Wielokrotnie korzystam z usług PKP i w 95% przypadków spotyka mnie bardzo niemiłe traktowanie. "Niemiłe"- to bardzo łagodne określenie. Obsługa w wielu miastach w kasach jest wręcz okropna. Ma się wręcz wrażenie że idzie się tam nie po bilet lecz na walkę słowną. Cała podróż jest zrujnowana i spędza się na przeklinaniu w duchu i próbie opanowania. Panie w kasach w bardzo niekulturalny sposób udzielają odpowiedzi, typu "możesz sobie sprawdzić w internecie" na pytanie o której jest najbliższy przejazd i w jakiej kwocie i czy można zakupić bilet. Kasy w Warszawie wschodniej najgorzej wspominam. Usłyszałam nawet "czego?". Zero słów grzecznościowych i odgórne traktowanie ludzi. Przestałam korzystać z kas i zaczęłam kupować bilety przez stronę internetową, jednakże zdarzyło się, że potrzebowałam zwrócić bilet będąc już na dworcu i ponownie spotkało mnie bardzo nieprzyjemne powitanie. Pani w kasie w Gdańsku nie chciała udzielić mi informacji odnośnie procedury złożenia zwrotu za niewykorzystany bilet, ponownie spotkałam się z brakiem grzecznościowych słów, na co tym razem odpowiedziałam jej tak samo i oznajmiłam że chyba jest to w zakresie jej pracy. Pani oprzytomniała i już zwróciła się grzeczniejszymi słowami, ale chciała pozbyć się mnie jak najszybciej i nie uzyskałam pełnej informacji. Po prostu żałosne. Jeśli macie Państwo możliwość wyboru innego przejazdu to sugeruję wybrać właśnie ten inny. Nie warto korzystać z usług tak niekulturalnych osób,lepiej jest wspierać rozwój innych firm transportowych.ZaletyTrudno jest zobaczyć zalety,kiedy wady zasłaniają wszystko inne. Z przykrością muszę stwierdzić że tylko 5 razy spotkałam miłego/miłą pana/panią konduktor: raz w Warszawie centralnej, dwa razy w Białymstoku, raz w Zawierciu, raz w Augustowie.
WadyCałe mnóstwo, jednak najbardziej to punkty sprzedaży biletów. Do tego brak dobrych informacji, spóźnione pociągi, zmiany miejsc odjazdów pociągów, nawet spotkałam się z innym określeniem numeru pociągu na wyświetlaczu.