Wróciłem w dniu 17.06.br z objazdówki po Turcji,formalności załatwiłem w Agorze w Bytomiu u p. Izabeli. Wszystko perfekcyjnie dopracowane, przewodnik i kierowca turecki a w szczególności p. Mariola W. nasza przewodnik, którą nie zapomnę do końca życia. Polecam innym turystom.
Zaletymiła i fachowa obsługa.
Wadydziadostwo na lotnisku w Pyrzowicach dzięki "profesjonalizmowi" pracowników podłej zmiany. Powinni pojechać do Bodrum i zobaczyć jak tam traktowani są turyści.
~Zawiedziona / 2021-06-17 17:41
Ocena: 2.00 / 5
Wróciliśmy z Chorwacji. Z wyspy Hvar z hotelu Labranda.Nie polecam tego biura i nigdy więcej już z nim nie polecimy. Z lotniska do hotelu jechaliśmy od godziny 13-19. Objechaliśmy pół Chorwacji aby dotrzeć do hotelu. Mieliśmy wykupioną wycieczkę we wtorek do parku Krka oczywiście rezydentka Anna P. gdy łaskawie pojawiła się w sobotę u nas w hotelu( wczasy trwały od środy) poinformowała nas, ze wycieczka się nie odbędzie i to by było na tyle informacji o których ona wiedziała na 100%. Co z osobami, które są starsze i chciały pozwiedzac? Wszystkie wycieczki odwołane.Rezydentka niedoinformowana, nie mająca pojęcia o tym co się w ogóle dzieje. Poinformowała nas, ze wykupione testy możemy zrobić na lotnisku- nie mogliśmy. Powiedziała, że nic więcej nie musimy już płacić- w dniu wylotu 140 kN za opłatę klimatyczna. Najlepsze na koniec: został zmieniony port lotniczy jak ona twierdziła krótszym czasem dojazdu. Jechaliśmy od 6 do prawie godziny 13!! To biuro turystycze to jakaś kpina i przy okazji rezydentka Anna P. Pracująca tam. Ogólnie w dokumentach mieliśmy cały czas wpisana inna rezydentke. Jako grupa przez pewien czas byliśmy bez opieki sami sobie w czasie powrotu! Nie polecam !!
~Karolina / 2021-06-17 16:11
Ocena: 1.00 / 5
Odradzam to biuro i polecam sie 5 razy zastanowic przed skorzystaniem z jego usług. Wykupilismy z chlopakiem wycieczke kierujac sie informacjami na stronie, ze do jej realizacji wystarczy dowod. Po sprawdzeniu na stronie ministerstwa Kosowa informacji okazalo sie ze potrzebny jest paszport, ktorego nie bylo juz szans wyrobic. Pracownicy infolinii nie umieli nam pomoc i rozwiac watpliwosci wiec udalismy sie do salonu stacjonarnie, gdzie zapewniono nas ze w zupelnosci wystarczy dowod. Na szczęście (!!!) poszlam zweryfikowac te informacje do 2 punktu, gdzie panie nie umialy mi odpowiedziec, ale wypusciły mnie z slowami "no na 90% jest potrzebny paszport, moze to jakis bład na stronie no ale one nam nie pomogą". Po weryfikacji informacji w punkcie obslugi klienta w Łodzi dowiedzielismy sie ze jednak paszport jest niezbędny i moze uda sie wymienic nasza wycieczke na inna nie tracac 30% (870zł). Z łaski, mimo ze bylo to z ich winy. Koniec koncow okazalo sie ze wycieczka zostala odwolana ze wzgledu na brak chetnych, a my dosalismy propozycje wycieczki zastepczej do Chorwacji (w planie zwiedzanie 3 krajow zamiast 5 i o wiele uboższy program ale zgodzilismy sie, bo stawalismy na glowie o wolne w tym terminie). Niestety,teraz okazalo sie ze plan wycieczki bedzie zmieniony i zwiedzanie Bosni i hercegowiny zostanie zastąpione dniem dłuzej w chorwacji. Tak wiec z wycieczki za 2780 zl od osoby z planem zwiedzania 5 panstw zostalismy z wycieczka zastepcza za 3000 i 2 panstwami, o ile sie w ogole odbedzie. Bfak jakichkolwiek kompetencji pracownikow i profesjonalizmu. Kazdy z 5 pracownikow z ktorymi rozmawialismy mowil zupelnie co innego. Dodatkowo, idac do punku upewnic sie czy wystaczy dowod otrzymalismy informacje ze na 100% wystarczy co okazalo się nieprawdą!bledne informacje na stronie!!! I zmiana programu wycieczki na niekorzysc po dokonaniu rezerwacji!!! Robienie z lufzi debili. Nie polecam tego biura i przestrzegam!!!!
