Opiniuj.pl - strona główna

Opiniami warto się dzielić!

PKP Intercity opinie

Ocena na podstawie 5161 opinii

1.82 / 5

  • Wygoda
    1.75
  • Jakość obsługi
    1.73
  • Oferta
    1.84
  • Poziom cen
    1.97

Dodaj własną opinię »

Sortuj wg: daty | oceny
  • ~Danuta / 2017-03-22 13:26
    Ocena: 1.00 / 5
    Jestem bardzo oburzona zachowaniem, nie wiem maszynisty czy kierownika pociagu, ponieważ nie wiem kto decyduje o tym czy poczekać na podróżnych z innego pociagu. Ja też byłam zła że musiałam siedzieć w pociagu na dworcu w krakowie 70 min ale rozumiem ponieważ pociag też jechał z daleka. Przewozy regionalne dnia 25.02.2017 r, godzina 6.13 ze szczecina do Kostrzyna a ja potrzebowałam jechać do Gryfina. Wyjaśniam o co mi chodzi 24.02.2017 r o godz 18.55 miałam pociag z Krakowa do Szczecina. Nie stety pociag odjechał z opóźnieniem 73 min ponieważ czekaliśmy na inny opóźniony pociag by pasażerowie mogli wsiąść do tego właśnie pociagu. Podczas jazdy pociag nadgonil opóźnienie i do szczecina przyjechał z nie spelna 10 min opoznieniem. W związku z tym małym opóźnieniem poszłam do kierownika pociagu by zgłosił do kierownika przewozów regio aby poczekal na mnie i na panią która jechała do Kostrzyna. Nie stety kierownik pociagu z krakowa poinformował nas ze kierownik nie zgodził się poczekać na wjazd naszego pociagu. I tym samym musiałysmy czekać na kolejny pociag który był 7.05. Bylysmy bardzo zdenerwowane faktem ze odmowiono nam poczakania na piciag dalekobierzny ktory jedzie prawie 12 godz. W dodatku opóźnienie nie bylo z naszej winy mam nadzieję że zostaną wyciągnięte konsekwencje wobec kierownika pociagu regio. Ponieważ miesiąc temu napisałam skargę a dopiero wczoraj dostałam wiadomość że moja skarga została przekazana do rozpatrzenia. Jestem bardzo ciekawa jak dostanę odpowiedź od kolei. Nadmiernie że jeżdżę co 2 tyg z krakowa do szczecina. Oczywiście ciąg dalszy moich przygód w pociagu że szczecina do Kostrzyna. Zawsze kupuje bilet na 2 pociągi w krakowie i bilet że szczecina do gryfina kosztuje 6.50
    I taki bilet miałam a że byłam wsciekla że muszę prawie godz czekac na kolejny pociag to kiedy podjechał nawet nie zajarzyłam że to pociag pospieszny bo nigdy nim nie jeździłam. Więc wsiadłam, po paru min przyszedł konduktor dałam bilet a on stwierdził że bilet jest nie ważny bo to pociag pospieszny i musi wypisać mi karę za brak biletu ważnego. Na co ja ze nie jadę bez biletu mam ale tańszy więc pokryje różnice w cenie i dopłacę a konduktor że nie prowadzi dopłat tylko trzeba kupić bilet.powiedziałam że nie dam dokumentu by mnie spisał ponieważ mam bilet. Po czym on powiedział że dobrze proszę dać mi te 10 zł bo tyle kosztuje bilet na pospieszny pociag. Więc dałam myślałam że da mi bilet a on porostu się ulotnil. Również napisałam skargę i też czekam na odpowiedź. Może wkoncu ktoś się za to weźmie. Pytam dlaczego kiedy robią rozkłady jazdy pociągów nie biorą pod uwagę dalekobierznych jest różnica 10 min, przecież to cała noc jazdy i wszystko się może zdarzyć jakieś opóźnienie i trzeba kwitnąc na stacji czekając na kolejny pociag. Dać co najmniej 20 min żeby pasażerowie zdążyli. Zawsze biegam z jednego pociagu do drugiego a co mają zrobić osoby starsze? Przecież one nie pobiegna. Zacznijcie brać pod uwagę nas pasażerów bo to dzięki nam macie zyski nie będzie nas to i wy się nie utrzymanie. Nasz komfort jazdy powinien być dla was najważniejszy.
    Od 5 lat mieszkam w Krakowie i do szczecina jeżdżę raz lub 2 razy w miesiącu i wcale mało bilet nie kosztuje
  • ~Jakub / 2017-03-15 19:14
    Ocena: 2.50 / 5
    Witam.
    Jakiej stacji bym nie wymienił w wyżej wyznaczonych polach opinia będzie taka sama. Co z tego, że pociągi wyglądają teraz lepiej i wygodniej się nimi jeździ skoro nie można zaufać naszemu niezorganizowanemu PKP? Za każdym razem jadąc jakąkolwiek trasa, powtarzam, za każdym razem pociąg jest opóźniony. Opóźnienie 15to minutowe jeszcze idzie nadrobić, ale czekanie na zimnie na dworcu nie jest niczym przyjemnym. Lecz znacznie częściej zdarzają się opóźnienia polgodzinne, godzinne lub ponad. Chcąc umówić się na spotkanie na które dojeżdżamy pociągiem należy uwzględnić 3 godzinny zapas czasu.
    Nie mozna ufać PKP, nie polecam i namawiam na korzystanie z innych środków transportowu.
    Pozdrawiam, Jakub.
    ZaletyWygoda
    WadyOpóźnienia
  • ~Patryk / 2017-02-27 17:31
    Ocena: 1.00 / 5
    NIE POLECAM KORZYSTANIA Z USŁUG PKP INTERCITY S.A.
    Łatwiej i bez nerwów poruszać się samochodem bądź jakąkolwiek inną formą komunikacji. W momencie w którym zależy Ci na czasie NIE NALEŻY POLEGAĆ NA PUNKTUALNOŚCI spółki Interciy. Zawiodłem się po raz któryś z kolei, przez co straciłem ponad 4 godziny w oczekiwaniu na opóźniony pociąg, który dodatkowo zwiększył swoje opóźnienie oraz masę pieniędzy na dalszy dojazd. Nie ma już nadziei na zmiany na lepsze. Oczywiście po zareklamowaniu przejazdu jak zwykle "Specjaliści spółki" wynaleźli jakiś naciągany powód dla którego nie zwrócić by pieniędzy, a ja nie mam czasu szarpać się po sądach. Być może na to liczą.

