Opiniuj.pl - strona główna

Opiniami warto się dzielić!

PKP Intercity opinie

Ocena na podstawie 5069 opinii

1.81 / 5

  • Wygoda
    1.74
  • Jakość obsługi
    1.72
  • Oferta
    1.83
  • Poziom cen
    1.96

Dodaj własną opinię »

Sortuj wg: daty | oceny
  • ~Shino / 2021-08-05 12:08
    Ocena: 2.75 / 5
    Ostatnio zaczęłam podróżować pociągami z osobą niepełnosprawną. Myślałam, że skoro jest tyle tych spotów i informacji o tym jak pociągi są dostosowane by pomóc takim osobą to będzie wszystko w porządku, ale niestety problemy zaczęły się już na pierwszej stacji. Oczywiście chęć pomocy z asystą była zgłaszana, jednak już na pierwszej stacji gdzie wsiadaliśmy konduktor wielce się zdziwił, że osoba na wózku też wsiada do tego pociągu, no ale nic rozłożył rampę i pomógł nam wejść. Później powiedział, że on o niczym nie wiedział, a informacje że przesiadamy się we Wrocławiu przekaże dalej.Oczywiscie kiedy przyszła pora przesiadki, następca konduktora o osobie na wózku nie wiedział, całe szczęście jeszcze w ostatniej chwili została wysłana pani z ochrony i jakoś daliśmy radę wyjść i pomogła nam się ona przesiąść do kolejnego pociągu. Niestety wtedy poinformowano nas, że nie mogą oni opuścić rampy bo zbyt długo by to trwało, no to osoba niepełnosprawna musiała wstać i wsiąść po tych trzech schodkach do pociągu co było bardzo trudne ze względu na dużą dziurę między peronem a pociągiem. A cała asystą była odpowiednio przed czasem zgłaszana, nawet dzwoniono do nas z potwierdzeniem tego wszystkiego, a tu się potem okazało że nikt nic nie wiedział. Całe szczęście trafiliśmy na miły i pomocny zespół, który chcąc czy nie chcąc musiał nam pomóc. Jednak myślę, że coś takiego nie powinno mieć miejsca, skoro tak się chwalą że pociągi są przystosowane dla takich osób, a później okazuje się jak jest.
    Dodatkowo dzisiaj dostaliśmy informację o tym, że chcąc wracać z powrotem nie otrzymamy pomocy asysty... Czyli co osoba na wózku ma sama sobie poradzić z wejściem do pociągu? Po prostu brak słów do polskich linii kolejowych.
    ZaletyMiły i pomocny zespół
    WadyOszukiwanie ludzi mówiąc że pociągi są dostosowane do osób niepełnosprawnych, ale ograniczanie im tej pomocy.
  • ~silence / 2019-03-16 21:37
    Ocena: 2.75 / 5
    Dałabym wyższe oceny za wygodę i jakość obsługi, gdyby nie koszmarnie głośne komunikaty w języku polskim i angielskim o stacjach, niepaleniu w pociągu, zabraniu bagażu osobistego, usłudze gastronomicznej w wagonie 3 itd. Wszystko to potrzebne, ale nie tak głośno! Zwłaszcza nocą!!! Chyba jest możliwość regulacji nagłośnienia?! Gdzie tylko mogę, wybieram autobusy - w nocy ciemno, cisza, najwyżej komunikat ogłaszany przez kierowcę przed postojem.
  • ~soso / 2018-08-20 08:35
    Ocena: 2.75 / 5
    Wawel Szczecin- Kraków wagon klasy 1 miał być na początku jest w środku. Wagon bezprzedziałowy. Miejsca dla 4 osób przy stoliku to jakaś kpina. Kupowałem bilet ze Sz do Po i niesądziłem, że system 4 różne osoby posadzi w jednym miejscu, gdzie dookoła do samego Po welne miejsca. Tragedia.

    Zielonogórzanin Poznań - Warszawa.

