Jak wg. Umowy w Orange dochodzi do przekształcenia rabatu dla klienta za fakturę w formie elektronicznej w bonus dla operatora Orange, za który płaci klient.
Klient Orange wyraża zgodę w umowie lub aneksie do umowy m. in. na:
‘Zgoda na przesyłanie faktur w formie elektronicznej na podany e-mail oraz na indywidualne konto na www.orange.pl (Mój Orange)’ co jest warunkiem uzyskania rabatu za fakturę w formie elektronicznej.
Za dany okres rozliczeniowy operator Orange wystawia fakturę w określonej formie (elektroniczną bądź tradycyjną papierową przesyłaną pocztą), a klient za nią płaci, co kończy rozliczenie między Orange i klientem. Nie jest istotne czy klient otworzył kopertę z fakturą tradycyjną lub zlustrował fakturę elektroniczną, lecz to, że za nią zapłacił właściwą kwotę na jaką opiewa abonament i we właściwym terminie. Faktura w formie elektronicznej przesyłana na podany e-mail oraz na indywidualne konto na www.orange.pl (Mój Orange) jest tańsza od papierowej faktury tradycyjnej o koszty jej przygotowania i wysyłki pocztą, jak też jest dokonywana automatycznie, co skutkuje udzieleniem rabatu dla klienta za: ‘Zgoda na przesyłanie faktur w formie elektronicznej na podany e-mail oraz na indywidualne konto na www.orange.pl (Mój Orange).’ Rabat ten w swej istocie wynika i wiąże się z formą faktury a nie jakimkolwiek innym uwarunkowaniem.
Jednak operator Orange stawia dodatkowy wymóg aby rabat za zgodę na korzystanie z e-faktury był ‘odbierany na indywidualnym koncie Mój Orange’ w każdym okresie rozliczeniowym – tzn. wymaga logowania się do Mój Orange, nie artykułując tego wyraźnie w żadnych dokumentach, co byłoby bardziej jednoznaczne dla wielu klientów. Również w okresie rozliczeniowym operator Orange nie wszystkim klientom przypomina SMS-sem o postawionym dodatkowym wymogu dla uzyskania rabatu, mimo iż do powinności takiej się zobowiązuje. Sprzyja to przegapieniu logowania się do konta Mój Orange przez klientów w danym okresie rozliczeniowym. Nie zalogowanie się do indywidualnego konta Mój Orange w danym okresie rozliczeniowym skutkuje wystawieniem za ten okres faktury w formie elektronicznej powiększonej o rabat, a więc w cenie faktury tradycyjnej. Faktycznie jednak w takiej sytuacji operator Orange nie sporządza faktury tradycyjnej i nie ponosi kosztów jej przygotowania w formie papierowej oraz przesyłki drogą pocztową – odmawia klientowi dostarczenia faktury tradycyjnej za ten okres, ale pobiera zapłatę w wysokości jakby to uczynił. Czemu więc faktycznie to służy? Odsłania się mechanizm wystawiania faktury w formie elektronicznej i wyłudzania od klientów należnego im rabatu z tytułu zgody na otrzymywanie faktury elektronicznej gdy się nie zalogują do Mój Orange. W efekcie końcowym kwotę rabatu dla klienta operator Orange przywłaszcza sobie, paradoksalnie jakby otrzymał bonus, a jej wysokością obciąża do zapłaty klienta. Jest to mechanizm jaki operator Orange wprowadził dla przejęcia kwoty rabatu należnego w swojej istocie wyłącznie klientowi z tytułu elektronicznej formy faktury. Ponadto należy nadmienić, że w ogólnym odczuciu za nękający i nieuzasadniony wymóg do logowania się do konta Mój Orange, będący wyłącznie w interesie operatora Orange. to raczej operator Orange powinien udzielić jeszcze dodatkowego rabatu klientom z tego tytułu. Mając na uwadze ilość klientów oraz miesięcy, proceder ten może być źródłem znacznych, wątpliwie należnych zysków dla operatora Orange.
WadyWydaje się, że powyższe działania mogą mieć charakter spekulacyjny i świadczą o sprzeniewierzaniu się klientom.
~@zbyszko / 2022-01-29 12:04
Ocena: 3.00 / 5
Od kilku tygodni próbuje zresetować hasło w mój orange na połączonym koncie, nawet dzwoniąc na infolinię nie są w stanie mi pomóc, odsyłają do jakichś filmików na joutube, normalnie kabaret. Na infolinii doradca czyta przy mnie możliwości logowania (jak by się dopiero sam uczył) i dochodzi do punktu gdzie jest napisane żeby się skontaktować z infolinią, normalnie popuściłem. czekam właśnie godzinę na kolejnego konsultanta i dalej słyszę w słuchawce muzyczkę LOVE masakra
~Kinga / 2022-01-29 11:27
Ocena: 1.00 / 5
Internet od początku roku jest coraz gorszy, w ciągu zajęć online nie ma godziny na której nie zerwałoby się połączenie przez co mam problemy z pisaniem egzaminów online co wpływa na moje oceny. Pani z salonu Orange tłumaczy się tylko zakładaniem światłowodu w okolicy której mieszkam, kiedy nic takiego nie ma miejsca.
