Opiniuj.pl - strona główna

Opiniami warto się dzielić!

Rainbow Tours opinie

Ocena na podstawie 63 opinii

2.54 / 5

  • Cena/Jakość
    2.39
  • Obsługa klienta
    2.17
  • Oferta
    2.98
  • 3.00

Dodaj własną opinię »

Sortuj wg: daty | oceny
strona 1 z 4
  • ~Henryka / 2021-01-08 08:05
    Ocena: 2.67 / 5
    Biuro w momencie pandemii zostawiło swoich klientów. Brak kompetencji pracowników, kłamstwa od samego początku po odwołaniu wycieczki z powodu pandemii. Termin wycieczki to 13.03.2020 a do tej pory nie odzyskałam pieniedzy, Biuro jest niewiarygodne.
    ZaletyW czasie zakupu wycieczki wszystko przebiega bez zarzutu. Dobra organizacja, miła obsługa.
    WadyOkres pandemii uniemożliwił wyjazd do Kenii. Koszt wycieczki ok. 6000zl. Dzień przed wyjazdem o godz. 19,00 biuro odwołało wyjazd. I zaczęło się. Najpierw czekałam 194 dni na wypłatę pieniędzy. Biuro tak długo zwlekało z wypłatą, aż Fundusz Gwarancyjny przejął zadłużenia. 1.10.2020 złożyłam wniosek do Funduszu o zwrot kosztów. Mój wniosek "dotarł" do Funduszu w listopadzie. Rainbow w swoim wniosku popełnił błędy a wpłatę 7,5% na rzecz Funduszu uiścił dopiero w grudniu. 30 grudnia do Funduszu dotarł też drugi ( wypełniony przed Swietam przez mnie) wniosek. Te wszystkie błędy "kosztują" kolejne 30 dni zwłoki w oczekiwaniu na zwrot. Ze strony Biura nie usłyszałam słowa przepraszam. Pracownicy wykazali się totalnym brakiem kompetencji,malo tego kłamali od samego początku, zapewniając, że BIURO robi wszystko, żeby pomóc. Ta pomoc skutkuje tym, że do tej pory, czyli 8.01.2021 dalej nie mam pieniedzy. Czekam na nie od 13.03.2020. Kiedy wszystko przebiega bez problemów, jest dobrze, ale w momencie wystąpienia kłopotów, Biuro pokazuje klientom środkowy palec. Brak pieniędzy, brak winnych.
  • ~PiotrM / 2020-12-03 20:30
    Ocena: 1.67 / 5
    Oszukują ludzi. Wykupiłem wycieczkę dla dwóch osób za cenę łączną 4000 zł. All inclusive, cena całkowita wycieczki podana w umowie na pierwszej stronie 4000 zł. W tym przelot, noclegi, transport, wyżywienie, wycieczka objazdowa i także atrakcje wymienione w umowie w cenie. Możliwe wycieczki fakultatywne za dopłatą na miejscu. Przy wpłacie otrzymałem umowę plus 46 stron zapisanych w trzech kolumnach regulaminem imprezy. Na której stronie z koleji, po dokładnym przeczytaniu umowy, okazuje się że po przylocie na miejsce muszę zapłacić dodatkowo i obowiązkowo 240 dolarów USA, nie egipskich, od osoby, tj. Niemal 500 dolarów USA łącznie!!!! Oczywiście, przed podpisaniem umowy pracownik biura Rainbow zapewniał, ze kwota 4000 złotych to kwota całkowita i dodatkowe koszty już są tylko fakultatywne. Gdy okazało się to nieprawdą owa Pani Monika i Pan Jacek z biura Rainbow, gdy prosiłem o wyjaśnienie tej sytuacji poinformowali mnie emailowo, że są poza biurem i będą w pracy w dniu kiedy wylatuję... Kiedy dodzwoniłam się do innego pracownika Rainbow okazało się, że pani Monika jest w pracy... Ale co najciekawsze, to w umowie, na której z kolei stronie napisane jest, że w Egipcie na miejscu do kosztów całkowitych wycieczki należy dopłacić 240 USD od osoby tytułem kosztów kierowcy, tragarzy, przewodnika i biletów wstępu na bliżej nieokreślone atrakcje. Co ciekawe atrakcje, które mamy w programie w większości są darmowe a jeżeli już są bilety wstępu to kosztują średnio około 35 zł w przeliczeniu z egipskich dolarów... Generalnie firma wałuje na każdym kroku więc zalecam ostrożność. Alkoholowe all inclusive dostępne za dopłatą nie obejmuje np. wina...
