Opiniuj.pl - strona główna

Opiniami warto się dzielić!

ITAKA opinie

Ocena na podstawie 396 opinii

2.69 / 5

  • Oferta
    2.97
  • Obsługa klienta
    2.49
  • Cena/Jakość
    2.69

Dodaj własną opinię »

Sortuj wg: daty | oceny
strona 1 z 20
  • ~Lilia34 / 2020-06-29 11:08
    Ocena: 5.00 / 5
    W tamtym roku byłam z całą rodziną w Chorwacji z biurem Itaka. Było wspaniale. Jak tylko dowiedziałam się, że w lipcu Itaka znowu startuje z ofertą. Od razu kupiłam wycieczkę. Tym razem wybieramy się do Grecji :)
    ZaletyDbałość o potrzeby klienta
  • ~Agnieszka / 2020-06-27 06:29
    Ocena: 1.00 / 5
    UWAGA WPLACASZ ZALICZKĘ I PO WAKACJACH I ZALICZCE NA 194 DNI.NIE WIERZCIE PRACOWNIKOM ITAKI CHYBA MAJĄ PREMIE OD KAZDEGO NAIWNEGO CO WPLACI PIENIĄDZE A NA KONIEC TRZASKAJA SŁUCHAWKA TELEFONU I PA...OJ BARDZO CHCIALABYM SPOTKAĆ PANIA MALGORZATE Z ITAKI ....
  • ~Roman / 2020-06-26 14:40
    Ocena: 1.00 / 5
    UWAGA na firmę Itaka. Mają nową metodę na pozyskanie twoich pieniędzy! Płacisz zaliczkę potem Itaka likwiduje tą wycieczkę co najlepsze ze nie przez covid i piszą do Ciebie ze za 180dni dostaniesz zwrot! I to wszystko zgodnie z ustawą. Ale o tym porozmawiamy w sądzie!
    ZaletyNie ma
    WadyUWAGA na firmę Itaka. Mają nową metodę na pozyskanie twoich pieniędzy! Płacisz zaliczkę potem Itaka likwiduje tą wycieczkę co najlepsze ze nie przez covid i piszą do Ciebie ze za 180dni dostaniesz zwrot! I to wszystko zgodnie z ustawą. Ale o tym porozmawiamy w sądzie!
  • ~pik-pik / 2020-06-09 08:42
    Ocena: 1.00 / 5
    Złodziejska firma nie zwraca pieniędzy z rezygnacji z wycieczki z powodu Covid-19.Życzę im żeby szybko firma upadła.
    Zaletyżadne
    Wadynie sposób wszystkich wymienić
  • ~pierwszy i ostatni raz z Itaka / 2020-05-14 16:57
    Ocena: 1.00 / 5
    UWAGA OSZUŚCI - zamawiałem bony Itaka na kwotę 2000zł, a dostałem na kwotę 1000zł. Oczywiście załączony dokument potwierdzający zakup opiewa na kwotę 2000zł. Zapłacone zostało też 2000zł, bo inaczej by nie wysłali. Teraz w nagrodę mam dzwonić pod nr tel obsługujący bony który cały czas jest zajęty. Może takich osób jak ja jest więcej? Nic tylko pogratulować. Przestrzegam wszystkich, bo teraz ja muszę się martwić, dzwonić aby dostać to za co zapłaciłem. NIGDY biura ITAKA - NIGDY! Nie uwierzę w bajki typu, ktoś się pomylił, nie zauważył, bo to ściema. Bylo do spakowania 10 bonów, na każdym jest kwota 100zł zamiast 200zł, różnica zdecydowana. Dodatkowo dokument zakupu bonów. Ciężko jest aż tak się pomylić.
    WadyOszuści
  • ~Katarzyna / 2020-05-08 14:01
    Ocena: 1.67 / 5
    Tragedia! Oszukują klientów. Sami anulowali wycieczkę jeszcze przed epidemią, a teraz nie chcą oddać pieniędzy. Najpierw zaproponowali bon na dwa lata, a teraz stwierdzili, że tylko informowali mnie, że mają takie w ofercie, a ja co najwyżej mogę liczyć na bon do lipca tego roku. Oszuści. Nie polecam!
    ZaletyBRAK
    WadyOszuści
  • ~Janusz / 2020-04-29 17:18
    Ocena: 1.00 / 5
    Prezes Zarządu Mariusz Jańczuk.

