strona 30 z 47
- « poprzednia
- 1 ...
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- nastepna »
-
~Angela / 2023-07-29 19:50
Najgorsze biuro podróży! Unikać jak ognia!!! Zwro pomocy w sytuacjach jej wymagających, same problemy. Nie polecam -
-
~angelika / 2023-07-30 17:31
Oferta przedstawiona online to bujda. Z ceny 6500 tysiąca po przejsciu do zakupu wychodzi ze wycieczka kosztuje prawie 8 tysięcy bo za wszystko trzeba płacić, nawet za transport do hotelu. -
~Anna / 2020-07-03 15:41
Biuro próbuje wszystkie koszty związane z pandemią zrzucić na klienta. Dobroduszni proponują zmianę wakacji na przyszły rok, ale cena jest kilkaset droższa. Zrezygnować nie można, bo przepada zaliczka.
Wybierając na przyszły rok tańszą ofertę trzeba i tak dopłacić, bo zwiększyły się np. koszty rezygnacji z imprezy, zmieniły się zasady naliczania zaliczek - bo mają swoje wewnętrzne wytyczne. Tak czy owak klient stoi na pozycji straconej, biuro przerzuci koszty zaistniałej sytuacji na niego..
Nigdy więcej żadnych wyjazdów z tui...!!!!!ZaletyBrak -
~Anna / 2021-06-17 19:56
Kupiłam wycieczkę do Kenii, TUI poinformowało, że w tym terminie, który nam sprzedali nie ma lotów (WTF???)
Zaproponowali nam inny termin. Miesiąc później, w porze deszczowej i z nową cenę - 1000 zł drożej.
Chciałabym powiedzieć, że to niekompetencja pracowników, ale uważam, żer to naciąganie ze strony biura.
To miał być mój pierwszy raz z tym biurem, drugiej próby nie podejmę.ZaletybrakWadynie doszło do wycieczki -
~Anna / 2022-03-02 19:29
Wasciciel oligarcha wspieraja mordercę zbrodniarza putina! Mordują razem dzieci w Ukrainie! WadyMordercy -
~Anna / 2022-07-22 09:44
TUI ma ukryte koszty, które dostępne są dopiero na etapie dopinania szczegółów wycieczek. Przykład: transfer z lotniska do hotelu. ABSURD XD Nie twierdzę, że to nie powinno być dodatkowo płatne, ale ta cena powinna być zawarta w koszcie widocznym na stronie głównej. Sztuczne zaniżanie cen. Wadyukryte koszty
nieuczciwe praktyki -
~Anna / 2023-09-07 06:02
Niewyrrygidne z internetu tui wykupiłam jako singiel 7 dni ponad 9000zl, spóźniony lot o godz ale jak dotarłam dostałam informację, że nie wylatuje o 23 tylko o 10.23, mało tego Pan przemyślał wykupił pomimo, że prosiłam tylko nocny lot miejscówkę w samolocie, a to jakiś koszmar ale zero informacji o transferze z hotelu, jak można krasc cały dzie pobytu, jak można przysyłać informacje w dniu przybycia do hotelu, że zmieniły się godziny wylotu????? ZaletyZeroWadyJak wyzej -
~Anna / 2023-09-07 06:09
Cdn mojej wiadomości w dniu przyjazdu dowiedziałam się, że nie wylatuje o 23 tylko o 10.25 jak można krasc z ponad 9000 zł w Turcji pobyt dzienny z 23 na 10.25 ale godziny transferu biuro w Poznaniu na mytui nie podaje, nigdy więcej z biurami podruzy ZaletyZeroWadyJak wyzej -
-
~Anna / 2023-09-07 18:11
Z dala od tego biura. Oszukują klientowi, opisy nieadekwatne. -
~Annna / 2023-08-14 16:42
Do ~alicja23112
Owszem czytałam i zdawałam sobie sprawę, że rezydenta nie będzie, co nie zmienia faktu, że powinien być i pomagać w różnych sytuacjach. W TUI jak widać, rezydent jest tylko po to aby sprzedać wycieczkę fakultatywną - w tej sprawie rezydent potrafił dwukrotnie się przypominać o spotkaniu.
