Chciałbym przestrzec przed korzystaniem z usług PZU to oszukańcza i nastawiona na skubanie klienta firma z dawnej świetności i rzetelności pozostała tylko nazwa. W lutym ubiegłego roku kończyła mi się pierwsza rata za OC ponieważ nie przysłano blankietu do zapłaty monitowałem tą sprawę w oddziale w Chełmży, ponieważ to nie przyniosła efektu skonsultowałem się telefonicznie z oddziałem w Toruniu po zreferowaniu swojej sprawy kilku konsultantom w końcu skierowano mnie do bardziej kompetentnego który poinformował mnie o ważności polisy mimo nieopłaconej drugiej składki a blankiet opłaty drugiej składki to drobnostka a firma może przesunąć termin płatności o kilka miesięcy a ja mogę jeździć bez opłaconej składki, polisa jest ważna. W maju 2016 przysłano mi blankiet do zapłaty drugiej składki z tym, że kwota do zapłaty była już o 40% wyższa. Opłaciłem następne pół roku ponieważ firma przesunęła termin płatności na maj więc logicznie rozumując składkę miałem opłaconą do listopada. W październiku 2016 zezłomowałem samochód o czym niezwłocznie poinformowałem ubezpieczyciela za pośrednictwem jego placówki w Chełmży, ku mojemu zdziwieniu pod koniec listopada otrzymałem wezwanie do zapłaty za OC samochodu który już nie istniał okazało się że wysłane dokumenty nie zostały przekazane do działu który zajmował się kasacją. Wysłałem jeszcze raz za pośrednictwem ich agenta w Chełmży wszystkie dokumenty dotyczące kasacji. Uważałem całą sprawę za zakończoną, myliłem się, w kwietniu 2017 otrzymałem pismo z firmy windykacyjnej o zapłatę OC wraz z odsetkami za okres od sierpnia 2016 do listopada 2016 za samochód który zezłomowałem w październiku 2016. Od listopada 2016 a więc od daty gdy PZU miesiąc po zezłomowaniu uznało ten fakt do kwietnia 2017 nie otrzymałem żadnego wezwania do zapłaty nie licząc pisma z kwietnia 2017 z firmy windykacyjnej. Nie dość że wykreślili samochód miesiąc po zezłomowaniu by naciągnąć klienta na koszty to po mojej telefonicznej interwencji okazało się że polisa opłacona w maju na pół roku ważna była tylko do sierpnia. Przestrzegam więc wszystkich klientów oszukańczej firmy jaką stało się PZU, że mogą płacić składki nie wtedy gdy mija termin a wtedy gdy PZU wprowadzi podwyżkę i może się okazać że będzie to nie co pół roku a co dwa, trzy miesiące a procedura wyrejestrowania pojazdu ze względu na bałagan w firmie i po to by skubnąć klienta na dodatkowe pieniądze może si opóźnić o kilka miesięcy.ZaletyO zaletach PZU może jedynie powspominać.
WadyBrak kompetentnych konsultantów z mojego doświadczenia wiem, że przynajmniej trzy razy trzeba referować sprawę zanim trafi się ktoś kompetentny, poza tym kultura obsługi klienta przez konsultantów pozostawia wiele do życzenia. Z firmy rzetelnej i uczciwej PZU stało się firmą starająca się na każdym kroku orżnąć klienta nawet na kilkadziesiąt złotych to już jest pełna żenada.
Z PZU korzystałem odkąd miałem samochód od prawie trzydziestu lat ale z pewnością przestanę z nich korzystać, cenowo są znacznie drożsi , poziom usług poniżej średniej a jakość obsługi żałosna, klient traktowany jest jak jeleń którego można skubać jak się chce.