    ODRADZAM KORZYSTANIA Z KOLEI !!!
    Z PKP INTERCITY NIE JEST WCALE CI PO DRODZE !!!
    ZaletyBRAK ZALET
    WadyCENA do oferowanej usługi, PORZĄDEK W TOALETACH, OPÓŹNIENIA, BRAK KONSEKWENCJI ZA OPÓŹNIENIA etc.
    Od blisko 8 lat podróżuję na trasach krajowych i międzynarodowych - ceny są wysokie niewspółmierne do usług.
  • ~Krzys / 2017-02-13 12:41
    Ocena: 2.25 / 5
    CHamska obsługa w wagonie był zepsuty grzejnik cały czas grzal wentylacja nie działa, z toalety lepiej nie korzystać, chyba nikt tam nie sprząta. Bilety kupione z przedzialem a miejsca sa bez przedzialowe gdy zgłosiłem ta niedogodnosc usłyszałem ze mam sie cieszyć ze w ogóle mam miejsce siedzące, jednym słowem podróż polska koleja to wielka porażka
    ZaletyBrak
    WadyObsługa,porządek,
  • ~Kubik / 2017-02-06 08:18
    Ocena: 2.50 / 5
    Na duży - przede wszystkim to, że prawie zawsze są opóźnienia przez co inne pociągi muszą czekać
    ZaletyKomfort jazdy
    WadyOpóźnienia
  • ~Joanna / 2017-01-27 22:25
    Ocena: 1.50 / 5
    Jeżdzę dwa razy w miesiącu do Lublina.Wracałam 26 stycznia nieogrzewanym pociągiem. Dopiero przed Warszawą zdjęłam czapkę i płaszcz. Nie można kupić biletu w konkretnym wagonie, jak proszę w kasie o miejsce przy korytarzu to komputer daje przy oknie. Głośniki w wagonach popsute, często nić nie słychać lub działają za głośno. Pociągi się spóżniają, jak jest ciemno to nie wiadomo czy już dojeżdzamy. Z toalet nie korzystam, bo nawet jak posprzątane to tak zniszczone, że wyglądają na brudne.
    ZaletyObsługa bardziej uprzejma niż dawniej. Poza tym brak zalet. Na urlop tylko samochodem, bo pociąg nie kojarzy się z wypoczynkiem.
    WadyPrzede wszystkim fatalny stan techniczny taboru. Na dłuższych trasach przy 8 osobach w przedziale bardzo ciasno, często brakuje miejsca na walizki.
  • ~Joanna / 2017-01-25 19:03
    Ocena: 5.00 / 5
    Chciałam pochwalić i wyrazić słowa uznania dla kierownika pociągu oraz konduktora ( numery identyfikacyjne : 55034 oraz 55102 ) którzy w sobotę 21.01 .2017 na trasie Poznań (godz.18.52 ) - Sopot wykazali się ogromnym profesjonalizmem , życzliwością oraz ludzką życzliwością . Oby więcej takich pracowników ! Proponuję PREMIĘ !!!
    Pozdrawiam Panów i życzę samych sukcesów zawodowych .
  • ~Magdalena / 2017-01-20 23:41
    Ocena: 4.75 / 5
    Najdroższe Polskie Koleje Państwowe,
    Bardzo dziękuję za wspólną podróż! Jestem niezwykle zadowolona z usług przez Państwa świadczonych. Przejazd pociągiem IC na linii numer 3 odbył się doskonale. Mimo drobnego pięciominutowego opóźnienia spowodowanego opóźnieniem pociągu do Wrocławia, który był skomunikowany, podróż wspominam bardzo dobrze. Darmowy poczęstunek w postaci herbaty poprawił mi nastrój i rozgrzał nieco po chłodnej wędrówce na Dworzec Wschodni. Jako, że złapał mnie nagły głód, udałam się to wagonu restauracyjnego Wars, gdzie spożyłam 250g pierogów ruskich rozpływających się w ustach, a także drugi kubek czarnej herbaty z cyrtynką (tutaj pożałowano mi troszkę tej wody). Zostałam obsłużona przez przemiłego