Tak samo jak w ofercie transfer miał trwać około 1h, a trwał przeszło 2h i nie, nie było korków i na przykład sprawa pokoju - otrzymaliśmy początkowo nie taki za jaki zapłaciliśmy - w takich przypadkach rezydent powinien na miejscu pomagać. -
~Arkadiusz / 2022-08-23 19:42
Tui oszukuje oferty są niezgodne z rzeczywistością. Namawiają na transport z lotniska do hotelu za 60zł od osoby wiedząc że taksówką 7 osobowa kosztuje 6 euro za 7 osób a nie prawie 100 jak w tui. ZaletyNie maWadyOszusty -
~Artur / 2020-02-12 12:20
Proponuje przed rezerwacją kolejnego wyjazdu wakacyjnego z biurem podrózy TUI o zapoznanie sie z poniższym tekstem:
Ja nie zrobiłem tego przed "ostatnią"rezerwacja First Minute i jestem stratny tylko jeden dzień dzięki praktykom tej organizacji TUI( zmiana godzin wylotów/przylotów)
Miało być tak pięknie ,wylot 02.:55 dzieciaki śpią w samolocie.....przylatujemy na lotnisko,transfer do hotelu i relaks przy śniadaniu
Powrót /wylot 22:55 -wiec "cały"dzień na zabawy i odpoczynek , odpoczynek /sen w samolocie -)))
Poniżej aktualne dane do wylotu -JUZ NI JEST TAK PIEKNIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
W nawiązaniu do Państwa rezerwacji 44170363 informuję, że aktualne godziny przelotu to:
2020-06-27 11:25 z Katowice do Heraklion 15:20, Ryanair Sun RR6603
2020-07-04 15:55 z Heraklion do Katowice 17:50, Ryanair Sun RR6604
Proszę pamiętać, że zgodnie z Warunkami Imprez Turystycznych zalecamy, aby sprawdzić godziny przelotu na 48 godzin przed planowaną podróżą w strefie Klienta https://my.tui.pl.
Fajny artykuł:
TUI Poland wprowadza klientów w błąd? UOKiK bada sprawę
ostatnia aktualizacja:
14.06.2017 18:29
Wczasowicze czują się oszukani. - Straciliśmy przez nich 2 dni wakacji - mówi nam jedna z klientek biura. Postępowanie dotyczące kontrowersyjnej praktyki wszczął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów - dowiedział się portal Polskiego Radia. O co chodzi?
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Shutterstock.com/Elena Rudakova
Klienci skarżą się, że TUI Poland przy sprzedaży wczasów stosuje praktykę celowo wprowadzającą w błąd i mającą znaczny wpływ na decyzje dotyczące wyboru oferty. Zarzut konsumentów dotyczy czasu wylotów i przylotów. W swoich ofertach biuro podaje atrakcyjne dla klientów godziny, które po zakupie wycieczki ulegają zmianie, oczywiście na niekorzyść turystów. W wielu przypadkach odbywa się to na kilka dni przed wylotem.
W ten sposób oszukana została pani Magda, która z TUI wybrała się do Egiptu. – W ofercie było napisana, że wylot jest o godzinie 6, ale po zarezerwowaniu i zapłaceniu godzina została zmieniona na 18. Identyczna sytuacja dotyczyła powrotu. Lot został zmieniony z godziny 21 na 8 – skarży się rozmówczyni portalu Polskiego Radia, której wczasy zostały w ten sposób skrócone z 7 dni do 5.
- Biuro twierdzi, że to wina linii lotniczych i jak się komuś nie podoba, to może nie lecieć. Na dodatek o zmianach dowiedziałam się kilka dni przed wylotem i przez co nie mieliśmy zbyt wielkiego pola do manewru - tłumaczy pani Magda. I dodaje, że prezentowanie w ofercie tak korzystnych godzin lotów jest wprowadzeniem klientów w błąd. Rozmówczyni portalu Polskiego Radia nie ukrywa, że gdyby wcześniej wiedziała, że będzie wylatywać wieczorem, a wracać rano, w efekcie czego jej wczasy skrócą się o 2 dni, to nie zdecydowałaby się na daną ofertę.