    WadyOszukują klientów, nieuczciwa i nierzetelna obsługa, utajnione opłaty dodatkowe, umowa wprowadza w błąd co do kosztów wycieczki
  • ~Roksana-de-Rocks / 2020-11-17 03:43
    Ocena: 3.33 / 5
    Przez wiele lat korzystałam z oferty objazdowej Rainbow. Doceniam bogactwo oferty, jest fajna. I nawet godzę się na miejscami kulejącą realizację wyjazdów (wielogodzinne opóźnienia lotów, zdarzające się omijanie punktów programu z powodu widzimisię pilota, a nawet karanie grupy przez pilota brakiem przystanku na posiłek w środku dnia za to, że jakaś parka zaspała rano i wyjazd z hotelu opóźnił się o ponad godzinę). Powiedzmy, że nic nie działa idealnie, sama organizuję rodzinne podróże i wiem, że czasem coś nie zagra. Ale obsługa klienta w Rainbow leży i kwiczy. Zawsze coś było z tym nie tak, najczęściej chamscy (tak!) lub niekompetentni (bardzo!) pracownicy POK. Przeszłam na załatwianie spraw wyłącznie online. I znów trafiałam na kiepskich opiekunów rezerwacji, którzy np. nie odpowiadali na moje maile z pytaniami, nie korygowali błędnie przygotowanych (przez nich) umów, nie informowali zawczasu o tym, że wycieczka prawdopodobnie nie dojdzie do skutku, a jedno co im wychodziło świetnie to przypominanie, że właśnie nadchodzi termin uiszczenia ostatecznej sumy za wyjazd. Oczywiście nie zawsze, ale w 50% przypadków było źle. Jednak to, co dzieje się w czasach COVID-19 każe mi ostatecznie zrezygnować z wyjazdów z Rainbow. Nie odpowiadają tygodniami na maile, nie podnoszą telefonu, nie mogę się dowiedzieć, co z moimi pieniędzmi, czy mogę dostać voucher albo wejść w procedurę zwrotu (wiem, że będę czekać pół roku, ale trudno, bylebym się doczekała). Tymczasem ciągle od kogoś słyszę, że minęło 190 dni i pieniędzy nie dostał. Podejrzewam, że moje środki przepadły - a to wkurza, może nie z powodu wielkiej sumy (bo nie była to suma wielka), tylko dlatego, że zaufałam Rainbow i gdy odwołali jeden wyjazd, zarezerwowałam inny, a gdy ten inny też odwołali, zastanawiałam się nad kolejnym, ale tu już kontakt się urwał, nie można się niczego dowiedzieć, telefonu w BOK nikt nie odbiera, a gdy raz się zawzięłam i czekałam przyklejona do słuchawki 20 min, wreszcie odebrała jakaś osoba - niestety, chyba nietrzeźwa, bo bełkotała nie do zrozumienia i w dodatku była chamska. Wszystko się nagrało, można sprawdzić, że nie zmyślam. A ostatnio, m.in. dziś (połowa listopada 2020) w ogóle nie działa strona biura, tzn. niby jest katalog online, ale w żadną ofertę nie można wejść, ani rezerwacji założyć. Pisałam do BOK, pani odpisała, że zgłosiła to i powinno już być okej, ale okej nie jest i pewnie nie będzie. Szepty coraz głośniejsze słyszę, że Rainbow padło (czy właśnie pada) i chce to ukryć przed światem tak długo jak się da, żeby wyssać z klientów wszystko co tam mają powpłacane na wyjazdy, których nie będzie - a kasa idzie dla Sz.P. Prezesa i jego najładniejszej sekretarki. Potem sobie ogłoszą upadłość i tyle ich widzieli. Nie żałuję wyjazdów z nimi, ale więcej nie będę ryzykować. Dodam jeszcze, że Itaka działa w miarę normalnie, oczywiście z ograniczeniami, ale można się dodzwonić, zapytać, coś zaplanować. Opole to Opole. A ŁÓdź... to Łódź, wiadomo.
