Prawdziwą gehennę przeżyli pasażerowie TLK „Pirat” z Kołobrzegu do Krakowa/Bielska (odjazd 20:04, 20 lipca 2019 r. Pociąg został zatrzymany w pobliżu stacji Jastrowie, a obsługa poinformowała o wypadku na torach (podobno byk zderzył się z pociągiem), a później o konieczności wycofania pociągu i objazdu. Pociąg jednak cofnięto aż do Białogardu (120 km!), następnie skierowano przez Stargard Szczeciński. Za Poznaniem, a przed Ostrowem Wielkopolskim kolejna niespodzianka: awaria lokomotywy (była już 6 rano, czyli pociąg powinien docierać do Gliwic). Zanim postawiono zastępczą minęły 3 godziny. Nowa lokomotywa szczęśliwie przewiozła pasażerów przez Wrocław. W Opolu przeszedł się przez wagony jakiś pracownik kolei (wcześniej go nie było w pociągu, a obsługę znaliśmy bo rozdawała wodę i batony) i oznajmił, że pociąg nie jedzie przez Katowice i trzeba wysiąść i zaczekać na inny pociąg! Jak się okazało, był to IC „Szkuner” ze Słupska (pełen pasażerów z miejscówkami). Feralny „Pirat” odjechał z pozostałymi pasażerami w nieokreślonym kierunku (inną trasą do Krakowa???), a pechowi turyści na gapę dotarli „Szkunerem” do Katowic po godz. 15. Opóźnienie przekroczyło więc 8 godzin, a podróż z Kołobrzegu do Katowic zamiast 10 – trwała 20 godzin!
Tragedia!!!!!!! Pociąg który miał ruszyć o 18:32 z Krakowa do Tarnowa w dniu 22.07 miał opóźnienie godzinne!!! Jestem zdegustowana, nigdy więcej intercity.
ZaletyŻadnych
WadyWszystko
~Alcia17 / 2019-07-22 16:49
Ocena: 1.75 / 5
Tragedia pełno ludzi i dzieci leżących na podłogach jadąc pociągiem kilka godzin brak miejsc tym bardziej ja Z córką po operacji z oczkiem musiała leżeć na podłodze ponieważ było brak miejsc przecież to jest przesadą ktoś powinien tym się zainteresować ludzie nie mają jak przejść a jak idą to się spotykają
~Katarzyna / 2019-07-22 12:33
Ocena: 1.50 / 5
Oszustwo. Na stronie internetowej opisane standard pierwszej klasy. Śniadanie plus ciepły posiłek i napoje. Cena za bilet 300zl za osobę. Trasa Rzeszów - Gdynia. O 6 rano crosaint i to wszystko. Wifi nie działa. Maskara!!! Niewarto dopłacać do pierwszej klasy.
~Jula / 2019-07-22 12:19
Ocena: 1.25 / 5
Kupiłam miejsce siedzące Ale okazało się że takie miejsce nie istnieje i stałam 6 godzin. W podobnej sytuacji było wiele osób
~Agata / 2019-07-21 22:09
Ocena: 1.50 / 5
Szeroko przez megafon reklamowane usługi WARS, nie maja nic z wysokiego poziomu. Jadąc w pierwszej klasie na trasie Krakow-Gdansk spróbowałam coś przed dojazdem do Warszawy zjeść w WARSIE. Zaskoczenie! Wszystkie miejsca zajęte z powodu nadmiaru jadących. Bilety sprzedawane bez numeracji, pasażerowie siedzą cała drogę w WARSIE przy wodzie mineralnej i bez możliwości zwrócenia uwagi, że chciałabym zjeść posiłek. Kupują kolejna wodę i siedzą dalej. Po wyjeździe z Wawy wszędzie luźno. WARS pusty. Chce zamówić jedzenie, pan odsyłam mnie do stolika, przy którym siedzę 10 min. Zniecierpliwiona podchodzę do niego i proszę o przyniesienie do przedziału posiłku. I cóż słyszę??? Nie ma takiej możliwości, bo nie wiem gdzie poszli ludzie z obsługi. Jak znajdę czas, to pani przyniosę. Nie chce zanotować numeru wagonu i miejsca, rzucając-znajdę panią. I niech sobie pani zgłasza do kogo pani tam chce...
