Na kilka godzin przed wyjazdem na Dominikanę Rainbow poinformował mnie, że zmienia mi hotel. Zaproponowany znajdował się na jakimś odludziu. Byłem już spakowany ale postanowiłem zrezygnować. Rainbow będę omijał szerokim łukiem.
ZaletyBrak
WadySkrajną nieodpowiedzialność
~Roman / 2022-10-11 21:25
Ocena: 1.00 / 5
Wycieczka Polinezja Atlantyku 05-11 2022 odwołana wystarczy zebrać kilka milionów z wpłat wpłacić do banku na8-9%i można żyć wpłaciłem 63000 biuro postępuje bardzo nieetycznie takie podmioty nie powinna istnieć na rynku takie postępowanie biura jest nagminne ludzie uwazajcie
ZaletyNie ma
WadySame
~Romek / 2022-07-09 00:49
Ocena: 1.00 / 5
Warunki zakwaterowania w hotelu Azul w Czarnogórze nie spełniają warunków na jakie się umawialiśmy z Rainbow, a co najgorsze nie spełniają standardów sanitarnych i bezpieczeństwa. Jeszcze gorsze, ze oni o tym wiedzą, rezydentka to przyznaje, a oni z premedytacją wysyłają ludzi.
Chodzi to to , ze w sieci ten hotel mną dobre opinie bo wyremontowali cześć hotelu, ale Rainbow ma podobno umowę tylko na ten niewyremontowany i DRAMATYCZNY.
My już mama wtopę, ale co tydzień kolejne osoby z Polski bedą miały to samo, około 40 osób tygodniowo!!!! Polacy sie denerwują idą z problemami do recepcji, a recepcja na to nic bo Rainbow widziało co kupiło i co ludziom sprzedaje podpierając sie opiniami w sieci - tylko, ze na temat innych części hotelu.
Na potwierdzenie mych słów dołączam kilka zdjeć.
Zdjęcia przedstawiają miedzy innymi:
- niezamocowane elementy wyposażenia grożące uszkodzeniem ciała
- elementy instalacji wystające z podłogi i scian grożące szczepieniem, uszkodzeniem ciała, porażeniem prądem
- śliskie, mokre posadzki grożące poślizgnięciem i uszkodzeniem ciała
-wystające elementy posadKi, nierówne progi, ostre elementy wyposażenia wystające z posadzki grożące uszkodzeniem ciała
-nieczystości prawdopodobnie pozostałe po poprzednich użytkownikach grożące zakażeniem i infekcją
- insekty grożące przenoszeniem zakażeń.
Na spotkaniu z przedstawicielami Rainbow w hotelu było około 40 osób wiec nasz przypadek nie jest wyjątkiem.
Przykro juz wspominać braki w gwarantowanym w Umowie standardzie i wyposażeniu pokoju zaczynajac od jego wielkości, niedziałającym tv, niedziałającej klimatyzacji, cieknącym prysznicu zanim zaczęliśmy go użytkować, sejfie niezamocowane do stałych elementów konstrukcji lub wyposażenie pokoju itp.
ZaletyZakwaterowanie przysłania ewentualne zalety
WadyJak w opisie
~Rozczarowany / 2022-05-13 21:13
Ocena: 1.00 / 5
Wycieczka zakupiona w październiku 2021, teraz na miesiąc przed wylotem odwołali mój termin z powodu braku chętnych na kierunek. To dziwne, bo wszędzie w internecie są informacje, że jest to olegana przez Polaków destynacja w tym roku. Zaproponowali inny termin, tyle że nie ma wtedy miejsc! Paranoja. Teraz mają mi przeliczyć cenę na wylot 4 dni później czuje, że będą chcieli mnie przerobić na kasę.
Zaletyżadnych
~Ryszard / 2021-08-30 15:00
Ocena: 1.00 / 5
Stanowczo odradzam wyjazd z firmą RAINBOW.W tym roku byliśmy z rodziną w Chorwacji, gdzie zostaliśmy zakwaterowani w skrajnie koszmarnych warunkach noclegowych. Firma w żaden sposób nie reagowała na wnioski uczestników wycieczki dotyczące zmiany miejsca zakwaterowania. W hotelu panowały warunki opisane poniżej:
1)Na łączeniu wanny z położonymi kafelkami na ścianie występowała bardzo mocno widoczna czarna pleśń.