    ZaletyCiekawa i bogata oferta, w większości dobrzy czy nawet świetni piloci wycieczek.
    WadyKulejąca (a w tej chwili - listopad 2020) po prostu skandaliczna obsługa klienta. Fatalni, chamscy, leniwi rezydenci. Złodziejska niechęć do oddania ludziom pieniędzy wpłaconych na wyjazdy, które się nie odbędą.
  • ~aga / 2020-10-05 11:10
    Ocena: 1.00 / 5
    NIE POLECAM RAINBOW, to oszuści, którzy deklarowali oddanie kwoty 13600 do 180 dni a nie zrobili tego, mimo że mija już 206 dni i teraz tłumacza się, że ustawa, że minister itd. Gdzie w tym wszystkim jesteśmy my jako konsumenci, czujemy się OSZUKANI
    Zaletybrak
    WadyOSZUŚCI
  • ~GT / 2020-10-03 18:50
    Ocena: 3.33 / 5
    Chciałbym podziękować BARDZO Pani Zuzannie (niestety nie pamiętam nazwiska) za pomoc na lotnisku w Salonikach 19.09.2020 , w powrocie do kraju. SKARB.
    Zalety10
  • ~JanOszukanyPrzezRainbow / 2020-10-01 23:34
    Ocena: 1.00 / 5
    Od 180 dni nie oddali pieniędzy za wycieczkę, którą anulowali.
    ZaletyZaletą to będzie jak upadną
    WadyZłodziejstwo, oszustwo, szwindel
  • ~GS / 2020-08-13 10:36
    Ocena: 1.00 / 5
    W obliczu zaistniałej sytuacji firma oszustów żerujących na wpłaconych przez klientów pieniądzach.
    Ignorowanie klientów,łamanie terminów brak jakiejkolwiek reakcji na monity i e-maile.
    ZaletyŻadnych
    WadyWszystkie
  • ~Joanna / 2020-08-08 00:41
    Ocena: 4.00 / 5
    Wczasy w Grecji w lipcu 2020 r. Wykupione za pośrednictwem tour operatora, więc to z nim się kontaktowałam.Miałam wykupioną wycieczkę fakultatywną - rejs po zatokach. Na miejscu okazało się, że rejs się nie odbędzie.Zapewniała o tym rezydentka. A oferta cały czas "wisiała" na stronie Rainbow... Wpłacone pieniądze "przeszły" na wycieczkę objazdową po Rodos. Polecam przewodniczkę, jest świetna! Kolejne daty spotkań z rezydentką były wyznaczone na czwartek i sobotę. Poszłam w sobotę, ale rezydentka nie dotarła... Właściwie nie mogę nic napisać o samym biurze podróży Rainbow, ale ich rezydentka nie zrobiła na mnie najlepszego wrażenia.
    Zaletyprzewodniczka Rainbow na wycieczce objazdowej
    Wadyrezydentka na Rodos
  • ~Ha Os / 2020-07-16 17:06
    Ocena: 1.33 / 5
    Zarząd biura lekceważy klientów w sposób okropny.
    Opłacone ubezpieczenie od rezygnacji jest ignorowane, klientom wysyła się niedorzeczne propozycje tzw. voucherów najpierw 105%, potem 110% zaliczki wpłaconej w listopadzie ubiegłego roku.
