Oferta wakacji all inclusive w Albanii hotel Grand Blue Fafa, wskazane 5 gwiazdek jest raczej życzeniem a nie rzeczywistością. Hotel 3 gwiazdkowy. Organizatorem wycieczki jest Itaka. Mimo że transfer na lotnisko zaplanowany jest o północy, pokój musiałam opuścić o 10. I tak to północy mam się włóczyć po hotelu i siedzieć w lobby. Gdy zadzwoniłam do opiekuna Itaki usłyszałam że powinnam się cieszyć że w ogóle mogę jeszcze korzystać z infrastruktury hotelu. Więc wysoka cena jakość słaba.
ZaletyBrak
WadyWiele
~Wrona 588 / 2025-08-03 11:46
Ocena: 1.00 / 5
Jak masz kupić wycieczkę to hit jak przyjeżdżasz ma miejsce i po 30min wiesz ze u Janusza ma wsi jest lepiej za 1-100ceny -dzwonisz do rezydentki a ona ma na ciebie wywalone to jedynie co zostaje oddać sprawę do prawnika
ZaletyBrak
WadyOgólne mrówa bary z przekąskami nie czynne przywieźć ludzi z dziećmi do hotelu o 9 rano gdzie doba rozpoczyna sie o 15stej
~Jagoda / 2025-07-30 11:37
Ocena: 4.67 / 5
Mam na imię Jagoda. Odbyłam wycieczkę z ITAKA 12- 20 lipca br. - na północy o północy. Wycieczka bardzo ciekawa pod względem krajobrazów, muzeów itp. Wycieczkę uatrakcyjniła nam Pani Magda, która służyła ogromną wiedzą dotycząca Skandynawii. Miała dla każdego czas, żeby pomóc w różnych sytuacjach. Z taką Panią przewodnik można się wybrać nawet na koniec świata.
ZaletyProgram bogaty, urozmaicony, ciekawy,
-śniadania na bogato, różnorodność smaków
- kierowca, jeździł z nami bardzo bezpiecznie, starał się równię pokazywać miejsca na foto zdjęcia z ciekawymi widokami,
- empatyczna z ogromną wiedzą merytoryczną i dużym doświadczeniem Pani Magda przewodnik
- program wycieczki ciekawy
- grupa turystów zintegrowana
Wadybrak
~Jarosław / 2025-07-29 10:10
Ocena: 1.33 / 5
Oferta niezgodna z realiami.
przepłacona - po powrocie nie ma winnych !!!!!!!!!!!!!!
Wadyniezgodne z ofertą
~Marcelina / 2025-07-29 09:48
Ocena: 2.00 / 5
Nie polecam. Wykupiłem.wakacje na Cypr. 8500 od osoby 11 dni w sierpniu. Faktoj błąd że nie doczytałem ale okazało się że samolot jest liniowy i należy wykupić miejscówki. Jadąc z rodziną chciałbym wiedzieć obok siebie . Okazało się że koszt najtańszej miejscówki to 180 zł / os i nikt nie jest w stanie mi powiedzieć czy dotyczy to jedne czy w dwie strony. Płaca tyle pieniędzy za wakacje nie spodziewałem się że biuro zrobi taki numee że będzie trzeba opłacac taką opcję . Nie polecam !!!!!
WadyUkryte dodatkowe koszty
~Zły Dziad / 2025-07-27 14:13
Ocena: 3.67 / 5
Marakesz, wylot z Itaką.
Lipiec 2025.
Po przylocie na lotnisko brak transferu do hotelu, po interwencji w Itace, trzeba dzwonić a opłaty nie są niskie, brak reakcji. Do hotelu dostajemy się dzięki uprzejmości lokalnych kierowcowt.
Sam hotel, Rijad Ifoulki nie idzie przechwalić, wszystko, wszystko, wszystko fantastyczne, obsługa, śniadania, sam hotel, pokój, lokacja hotelu.
Transfer powrotny na lotnisko - brak info.
Dzownimy więc, bo jakoś trzeba wrócić, i płacimy kolejne krocie w roamingu, po rozmowie i długiej późniejszej dyskusji online, dostajemy info gdzie ma czekać auto- nie było go tam.
Było gdzie indziej., 3 rano Marakesz, a my z walizkami się szwendamy, nie było ciekawie, aczkolwiek finalnie okazało się super bezpiecznie.