kelnera z kulturą osobistą na wysokim poziomie. Niestety - toaleta jak toaleta, w pociągach nieczęsto zachowuje wysoki poziom. W tym przypadku miło zaskoczyła mnie obecność papieru toaletowego, którego w kolejach podmiejskich brakuje. Nastrój nieco popsuł mi brak kultury niektórych pasażerów pozostawiających po sobie kubeczki/resztki jedzenia (bardzo współczuję biednej obsłudze). Pociąg jechał szybko, choć nie dało się tego odczuć, ocieplanie działało, światło mogłam zgasić - bez problemu zrelaksowałam się w siedzeniu wyglądając przez okno. Siedzenia również były wygodne. Miałam dostęp do prądu i darmowego łącza wifi (z którego z resztą nie skorzystałam).
    Komfort podróży na bardzo wysokim poziomie. Informowanie pasażerów o zbliżających się stacjach również. Obsługa przesympatyczna. Toalety, no cóż, w dobrym stanie, jak na obecne możliwości. Opóźnienia praktycznie brak. Jedynym negatywnym czynnikiem była kultura pasażerów, ale to nie wina kolei. Jeszcze raz, bardzo dziękuję za podróż i mam nadzieję jak najczęściej jeździć Państwa pociągami.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Magdalena
    ZaletyObsługa, jedzenie, poczęstunek, wygoda, toalety
    WadyInni pasażerowie
    Pociągami jeżdżę praktycznie odkąd pamiętam.
  • ~Kamil / 2017-01-16 14:33
    Ocena: 2.25 / 5
    Jestem pasażerem IC od kilku miesięcy ! Pociąg notorycznie się spóźnia w przedziale od 30-120 min...Zdarza się to codziennie !
    Mówię tu o trasie Częstochowa Stradom- Kraków Główny!
    Moim zdaniem cena w zupełności nie jest adekwatna do tego ,co ten przewoźnik wyprawia !
  • ~Mags / 2017-01-06 14:14
    Ocena: 1.00 / 5
    W pociagu jest brudno,śmierdzi i jest zimno. Jak dlugo jeszcze intercity bedzie tak traktowało klientow, to powinno byc karalne. Do tego wejscie do pociagu groziło połamaniem bo cały korytarz był oblodzony i w śniegu. Wstyd i brak szacunku dla klienta!
  • ~Ala / 2016-06-28 23:16
    Ocena: 3.00 / 5
    Podróż 24.06.2016r.z Katowic do Kołobrzegu - masakra. 2 godziny później dotarliśmy do celu, korytarze zatłoczone nawet rowerami wiec przejście do wc graniczyło z cudem szczególnie gdy część toalet była nieczynna a pozostałe dostępne bez wody, wiec mega zanieczyszczone. Miejsca rezerwowe mieliśmy zapewnione. Bez dzieci da się przetrwać. Z dziećmi tym środkiem lokomocji nie polecam. A jeśli już ktoś musi to życzę STALOWYCH NERWÓW.
    ZaletyTANIO
    WadyDŁUGO, ciasno, opóźnienia, brudne korytarze i wc. Brak warsa.
  • ~rOse / 2016-02-18 21:54
    Ocena: 4.00 / 5
    Wracałam z Warszawy dzisiaj i podróż była po prostu zwyczajna - niezauważalna. I tak sobie pomyślałam, że jest dobrze. Wykonali usługę.
    Zaletyna czas, kulturalnie
  • ~Florian / 2016-02-18 19:31
    Ocena: 5.00 / 5
    Siedzę sobie ostatnio w poczekalni do internisty i słyszę, jak starsi panowie narzekają, że teraz te pociągi jeżdżą dłużej na tych samych trasach niż przed wojną i że źle, że spóźnione, że ludzi zabijają na peronach. To się kulturalnie wtrącam i mówię, że był remont, ale juz nie ma i jest szybko, że sa nowe składy, że Pendolino super, a jak się łazi po torach, to może cię pociąg przejechać i maszynisty, który na to musiał patrzeć szkoda. I pytam: a kiedy panowie w podróży byli. No, jeden był w czasach III RP. Oni to wiedzą z telewizji. To ja tu daję PKP same piątki.