    Inne biura podróży pozwracały lub zwracają wpłacone zaliczki ale nie Reinbow. Zarząd cały czas ma gdzieś interesy klientów.
    Pan prezes najpierw wychwala się zyskami, potem ofertą a na koniec przecnia udziały w spółce.
    Na początku marca próbowali nas wypchnąć do Włoch w epicentrum epidemi. Pracownikowi pos kazali wpisać rezygnację z naszej winy nie uznając odstąpienia od umowy z powodu covid.
    Teraz nie chcą oddać zaliczki i każą czekać 194 dni, chociaż sami wpisali rezygnację w pierwszym tygodniu marca.
    Widać, nie zależy im na klientach tylko na kasie.
    Takie postępowanie wskazuje jak zachowa się Reinbow w przypadku kłopotów klient nie może liczyć na pomoc ze strony biura.
    Tak traci się klientów, po takich przejściach nie będą chcieli korzystać z usług Reinbow.
    WadyLekceważenie klientów
  • ~Any / 2020-07-15 14:12
    Ocena: 1.00 / 5
    Firma kompletnie nie radzi sobie w zaistniałej sytuacji (covid), brak kontaktu ze strony BOK, brak możliwości dodzwonienia się do siedziby rainbow, do dzisiaj nie otrzymaliśmy zwrotu za bilety-tak samo jestem przedsiębiorcą, również w sytuacji covid i wszystkie zobowiązania reguluję bna bieżąco. Nie mam innego komentarza niż ZŁODZIEJE
  • ~Agnieszka / 2020-06-26 18:09
    Ocena: 1.00 / 5
    Jedyne słowo, które przychodzi mi do głowy, aby ocenić zaistniałą sytuację to DNO. Wczasy mieliśmy zarezerwowane na maj tego roku, z wiadomych względów wyjazd nie doszedł do skutku. Przełożyliśmy wakacje na lipiec, jeszcze w dniu płatności pani zapewniała nas, że wszystko odbędzie się zgodnie z planem - zapłaciliśmy resztę kwoty wynikającej z umowy, a po dwóch dniach (dokładnie po weekendzie) otrzymaliśmy informację, że wyjazd jest anulowany. Zaproponowali termin o kilka dni późniejszy i krótszy(!) w tej samej cenie, po czym stwierdzili, że nie ma już wolnych pokoi i możemy się ubiegać o zwrot pieniędzy po 194 dniach lub voucher... Rozumiem ich aktualna sytuację, ale nie rozumiem sposobu w jaki traktują swoich klientów - nikt już do nich nie wróci, więc termin ich upadłości jest chyba kwestią czasu... Totalny brak szacunku dla klientów. Sprawa oczywiście zgłoszona do rzecznika praw konsumenta.
  • ~AM / 2020-06-26 11:15
    Ocena: 1.00 / 5
    Mimo pandemii biuro nie pozwoliło zrezygnować z wycieczki i potrąciło sobie przewidzianą w regulaminie część zaliczki za rezygnację klienta zgodnie z regulaminem, ale przy zwrocie powołują się na tarczę i przedłużenie wypłaty do 194 dni, chociaż rezygnacja nie mogła być złożona w tym trybie. Po prostu oszuści! Czekam na zorganizowanie się oszukanych klientów i złożenie wspólnego pozwu.
  • ~Agnieszka / 2020-06-16 16:47
    Ocena: 2.00 / 5
    Właśnie dowiedziałam się, że wyjazd nie dojdzie do skutku, a na zwrot zaliczki zgodnie z nowym rozporzadzeniem mam czejać 194 dni. I raczej nie powinnam liczyc na jej wcześniejszy zwrot. Brawo Wy!!!!