I nie tylko to nie działa, tak samo jest z pakietem danych na telefon. Mam 5GB albo 10GB Internetu na miesiąc a przy wykorzystanych 3GB Internet jest tak spowolniony że ledwo działa.
Wady- Brak stałego łącza, jeśli już jest to słabe,
- brak profesjonalnej pomocy ze strony pracowników Orange
~MMM / 2022-01-27 14:58
Ocena: 2.00 / 5
Operator Orange zaczął nękać klientów wprowadzając prawnie bardzo kontrowersyjny wymóg pobierania ulgi za e-fakturę poprzez konieczność comiesięcznego logowania się na konto Mój Orange, mimo iż e-fakturę wysyła również na e-maila. Jeśli klient nie zaloguje się na Mój Orange skutkuje to podwyższoną opłatą za e-fakturę taką jak za fakturę otrzymywaną pocztą. W takiej sytuacji, mimo iż operator Orange nie poniósł kosztów wysyłki faktury pocztą, to paradoksalnie wymaga aby klient zapłacił dla Orange koszty jej wysyłki poprzez podwyższoną opłatę za e-fakturę (tak więc brak jest zniżki za e-fakturę). Jest to ewidentne działanie oszusta, który nie tylko nęka swoich klientów zmuszając do comiesięcznego logowania się do Mój Orange, ale również ich niezasadnie okrada. Klienci, nie pozwalajcie się ogłupiać przez irracjonalnego operatora, są korzystniejsze i poważniejsze opcje na rynku. W mojej rodzinie wszyscy przenoszą się do innego operatora.
WadyOrange stacza się w sferę amoralną.
~Była klientka / 2022-01-25 18:08
Ocena: 2.33 / 5
Przy nieco bardziej zawiłych sprawach nie polecam mieć do czynienia z obsługą klienta. 37 dni to dla nich za mało, by poinformować nadawcę, gdzie w zasadzie znajdują się dostarczone przez niego dokumenty i co z realizacją wniosku. Pozdrawiam panią Karolinę L. z infolinii, która odmówiła sprawdzenia i przełączenia do innego konsultanta ciesząc się jak dziecko, że może sie rozłączyć. Inna konsultantka, zapytana o dane kontaktowe do inspektora danych osobowych, nie wiedziała nawet, że coś takiego istnieje. Poza tym obietnice sprawdzenia sprawy i odpowiedzi, bez pokrycia i konsekwencji. Współczuję każdemu, czyj problem jest bardziej zawiły niż "trzeszczenie" w słuchawce czy brak zasięgu.
Zaletyoferta - względnie atrakcyjna, choć częste usterki
Wadyobsługa klienta - jaj brak lub opryskliwi, nietykalnie i niekompetentni pracownicy, pewnie firmy zewnętrznej
~Darek / 2022-01-25 18:02
Ocena: 1.00 / 5
Technicy przyjeżdżający na zgłoszenie nie posiadają kluczy do skrzynek głównych. Jestem uziemiony przez brak wspaniałego orange.
WadyBrak zorganizowania techników
~Adrian / 2022-01-25 12:04
Ocena: 1.00 / 5
Oszuści z Orange pobierają bez prawnie dane i włączają netflix za którego trzeba płacić.
ZaletyBrak
WadyLepiej nie komentowac
~Arthci / 2022-01-24 16:05
Ocena: 1.00 / 5
Oszukują ludzi wysyłaja SMS-y że za 5zł rozmowy i smsy i 31gb to są oszukują ludzi i powini im znowu dołożyć Orange kare za naciąganie klientów i wyłudzają kwoty po dwa pakiety załączają jak jeden jeszcze się nie skończył i blokują. 15gb za doładowanie za 30zł pakiet jednorazowy bo cykliczny wogule nie działa to jeszcze numery blokują
ZaletyNie polecam tej sieci
WadyNie są uprzejmi
~guwnoorange / 2022-01-23 22:05
Ocena: 1.00 / 5
Przerywa, nic nie działa, traci połączenie średnio co godzinę, technik ci najwyżej powie że przez grube ściany traci zasięg, jednym słowem wielkie guwno, pozdrawiam.