Generalnie hotel ok,organizator nie ok.
ZaletyHotel
WadyOrganizacja
~Szymon / 2025-07-15 14:12
Ocena: 1.00 / 5
Drodzy turyści - zanim zdecydujecie się na wyjazd zorganizowany przez biuro podróży ITAKA - szczególnie "Bałkański wehikuł czasu" dwa razy się zastanówcie.
Nasz wyjazd odbył się w terminie 5-12 czerwca - lot z poznania. (Rezerwacja nr 12662675)
W dniu przylotu napotkaliśmy istotny problem organizacyjny - pomimo wczesnego dotarcia do hotelu (około godziny 6:00), nie zapewniono nam zakwaterowania. Zostaliśmy zmuszeni do oczekiwania na pokój aż do godziny 14:00, czyli przez 8 godzin, siedząc w hotelowej recepcji z bagażami. Warto nadmienić, że nasz lot napotkał dwugodzinne opóźnienie, a więc planowo powinniśmy dotrzeć do hotelu o godzinie 4 rano.
Zaznaczę, że cała grupa lecąca z poznania stawiła się zgodnie z planem wycieczki na lotnisku o północy, a więc cała noc nieprzespana.
W opisie wycieczki zawarto informację „Zależne od godziny przylotu zakwaterowanie” co jasno wskazuje na otrzymanie kluczy do pokoju zaraz po przybyciu do hotelu.
Reklamacja została zgłoszona do Itaki, natomiast Pani Karina Matysek nie widzi żadnego problemu w zaistniałej sytuacji i reklamację odrzuciła. Zrzuciła winę na hotelarza twierdząc, że nie miał obowiązku kwaterowania nas przed rozpoczęciem dobry hotelowej.
W całej tej sytuacji najgorsze jest to, że człowiek nie był o tym poinformowany. W życiu nie zgodziłbym się na taki scenariusz, tym bardziej, że dzień przed wylotem człowiek nie miał możliwości na wypoczynek ze względu na pracę.
Dodatkowo nie mieliśmy możliwości wykupienia na własną rękę dodatkowej doby, gdyż zwyczajnie hotel nie był na to przygotowany.
Odradzam biuro Itaka. Swoich klientów traktują jak bydło. Udzielają nieprawdziwych informacji w swoich opisach. Jeśli macie już wykupione jakieś wycieczki, to koniecznie wypytajcie o wszystko, bo opis wyjazdu to jedno wielko oszustwo. Zapraszam do kontaktu każdego kto chce uzyskać szczegóły całej tej sytuacji.
~Wiesław / 2025-07-14 10:19
Ocena: 2.67 / 5
Itaka wykupuje najtańsze i najgorsze pokoje w hotelach My płacimy za super pokój Więcej ja k inne nacje Czy Polak musi być zawsze okradany ?
ZaletyOferta
WadyDrogo i byle jak Poczucie że ktoś Cię okradł
~Patrycja / 2025-05-28 20:53
Ocena: 5.00 / 5
Wybrałysmy ofertę "Rzym " . Jesteśmy zachwycone . Wszystko było super. Program dopięty na ostatni guzik. Hotel czyściutki i śniadania bardzo dobre:) Mieliśmy najlepszego pilota Krzysztofa, który zawsze służył pomocą i był uśmiechnięty:) Odpowiednią osobą na odpowiednim miejscu:) Dziękujemy jeszcze raz biurze jak i również pilotowi za tak spedzeony świetnie czas
~Lucy / 2025-05-20 20:19
Ocena: 1.00 / 5
Jestem obecnie w Turcji. Z Itaki. Hotel QPremium. Nie polecam dla osób ceniących odpoczynek w względnej ciszy. B.glosna muzyka przy basenach, walka o leżaki, po godzinie znikają bezpowrotnie niektóre dania. Zenada
ZaletyBrak
WadyCiemne pokoje. W nocy brak wody. Brak lepszych trunków. To jest ultra inclusive wg ITAKI.
~Ivonna / 2025-05-18 12:28
Ocena: 4.33 / 5
Kreta hotel Panorama - Uwaga na podatek turystyczny (opłata klimatyczna) w Grecji w 2025 roku został podniesiony i wynosi: 10 euro/pokój/noc w hotelu 4-gwiazdkowym płatny przy zameldowaniu.