ZaletyBrak!
~Agnieszka / 2021-06-17 00:48
Ocena: 1.00 / 5
Zakupiłam wycieczkę na początku 2020 roku na czerwiec. Niestety wakacje zostały odwołane z powodu covid. Biuro nie zwr9cipo wpłaconych pieniędzy tylko dali bony. W tym roku kupiłam za te bony wycieczkę przed wylotem zmienili lotnisko. To jakaś masakra. Brak oferty innej porównywalnej brak chęci zwrotu pieniędzy. Utrudniony kontakt z biurem nie odpowiadają na maile problem dodzwonieniem sie
~be / 2021-06-15 12:17
Ocena: 3.67 / 5
Witam, bardzo miła obsługa oddziału Rainbow Poznań - Avenida, miejsce wylotu zmienione kilka dni przed, hotel zmieniony również co niestety pokrzyżowało plany. Ocena ogólna: zbyt wysoka cena w stosunku do jakości usługi- hotel średni, słabe jedzenie widok na parking.Panie rezydentka oraz pilot na plus. Oferta biura powinna być atrakcyjniejsza cenowo jeżeli miałabym skorzystać ponownie z usług.
~katarzyna / 2021-06-14 09:38
Ocena: 2.67 / 5
Ostatni raz z Rainbow. Odradzamy korzystania z usług tego biura. Zmienili warunki umowy bez porozumienia z klientami. Po przylocie na miejsce zostaliśmy poinformowani o zmianie hotelu. Dobrze wiedzieli ze nasz hotel się nie otworzy na Zakynthos, zwalili dosłownie wszystkich POLAKOW do swojego hotelu.
Po przyjeździe na miejsce okazało się, że nie działa hotel, do którego mieliśmy trafić i który wybraliśmy na wakacje do Grecji. – Chodziło o co najmniej kilkadziesiąt osób z różnych hoteli, które przyjechały tu z firmą Rabinbow. Wyglądało to tak, jakby świadomie sprzedawano miejsca w hotelach, wiedząc, że tych miejsc nie ma i że noclegi będą gdzieś indziej.
Przeniesienie do innego hotelu nastręcza też turystom innych problemów. Po pierwsze, jeśli nowy ma więcej gwiazdek, to wzrasta opłata klimatyczna np. z 3 do 4 euro dziennie. Po drugie, z powodu pandemii turyści musieli zgłaszać w specjalnych formularzach adres, pod którym będą przebywali podczas pobytu w Grecji. Wpisali więc swój docelowy hotel, a musieli zamieszkać w innym. Teraz obawiają się, że mogą mieć przez to kłopoty prawne. po artykule który poszedł do prasy zaczęli w POLSCE informować klientów i zmieniać umowy.