  • ~Kasiaaa / 2020-06-13 03:12
    Ocena: 5.00 / 5
    Po bankructwie biura Neckermann obawialiśmy się jak będzie wyglądać nasza wycieczka do Grecji z biura Rainbow. Na miejscu byliśmy zaskoczeni wiadomością, że dostaniemy lepszy, 5gwiazdkowy hotel ze względu na dalsze zakwaterowanie poprzedniego turnusu w naszym hotelu. Rainbow zadbało aby Nasz wyjazd mimo bankructwa dużego biura był udany. Hotel, który dostaliśmy w zamian był tak cudowny, że myślimy o tym aby znów do niego wrócić :)
    Zaletyprofesjonalizm
  • ~Piotr / 2020-06-04 20:24
    Ocena: 2.67 / 5
    Nic nie dbacie o Klientów w obecnej sytuacji. Oczekujecie, że zagram w ruletke z Wami i albo zrezygnuje i stracę 7 % albo poczekam i co? Albo oddacie mi całość bo wyjazd się nie odbędzie albo stracę jeszcze więcej bo OWU!! Chce zrezygnować teraz ale nie wycofywać środków tylko przelać je na poczet przyszłego roku A Wy co? Nic! Wolicie bym zrezygnował i stracił i na pewno nie korzystał w przyszłości z R niż zagwarantować mi przełożenie całej zaliczki na przyszły rok! Super widać macie się bardzo dobrze!
    WadyBrak indywidualnego podejścia do Klienta
  • ~Roksana-de-Rocks / 2020-06-04 02:10
    Ocena: 3.33 / 5
    Na wycieczce objazdowej bardzo dużo zależy od pilota, a pilotów ma Rainbow niezłych, chyba tylko raz czy dwa na kilkanaście wyjazdów trafiłam na nienajlepszego pilota, co też nie oznacza, że był beznadziejny, po prostu słabszy niż inni, trochę leniwiec, trochę nie lubił turystów i nie chciał dla nich różnych rzeczy zrobić. Natomiast rezydenci są beznadziejni, czyli tacy jak w większości biur i hoteli, obiboki bez kultury osobistej i wiedzy uważające turystów za śmieci. Wycieczki fakultatywne są nieopłacalne, bardzo drogie i co najwyżej średnio atrakcyjne, bardzo rzadko zdarza się coś świetnego, a podczas objazdówek jedyna opcja alternatywna dla fakultetu to hotel na peryferiach (zwykle), nie ma co robić, dokąd iść. Programy układane ciekawie, ale mogłyby zawierać trochę więcej punktów i być bardziej różnorodne. Hotele wg mnie do przyjęcia, chociaż ostatnio na pobycie trafił mi się denny i nie chodzi o pękniętą umywalkę, tylko o obiadokolacje, których kuchnia nie chciała wydać twierdząc, że nic nie wie o tym, że ma mnie karmić (ale po większej i niestety długotrwałej interwencji przynajmniej nie musiałam za to co zjadłam zapłacić rachunków).
    ZaletyCiekawe destynacje, niezłe programy zwiedzania, w większości dobrzy i profesjonalni piloci.
    WadyChartery z wylotami opóźniającymi się o 4-7 godzin (reguła!), nocne przeloty na krótkich trasach. Beznadziejni rezydenci w hotelach. W połowie przypadków kiepscy opiekunowie rezerwacji nie odpowiadający na próby kontaktu, pytania, sprawy. Niezbyt interesujące i drogie wycieczki fakultatywne.
  • ~Tor / 2020-06-02 07:46
    Ocena: 1.67 / 5
    Prosiłem Panią z biura w łódzkiej centrali o przesłanie na maila linku do oferty i taką zgodę otrzymałem. Niestety, mimo upływu kilku dni, brak informacji. Tzw. pełen zlew ! Wynika z tego, że biuro ma niską wiarygodność.
