Powiem tak. Mam Blueconnecta od września tego roku i od początku miałem z nim same problemy. A to rozłączał się nagle, gubił zasięg lub z EDGE'a zmieniał na GPRS co oznaczało prędkość 5-10 kbit/sek. czyli de facto zero dostępu do neta. Potem pojawiły się kolejne problemy. Mianowicie nie mogłem się w ogóle zarejestrować do sieci albo jeśli się już to udało to nie mogłem się połączyć. Jeden cyrk... Raz tak miałem że przez 2 dni byłem bez dostępu do neta. W tym czasie wykonałem chyba ze 100 telefonów pod nr infolinii 600600600 gdzie zawsze odbierał ktoś inny i nigdy nie udzielał mi kompetentnej informacji. Ciągle kazano mi czekać bo niby sprawdzają mój problem a tak naprawdę to zwyczajnie mnie olewali. Raz to nawet się z jedną z tych bab co tam siedzi pokłóciłem. Ciągłe interwencje telefoniczne z mojej strony chyba się opłaciły bo od jakiegoś czasu już nie mam problemów z Blueconnectem. Co więcej kilka dni temu spotkała mnie miła niespodzianka. Otóż uruchomiłem Blueconnecta i okazało się że zamiast zasięgu EDGE jaki do tej pory miałem (a mieszkam w Nowej Rudzie-25 tysięcznym mieście) pojawił się zasięg UMTS I HSxPA ! Do tej pory mój net wyciągał maks. 200 kbit/sek. zaś teraz mam nawet 1,4 Mbit/sek.!!! Cóż za różnica:) Stronki ładują się kilka razy szybciej. Już mnie nie wywala z gg no i filmiki mogę płynnie oglądać bez żadnego przerywania tak jak to było gdy miałem tylko zasięg EDGE. Minimalna prędkość jaką teraz mam przy zasięgu HSxPA to ok. 690 kbit/sek. Wreszcie mogę za coś pochwalić BlueconnectaZaletyPrzy zasięgu UMTS jest to jakaś alternatywa dla neta z kabla, dobry dla osób z laptopem które często podrózują, zero okablowania, dziecinnie prosta instalacja, w zasięgu UMTS chodzi niemal tak samo szybko jak net z kabla
WadyLimit transferu danych, fatalna obsługa klienta, niekompetencja pracowników Ery, awaryjność modemu, zbyt wysoki abonament, w razie awarii modemu salony Ery praktycznie nie zapewniają modemu zastępczego
Blueconnecta mam od 3.09.2008 a modem Option Icon 225 kupiłem za 49 zł