  • ~B2B / 2016-02-18 19:28
    Ocena: 4.00 / 5
    Jeżdżę z nimi zawsze w piątki wieczorem i w poniedziałki rano - widziałem już wszystko. Od dawna jest bardzo dobrze, tzn. jak ktoś marudzi, że powinni tez jechać podróżni bez miejscówek, to niech się w głowę podrapie. Jest szybko i na czas, klima częściej działa niż nie działa. Widać, ze stare składy przechodzą renowację, ale głównie trafiam na nowe i to jest budujące móc tak podróżować w czystości. Pachnieć jeszcze nie pachnie, ale idzie ku lepszemu.
    Zaletypunktualność, częste połączenia dostosowane do godzin szczytu
  • ~heyLo / 2016-02-18 18:19
    Ocena: 3.75 / 5
    Jechałam do Gdańska z całą rodziną z Krakowa i byliśmy 3 minuty przed czasem :-) Jedzie się fajnie, dzieciaki mają frajdę, ja sie nie boję, że tu brudno, tam się lepi, tylko pozwalam im zwiedzać. Wagony nowe, to aż miło jechac.
    Zaletyszybko, cicho, przyjazne dzieciom
  • ~Rick / 2016-02-18 12:24
    Ocena: 5.00 / 5
    Jak słyszę narzekania na PKP, to pytam, kiedy ktoś ostatnio jechał pociągiem? I się okazuje, że w 1998 roku. Jeżdże PKP Intercity na trasie Kraków-Warszawa. Z obsługą znam się z widzenia. Dowożą na czas, w bardzo dobrych warunkach: jest prąd, jest ciepło zimą, chłodno latem. Czasem coś nie działa, ale awarie się zdarzają. Tabor jest nowy i jest dobzre.
    Zaletyzgodnie z rozkładem, nowe wagony, prąd do laptopa
  • ~floreo / 2016-01-18 23:40
    Ocena: 4.33 / 5
    Pociągami Intercity oraz Intercity Premium, czyli Pendolino, podróżowałam zarówno sama, jak i z rodziną. Zawsze podróż była bardziej na plus niż na minus. W Pendolino przede wszystkim rodziny z dziećmi mają własny przedział. Niestety bilety można kupić jedynie osobiście w kasie na dworcu (styczeń 2016). Zwykle jest czysto zarówno w przedziale, na korytarzu. Najtrudniej utrzymać czystość w toalecie. Co prawda mąż w Warsie zje coś "typowo polskiego", ale dla mnie czy dla dzieci nie pozostaje wiele do wyboru.
    Zaletypunktualność, dużo połączeń, zazwyczaj jest czysto, darmowa woda/herbata w cenie biletu
    Wadybrak możliwości kupienia biletu rodzinnego online, niezdrowe jedzenie w Warsie, w Pendolino brak możliwości samodzielnej regulacji temperatury w przedziałach rodzinnych
Dodaj własną opinię »

Zobacz również

PKP Intercity
Ocena: 1.82, ilość opinii: 5161
Flixbus
Ocena: 2.16, ilość opinii: 3185
Sindbad
Ocena: 2.41, ilość opinii: 879
NeoBus
Ocena: 2.64, ilość opinii: 718
Szwagropol
Ocena: 2.00, ilość opinii: 358
Koleje Dolnośląskie
Ocena: 1.98, ilość opinii: 348
Play
Ocena: 1.39, ilość opinii: 4669
VECTRA
Ocena: 1.60, ilość opinii: 4491
Orange
Ocena: 1.40, ilość opinii: 3956
UPC Internet
Ocena: 1.81, ilość opinii: 3504
Netia Szybki Internet
Ocena: 2.02, ilość opinii: 3205
Plus
Ocena: 1.45, ilość opinii: 3017