Przypadek pani Magdy nie jest odosobniony. Na jednym z portali społecznościowych powstała nawet grupa zrzeszająca klientów oszukanych przez TUI. Jest w niej kilkaset osób. Najwięcej członków skarży się właśnie na niekorzystną dla klientów zmianę godzin wylotów i przylotów. Na portalu publikowane są skargi konsumentów.
"Drogie TUI czy to częsta praktyka, że przesuwacie lot z 6:00 (ok. 12:00 na miejscu) na 16:00 (ok. 23:00 na miejscu), bez powiadomienia (tego dowiedziałem się z portalu myTUI, bo po co wysyłać maila), co w rezultacie oznacza urwany praktycznie dzień wakacji? Tak tylko pytam, ciekawy gdzie jeszcze spotka mnie niemiła niespodzianka" pisze pan Bartłomiej. "Drogie TUI. Miło, że robicie Klientów w balona, przesuwając wylot z godz. 7 na 19. Dzięki Wam, będziemy mieli dzień wakacji mniej. Tak, wiem, pierwszy dzień na podróż, tylko pytam się po co podajecie godzinę wylotu, skoro (jak się okazuje) później zmieniacie godzinę wylotu na wieczorną? Według mnie to celowe naciąganie Klientów" skarży się pan Paweł.
"Może pan anulować rezerwację, ale koszt takiej operacji to kwota zaliczki"
Co ciekawe niektórym klientom biura odmawia rozwiązania umowy. - Zauważyliśmy z narzeczonym niekorzystną zmianę godzin. Chcieliśmy złożyć reklamację, zrezygnować z wyjazdu, ale biuro powiedziało nam, że jest to niemożliwe, bo w umowie jest informacja, że godziny lotów mogą ulec zmianie. Poza tym w regulaminie TUI jest zapis, że pierwszy i ostatni dzień jest przeznaczony na podróż – tłumaczy Olga. I dodaje, że biuro poinformowało ją, że może zrezygnować z wycieczki, ale przepadnie jej wpłacona kaucja. Olga twierdzi, że nie miała wyjścia, została zmuszona do akceptacji zmienionych warunków, ponieważ nie chciała stracić pieniędzy.
Portal Polskiego Radia sprawdził, czy TUI rzeczywiście w ten sposób odmawia klientom odstąpienia od zawartej umowy. Zadzwoniliśmy na infolinię biura podając się za klienta, który chce zrezygnować z wczasów ze względu na niekorzystną zmianę godzin. Oto co usłyszeliśmy od konsultantki.
- Jeśli chodzi o aktualizację godzin, to na umowie jest informacja, że godziny zostaną potwierdzone na 48 godzin przed wylotem, jak również, że pierwszy dzień jest przeznaczony na podróż. Może pan anulować rezerwację, ale koszt takiej operacji to kwota zaliczki – powiedziała nam konsultantka. Czy klient rzeczywiście nie może odstąpić od umowy, jeśli podane w niej godziny wylotu i powrotu zostają zmienione?
Klient może bezpłatnie odstąpić od umowy?
- W takiej sytuacji konsumentowi przysługuje prawo przyjęcia nowej propozycji umowy, czyli zgodzenia się na zmienione godziny wylotu i powrotu lub poproszenia o to, aby zostały mu zwrócone pieniądze. Klient nie musi zgodzić się na nowe warunki – tłumaczy portalowi Polskiego Radia Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK podpowiada również, co należy zrobić, jeśli biuro stwarza problemy.
- Najpierw na podstawie artykułu 14. Ustawy o świadczeniu usług turystycznych na papierze odstępujemy od umowy w związku z tym, że biuro zmieniło jej istotny warunek, czyli godzinę wyjazdu i powrotu i tym samym wystąpić o zwrot wszystkich pieniędzy. Jeśli biuro nie poinformowało nas o zmianach, nie chce zwrócić środków, to oczywiście kierujemy zawiadomienie do UOKIK, a jednocześnie powinniśmy natychmiast wystąpić z prośbą do Federacji Konsumentów o pomoc w dochodzeniu prawa - tłumaczy Cieloch. I dodaje, że biuro które w takiej sytuacji nie pozwala klientowi odstąpić od umowy łamie prawa, a urząd może nałożyć na niego karę w wysokości 10 proc. jego obrotów.