ZaletyOferta
WadyZameldowanie w hotelu tylko przez aplikację, voucher w wersji pdf jako załącznik trzeba było wysłać na maila, który został udostępniony w recepcji hotelowej, wersja papierowa rezerwacji jako podstawa do zameldowania nie brana pod uwagę! Wiele osób miało z tym problem , nie każdy obsługuje aplikacje w języku angielskim.
~Artur / 2025-05-10 09:47
Ocena: 3.00 / 5
Uwaga na podatek klimatyczny w Tunezji . Większość ludzi myśli że są to sprawy groszowe ale za pobyt standardowy dwie osoby dorosłe za 7 dni pobytu podatek wynosi 56 euro lub 63 dolary płatny przy meldunku w hotelu a to już robi dodatkowa kwote. Biuro podróży informuje pisemnie o tym ale w walucie Tunezyjskiej której nie ma w kantorach więc nie wiadomo jaki jest przelicznik a w samym hotelu od razu chcą opłaty w euro lub dolarach
~Aleksandra / 2025-04-19 18:20
Ocena: 3.00 / 5
Organizacja podróży była po prostu okropna. Tragicznie dobrany czas transferów. Wylecieliśmy w czwartek, 10 kwietnia o 22:40 z Warszawy. Na lotnisku w Hurghadzie czekał na nas jakiś stary autobus, który ledwo jechał, przez co odległość z lotniska do hotelu (50 km z dodatkowym przystankiem w jednym hotelu po drodze) pokonaliśmy w około 2 godziny – to było straszne. Ostatecznie zameldowaliśmy się w hotelu w piątek około 6 rano, a już tego samego dnia na godzinę 11:30 (jeśli dobrze pamiętam) zostało zaplanowane spotkanie z przedstawicielem biura podróży. Kto uznał, że to dobry pomysł?
Sama obecność przedstawiciela biura na miejscu to osobna historia – jeszcze nigdy nie spotkałam się z tak bezczelnym i nieprofesjonalnym podejściem do klienta. Ponieważ z wyżej opisanych powodów nie uczestniczyliśmy w tym spotkaniu, napisaliśmy następnego dnia (w sobotę) wiadomość na numer WhatsApp, który podano nam na kartce rozdanej w autobusie. Minął tydzień, a odpowiedzi nie otrzymaliśmy – wiadomość nawet nie została odczytana.
Dopiero ostatniego dnia pobytu udało się nam z nim skontaktować z innego numeru telefonu – wcześniej mój mąż zadzwonił do centrali i zgłosił, że przedstawiciel nie odpowiada. Chcieliśmy się dowiedzieć czegoś o jeszcze bardziej koszmarnej „organizacji” wyjazdu (o czym zaraz napiszę), ale przedstawiciel nie był w stanie odpowiedzieć na żadne pytanie i cały czas powtarzał, by kontaktować się z centralą. Na pytanie, dlaczego przez tydzień nie odpowiedział na wiadomość, powiedział, że nie wiedział, od kogo ona pochodzi, ponieważ nie było w niej nazwiska ani nazwy hotelu. Gdy zapytałam, dlaczego sam nie próbował tego ustalić (bo ja nie wiedziałam, że to konieczne), odpowiedział, że to ja wykazałam „zbyt małe zainteresowanie sprawą”, bo przez cały tydzień nie zadzwoniłam jeszcze kilka razy ani nie pojawiłam się w dzień jego dyżuru w hotelu (o ile się nie mylę, był to niedziela – dzień po mojej wiadomości, wtedy jeszcze miałam nadzieję, że jednak odpowie). Potem już w ogóle przestał odpisywać – to był szok. Takiego braku szacunku i bezczelności dawno nie doświadczyłam.
Jeśli chodzi o „organizację” powrotu – to był osobny koszmar i dowód na całkowitą ignorancję ze strony biura podróży. Wymeldowanie z hotelu mieliśmy 17 kwietnia o 12:00 w południe, a transfer na lotnisko został zaplanowany na północ. Zabrano nam opaski i przez 12 godzin musieliśmy się błąkać po terenie hotelu jak bezdomni – to było po prostu straszne. Dostaliśmy jedynie kartkę, że możemy zjeść obiad w godzinach 13:00–15:00, a resztę czasu musieliśmy „przetrwać” na ciastkach, które można było kupić w hotelowym sklepie – innego jedzenia nie było.
