycieczki. Nie publikują komentarza jeżeli im nie pasuje i sami zawyzaja ocenę główną. W przypadku naszej opinii przyznali sobie 6 na 6 chociaż nie wynika to z ocen cząstkowych !
  • ~Asia / 2018-10-20 14:52
    Ocena: 5.00 / 5
    Będąc z Itaką na wakacjach czułam się bezpiecznie. Dotarliśmy w ustalonym terminie, bez żadnych opóźnień. Na miejscu zastaliśmy piękny hotel, dokładnie taki jak został przedstawiony na stronie internetowej. To był moje czwartek wakacje z Itaką i na pewno nie ostatnie.
Dodaj własną opinię »

Pytania i odpowiedzi

Dodaj pytanie » Zobacz wszystkie pytania »

Zobacz również

ITAKA
Ocena: 2.90, ilość opinii: 161
TUI
Ocena: 4.72, ilość opinii: 6
mBank
Ocena: 2.14, ilość opinii: 420
Flixbus
Ocena: 2.12, ilość opinii: 310
Link4
Ocena: 1.65, ilość opinii: 236
nju mobile
Ocena: 3.31, ilość opinii: 105
Netflix
Ocena: 3.03, ilość opinii: 99
Virgin Mobile
Ocena: 2.72, ilość opinii: 52