Za bilet zapłaciłam 229 zł. Usługi nie warte swojej ceny!
ZaletyBrak
WadyKlimatyzacja nie działa. WARS JAK WYŻEJ.
~Alicja / 2019-07-21 17:03
Ocena: 1.00 / 5
Słabo! Same opóźnienia! Intercity ma mega drogie ceny biletów w porównaniu do jakości. Dramat.
ZaletyBrak
WadyDużo
~Patryk / 2019-07-20 19:57
Ocena: 1.00 / 5
A ich strona do korzystania to jakiś żart. Co chwile wyrzuca i trzeba wszystko wpisywać od nowa.
~Monika / 2019-07-20 13:12
Ocena: 1.50 / 5
Intercity nie raz sprzedaje bilety, kiedy pociągi pękają w szwach. Załóżmy, jest 100 miejsc siedzących, icc sprzeda 400 miejsc. Ludzie się kotłują. Poziom cen jest bardzo wysoki. Rozumiem, że to przeważnie nowsze pociągi dalekobieżne, jednak dla przeciętnego Kowalskiego chcącego odwiedzić rodzinę 80-parę złotych za bilet w jedną stronę? Dziś kolejna niefajna sytuacja - kupuję bilet dzień wcześniej żeby mieć gwarancję miejsca - okazuje się, że dany wagon wcale nie jest z przedziałami, jak jest napisane na moim bilecie, a miejsce numer 92 nie istnieje, bo numeracja kończy się na 80-z hakiem. Ogólnie nie polecam, zawsze są jakieś problemy z tym przewoźnikiem. Jeśli już się uda - faktycznie, jest komfortowo ale zdarza się to może raz w roku, a pociągiem jeżdżę kilka (naście?) razy w miesiacu.
~kacper / 2019-07-20 11:37
Ocena: 1.00 / 5
poziom który oferuje kolej polska jest godny pożałowania pociagi spóźniają sie mimo korelacji połaczeń z przesiadkami nie czekają na pasażerów potem problemy z reklamacja biletów masaaakra odradzam każdemu korzystanie z usług koleji jednym słowem PATOLOGIA
Zaletybrak
Wadyza dużo by wymieniać
~teo / 2019-07-20 08:12
Ocena: 2.50 / 5
Ostrzegsam przed kupowanie biletów przez internet. Nie mozna ich pozniej zwrócić w razie zmiany planów lub odzyskac pieniędzy. TO jest mafia. porobili sobie lokalne spólki i robia co chca. ja mysle że jedynie PiS zrobi z ta mafia porzadek i PKP stanie sie jednolitą i uczciwą firma przewozową.
~Lillyen / 2019-07-19 12:03
Ocena: 2.25 / 5
Mało wagonow, ludzie stoją w pociągach jeden na drugim przez wiele godzin za taką samą cenę jak osoby siedzące. Bilety bez gwarancji miejsca siedzącego z uwagi na dyskomfort powinny być tańsze. Wagony osobowe-za mało. Często są, ale żeby kupić miejsce to nie wiem ile czasu wcześniej należy kupić bilet, bo nawet tydzień czy dwa wcześniej na trasie Poznań - Olsztyn jest to niemożliwe. Pierwsza klasa, płacisz najwięcej że wszystkich a komfort jak w 2,gdy wagon rzekomo z 1 klasy ma przedziały. Ok jest więcej miejsca na nogi i kontakt ale to nie jest warte wyższej ceny. Na niektórych trasach takie wagony są jako klasa 2. Wagon osobowy to w takim razie chyba luksus ponadklasowy. Generalnie kiepsko. Jadę 1 klasa za masę pieniążków i siedzę na środkowym miejscu między masa ludzi. Super 1 klasa. Kpina i niesprawiedliwość.
ZaletyBrak
WadyWszystko
~Pasażer / 2019-07-19 11:29
Ocena: 4.50 / 5
Rezerwacja miejsc to porażka, człowiek rezerwuje a tu zajęte. Nie polecam.