2)W umywalce łazienki nie było wody.
3)Lampa założona w łazience była częściowo zbita.
4)Wykładzina podłogowa w całym pomieszczeniu była brudna i częściowo porwana.
5)Okna, firany i zasłony były brudne. Rolety założone w oknach były brudu, a położona na nich farba łuszczyła się w każdym miejscu.
6)Półki usytuowane przy łóżkach były brudne i częściowo obdrapane z farby.
7)Drewniane elementy łóżek były brudne i częściowo odrapane z farby.
8)Krzesła były bardzo brudne, a położona na nich tapicerka porwana i dziurawa.
9)W pokoju znajdowała się szafa, z której wypadały drzwi.
10)Telewizor znajdujący się w pokoju nie działał.
11)W pokoju panował ciągły hałas pochodzący z urządzeń portowych służących do rozładowania/załadowania statków towarowych w pobliskim porcie handlowym.
12)Na śniadanie podano płatki czekoladowe do mleka, w których chodziły robaki. W płatkach znajdowały się również białe jaja/kokony złożone przez owady.
Oczywiście firma RAINBOW nie uznała złożonej reklamacji. Na robaki w jedzeniu firma RAINBOW odpowiedziała w następujący sposób - cytat z ich pisma reklamacyjnego "W odniesieniu do Państwa uwag dotyczących obecności insektów w hotelu objaśniamy, że szczególnie cieplejszych strefach klimatycznych dość powszechnie występują różnego rodzaju organizmy, które niekiedy przedostają się na teren hoteli. Mogą one pojawiać się we wszystkich obiektach, niezależnie od ich kategorii" - koniec cytatu. Tym samym jadąc na wycieczkę z firmą RAINBOW można spodziewać się insektów w hotelach i nic w tym nie powinno być nadzwyczajnego. Należy się z tym liczyć i to akceptować.
ZaletyBrak zalet
WadyOpisane powyżej
~Sandra / 2022-09-03 21:40
Ocena: 1.00 / 5
Przede wszystkim absolutnie nie polecam biura podróży rainbow tour .Uważam że człowiek który decyduję się na taką formę wakacji (a tanio nie jest) ma na uwadze przedrze wszystkim odpoczynek , którego ja niestety nie zaznałam. Pierwszą niespodzianką był zagubiony bagaż , przez co sam przyjazd opóźnił się o parę godzin , już pomijając fakt że biuro nieco to wykorzystało i na miejscu byliśmy o 2 w nocy a policzyło jeszcze od poprzedniego dnia ... To kolejnym fascynującym przeżyciem była przemiła rozmowa z recepcjonistą . Były 3 rodzinny, każdy z nas wykupił sobie oddzielnie sam wycieczkę a pan zamiast 3 osobnych pokoi zaproponował nam 2 .Jakże ogromne było jego zdziwienie jak zaproponowaliśmy że przenocujemy w recepcji ... nagle pokoje się znalazły. Kolejny dzień to kolejna niespodzianka (nie miałam nawet takich wrażeń na rollercoaster) ale w każdym razie rozjaśniając sytuację osobie której zgubił się bagaż pilnie były potrzebne odpowiednie leki no więc udaliśmy się na rozmowę z panem rezydentem , który stwierdził że on nie może , że to nie dotyczy jego kompetencji i że to go nie obowiązuje .. dopiero po mocnej negocjacji , sugerując mu że jego praca nie polega wyłącznie na sprzedaży wycieczek fakultatywnych , zgodził się zareagować i pomóc nam odnaleźć bagaż . Stroniąc od tych wszystkich nieprzyjemnych zdarzeń z samym hotelem też niestety lepiej nie było. Jedzenie tragiczne , zero smaku przy czym my raczej do wybrednych nie należymy i nigdy z tym problemu nie było . Niestety idąc dalej tym tropem przy okazji zauważyliśmy brak higieny , praktycznie każdy z nas się rozchorował , także dla nowoprzybylych , taka dobra rada , fajnie zaopatrzyć się w probiotyk i najlepiej własne jedzenie. Co do atrakcji też tragedia , kompletny brak rozrywki dla dorosłych . I w zasadzi podsumowując z 8 dni wakacji które wykupiłam to - 2 na przyjazd i powrót i też - 2 na rewolucje żołądkowe także uwzględnijcie że jeżeli płacicie to co najwyżej za połowę tego czego się spodziewacie w tym biurze .