Dodam, że transfer był dopiero o północy, a samolot odlatywał o 3:40, a w Warszawie mieliśmy wylądować około 8 rano. Czyli od obiadu w hotelu do przylotu do Polski – prawie 20 godzin bez normalnego posiłku! Jedzenia w samolocie również nie zapewniono. Miałam wrażenie, że biuro podróży nie traktuje nas jak ludzi i uważa, że 20 godzin bez porządnego jedzenia to żaden problem. To skandaliczna sytuacja – próby wyjaśnienia tego na miejscu oczywiście nic nie dały.
Dla porównania: tego samego dnia wymeldowywali się i wracali do domu turyści lecący do Wrocławia i Katowic, którzy mieli transfery odpowiednio o 10:40 i około 14:00. Wymeldowanie dla wszystkich było jednak o 12:00. Co innego poczekać 2 godziny na transfer, a co innego 12 – nie jestem w stanie opisać mojego szoku.
Organizacja całej wycieczki to było 0 na 100 – nie mogę polecić biura podróży Itaka nikomu. To był po prostu koszmar.
~Rodzina / 2025-04-11 19:10
Ocena: 1.00 / 5
Chciałabym wyrazić swoje niezadowolenie z przebiegu wycieczki objazdowej. Grupa wylatująca z Katowic została pozbawiona noclegu, kolacji i czasu na odpoczynek po przylocie do Egiptu – od razu przewieziono nas na granicę z Jordanią. Nie mieliśmy możliwości przebrania się ani zjedzenia posiłku, a rano zamiast śniadania otrzymaliśmy jedynie skromny prowiant.
Pomimo zmęczenia od razu rozpoczęło się zwiedzanie Petry, co znacznie obniżyło komfort i przyjemność z tej atrakcji. Wycieczka „Petra by night” również się nie odbyła, mimo dużego zainteresowania.
Pilotka stwierdziła, że był to pojedynczy przypadek, jednak z rozmów z innymi uczestnikami i wcześniejszych opinii wynika, że podobna sytuacja miała miejsce już wcześniej. Uważam to za poważne niedopatrzenie organizacyjne i mam nadzieję, że biuro Itaka rozważy zwrot części kosztów dla grupy z Katowic.
Sama wycieczka była ciekawa, a szczególne podziękowania należą się pilotowi Samirowi i jego córce za profesjonalizm i życzliwość.
ZaletyPilot Samir .
WadyBrak kolacji ,odpoczynku i marne śniadanie
~Elwira / 2025-03-23 11:35
Ocena: 1.00 / 5
Latam od kilkunastu lat z "R" słyszałam wielokrotnie złe opinie o Itace.
Pierwszy raz lecę z Itaką i ostatni. Wysłałam zapytanie 7 marca ITAKA-01954659, Pani podała mi mail na który mieli szybko odpowiedzieć, dzisiaj jest 23 marca, dzwonie, nie mogę się dodzwonić i jak już się dodzwoniłam i poczekałam sobie, to usłyszałam że pismo jest w trakcie rozpatrywania. W "R" to jest nie dopuszczalne, Gratuluje poziomu usług.
~Malgorzata / 2025-03-11 21:26
Ocena: 5.00 / 5
Rejs statkiem MSC Opera ,wyspy kanaryjskie i Madera w marcu 2025.
Fantastyczny czas,zawdzieczamy rezydentowi panu Michalowi R.Zawsze usmiechniety,pomocny i cierpliwy.Prawdziwa perelka Itaki.
~Aleksander 55l at / 2025-03-05 07:34
Ocena: 1.00 / 5
Program smart ( w tłumaczeniu - MĄDRY :-)) to jakieś nieporozumienie - a na pewno nie jest to mądry program z punktu widzenia uczestnika. Chciałem wykupić wycieczkę dla 4 osób - dwa pokoje po dwie osoby. Pracownik obsługi poinformował mnie, że w programie smart nie można zrobić jednej rezerwacji na dwa pokoje - należy wykonać dwie rezerwacje. Najpierw jedna rezerwacja, którą należy od razu opłacić, a następnie druga. Problem polega na tym, że ITAKA nie gwarantuje, że ta druga rezerwacja będzie możliwa do wykonania, a jeżeli będzie, to w jakiej cenie. Reasumując - chcemy wyjechać we czworo, robimy i opłacamy jedna rezerwację dla 2 osób, a następnej rezerwacji nie można wykonać - np. z powodu braku miejsc w samolocie - na prawdę program SMART - MĄDRY - dla Itaki.
