Miałem wykupiony pobyt w Obzor Bułgaria, z przelotem na Trasie Wrocław - Burgas, wylot zapisany w umowie o 9.05.
ok. 3 tygodni przed wylotem, przeglądając oferty TUI zauważyłem, ze wylot do Burgas jest o 5,00. Zarówno ustawa o usługach turystycznych jak i warunki imprez turystycznych TUI, nie mówiąc o samej umowie, nakładają obowiązek niezwłocznego zawiadomienia klienta o zmianie. Żadnego zawiadomienia nie otrzymałem, moja propozycja zmiany trasy przelotu z Wrocławia do Obzor ale przez Warnę do której lot był w przyzwoitym czasie nie została przyjęta. Na żądanie zwrotu zapłaconej kwoty otrzymałem odpowiedź negatywną. Niezawiadamianie o zmianie, jak sadzę, jest elementem wspomagającym proceder nabierania klientów na dogodne godziny lotów, które sie potem zmienia, klient o tym nie wie, lub wie ale nie ma stosownego potwierdzenia zmiany więc obsługa reklamacji może robić co chce. Aktualnie sprawa jest w sądzie, podobnie jak dwie inne, w pierwszym przypadku sprawa była dość banalna, w ofercie i umowie był zapis leżaki na plaży w cenie, w rzeczywistości na początku pobytu były płatne, potem bezpłatne dla klientów baru. TUI odmówiło zwrotu kwoty, która była w cenie, ja zażądałem kwoty którą pobierał hotel. Sprawa poszła do sadu. Sąd zażądał zapłaty i TUI zwróciło pieniądze. Inna sprawa aktualnie w sądzie, Hotel Skal w Ustroniu Morskim 4* VP, położony dość daleko od plaży, na fotografiach przestronne widoki na północ. Rzeczywistość: hotel w rozbudowie, jak to na budowie całodniowy hałas maszyn i urządzeń budowlanych, rozmowy pracowników, aby były słyszane, były bardzo głośne, bez szans na popołudniowa drzemkę a nawet na rozmowę telefoniczną. Miały być trzy posiłki, były ale dwa, śniadania i kolacje bez zarzutu, obiad gorszy niż w stołówkach PRL, zazwyczaj to co zostało z kolacji poprzedniego dnia. ZaletyKiedyś ceniłem TUI za ofertę i rzetelność, dobrą prace rezydentów na miejscu. Obecnie oceniam na "mniej niż zero"
WadyNie widzę zalet. Obsługa reklamacji celowo przedłużała załatwienie sprawy aby mnie nic nie zwrócić z zapłaconej pełnej kwoty (zapłaciłem aby TUI nie miało pretekstu przejęcia zaliczki)obciążyć pełna kwota.