TUI pod lupą UOKiK
Jak dowiedział się portal Polskiego Radia UOKIK właśnie prowadzi dwa postępowanie wyjaśniające wobec TUI. Jednym ze sprawdzanych czynników jest praktyka na którą skarżą się klienci, z którymi rozmawiał portal Polskiego Radia. Urząd ustala, czy biuro wiedziało wcześniej o zmienionych godzinach i błędnie informowało o tym, że są one korzystne, aby tworzyć iluzoryczne wrażenie, że jego oferta na tle innych, w podobnej cenie, jest atrakcyjniejsza ze względu na godziny wylotu i powrotu.
Oprócz tego UOKiK sprawdza również czy przedsiębiorca dokonuje zmian godzin lotów powrotnych po rozpoczęciu imprezy turystycznej, tzn. w czasie pobytu konsumentów w miejscu wypoczynku oraz czy dokonując zmian godzin lotów przedsiębiorca spełnia wymagania wynikające z ustawy o usługach turystycznych. Urząd ustala również, w jaki sposób rozpatrywane są ewentualne reklamacje konsumentów w tym zakresie. Co ważne, postępowania UOKiK dotyczą również kilku innych biur podróży.
"Sprawdzamy czy przedsiębiorca wie wcześnie o zmianach"
- Nie podobają nam się praktyki mogące być zamierzonymi zmianami dotyczącymi godzin wylotu, które powodują, że konsument może mieć skrócony urlop czy wyjazd nawet o 2 dni. Sprawdzamy, czy rzeczywiście biuro dowiaduje się o zmianach w ostatniej chwili, czy czasem nie jest tak, że przedsiębiorca wie wcześniej, a oferta kierowana do konsumentów jest wprowadzeniem w błąd - tłumaczy rzecznik prasowy UOKIK.
Magda jest przekonana, że działania biura TUI są celowe i ma na to dowód. – Biuro informowało mnie, że to przewoźnik zmienił godziny lotu, a w rzeczywistości przerzucono mnie na inny rejs. Okazało się, że pierwotny lot, ten z 21, który miał zostać zmieniony, odbył się – mówi kobieta. I dodaje, że w ofercie jej wczasów na kolejne miesiące dalej zamieszczone są korzystne godziny lotów. To samo zaobserwowała Olga. - W ofertach na październik dalej widnieją niekorzystne godziny - tłumaczy. Obie kobiety przekonują, że nigdy więcej nie skorzystają z usług biura, które stosuje takie chwyty podczas sprzedaży.
Portal Polskiego Radia przesłał do działu prasowego TUI pytania dotyczące zmian godzin lotów. Niestety, nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi. Nawiązaliśmy natomiast kontakt z byłym pracownikiem koncernu, który nie był zaskoczony postawą biura. – Standardowe podejście do klienta, jak nie ten to następny. Tak to wygląda przy rozpatrywaniu reklamacji. Dopóki ktoś naprawdę nie narobi szumu, np. na FB TUI, to nie może na nic liczyć, nawet jeżeli są ku temu wyraźne podstawy - tłumaczy nasz rozmówca pragnący zachować anonimowość. Zapytaliśmy TUI, czy firma rzeczywiście ma takie podejście do polskich klientów, ale i w tej kwestii nie otrzymaliśmy odpowiedzi.
TUI Poland jest częścią niemieckiego koncernu turystycznego TUI Group AG z siedzibą w Hannowerze i Berlinie. Na stronie internetowej firma pisze o sobie: "wszystkie nasze działania determinuje najwyższa troska o klienta, a najwspanialszą nagrodą jest jego uśmiech". Czy na pewno?