ZaletyPogoda
~Darek / 2021-06-14 08:38
Ocena: 2.33 / 5
Ogólnie wycieczki nawet spoko tylko rzetelność przeliczeń jest co najmniej wątpliwa. Miałem wycieczkę objazdową Hiszpania-Portugalia, ale nie doszła do skutku ze względu na pandemię. Było zapewnienie z biura, że jak zostawimy zaliczkę to dostaniemy 10% rabat w momencie gdy wyjazd dojdzie do sutku. Po dwóch latach okazało się, że jest zbyt mała liczba chętnych, więc dostaliśmy inną ofertę. daliśmy wycieczkę do przeliczenia i tu zaskoczenie. W chwili gdy poprosiliśmy o przeliczenie wycieczka, którą wybraliśmy kosztowałaby nas 10400 zł a my mamy zapłacić 10500 tylko dlatego, że następnego dnia podniesiono koszt wycieczki do 11000 zł. Mam nadzieję, że ludzie tam pracujący natrafią na takich samych jak oni, ale wtedy będą zdenerwowani.
ZaletySolidna obsługa w biurze stacjonarnym Rzeszów galeria lecz oni nie mają wpływu na postępowanie w Łodzi.
WadyBrak rzetelności w siedzibie głównej biura tj. w Łodzi
~Agnieszka / 2021-06-12 23:16
Ocena: 1.00 / 5
Ostatni raz z Rainbow. Odradzamy korzystania z usług tego biura. Zmienili warunki umowy bez porozumienia z klientami. Po przylocie na miejsce zostaliśmy poinformowani o zmianie hotelu. I nie jest to zmiana na lepsze...
ZaletyNie ma zalet.
WadyZbyt dużo.
~Isia / 2021-06-10 17:49
Ocena: 5.00 / 5
Jestem bardzo zadowolona z wyjazdu do Grecji z Rainbow w tym jeszcze zwariowanym czasie wszystko na medal , super podejście pracowników, super oferta dobrana wróciliśmy zadowoleni i wpszyszlym roku znowu wybieramy Rainbow
ZaletyDobra informacja, podejście pracowników
WadyBrak
~Anna / 2021-06-08 08:13
Ocena: 3.00 / 5
czekamy na zwrot 8500 zł - koszt wycieczki do Maroka,
jest już po terminie 14 dni ,które zgodnie ogólnymi warunkami uczestnictwa Rainbow, w przypadku anulowania wycieczki z powodu braku wystarczającej liczby uczestników, zobowiązuje się zwrócić Klientowi...
.wycieczkę zarezerwowaliśmy w styczniu 2021 online , termin wycieczki czerwiec 2021 ..,
Agent z call center , który zawarł z nami umowę nie odpowiada na nasze maile, czekamy po dwie godziny na połączenie , nie zawsze udaje nam się połączyć , do kilkudziesięciu minutach połączenie zostaje przerwane ..
rozmawiamy z osobami ,które deklarują kontakt z księgowością i osobą ,która zakładała nam rezerwacje ,natomiast one same nie mają dostępu do żadnych informacji ....
szukaliśmy pomocy i wsparcia w biurze stacjonarnym, ale dowiedzieliśmy się ,że nie są w stanie nam pomóc ...
Będziemy walczyć o nasze pieniądze ,mieliśmy wątpliwości przed wpłatą pieniędzy 30 dni przed terminem ( wcześniejsze terminy były odwoływane ....) ,jednak zapewniano Nas ,że w przypadku anulacji wycieczki na pewno otrzymamy zwrot pieniędzy ...wycieczkę anulowano dzień po terminie naszej dopłaty !!!!
cała sytuacja "kosztuje" Nas dużo stresu i nerwów i piszę ,żebyście Państwo byli ostrożni !!!!
Jesteśmy zszokowani obecną sytuacją i zachowaniem biura Rainbow ,tym bardziej ,że od kilkunastu lat wyjeżdżaliśmy z biurem Rainbow na wakacje i byliśmy zadowoleni ...