    Miał być wagon bezprzedziałowy a jest przedziałowy. Miało być miejsce przy oknie jest przy drzwiach na korytarz. To k...a za co ja płacę. 1 gniazdko ładowania tylko przy oknie kabel ciągnie się przez miejsca zajęte. Całe szczęście mam 3 metrowy, puściłem górą. Toaleta w 1 klasie zapchana woda na podłodze . okna z każdej strony okropnie brudne. Jestem bardzo niezadowolony z usług IC
    ZaletyDuże okna
    WadyJak wyżej
  • ~Szakal / 2018-12-11 21:37
    Ocena: 2.75 / 5
    Nie działa wi fi jak zwykle po co obiecać klientom coś czego nie ma
  • ~Szary Kowalski / 2021-12-27 18:13
    Ocena: 2.75 / 5
    Co roku to samo, trochę mrozu i opóźnienia po 140min. Ktoś powinien z zarządu za to beknąć. Macie nowe pociągi ale chyba kupiliście je w pakiecie z „awariami taboru”. Cały dzień jechałem do W-wy i oczywiście musiałem się spóźnić na umówione badanie lekarskie. Obsługa pociągu bardzo miła. Nie wiem czy obsługa z sama siebie jest empatyczna czy inwestujecie w szkolenie waszych pracowników. Raczej obstawiam to pierwsze bo znając życie szkoda wam kasy na szkolenie personelu pociągowego. Od wielu lat macie problemy ze spóźnieniami. Od wielu lat słyszę komunikat „za utrudnienia przepraszamy” zmieńcie to, bo efekt jest odwrotny do zamierzonego.
    ZaletyObsługa
    WadyZarządzanie kolejami
  • ~Szymon / 2022-03-07 07:31
    Ocena: 2.75 / 5
    Rozumiem że pomoc jest potrzebna ale jeśli osoba kupiła bilet to ma prawo jechać danym pociągiem. Nie dość że pociąg wypchany po brzegi, to jeszcze niektórzy mają problem ze ktoś chce wsiąść.
  • ~Szymon / 2022-07-15 19:48
    Ocena: 2.75 / 5
    IC Mieszko z Gdańska Oliwa do Poznania Głównego
    Opóźniony 62min + 20min przez Bydgoszczą.
    Pani informuje przez radio (którego nie można ściszyć) ,że w ramach rekompensaty oferują wodę i batonika ( przybliżony koszt 5PLN)
    Jadę pierwszą klasą , płace 92PLN - stać mnie na wodę i batonik :)
    Kupując bilet zawieram umowę z przewoźnikiem na świadczenie usługi - oczekiwałbym przynajmniej zwrotu kosztów opóźnień procentowo odpowiadających cenie oraz czasowi przejazdu.
    ZaletyW normalnych warunkach czas i komfort przejazdu
    WadyOpóźnienia, brak możliwości ściszenia audio (krzyk komunikatów niemożliwy do wytrzymania)
  • ~Tetiana / 2022-08-28 22:24
    Ocena: 2.75 / 5
    To jakaś masakra. Wczoraj jechałam Opole-Zabrze- pociąg był opóźniony 30 minut. Dzisiaj wracam z powrotem- opóźnienie 40 minut, a zanim dojechaliśmy do Opola- to już było 60 minut opóźnienia ????????????. Nie zdążyłam na autobus i musiałam zaś 2 godziny czekać na kolejny autobus. Szkoda słów. W ogóle brak szacunku czasu podróżujących.
    WadyCzęste opóźnienia
  • ~Tomtom / 2018-06-30 13:56
    Ocena: 2.75 / 5
    Bilet na pendolino STANOWCZO ZA DROGI
    Na inne pociągi nawet dobre ceny
    Obsługa nawet miła
    ZaletyMiła obsługa
    WadyNieczyste toalety, fekalia leżały na ziemi
    Dość wysokie ceny
  • ~TuchowskiMK / 2022-07-10 16:22
    Ocena: 2.75 / 5
    Kupowałem bilety z Tarnowa do Lublina, na początku wychodziło 73 zł, później wyszedł powód mojej opinii, 98 zł! Ciekawe czemu. Dodam tylko że liczba osób była ta sama, nigdy już u was nie kupię, nie polecam
  • ~Turysta / 2019-09-30 07:18
    Ocena: 2.75 / 5
    Nie po raz pierwszy kolejarze rządzą w pociągu. W Słupsku do maszynisty dosiadł się gość, który wrzeszczy mu w ucho tak, że słychać go w wagonie 1 klasy (EIP8300 PENDOLINO do Warszawy). Nie wiem, jak maszynista może skoncentrować się na prowadzeniu składu.
    ZaletyPendolino wycisza dużo lepiej odgłosy trakcji. Obsługa Wars bardzo uprzejma i pomocna. Kontrolujący bilety sympatyczni i grzeczni.
    WadyZbyt rzadko czyszczone siedzenia. Bardzo głośne rozmowy w kabinie maszynisty.
  • ~uchachany / 2020-06-25 09:33
    Ocena: 2.75 / 5