(imiona klientek zostały zmienione)
Michał Fabisiak, PolskieRadio.pl
-
~Artur / 2022-01-29 15:36
Zakupiony pobyt na Dominikanie w hotelu IMPRESSIVE PUNTA CANA za pośrednictwem TUI oceniam najgorzej jak jest to możliwe. Biuro sprzedaje Hotel jako 5 gwiazdek. Myślę że o jakieś 4 gwiazdki za dużo. W pokojach jeden wielki syf , smród, stechlizna , już od momentu zakwaterowania widać było Nas Polaków jako zło konieczne , inni goście otrzymali powitalnego drinka i obsłużono ich sprawnie natomiast Nam kazano czekać, prawie 2 godz trwało zakwaterowanie !! Najwyraźniej TUI bukuje najtańsze opcje a kasuje jak za extra warunki. Spotkaliśmy Polaków którzy mieszkają w Niemczech ,kupili i lecieli z Niemieckiego biura, mieli Pokój z jacuzzi z widokiem na ocean i zapłacili w przeliczeniu prawie 1000 zł mniej niż my !!! Zlociejstwo.
Poza tym jedzenie tragiczne , wszystko zimne , lub jak ma się szczęście letnie, obsługa ma wywalone na wszystko. Trzeba było się prosić o herbatę czy sztućce. Do tego hit z jakim się nie spotkaliśmy na świecie!! Podział na gości zwykłych i premium. Oczywiście zwykli to my :) nie wejdziesz na ładniejsza plaże, nie napijesz się drinka w większości barów, gorsze pokoje i wiele innych. Żeby mieć coś z tego urlopu wykupiliśmy że znajomymi opcje premium za jedyne 250 euro za osobę!!
Najlepsze ze w tej cenie otrzymaliśmy zmianę pokoi na lepsze !! I tu kolejne zdziwienie , pokoje były w tym samym budynku tylko po drugiej stronie ???? kabaret.
Finalnie nie polecam i nigdy nie kupię nic w TUI bo to jedno wielkie złodziejstwoZaletyBrakWadyWszystko tam miało wadę, a największą wada to TUI POLSKA !! -
~Azi / 2021-06-04 13:28
Biuro TUI w Riviera w Gdyni czekałam 30min, jak opustoszało weszła, niestety żadna z 3pan nie miała dla mnie czasu. Były zajęte. Biuro pomimo czekających ludzi przed nie wpuściło nikogo przez 15min bo zajęte były. Gratulacje ZaletyNie skorzystam -
~Bartek / 2021-03-05 13:16
Omijać szerokim łukiem! Z powodu Covid odwołali nam wyjazd na narty i myślałem, ze oddadza mi normalnie cała zaliczkę. Oddali mi 50%, bo cześć wg nich pokrywala koszty ubezpieczenia, ale to nie ja zrezygnowałem! Teraz dostalem odpowiedz, ze z tych pozostalych 50 proc, oddadza mi tylko 150pln, czyli 989 zatrzymali dla siebie!!! Tytułem składki za okres niewykorzystanej ochrony ubezpieczeniowej! To juz jest zwykle zlodziejstwo.
Dodatkowo, w zeszłym roku, dali ciała z Covidem i dostaliśmy voucher tytułem rekompensaty niewykorzystanego z ich winy urlopu. Voucher jest do maja tego roku. Poprosiłem więc, o przedłużenie znowu o rok, a oni, że tylko do października tego roku! Przedłużenie mi nic nie daje, bo zima zaczyna sie w styczniu.
ZŁODZIEJE! Sprawę kieruję do prawnika, poinformowałem również centrale zagranicą oraz hotel gdzie mieliśmy być, żeby wiedzieli, z jakimi dziadami współpracują.