ZaletyJak masz za dużo pieniędzy to równie dobrze możesz je w błoto wyrzucić wyjdzie na to samo
WadyWszystko
~Oby jak najdalej od Orange. / 2022-01-23 21:17
Ocena: 1.00 / 5
Dosłownie złodzieje, inaczej tego nazwać nie mogę. Mieliśmy płacić po 300zl miesięcznie, a rachunki przychodzą po 400zl! Jakość usług jest koszmarna. W mieście mam jedną kreskę zasięgu w każdym telefonie (mamy pakiet). Światłowód tragedia. A dekoder od tv to najtańsza chińszczyzna, coś jak tanie dekodery dvbt. Ostatnio spóźniłem się jeden dzień z rachunkiem (jak płaciłem to przypadł weekend) to mi wyłączyli wszystko od internetu po telefony. Po kilkunastu latach u nich czuje się jakby mi ktoś w ryj napluł. Już nie wspomnę o czacie na którym piszemy z robotem. Z ludzi debili robią.
ZaletyDosłownie żadnej.
WadyZa dużo, by wymieniać.
~szymon / 2022-01-23 17:47
Ocena: 1.00 / 5
stałe 500 pingu cały czas sie wyłącza gry pobierają sie po kilka dni
Zaletynie kupuj orange
Wadyniemkupuj orange
~Żniwiarz / 2022-01-23 15:14
Ocena: 1.00 / 5
Jednym słowy oszuści.świadłowodu jak nie było tak niema nie było wszystkich kanałów internet zgroza odradzam podpisywanie umowy Jednym słowy traktują ludzi jak portfel.
ZaletyŻadnych
WadyW od cholery
~Anna / 2022-01-22 13:45
Ocena: 1.00 / 5
Brak zasięgu gdzie kolwiek. Dzwoniąc na infolinię dostaje informacje iż zgłoszenie przyjęte ale co z tego jak nic z tym nie robią. Dramat poprostu. Nigdy więcej tej sieci
ZaletyBrak
WadyWszystko
~Mariusz / 2022-01-22 12:54
Ocena: 1.00 / 5
Syf. Niekompetentni pracownicy. Konsultanci mówią co innego a w salonie co innego. Do tego Pan Kierownik w salonie w Galerii Victoria w Wałbrzychu chciał abym mu dał dowód osobisty do ręki w celu weryfikacji. Powiedziałem ze mogę mu go okazać ale nie dać stwierdził ze musi sprawdzić znaki wodne i wybrzuszenia czy dowód nie jest fałszywy. Taki specjalista. Następnie zaczął mnie straszyć policja. Po telefonie do biura obsługi przeprosili za kierownika i naliczyli 20zl opłaty za polaczenie. Napisałem reklamacje ale przyszła odmowa. Buractwo i złodziejstwo. Na serwisanta czekam już miesiąc ,a miał być na drugi dzień. Nie dzwonie bo nie będę im płacił. Chamówa i tyle.
ZaletyBRAK
WadyBrak kompetencji, krętactwo, złodziejstwo, syf i chamstwo.
~Ewa / 2022-01-21 17:13
Ocena: 1.50 / 5
Założenie internetu to jakaś kpina i technicy to już barak słów. Co innego się mówi A co innego się robi. To jakaś maskra.
~mati / 2022-01-20 23:57
Ocena: 1.00 / 5
od 2 dni dzwonie po mam z tym gównem problemy wine zawiklić chcą na mnie dramat
Zaletynie ma
Wadybardzo dużo
~Papież Polak / 2022-01-20 18:27
Ocena: 1.00 / 5
Przez Orange tracę chęci do życia. Nigdy gorszej sieci nie było i nie będzie.
ZaletyBrak
WadySame wady
~Poli / 2022-01-20 11:25
Ocena: 1.00 / 5
Orange to dramat.Od niemal 2 lat wydzwaniania w sprawie faktur wciąż te same błędy. Za każdym razem przekonują że sprawa zostanie załatwiona na 100procent. Nic z tego. Wciąż to samo. Kłamią i oszukują. Całkowicie niekompetentni i na dodatek swoją niekompetencję chcą przerzucić na użytkowania. Omijać dziadów.
ZaletyBrak
WadySame wady.
~Zosiczke / 2022-01-19 20:27
Ocena: 1.00 / 5
Nie polecam internet to tragedia a płace kupe pieniędzy, wszszystko tylko nie orange oszusci
~Klient / 2022-01-19 17:19
Ocena: 1.00 / 5
Gdynia,
Nowy salon przy ulicy Chylońskiej, przeniesiony z Kcyńskiej (Tesco)
Chciałem dowiedzieć się na temat oferty Orange Flex.
Pan w salonie odesłał mnie do netu,
podnosząc głos.
Młody a bardzo nerwowy, należy się wypoczynek.
Polecam wysłać tajemniczego klienta.
Nie polecam tego salonu