Zaletyoferta i ceny
Wadyobsługa call center beznadziejna, praktycznie brak mozliwości kontaktu
~Rain / 2021-06-04 08:29
Ocena: 1.00 / 5
Po przylocie do Rodos zmieniono nam hotel położony w zupełnie innym miejscu niż rezerwowaliśmy. Planowaliśmy wycieczki oraz wynajem samochodu z hotelu który, jest położony w połowie wyspy a otrzymaliśmy hotel przy lotnisku. Przez taką zmianę nie mogliśmy zwiedzić planowanych miejsc. Przed wylotem widzieliśmy hotel, który nam wciśnięto na siłę w ofercie biura ale nie zdecydowaliśmy się na ten hotel ponieważ był położony w innym miejscu oraz nam nie odpowiadał. Nie polecamy biura. Zmiana nastąpiła bez uzgodnienia z nami. Zawieziono nas w inne miejsce i nie mieliśmy żadnego wyboru.
~Barbara / 2021-06-02 23:11
Ocena: 2.00 / 5
W ubiegłym roku nie wyjechalismy na wakacje,ze wzgl.na covid.Wpłatę pozostawiłam w biurze na tegoroczny wyjazd.Zarezerwowałam już w sierpniu 2020 pobyt w Chorwacji na tegoroczny wyjazd z opcją wyżywienia all inclusive light.Na początku maja tego roku zadzwonila do mnie Pani z biura z propozycją rozszerzenia ubezpieczenia o covid,zgodzilam się i spokojnie czekalam za poprawioną umową.Po kilku dniach podsunieto mi nową umowę ,ale z opcją wyżywienia sniadanie.Oczywiście nie podpisałam,bo próbowano mnie oszukać!.Mija miesiąc i nadal nie mogę się doczekać umowy z rozszerzeniem ubezpieczenia w wariancie jaki zarezerwowałam.UCZULAM WSZYSTKICH POTENCJALNYCH KLIENTÓW,BY DOBRZE CZYTALI UMOWY,PONIEWAŻ BIURO NIE JEST RZETELNE!!!!!Infolinia w tym biurze to jakiś żałosny żart.Jestem zmuszona zgłosić to do odpowiednich urzędów,by przyjrzeli się dokładniej zasadom działalności biura.Zamiast wakacji czeka mnie przepychanka ,a moze sprawa w sądzie.NIE POLECAM TEGO BIURA NIKOMU!!!!
ZaletyRezydent na miejscu.
WadyNIEKOMPETENCJA ,KPINA Z KLIENTÓW!!!BEZNADZIEJNA INFOLINIA!!
~Piotr / 2021-05-27 22:55
Ocena: 1.00 / 5
Właśnie zostałem oszukany przez to biuro. Kupiłem wycieczkę w first minute w styczniu,2 tygodnie przed wylotem zmieniono mi termin wyjazdu i zaporponowano duzo gorszy hotel bez zadnego rabatu za problemy ,nie zgodziłem sie i zostałem z niczym.Uważajcie!
~Andrzej / 2021-05-25 17:34
Ocena: 2.00 / 5
Problem z rezerwacją . Podpisując umowę w grudniu 2020 dotyczącą wyjazdu letniego byliśmy zapewniani przez pracownika biura Rainbow , ze niczym nie ryzykujemy, że nawet jeśli by w dniu wylotu okazało się, ze np nie możemy polecieć bo ktos zachorował to jest to ubezpieczone. Dziś podczas rozmowy telefonicznej , którą wykonałem ze względu na konieczność płatnosci reszty umowy na 30 dni przed imprezą nagle dowiaduję sie od innej pracowniczki , że w zasadzie to nie jesteśmy ubezpieczeni od takiej sytuacji. Że to centrala miała nam wysłać informacje o możliwości ubezpieczenia sie od niemożliwości wylotu ze względu na covid, ze nasze ubezpieczenie od rezygnacji obejmuje wszystkie choroby... prócz covid . Tyle ze nikt nam niczego nie przysłał, nikt o niczym nie informował . I zostajemy z problemem sami. Jeśli komuś wyjdzie wynik pozytywny to tracimy 9000 zł. Super , podziękował pracownikom touroperatora za sumienność....