Zaletybrak
Wadywile
~Sandy / 2022-09-17 23:40
Ocena: 1.00 / 5
Jestem w Chorwacji na objazdowej wycieczce . Pilotka beznadziejna. Rezydent jeszcze gorszy. Objazd a przez dwa nic nie robiliśmy, Syf w pokojach smród, wystroj bardzo mizerny , pokoje ciemne, w łazienkach pleśń i grzyb wanny czarne obdrapane, oka popękane szyby, I niespodzianki takie jak robaki.Do restauracji i na recepcję trzeba dochodzić. Budynki w których nas ulokowano to raczej pokoje dla robotników, nic nie przypomina że to hotel, obskurne , pamiętają chyba czasy Jugosławii.za coś takiego jeszcze musiałam zapłacić, urlop zmarnowany wspomnienia bardzo nieprzyjemne, To mój ostatni raz z rainbow
ZaletyBrak
WadyWyłącznie wady
~sdd / 2021-04-12 23:32
Ocena: 1.00 / 5
Czekamy na zwrot pieniędzy, które 2 miesiące temu powinny być na koncie, dzwoniąc jesteśmy odsyłani od pracownika do pracownika, zbywani ze wypłaty obywają się z opóźnieniem. Nie polecam. Polecam inne biura np. tui.
~seba / 2022-06-13 20:55
Ocena: 1.00 / 5
Muszę potwierdzić poniższe opinie. Rainbow stracił w moich oczach i to bardzo a dokładniej:
na początek czerwca wykupiona wycieczka do Indonezji, po weryfikacji lotu okazało się że LOT w 2022 roku nie otwiera połączeń do Singapuru. Telefon na BOK wykonałem 8.06 z pytaniem jak chcą nas przewieźć do Singapuru jeśli jedyna linia która lata z warszawy nie poleci tam w 2022 roku. Informacji zwrotnej oczywiscie się nie doczekałem, ale dziwnym trafem ok. 30 minut po rozmowie nastąpiła zmiana na stronie z wycieczki potwierdzonej na niepotwierdzoną.
Oficjalna informacja mailowa jak do baranów że jest za mało ludzi, nawet nie potrafią się przyznać ze zatrudniają konowałów naciągających ludzi na wpłatę i nie poczuwają się do jakiegokolwiek przepraszam.
Porażka
ZaletyBRAK
Wadymnóstwo
~Sendi / 2022-10-12 15:43
Ocena: 1.00 / 5
Biuro po anulacji wycieczki z powodu zbyt małej ilości uczestników unika podania konkretnych informacji (w dniu anulacji cena gorszej wycieczki zastępczej wynosiła 6500 a po 5 dniach biuro informuje, że jest zmiana ceny na 8300pln i okazuje się ze trzeba dopłacić różnice (dali nam około 2 godziny na uregulowanie). Po odmowie dopłaty i rezygnacji z wycieczki ciężko uzyskać informacje kiedy będzie zwrot - na pytania odpowiadają do 14 dni lub proszą o numer konta, który był podawany wcześniej. Będziemy przekazywać sprawę dalej.. Polecam omijać biuro.. Szkoda czasu i pieniędzy ????
ZaletyBrak
~Serafin / 2022-08-22 22:24
Ocena: 1.00 / 5
Tragedia Majorka Puerto de Sól
Sierpień 2022
5 osob koszt ponad 22.000
Hotel 3 gwiazdkowy
Obsługa nie miła
Na Plus jedzenie reszta do dupy!!!!