    Pociąg PKP Intercity Hutnik (Bielsko-Biała - Gdynia Gł.) w epoce pandemii - tylko dla miłośników mocnych wrażeń. Podróż dłuuuga, pociąg bez przedziałów. Pasażerowie BEZ MASECZEK (poza kilkoma chlubnymi wyjątkami). Nikt z obsługi nawet nie próbuje egzekwować używania maseczek czy utrzymania tzw. bezpiecznego odstępu społecznego... Pomorze cieszyło się z małej ilości zachorowań - nie martwcie się, kilka potencjalnych wylęgarni Corony codziennie do Was przyjeżdża... A ja przestrzegam przed korzystaniem z usług PKP Intercity - mają głęboko w ...poważaniu bezpieczeństwo pasażerów (przy założeniu, że ten wirus jednak nam zagraża)..
  • ~user8887739 / 2022-07-14 23:46
    Ocena: 2.75 / 5
    To jakiś skandal , dali rozwalony pociag z Kołobrzeg do Bialogardu (98 min opóźnienia) i zatrzymal sie na jakims zadupiu , mialam miec przesiadke w Bialogardzie o 19.22 i wrócić spokojnie do domu, jednak po drodze jak to w Polsce musi przytrafić się jakaś przygoda ???????? jechalam z trzema przesiadkami po to by wysiąść w Szczecinku i czekac kolejne 2h na nastepny pociąg????smiechu warte + jest jeszcze jedna przesiadka w Krakowie.
    Dodam że maszynista z pociągu Przemyślanin to jakis idiota , gbur , cham , zeby nie zaczekac na czlowieka 8 minut ? Tak, bo to moja wina ze dali zepsuty pociąg i nie chciał jechać.
    Nie pozdrawiam tamtego typa co nie mogl zaczekać tyle minut , karma wraca????.
  • ~W-wa - Łódź Fabr 2.04.2018 godzina 20:0 / 2018-04-03 15:08
    Ocena: 2.75 / 5
    Kupując bilety dla siebie i córki (11 lat) z Łodzi do Warszawy, zorientowałam się, że nie wzięłam legitymacji córki o czym powiadomiłam Panią w kasie, na co otrzymałam sugestię (nie miło przekazaną) zakupienia 2 biletów normalnych i nie chcąc mieć problemów w wagonie zastosowałam się do tejże uwagi - strata dla mnie i zyska dla kolei - 10zł. W trakcie kontroli w przedziale, miła Pani konduktor powiedziała, że nie potrzebnie kupowałam dla córki bilet normalny, bo do 13 roku życia widać przecież że to dziecko... (też tak uważam!) no cóż odwrócić się tego nie dało, ale w drodze powrotnej zgodnie z tą z kolei sugestią wykupiłam córce bilet ulgowy. Jednak podczas kontroli w przedziale - tym razem Pan służbista, bojący się jakiejś "wirtualnej" kontroli, stwierdził, że ważny jest tylko bilet normalny, a córka jedzie bezprawnie. Spojrzałam się z niedowierzaniem i wydukałam, że w takim razie dopłacę różnicę do biletu normalnego. Niestety okazało się, że nie ma takiej możliwości i jedynie może mi sprzedać nowy bilet, a za ten ulgowy otrzymam zwrot po przyjeździe w kasie dworca Łódź Fabryczna(na podstawie jego podstemplowanej uwagi na drugiej stronie biletu). Tak więc wydałam kolejne 25zł. Ciekawe, że w kasie dworcowej miły Pan stwierdził, że nie może dokonać zwrotu, bo na potwierdzeniu zakupu biletu (kupionego w Warszawie centralnej), który na szczęście miałam, widnieje nie właściwy numer biletu (ALE TO BYŁ DOWÓD ZAKUPU WŁAŚNIE TEGO BILETU!!!) Zgadzało się: miejsce, data, godzina tylko nie jakiś numer o którym jako klientka nie miałam pojęcia i to Pani w kasie warszawskiej coś pomyliła albo ich system... Tym samym otrzymałam druk do wypełnienia jakiejś reklamacji... godzina prawie 22:00, ja z dzieckiem - zmęczona! ZIRYTOWANA! A sprawa dotyczyła 15zł. No sorry! Sami oceńcie! Nie zapominajcie o legitymacji nawet 7 letniego dziecka, bo tam pracują służbiści - roboty dla których klient z zasady chce ich oszukać... a przecież wystarczyłoby zobowiązać klienta do okazania legitymacji w czasie np. 1-2 tygodni od przejazdu, bo w Polsce wszystkie dzieci w wieku szkolnym mają obowiązek szkolny, a więc tym samym posiadają legitymację ... tylko po co??? przecież na zapominalskich można zarobić!!! Pozdrawiam wszystkich podróżnych!
    Wadymatko jacy służbiści!!!
  • ~Walewu / 2023-05-26 14:42