~Nn / 2021-05-22 00:42
Ocena: 2.33 / 5
Do biura nie można się dodzwonić. Należy się zwolnić z pracy I czekać na połączenie godz dwie lub więcej. Masakra!!! Byliśmy w Turcji absolutnie nie polecam wycieczki do Pamukale z tym biurem! Dojazd miał trwać 4,5h a trwał w jedna stronę 6 a powrót na 8h! Boże! Kto to wytrzyma! Samo Pamukale to 2.5 godz. Nigdy więcej. Wolę wziąść taxi lub lokalnego przewozika by szybko do trzech na miejsce. Dodam Iz po drodze kilka postojów I wycieczka do fabryki skór! Po co? Nie wiem!
~B.D / 2021-05-19 10:41
Ocena: 3.00 / 5
mieliśmy w 2020 roku jechać 7-osobową grupą do Turcji do Marmaris. Hotel ok sprawdzony rok wcześniej. Jednak z powodu covid-19 przełożyliśmy wyjazd na 2021 rok. Ponieważ rokowania na ten rok były coraz gorsze a co za tym idzie wielka niewiadoma z wyjazdami postanowiliśmy zrezygnować z wyjazdu i tu się zaczęło. Potrącenie 7% rezygnacyjnego to norma więc ok ale w miedzy czasie zmarł nasz przyjaciel i osobę z pokoju 3- osobowego przeniesiono do 2-osobowego a zmarłego dopisano do innej rezerwacji naliczając za niego opłatę rezygnacyjną.(sic!). Pozostałe z rezerwacji kwoty Biuro częściowo wypłaciło w gotówce ale na większość zwrotu dostaliśmy w voucherach ,które zmuszają nas do zakupu imprez tylko w biurze Rainbow. Jest to chyba stała praktyka stosowana przez Biuro ,żeby związać klienta z sobą i nie wydawać gotówki. Żeby odzyskać wpłacone pieniążki jesteśmy zmuszeni szukać wyjazdu tylko z tym biurem. Wywalczyliśmy po wielu rozmowach i pismach przedłużenie ważności voucherów do 1 roku ze względu na niestabilność sytuacji epidemicznej. Kontakt z pracownikami Biura jest mówiąc oględnie nijaki, Teraz pozostaje nam wybór jakiegoś wariantu wyjazdu na 2021 lub 2022 rok i wykorzystanie voucherów jako części zapłaty choćby tylko rezerwacyjnej.
Wcześniej także Biuro odwołało mi wyjazd na Cypr informując ,że nie ma chętnych a wpłacone na ich konto pieniądze zwrócono mi dopiero po roku po informacji, iż występuję o windykację sądową wpłaconych środków.
ZaletySpora oferta
WadyBrak dobrej informacji ze strony Biura, niekompetencja pracowników dot. załatwiania spraw on -line i telefonicznie, przeciąganie spraw zwrotu pieniędzy i zmuszanie klientów do przyjęcia voucherów zamiast gotówki
~Konrey / 2021-05-19 06:27
Ocena: 1.00 / 5
Treść: Uwaga !!!, nie polecam !!! Żona znalazła u nich wycieczkę kupiła, byliśmy bardzo podekscytowani ze w koncu gdzieś się we dwójkę wybierzemy, terminy na początku nie pasowały ale stanęliśmy na głowie udało się załatwić urlopy, a państwo po czterech dniach odwołali wycieczkę z powodu braku zinteredowsnia, zaproponowali wycieczkę w innym terminie co w naszym przypadku wogole nie wchodzi w rachubę pieniądze chcą oddać po 14 dniach, a z tego co widzę w setkach innych postów to raczej wogole ich nie odzyskamy. I sobie na nasz urlop nigdzie nie pojedziemy. DZIADOSTWO !!!
