Problemy z przelewami Elixir i inne awarie:
Przelew Elixir z mojego drugiego banku (wysłany na moje konto w Pekao S.A.) wychodził ostatnią sesją wychodzącą (o 14:30), ale bank Pekao S.A. nie zaksięgował pieniędzy na moim koncie po swojej najbliższej sesji przychodzącej (o 15:00), ani nawet w tuż po drugiej sesji przychodzącej (17:30). Bank Pekao S.A. zaksięgował przelew dopiero po godzinie 18:30 (po ponad godzinie, po ostatniej sesji przychodzącej) - po tym jak już zdążyłem wszcząć alarm w banku z którego wysyłałem pieniądze, gdyż był to bardzo ważny przelew. Na złożoną reklamację w tej sprawie bank odpowiedział mi nonszalancko, że jak pieniądze doszły w dniu wysłania, to nie widzi problemu. Otóż problem jest, bo z tak wielkim opóźnieniem księgowania przelewów jeszcze nie miałem do czynienia (a miałem konta w wielu bankach na przestrzeni wielu lat). Przeważnie przelew przychodzący jest księgowany najpóźniej po około 15 minutach od sesji przychodzącej, no ale nie w Pekao S.A. gdzie na przyjęcie przelewu trzeba było czekać ponad 3 godziny, a w międzyczasie klient banku może zastanawiać się gdzie wsiąkły pieniądze. Do tego dochodzą inne problemy - kilka razy mój przelew (z konta w Pekao) był odrzucany (w wyniku awarii), a webowa strona banku Pekao ulegała awarii (wylogowanie w środku operacji). Niepowodzeniem zakończyły się też moje niedawne próby kupna rzeczy na Allegro (zakupy opłacane były przelewem online przez Pekao), pomimo potwierdzenia przez stronę Pekao, że transakcja powiodła się - chociaż w tym wypadku winny może być serwis Przelewy24, z którego korzysta Allegro. Podsumowując: nie polecam usług w banku Pekao, bo nie działają zgodnie z oczekiwaniami i kosztują masę nerwów, i straconego czasu. Nie jest to bankowość XXI wieku, tworzona z myślą o klientach banku Pekao.Zalety- dosyć przejrzyście funkcjonujący i łatwy obsłudze serwis online dla klientów banku.
Wady- problemy z przelewami,
- awarie serwisu online dla klientów banku,
- nieżyczliwa obsługa, nierozumiejąca potrzeb klientów banku.