    Ocena: 2.75 / 5
    Jestem raczej osobą która nigdy nie zostawia komentarzy w internecie ale dzisiejsza sytuacja pobudziła mnie do tego, żeby opowiedzieć każdemu jak zachowują się pracownicy intercity gdy któremuś z ich pasażerów grozi smierć.
    Jechałam pociągiem z Gdańska do Warszawy pociąg EIP5402, w pociągu jechała starsza Pani, która miała nadciśnienie i nie mogła się ruszyć, mówiła, że za chwile zemdleje. A więc poszłam do wagonu z personelem gdzie poprosiłam pilnie coś zrobić bo z Panią jest bardzo źle.
    Zdziwicie się co usłyszałam od chama który tam pracuje jako konduktor. Mówi tak do kolegi:
    „Idź tam słuchaj, bo ktoś ci mdleje *haha* ja to prace już skończyłem.”
    Zatem lekarz zachował się bardzo profesjonalnie i dalej reakcja nastąpiła dojść sprawna, aczkolwiek trzymanie takich osób jak pan któremu nie zależy na życiu innych w mojej ocenie nie powinien zostać dopuszczony do pracy z ludźmi.
    (Pomijając fakt ze osobiście ze mną przy sprawdzeniu biletów zachowywał się w niemiły sposób, nie posiadał wystarczająco wiedzy żeby skonsultować mnie w moim temacie)
    Wstyd i straszny błąd HR trzymać takich pracowników. Zero empatii.
    ZaletyNie ma zalet zostały wszystkie skreślone po dzisiejszym dniu
    WadyBrak kompetencji u pracowników, zawieszanie systemu i strony internetowej
  • ~Wioletta / 2022-08-07 22:06
    Ocena: 2.75 / 5
    Jak to jest możliwe że nie ma wystarczająco miejsc dla wszystkich pasażerów i na korytarzu jest masa ludzi przez co nie można przejść do toalety.
    WadyTłok, opóźnienia
  • ~Wombat / 2022-08-12 14:42
    Ocena: 2.75 / 5
    Czasami mam wrażenie że PKP robi wszystko aby nie przyjechać zgodnie z planowanym rozkładem.
  • ~Wściekły pasażer / 2022-06-12 18:09
    Ocena: 2.75 / 5
    To jest XXI W POLSCE CZY XX W INDIACH?! Właśnie siedzę w pociągu załadownym do słownie po brzegi. Nie da się tak jechać ludzie mdleją bo jest czerwiec prawie 30 stopni A my stoimy z bagażami w pomieszczeniu mniejszym niż składzik na miotły. Nie jest to krótki przejazd bo jest z Warszawy do Katowic. Powinien być jakiś limit osób. Jeżeli wiecie, że jest takie zapotrzebowanie na tej trasie to do dajcie 2/3 wagony więcej albo nie sprzedawajcie tylu biletów.
  • ~Wyleczona z podróży Intercity / 2024-10-06 21:38
    Ocena: 2.75 / 5
    04.10. godz. 13.12 z Kalisza do Poznania - dojechałam z półgodzinnym opóźnieniem, ledwo zdążyłam na przesiadkę.
    06.10. pociąg z Gdyni 0 14.00, dojechałam do Poznania z półgodzinnym opóźnieniem, znów biegiem na przesiadkę. Poza tym, w tym pociągu było bardzo zimno, Pani konduktor stwierdziła, że nie działa panel sterowania klimatyzacją i cały czas był lodowaty nawiew.
    06. 10. godzina 18.42.pociąg z Poznania w kierunku Łodzi - bardzo niekulturalny konduktor (sprawdzał bilety w okolicy Środy Wielkopolskiej). Firma do zaorania. Zlikwidować i powołać coś na miarę XXI wieku!
    Zaletybrak
  • ~YoHa / 2023-12-25 16:00
    Ocena: 2.75 / 5
    Pkp icc Zakopane-Gdynia kl2
    Nie jezdzilam pociagami kilkanaście lat
    Miałam nadzieje,ze jakies przyzwoite warunki beda na trasie dalekobieznej...niestety
    Zwykly pociag beż jakichkolwoek udogonien,podnozkow itp
    Smrod w wagonie nieziemski
    Toalety polecamnom omijac
    ZaletyTani bilet
Dodaj własną opinię »

Zobacz również

PKP Intercity
Ocena: 1.81, ilość opinii: 5069
Flixbus
Ocena: 2.16, ilość opinii: 3134
Sindbad
Ocena: 2.40, ilość opinii: 865
NeoBus
Ocena: 2.64, ilość opinii: 715
Szwagropol
Ocena: 2.00, ilość opinii: 356
Koleje Dolnośląskie
Ocena: 1.94, ilość opinii: 332
Play
Ocena: 1.39, ilość opinii: 4596
VECTRA
Ocena: 1.60, ilość opinii: 4456
Orange
Ocena: 1.40, ilość opinii: 3925
UPC Internet
Ocena: 1.81, ilość opinii: 3501
Netia Szybki Internet
Ocena: 2.02, ilość opinii: 3202
Plus
Ocena: 1.45, ilość opinii: 2976