ZaletyBrak
WadyBrak realizacji wycieczki mimo wpłaty i brak zwrotu pieniędzy
~Paulina / 2021-05-12 20:49
Ocena: 2.33 / 5
Miałam jechać na fajna wycieczkę do Turcji ale Biuro zrobiło wszystko aby zarobić beż wyjazdu klienta. W 2020 kiedy można było wycofać pieniadE beż straty zostaliśmy namówieni do przełożenia na 2021 a tym roku również nie polecę bo informacja o ubezpieczeniu covid dostałam jako spam na poczcie i nie zdążyłam wykupić. Mając wybór albo trave 700zl albo 10tys jeśli covid wyjdzie pozytywny to wybrałam pierwsA opcje. Pomimo wielokrotnych mailach i tel co się zmienia nie dostałam inf. Nie polecam tego Biura chcą zarobić na osobach które zbierają cały rok na wakacje na które i tak nie leca
ZaletyBrak
WadyBrak wyjazdu poniesione koszty z strony klienta
~Piotr / 2021-05-12 19:06
Ocena: 2.00 / 5
Witam.
Chciałbym się podzielić moimi negatywnymi doświadczeniami związanymi z biurem podróży Rainbow, a dokładnie z fikcją, jaką jest ubezpieczenie od bezpłatnej zmiany terminu, szumnie nazwane "Dwukrotna, bezpłatna zmiana rezerwacji "Komfort"". W teorii mam możliwość dwukrotnej bezpłatnej zmiany terminu wakacji. W praktyce nie wygląda to już tak kolorowo...
13.01.2021 zamówiłem wakacje w Chorwacji w terminie 10-17.06.2021r. Całkowita wartość wakacji, uwzględniając 31% rabat i ubezpieczenie wynosiła 3 678,62zł. Niestety, w chwili obecnej polski MSZ, z uwagi na trudną sytuację COVIDową odradza jakiekolwiek wyjazdy do Chorwacji, w związku z tym postanowiłem skorzystać z przysługującego mi prawa do zmiany terminu wakacji na późniejszy, moim zdaniem bezpieczniejszy okres. Znalazłem na stronie r.pl alternatywną ofertę tego samego hotelu w okresie 26.08-02.09.2021 w cenie 4 928zł. Skontaktowałem się z obsługującym mnie biurem podróży Rainbow w sprawie zmiany terminu. Po kilku dniach oczekiwania otrzymałem odpowiedź, że koszt nowego terminu wakacji zostanie przeliczony zgodnie z ceną z dnia 13.01.2021r. Co ciekawe nowa cena uwzględniająca jeszcze wyższy bo 33% rabat wynosi już 6 162,13zł, czyli nawet drożej, niż gdybym zamawiał wakacje w dniu dzisiejszym. Rozumiem że to jest sposób biura podróży Rainbow na rekompensowanie sobie zmian terminów wakacji? Bo jakim cudem oferta, można by rzec first minute (zamawiana w styczniu) została wyceniona znacznie wyżej niż oferta zamawiana na początku sezonu?
Zniechęcony nową ofertą postanowiłem całkowicie zrezygnować z wyjazdu. Wiąże się to oczywiście z potrąceniem przez biuro Rainbow części wartości wartości wakacji, co jest zapisane w umowie i dla mnie jasne, jednak przez opieszałość firmy Rainbow zamiast zapłacić 20% (rezygnacja między 45 a 31 dni przed wakacjami) jestem zobowiązany do zapłacenia 30%, ponieważ ofertę dostałem w późniejszym okresie, co nie pozwoliło mi na szybsze podjęcie decyzji.
Przyznam szczerze że jestem rozczarowany podejściem biura do Klienta, sprzedawanie fikcyjnego ubezpieczenia które w momencie próby skorzystania z niego okazuje się, że do końca bezpłatne nie jest - bo jak inaczej nazwać doliczenie dodatkowych ponad 1 200zł do kosztu wakacji przy próbie zmiany terminu?
Szkoda. To będą chyba moje ostatnie wakacje z biurem podróży Rainbow.
Pozdrawiam wszystkich
Piotr Bąk
~Robert / 2021-05-09 09:52
Ocena: 1.00 / 5
tragedia na infolini 3 osoby w kolejce czas otrzekiwania 45 minut pobity rekord do ksiegi ginesa