Unikać! -
~Bartek / 2022-07-06 13:18
Utrudniony kontakt z biurem, brak chęci w rozwiązaniu problemu stworzonego przez biuro Tui. Nikomu nie polecam wypoczywać z tym biurem ZaletyŻadnych zalet... -
-
~Bartek / 2023-07-17 07:54
Tragedia, konsultant podpiął nie tą wycieczkę i zamiast na 10 dni zaproponowali 7 . Poganiali z płatnością i wyszło jak wyszło. Firma nie poczuwa się do odpowiedzialności i zaproponowała dopłatę do 10 dni pomimo, że rozmowa potwierdziła, że to wina konsultanta. Jesteśmy zmuszeni dopłacić te pieniądze ponieważ nie ma już żadnych innych w podobnej cenie wyjazdów. Chodzi o kwotę 2000 zł. Omijać szerokim łukiem!!! ZaletyBrakWadyMają klienta w nosie, liczy się kasa. -
~Bartek / 2023-07-17 17:58
Wykupiliśmy z żoną wycieczkę z przewodnikiem do Oświęcimia. Pojechaliśmy do Krakowa z miejsca swojego zamieszkania czyli 400 km poczym na dwa dni przed wykupiona wycieczka dostaliśmy esemesa że mamy anulować ta wycieczkę z uwagi na błąd systemu . Chcielibyśmy dowiedzieć się o co chodzi to usłyszeliśmy że nie będą mieć Polskiego przewodnika i mogą ewentualnie oddać nam pieniądze . Konsultantka była wredna i miała nas gdzieś. Poinformowałem ja że muszą nam oddać pieniądze a nie mogą i co proponują to powiedziała że nic i mamy radzić sobie sami . Jedna wielka żenada. Nie polecam ZaletyBrakWadyOkropna obsługa
Oszustwo
Żenada -
~Beata / 2020-06-20 11:24
Lekceważące traktowanie klienta.
Omijajcie z daleka biuro podróży TUI.
Ja zamierzam dać sprawę na drogę postępowania sądowego o zwrot zaliczki wszyscy moi znajomi wygrali sprawy w Sądach ja też mam zamiar wygrać.Działajcie bo TUI liczy na to ,że odpuścicie,że nie będzie się Wam zwyczajnie chciało działać. -
~Beata / 2020-08-09 16:54
Jakieś nieporozumienie.... Wykupiliśmy urlop we wrześniu 2019 roku. Wylot na Majorkę miał być koniec sierpnia 2020. Od początku roku obserwowałam....na stronie hotelu była informacja że hotel jest zamknięty. W biurze Tui w galerii katowickiej dostałam informację że otwiera się z początkiem sezonu. Ok. Poczekałam...w maju...czerwcu ... lipcu...nadal zamknięty. W biurze zapewnienie że jest czynny, że oni nie mają informacji o zamknięciu. Wpłaciliśmy całość. W ostatnich dniach ( trzy tygodnie przed wylotem) zaczęłam głębiej sprawdzać. Pani w biurze potwierdziła mi informację że nie mają klientów w tym hotelu. Ani w Tui ani w innym biurze nie ma ofert do tego hotelu. Biuro nadal zapewniało nas że jest czynny i 23 sierpnia spokojnie polecimy. Napisałam maila z pytaniem o hotel do zarządu sieci hotelu na Majorce. Zarząd bardzo szybko odpowiedział że z powodu covid19 byli zmuszeni zdecydować o zamknięciu hotelu w sezonie 2020 i że nie ma możliwości aby ktokolwiek spędził urlop w tym hotelu bo najzwyczajniej w świecie jest ZAMKNIĘTY!!!! A Pani w biurze ....nadal twierdziła że hotel jest czynny.... ZGROZA.... Klientów nie mają tam, w żadnym biurze podróży w Polsce ( nawet w Tui) nie ma ofert do tego hotelu, zarząd hotelu mówi że mają zamknięte a Tui twierdzi że otwarte i że polecimy.... Po poruszeniu nieba i ziemi, po napisaniu maila do dyrektora Tui i opisaniu tematu dostałam maila że ...... hotel jest zamknięty!!!!!!!!! Przecież mówiłam im o tym od stycznia!!!!!!! Dostałam dwie propozycje zmiany hotelu w cenie którą wpłaciliśmy. Obie , dla naszej rodziny, po zarezerwowaniu ich dzisiaj zapłacilibyśmy 2000 zł mniej!!!!! Oczywiście zdecydowaliśmy się anulować rezerwację. Jakbym nie była tak uparta i zaufała im polecielibyśmy i wsadzili by nas gdziekolwiek.... A wszyscy mówią "wspomóż turystykę!!!!" Niby dlaczego???? Skoro oni chcą nas oszukać na każdym kroku
strona 30 z 47
- « poprzednia
- 1 ...
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- nastepna »