Czas na zmianę operatora wyjazdów - po 20 latach :-(
Zaletynie ma
Wadyw przypadku wyjazdu grupy osób - np. 4 osoby i 2 pokoje - musimy zrobić dwie rezerwację, najpierw opłacamy pierwszą, ale nie ma gwarancji, że uda się opłacić drugą - finalni, może być tak, że na wakacje polecą tylko dwie osoby.
~Krzysztof / 2025-02-10 07:31
Ocena: 2.67 / 5
W początkach grudnia 2024 przebywałem z Żoną w BM Beach Resort, Ras Al Khaimah, ZEA; impreza wykupiona w Itace.
Po dotarciu na miejsce zostaliśmy zakwaterowani w pokoju niezgodnym z zawartą umową. Zmarnowałem 2 dni urlopu z 9 dni pobytowych na odkręcenie tej sytuacji. Kolejna sprawa to niezgodność oferty Itaki z rzeczywistością: a) restauracja Cucina z kuchnią śródziemnomorską nie funkcjonowała przez cały okres naszego pobytu, a była wymieniona w ofercie Itaki; b) z 4 wymienionych w ofercie barów działały tylko 2, przy basenie i przy plaży. Natomiast występująca w ofercie 'restauracja' Oasis nie zasługiwała na to miano: przypominała stołówkę niespełniającą wymagań sanitarnych (notoryczny brak sztućców, papierowe kubki zamiast szklanek, watahy kotów czyhających wśród stolików na zewnątrz na resztki jedzenia, w tym wskakujące na stoliki i wyjadające resztki z talerzy; obsługa nie była w stanie poradzić sobie z tym problemem). Po powrocie złożyłem reklamację. W odpowiedzi napisano 'Przykro nam' ale słowa 'przepraszamy' zabrakło. Biuro zasugerowało rekompensatę w formie bonu wakacyjnego o wartości 250 zł na osobę! Za 2 stracone, pełne nerwów dni na urlopie! To była mój ostatni wyjazd z Itaką.
~Marcin / 2024-11-28 20:20
Ocena: 2.33 / 5
Czy ITAKA ma problemy finansowe?
Pytam, ponieważ obsługa mojego wyjazdu na to wskazuje. ITAKA na niewiele ponad miesiąc przed wylotem zmieniła hotel, do którego mieliśmy polecieć (Tajlandia), życząc sobie przy tym dopłaty do wyjazdu. Dodatkowo zmiana na hotel o gorszych opiniach.
Nie byliśmy zadowoleni z tej decyzji, ale postanowiliśmy zaakceptować nowe warunki. Po dwóch tygodniach od tego wydarzenia otrzymaliśmy informację, że na miejscu mamy dopłacić 3x950zł za kolację sylwestrową, której nie zamawialiśmy. Nie zgodziliśmy się na to. Itaka zaproponowała hotel alternatywny - oczywiście ponownie gorszy niż pierwotnie wybrany. Co będzie dalej? Nie wiem, ale przestrzegam przed wybieraniem tego biura - dużo bezpieczniej organizować wyjazd samodzielnie. Wybraliśmy Itakę tylko ze względu na BON WAKACYJNY, który musimy wykorzystać.
ZaletyOdpowiadają na maile
WadyZmieniają warunki wycieczek po płatności
~Tomasz / 2024-11-06 15:10
Ocena: 2.00 / 5
Zakup oferty Itaka przez portal Wakacje.pl - hotel na KOS (Aegan Pearl), 7 dni. Zakup sprawny, przeloty ok, transport też.
Formuła AI która opiera się o wyżywienie (i alko) to już inna bajka. Dla wykupionego wyjazdu jedzenie to nieporozumienie: raz że jakość jedzenia dużo poniżej krytyki (jajka, jajka, jeszcze raz jajka na śniadanie; na obiad i kolację śladowe ilości mięsa w daniach mięsnych, o fecie czy oliwie można pomarzyć - w Grecji!!), a dwa - marne ilości. Wniosek/reklamacja o obniżkę ok. 10% odrzucona, bo "formuła AI była ok". Żal...
WadyFormuła AI w tym hotelu pozostawia na prawdę wiele do życzenia.