~Zażenowany po raz kolejny / 2019-07-18 17:00
Ocena: 2.00 / 5
Opóźnienie 40 min przez roboty na trasie, naprawdę wydaje mi się że nie są to pierwsze roboty prowadzone przez PKP A i tak nie można w jakiś sensowny sposób czegokolwiek skoordynować?! Tlumaczenie personelu o remoncie absolutnie nie uspokaja pasażerów, bo przecież nie jest to sytuacja o której nikt nie wiedział. Pociag wyjechal z miescowosci, przejechal 10 min i stal prawie 40...Jedyny plus To klimatyzacja.
ZaletyKlimatyzacja
WadyABSOLUTNY BRAK ROZUMU W DZIALE LOGISTYKI
~Agata / 2019-07-18 16:27
Ocena: 2.50 / 5
Podróż z Gdańska do Krakowa, bilet 199,00 zł. Drogo. W ofercie za ta cenę butelka mineralnej, która zostawiłam zamknięta (nieodkręconą) na siedzeniu idąc do Warsu i niestety została zabrana przez nadgorliwego sprzątającego pana. Poprosiłam osobę rozdająca napoje o kolejna wodę-uzyskana odpowiedź: nie należy się ????.
Wars: zamówiłam obiad. Siadam do stolika na którym znajdują się okruchy, resztki obiadu. W momencie podania posiłku proszę obsługę o sprzątnięcie - pani stwierdza: to nie należy do mnie i na brudny stolik rozkłada zmięta serwetę, która wcześniej leżała na fotelu i stawia schabowego.
„Wysoki poziom” za wysoka cenę.
ZaletyStrefa ciszy
WadyWyżej opisane
~Pawel / 2019-07-18 13:44
Ocena: 2.00 / 5
Mimo wykupionego miejsca ledwo znalazlem miejsce dla dziewczyny z malym dzieckiem ludzie leza na podlodze bo nie ma gdzie usiasc a mnie czeka 4h stania przy smierdzacym kiblu NIE POLECAM SMROD BROD
ZaletyBRAK
WadyZA DUZO PISANIA
~Tato / 2019-07-18 12:23
Ocena: 1.50 / 5
Po raz pierwszy Jechałam razem z moją 80-letnią mamą pociągiem międzynarodowym z Krakowa do Pragi. W wagonie nie było prądu, trzeba było świecić komórką, w przedziale nie czynna klimatyzacja, w związku z czym temperatura osiągała nawet, mam wrażenie 50 stopni. Śmierdziało w pociągu tak toaletą, że nie dawało się oddychać przy tej wysokiej temperaturze w przedziale. W jednym przedziale sypialnym 6 osób jednocześnie przy nie czynnej klimatyzacji. Bałam się, że nie dowiozę moją mamę do Pragi żywą. Na szczęście obsługa przeniosła nas do innego przedziału bliżej ubikacji, gdzie śmierdziało niemiłosiernie, ale czynna była klimatyzacja.
~Dawid / 2019-07-18 09:09
Ocena: 2.00 / 5
Opinia bardzo mieszana. Z jednej strony wysoki komfort w pociągach, nawet w 2 klasie a z drugiej strony chaos opóźnień, gdzie od razu pobiegłem przebookować bilet (jak pozostali pasażerowie), żeby w kasie usłyszeć "trzeba było przybiec wcześniej". Serio? Czyli miałem wbić się chamsko ludziom w kolejkę?
Zero pomysłów na skuteczne zarządzanie w razie kryzysu, w razie opóźnień powinni wprowadzić szybkie przebookowanie
~Gosia / 2019-07-16 07:52
Ocena: 2.00 / 5
Notoryczne opóźnienia, zero reakcji na palenie po toaletach, sprzedawanie miejsc których nie ma (podstawianie złych wagonów np trzy miejscowych zamiast cztero-). Ogólnie najgorszy poziom usług z jakim miałam okazję się spotkać w Polsce.
~Oldzia / 2019-07-15 19:34
Ocena: 3.75 / 5
za niska temperatura klimatyzacji bardzo zimno oraz nie wygodnie w niektórych pociągach itp