Pokój miałby dla 6 osób dostaliśmy dla 3
Dwie dorosłe spały na materacach
Klimatyzacja nie działała zgłaszana do recepcji
W pokoju mrówki
Pokój przy basenie i restauracji glosny
Kupione dwie wycieczki fakultatywne stracony czas i pieniądze
Rezydentka nie odbiera telefonu wzięła kasę i miała nas w dupie. Zgłaszamy sprawę o odszkodowanie.
ZaletyZero
WadyNajgorsze biuro
~Sewa / 2023-07-24 10:16
Ocena: 1.00 / 5
Dlaczego wysyłacie klientów mimo pożarów na Rodos? Wyspa jest mała, a sytuacja jest dynamiczna, chaos panuje wszędzie a wakacje będą mocno ograniczone. Obecnie nie ma możliwości spędzenia tam wakacji w sposób zadowalający i 100% bezpieczny. Bezwzględne podejście!
~Sonia12 / 2022-10-11 12:40
Ocena: 1.00 / 5
Jesteśmy w podobnej sytuacji. Zamówiłyśmy wycieczkę do Tajlandii na termin 6-14.11.2022 r., która została nam anulowana z powodu braku chętnych. Zaproponowano nam droższy Wietnam (który jak sprawdzałyśmy był tanszy w ofercie). Czekamy na zwrot całości wpłat za 3 osoby dorosłe. Nie będę się teraz rozpisywać o żenujących mailach z biura jakie dostajemy. W każdym razie nie pozostawimy sprawy bez echa.
WadyTraktowanie klientów!
~stalowiec01 / 2023-06-23 15:59
Ocena: 1.00 / 5
Po złożeniu rezerwacji 19 czerwca 2023 z samego rana na wycieczkę do Tunezji, dostaliśmy informację iż mamy 2 dni na opłacenie zaliczki i potwierdzenie umowy. Na tej podstawie wzięliśmy urlopy w pracy.
Wieczorem otrzymałem maila iż anulowali rezerwację ze względu na błąd systemowy (cokolwiek to oznacza - pytałem mailowo o definicję błędu systemowego 4 razy, niestety nie uzyskałem odpowiedzi).
Oczekiwałem słowa wyjaśnienia, rozwiązania, bądź zaproponowania podobnej wycieczki w podobnej cenie, gdyż zależało nam na wybranym terminie, gdyż nie mogliśmy zmienić już urlopów.
Niestety podejście, nastawienie i obsługa klienta jest w tym biurze poniżej krytyki.
Biuro podróży totalnie wypięło się na ten temat, nie oferując kompletnie żadnej pomocy. Jedyna informacja powtarza w kółko to że nic nie da się zrobić. Oczywiście wybrana wycieczka nie była już dostępna w systemie biura.
Na drugi dzień skontaktowałem się bezpośrednio z hotelem i zarezerwowałem pobyt na tych samych warunkach i w tym samym terminie.
Po czterech dniach (SIC!) biuro podróży napisało że hotelarz ma overbooking i nie ma miejsca - co było powodem anulacji rezerwacji.
Jest to oczywistym kłamstwem, gdyż sam byłem w stanie zarezerwować ten pokój dzień później.
Podsumowując, po kontakcie z tym biurem podróży oraz sposobie w jaki traktują klientów nie chcę mieć z nimi nic wspólnego. Każdemu komu zależy aby wakacje były spokojne i bez nerwów odradzam korzystanie z tego biura.