    W kwietniowym numerze miesięcznika Forbes ze zdziwieniem przeczytałem pana wywiad w którym stwierdza, że "jako touroperator chciałbym, żeby do naszej dyspozycji pozostawić pieniądze, które przez ostanie trzy lata zbieraliśmy w funduszu gwarancyjnym." W dalszej części wywiaduj twierdzi Pan, że "to są nasze pieniądze."
    Tymczasem prawda wygląda inaczej, to nie są pieniądze turoperatoprów, to są pieniądza, które wpłacają do funduszu za pośrednictwem biur podróży klienci. To są pieniądze klientów.
    W wycenie oferty jest to oddzielna pozycja za którą płaci kupujący wycieczkę.
    Pisanie nieprawdy może mniej zaznajomionych z tematyką czytelników wprowadzać w błąd.
    Rozumiem trudną sytuację biur podróży jak też i wielu przedsiębiorców w innych branżach, bo sam jestem przedsiębiorcą. Uważam, że firmą należy się wsparcie w tych trudnych czasach. Ale to nie powód aby wyciągać ręce po nie swoje pieniądze i jeszcze wprowadzając opinię publiczną w błąd. Na pewno w wyniku kryzysu spowodowanego epidemią zbankrutuje część biur podróży. Jeżeli pieniądze z funduszu zostaną wydane to jak będą chronieni klienci? W poprzednich latach kiedy nie było jeszcze funduszu byliśmy świadkami wielu upadłości biur podróży i pozostawieniu klientów bez wsparcia. Czy o tym Pan nie wie czy nie chce wiedzieć? Uważa Pan, że klienci powinni być pozbawieni ochrony kosztem biur podróży bo wasze dobro jest ważniejsze niż klientów?
    Jako wielokrotny klient Itaki jestem zbulwersowany takim stanowiskiem prezesa zarządu jednego z największy biur podróży i całkowitego nieliczenia się z dobrem klientów.