  • ~Kat / 2020-04-20 22:54
    Ocena: 2.67 / 5
    Byłam na rodzinnych wakacjach z biura Rainbow Tours na Cyprze. Dla 4 osób ( 2 dorosłych i 2 dzieci) dostaliśmy dwa łóżka 120, bez możliwości dostawki. Pani rezydent powiedziała mi na miejscu, że reklamacje mam pisać zaraz po powrocie do kraju. Kiedy to zrobiłam- biuro poinformowało mnie, że reklamacje powinnam złożyć u rezydentki. Pisałam, że byłam u niej i owe zgłoszenie powinna zapisać. Reklamacja odbyła sie tak, że dostałam pismo zwrotne, iż dany hotel nie ma innych łóżek ( ciekawe od kogo powinnam sie o tym dowiedzieć jak właśnie przed wyjazdem od biura!!!!). Wakacje skończyły sie spaniem na złączonych łóżkach we 4 osoby przez tydzień. Komfort żadny a pieniądze duże.
  • ~Ted / 2020-04-16 19:04
    Ocena: 2.00 / 5
    Jestem klientem, który zrezygnował na początku marca. Ustawa z 31 marca 2020 przewiduje prolongatę zwrotów za wycieczki odwołane przez klientów lub przez biuro dnia 13 marca lub później. Ustawa mówi wyraźnie o dniu złożenia rezygnacji lub poinformowania o odwołaniu wycieczki. Dostałem z Biura informację, że rezygnacja została przyjęta i przekazana do księgowości do zwrotu kasy - wszystko przed 13 marca. Od tego dnia brak jest możliwości kontaktu na maile i telefony. Konsultant poradził, aby pisać do sekretariatu Prezesa. Pisałem, od miesiąca brak reakcji. Firma pokazuje "środkowy palec" klientom i pewnie za pieniądze klientów wypłaca prezesom pensje. Firma nie przestrzega przepisów obowiązującego prawa. Nie odpowiada klientom na maile. Jest to zwykłe złodziejstwo i oszustwo, które powinno być ścigane na podstawie kodeksu karnego. Czy na początku września ogłoszą upadłość i będzie tak, jak w jednym z poniższych komentarzy. Skandalem jest ustawa, która pieniądze prywatne klientów firmy zablokowano, aby zarząd Rainbow Tours mógł sobie wypłacać sowite premie. Wstyd także dla Polskiej Izby Turystyki, która złożyła właśnie taką propozycję ustawową. Polska Izba Turystyki nie dba o klientów, a interesuje się się tylko, jak położyć "łapę" na pieniądze ludzi.
    ZaletySzeroka oferta, ale to już było.
    WadyKlient to "dojna krowa", której nigdy nie przyznaje się racji, to osoba, którą firma zawsze chce "oskubać".
  • ~Viola / 2020-04-14 15:24
    Ocena: 1.67 / 5
    Poza informacją o odwołaniu wylotu otrzymałam zapytanie o nr rachunku do dokonania zwrotu. Od tamtej pory cisza. Sytuacja mojej rodziny stała się w międzyczasie dramatyczna, zwrot tej bezprawnie przetrzymywanej kwoty pomógłby nam przetrwać ten trudny czas.
    ZaletyBrak
    WadyFatalna komunikacja, brak odpowiedzi na maile, ignorowanie klienta.
strona 1 z 4
Dodaj własną opinię »

Zobacz również

ITAKA
Ocena: 2.61, ilość opinii: 436
TUI
Ocena: 2.51, ilość opinii: 112
Rainbow Tours
Ocena: 2.54, ilość opinii: 63
Funclub
Ocena: 2.15, ilość opinii: 26
Netia Szybki Internet
Ocena: 2.13, ilość opinii: 2532
Cyfrowy Polsat Internet
Ocena: 1.53, ilość opinii: 2271
VECTRA
Ocena: 1.71, ilość opinii: 2148
UPC Internet
Ocena: 1.95, ilość opinii: 1937
Orange Neostrada
Ocena: 1.97, ilość opinii: 1059
Play
Ocena: 1.48, ilość opinii: 1015