ZaletyBRAK
WadyOBSŁUGA KLIENTA
~Sylwia / 2022-07-21 08:29
Ocena: 1.00 / 5
Szczerze nie polecam. Wykupiliśmy wycieczke z biura z przekonaniem że obsługa jest profesjonalna i rzetelnie przekazuje informacje. Niestety już w dniu lotu bardzo sie rozczarowaliśmy kiedy nikt nie poinformował o opóźnieniu samolotu o 12 godzin a w efekcie końcowym o 15 godz. Nikt się nami nie zajął i nie udzieli informacji na lotnisku. Przekazano nam 30 zł na 15 godz przebywania na lotnisku natomiast pan z punktu biura rozkładał ręce. Zenada i brak profesjonalizmu. Kupując wycieczke nikt nie poinformował nas o konieczności zabrania że sobą innej waluty niż frank szwajcarski(wycieczka objazdowa po szwajacarii) a noclegi były po za szwajcaria i niezbędne było euro. Biuro również w ogóle nie przyjęło naszej prośby o dokupienie biletów w samolocie obok siebie. Straciliśmy cały jeden dzień ponieważ przylot miał być do szwajcari o 8.30 i od razu mieliśmy zwiedzać natomiast dotarliśmy w końcu o 22 do hotelu w szwajcari. Nikt nie oddał nam pieniędzy za stracony dzien nawet nikt nie powiedział "sorry" biuro się odcięło, zrzuciło winę na linie a wycieczke kupowaliśmy nie od Lini lotniczych tylko z biura. Zero profesjonalizmu zrzucenie dodatkowej winy na klienta. Brak słów. Wycieczka zapłacona wiec klienta maja gdzieś. Ludzie bez kultury i jakiegokolwiek doświadczenia w obsłudze klienta. Zdecydowanie nie polecam.
ZaletyBrak
WadySame wady
~Sylwia / 2023-06-24 20:59
Ocena: 1.00 / 5
Sprzedają wycieczki nie sprawdzając wogole warunków standardu hotelu nie polecam
~Sylwwk / 2021-07-05 20:44
Ocena: 1.00 / 5
Nie polecam. Pierwszy raz spotykam się z takim cwaniactwem. Czytajcie dokładnie umowy i nie dajcie się zrobić. Dwa lata czekam na wyjazd. Myślę że są już na skraju bankructwa. Nie dajcie sobie wcisnąć bonów i żądajcie zwrotu pieniędzy.
ZaletyŻadnych
WadySame wady, wciskanie kitu
~Tadeusz / 2023-02-08 20:57
Ocena: 1.00 / 5
9 marca mieliśmy wylecieć na wycieczkę życia - rejs na Karaiby. Wpłaciliśmy w wymaganym terminie wymaganą kwotę po 8600 złotych. Następnego dnia BP RAINBOW odwołało ten wyjazd bez podania przyczyny. W umowie była klauzula gwarancji ceny i właśnie ten zapis mógł spowodować odwołanie rejsu. Dzisiaj ta wycieczka kosztuje kilka tysięcy złotych więcej. Nie polecam tego biura podróży ponieważ dla mnie to firma bez ambicji i honoru. Tak dalej działajcie, a na pewno klienci będą korzystać z Waszych usług.
Uwaga na to biuro. Regularnie odwołują wyjazdy, tak było też w styczniu. Z dala od nich.
ZaletyZalet nie widzę żadnych.
WadySame wady. Mam nadzieję, ze niedługo to biuro upadnie.
~TK / 2021-06-24 16:31
Ocena: 1.00 / 5
Tragedia. Zero opieki. Okradli nam bagaż na lotnisku na locie tranzytowym i mimo wielu zgłoszeń nawet nie odpisali. Kompletnie nic nie zrobili. Firma bierze pieniądze za bilety ale nie odpowiedzialność za podróż!! Wstyd. Ostrzegam!!!
WadyBrak opieki. Kompletnie!!!
~Tomasz / 2024-06-11 21:35
Ocena: 1.00 / 5
To chyba najgorsze biuro podróży w kraju. Kompletne ignorowanie klienta i ciągłe zmiany rezerwacji w zakresie lotu. Przy ostatniej rezerwacji zmieniono lot ze środy na czwartek nad ranem.... problem w tym, że w czwartek musiałem już być w pracy. Co gorsza o pokoju na okres jednego dodatkowego dnia można zapomnieć. Usłyszeliśmy że od około 10 rano (środa) do 2 w nocy (czwartek) z jednorocznym dzieckiem możemy siedzieć na recepcji w hotelu jak będą gdzieś wolne miejsca. Biuro nie chciało nawet słyszeć o zarezerwowaniu pokoju na dodatkowy dzień oczywiście nawet za dodatkową opłatą. Tragedia.