    Janusz
  • ~Pablo / 2020-04-22 22:16
    Ocena: 1.00 / 5
    Nawet nie pofatygowali się nas powiadomić ze nie zamierzają zwrócić środków. Zero profesjonalizmu.
    ZaletyZero
    WadyNie znam
  • ~Henryk / 2020-04-09 08:58
    Ocena: 1.00 / 5
    Moja opinia (na wyjeździe nie byłem) na temat obecnej sytuacji jest następująca. Ustawa z dnia 31 marca 2020r.(poz. 568) o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw – mówi w: „Art.15k.1. Odstąpienie od umowy w trybie określonym w art.47 ust.4 ustawy z dnia 24 listopada 2017r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych lub rozwiązanie przez organizatora turystyki umowy o udział w imprezie turystycznej w trybie określonym w art.47 ust.5 pkt 2 tej ustawy, które to odstąpienie od umowy lub rozwiązanie umowy pozostaje w bezpośrednim związku z wybuchem epidemii wirusa SARS-CoV-2, jest skuteczne z mocy prawa po upływie 180 dni od dnia powiadomienia przez podróżnego o odstąpieniu lub powiadomienia o rozwiązaniu przez organizatora turystyki.” Czyli dotyczy to tylko przypadku wystąpienie epidemii wirusa SARS-CoV-2 i żadnych innych przypadków. Jeśli odstąpienie od umowy konsumenta nie jest związane z koronawirusem to biuro podróży nadal musi zwrócić pieniądze w ciągu 14 dni. Konsument w przypadkach związanych z koronawirusem przez kolejne 180 dni będzie zmuszony obowiązkowo kredytować działalność biur podróży plus okres od zakupu oferty do chwili odstąpienia konsumenta lub wypowiedzenia przez biuro podróży. Sprytnie nikt nie zniósł obowiązku zapłaty przez konsumenta w określonym czasie przed wyjazdem pozostałej kwoty należności na rzecz biura podróży. I w ten sposób biuro podróży może uzyskać od klienta całą należność za ofertę a następnie na dwa dni przed wyjazdem/wylotem powiadomić konsumenta o niemożliwości zorganizowania imprezy, i dopiero od tej chwili będą liczyć 180 dni na zwrot całej sumy. Z kolei, jeśli biuro podróży upiera się i odmawia uznania konsumentowi praw z artykułu 47, ust. 4 to musi wtedy zapewnić bezpieczny przewóz podróżnych do miejsca docelowego w związku z czynnikami zewnętrznymi, czyli koronawirusem. Pomijając sprawę koronawirusa, który obecnie ma duży wpływ na planowanie turystycznych wyjazdów trzeba być zawsze przygotowanym na niespodzianki ze strony biur podróży a to przyda się na przyszłość. Według specjalistów walka z koronawirusem może potrwać jeszcze rok. Niepewna sytuacja w sektorze turystycznym będzie na pewno trwała jeszcze długie miesiące. Jeśli konsument chce zrezygnować z imprezy turystycznej, zwłaszcza samolotowej to nawet obecnie nie zawsze musi czekać i korzystać z art.47 „ustawy z dnia 24 listopada 2017r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych”. Jeśli ktoś z Konsumentów podejmuje decyzję, że w związku z tą lub inną sytuacją nie wybiera się na wakacje w tym sezonie lub w przyszłości to może wcześniej lub mógł wcześniej, najlepiej z winy biura podróży skorzystać z art. 46 tej samej ustawy, gdzie „Organizator turystyki przed rozpoczęciem imprezy turystycznej może dokonać jednostronnie zmiany warunków umowy o udział w imprezie turystycznej” – na przykład zmienić godziny wylotu i przylotu (w ten sposób konsument traci nawet dwa dni imprezy turystycznej) lub inne istotne dane zapisane w umowie (teraz biura tego nie będą robić, ale przyda się na przyszłość), powiadamiając o tym obowiązkowo konsumenta a wtedy konsument między innymi „odstępuje od umowy o udział w imprezie turystycznej za zwrotem wszystkich wniesionych wpłat i bez obowiązku wniesienia opłaty za odstąpienie, albo odstępuje od umowy o udział w imprezie turystycznej oraz przyjmuje zastępczą imprezę turystyczną.”. I po sprawie. Nigdy nie używamy słowa „rezygnuję” lub „wypowiadam” umowę, zawsze używamy formy „odstępuję” i to najlepiej z winy biura podróży. Ponadto, ostatecznie lepiej wcale nie pojechać na imprezę turystyczną lub nie stawić się na lotnisku na wylot, niż zrezygnować – pieniądze i tak stracone. Na wszystko najlepiej mieć podkładkę w postaci maila, kopii dokumentów i potwierdzenia wysłania, smsa, a wszystkie rozmowy bezpośrednie i telefoniczne radzę obowiązkowo nagrywać, co jest zgodne z prawem. Zresztą tak należy robić zawsze. Każde biuro podróży wykorzysta do końca wszystkie przepisy na swoją korzyść a odsyłanie o pomoc prawną do powiatowych rzeczników konsumenta albo do Polskiej Izby Turystyki lub innych instytucji to strata czasu. Ponadto można zgłosić do prokuratury zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa a wtedy ewentualne postępowanie będzie bezpłatne. Albo skierować pozew do sądu z powództwa cywilnego (płatne, ale po wygranej można odzyskać: pieniądze wydane na imprezę oraz potraktować je jako kredyt udzielony biuru podróży, koszty postępowania sądowego, ewentualne koszty prawnika oraz należy zwrócić się do sądu o zabezpieczenie na koncie biura środków finansowych na ten cel do zakończenia postępowania, plus odsetki za cały okres). Ostatecznie biura ogłoszą upadłość a za rok rozpoczną działalność pod zmienioną nazwą i taniec zacznie się od nowa. Lepiej znać przepisy i z nich korzystać.
    ZaletyJakie? za wszystko przecież płaci konsument.
    WadyOpisane jak wyżej.
  • ~Marcin / 2020-04-02 14:24
    Ocena: 1.00 / 5
    Oszusci!!! Odstapiłem od umowy zgodnie z prawem i zgodnie z umowa mieli mi zwrocic zaliczke w ciagu 14 dni potracajac koszty manipulacyjne!! Pieniedzy nie chca zwrocic nie majac zadnej podstawy prawnej do tego!!! Uwazaja ze wystapienie premiera na konferencji daje im prawo do nie zwracania zaliczki!!! PRAWO NIE DZIALA WSTECZ!!
    NIDGY wiecej z itaka!!!
  • ~Kamila / 2020-04-01 20:49
    Ocena: 4.33 / 5
    Nasza wycieczka na Maderę była zaskakująco udana :) Oferta fajna no i wszystko było tak, jak miało być, więc jesteśmy zadowoleni. Choć mogłaby być ciut tańsza ;) Przegapiliśmy oferty last minute.
  • ~Anton / 2020-04-01 19:44
    Ocena: 1.00 / 5
    Firma która w ustawowym terminie nie zwraca pieniędzy za odwołany wyjazd!! Powołuje się na względy formalno-prawne i oczekiwanie na przyszłe(!!) ustawy. Wnioski nasuwają się same - nigdy więcej z ITAKA!!!
    Zalety-------------------
    Wadyrzetelność równa 0
  • ~Jurek / 2020-04-01 13:38
    Ocena: 1.00 / 5
    Zakupiliśmy za własne oszczędności wycieczkę rocznicę ślubu. Co dnia dzisiejszego nie zwrócono nam pieniędzy a sami ją odwołali. Otrzymaliśmy maila że w przeciągu 2 tygodni otrzymamy pieniądze, minął miesiąc i nic. Jak tak można oszukiwać ludzi. Proszę uważajcie na tą firmę z Opola. Wstydu nie ma właściciel
    ZaletyBrak kompetencji
    WadyZła obsługa klienta
  • ~Anka / 2020-03-31 22:36
    Ocena: 4.00 / 5
    Wycieczka do Turcji dobrze zorganizowana. Wszystko się w zasadzie zgadzało. Wycieczkę kupiłam w obniżonej cenie, bo last minute i uważam, że cena była adekwatna. Wycieczkę dobrze wspominam.
    Wadynie wychwyciłam jakichś szczególnych braków
  • ~Marek / 2020-03-31 15:54
    Ocena: 1.00 / 5
    Firma która oszukuje i nie chce oddać pieniędzy za niewykorzystane wycieczki. Życzę im żeby nie utrzymali się na rynku bo na oszustwie daleko nie zajada
  • ~Liliana / 2020-03-30 21:29
    Ocena: 4.00 / 5
    Bardzo dobrze wspominam wycieczkę na Maderze. Organizacja była jak najbardziej zadowalająca. Komfortowe warunki zarówno podrózy jak i pobytu w hotelu. Świetna rezydentka :)
  • ~Wczasowicz / 2020-03-27 21:34
    Ocena: 1.00 / 5
    No i dostali co im się należało...
    Analiza wejść na strony i oferty wakacji w celu podbijania ceny na najbardziej klikane już im się skończy....
    Dlatego przestaliśmy z nimi podróżować...
    ZaletyMile panie w biurach
    WadyPodnoszenie cen
  • ~Uczciwy klient / 2020-03-22 19:32
    Ocena: 1.00 / 5
    ITAKA - firma złodziejska . Nie chcą oddać pieniędzy za wyjazd narciarski do Hiszpanii pomimo zapewnień ze oddadzą , pieniędzy - brak . Kombinatorzy i złodzieje . Prezes powinien dzisiaj być w AŚ .
  • ~Barbara / 2020-03-20 22:36
    Ocena: 1.00 / 5
    ZŁODZIEJE I OSZUŚCI!!! DO SĄDU Z NIMI!!!
    Mieliśmy wykupioną wycieczkę do Hiszpanii na początku maja, ale z uwagi na obecną sytuację , postanowiłam zrezygnować w ustawowym terminie 40 dni. Dziś zadzwoniła pani z Itaki i poinformowała mnie , ze zwrot zaliczki otrzymam za ok 180 dni, a nie 14 , jak było zapisane w regulaminie!!
    NIGDY WIĘCEJ Z ITAKĄ!!!!
  • ~maga / 2020-03-20 18:11
    Ocena: 1.00 / 5
    Omijacjie itakę szerokom łukiem, wielkie oszustwo będą na wakacjach w Omanie,mając wykupione 2 tygodnie pobytu, podczas epidemii Konorawirusa zmuszeni bylismy po tygodniu wracać do domu. Kontaktując się z Itaką inprosząc o zwrot połowy wplaty Itaka nie wiem jakin cudem ale podaje mi 25% zwrotu a nie 50% oszusci NIE POLECAM ITAKI!!!
    Zaletybrak
    Wadysame
strona 1 z 20
Dodaj własną opinię »

Zobacz również

ITAKA
Ocena: 2.69, ilość opinii: 396
TUI
Ocena: 2.59, ilość opinii: 86
Rainbow Tours
Ocena: 2.67, ilość opinii: 53
Funclub
Ocena: 2.48, ilość opinii: 20
Flixbus
Ocena: 2.28, ilość opinii: 890
mBank
Ocena: 1.92, ilość opinii: 754
Link4
Ocena: 1.56, ilość opinii: 358
Netflix
Ocena: 2.60, ilość opinii: 261
HBO GO
Ocena: 1.79, ilość opinii: 188
nju mobile
Ocena: 3.02, ilość opinii: 176