ODRADZAM!!! Hotel Porto Demo na Korfu - piękne miejsce z potencjałem ale hotel kompletnie nie dostosowany do obecnych wymagań i nie wykończony. Oferta ITAKA całkowicie odbiega od stanu rzeczywistego. Wszędzie śliskie kafle na których można się zabić i niekończące się schody więc osobom niepełnosprawnym i starszym odradzam to miejsce. We wtorek 19.06.18r. jeden z wczasowiczów po deszczu pośliznął się na schodach i złamał cztery żebra a opieka lekarska dopiero po interwencji przyjechała i podała leki przeciwbólowe i dopiero na następny dzień przyjechał lekarz który zabrał człowieka do szpitala. Hotel oddany do użytku chociaż nie wykończony, po terenie plączą się cały czas robotnicy a poza ośrodkiem pracuje sporadycznie ciężki sprzęt. Otoczenie to zabłocone dziurawe i wąskie uliczki ze stertami śmieci które od dłuższego czasu są nie wywożone z wyspy. Taka sytuacja jest na całej długości wybrzeża. Jedzenie monotonne, niezbyt smaczne i zimne (na śniadanie, obiad i kolacje to samo jedzenie w korytach), brak expresu do kawy zamiast którego jest dystrybutor z kawa zbożowa lub rozpuszczalna a w lodowce w pokoju brak wody mineralnej która należy się jak psu buda. Napoje i wino z automatu w kartonie z marketu. Brak natrysków przy basenie i brudne materace na leżakach, all inclusive ma do dyspozycji tzw 4 rodzaje drinków w barze na basenie z minimalną ilością taniego alkoholu a za resztę płacisz 5-7eur. Nie wiem jaki inspektor budowlany dopuścił ten hotel do użytku i kto im nadal te cztery i pół gwiazdki bo ja daje max trzy!. Co do siłowni która w ofercie ma się znajdować na świeżym powietrzu, to tez kolejna pozoracja bo do pomieszczenia przy stołówce wstawione są stare i zdezelowane oraz pordzewiałe urządzenia jako atrapy które stwarzają niebezpieczeństwo wypadku. Pokoje sprzątane są co drugi dzień a przez cały okres pobytu od 13-20.06 umywalka, lustra, toaleta i brodzik nie były myte a ręcznik spod prysznica po dwóch dniach zamiast być wymieniony został zabrany. Na balkonie nietoperze mają gniazda i jaskółki które srają na ręczniki i szyby a po balkonach grasują mrówki faraona. Obsługa hotelu zachowuje się jakby tam na wakacjach była. Plaża brudna, zaśmiecona i zaniedbana na której również nie ma natrysków a ścieżki z hotelu na plażę zabłocone i wieczorem wylewane są na nie szamba. Jedyny plus to przepiękne widoki (chociaż z balkonu zamiast trawę widać błoto). Za to świetne jedzenie w tawernie Delfini przy plaży. Warto się udać na wycieczkę statkiem na wyspę Paxos i wypożyczyć samochód w celu zwiedzania wyspy, miasta Korfu, Ipsos (tu jest piękna plaża i dobra rybka), Kassiopi. Pani rezydentka sympatyczna, ale wpada jedynie na pół godziny dwa razy w tygodniu i praktycznie nie ma żadnej opieki ze strony firmy ITAKA. Jeden rezydent jest na osiem hoteli a na wycieczkach nie ma nikogo z ITAKA. Z naszego turnusu prawie 10 osób złożyło reklamacje na ręce rezydentki. Jeżeli ktoś Wam wmawia że musicie dopłacić do widoku z pokoju na morze to was chce oszukać bo i tacy byli którzy po 400,- musieli dopłacić. Wszystkie pokoje są z widokiem na morze, ale są równi i równiejsi bo niemieccy turyści maja pokoje z prywatnym basenem. Animacje czyli wieczory tzw greckie które miały sie odbywać dwa razy w tygodniu odbył się jeden gdzie jakiś dziadek z wnuczkami przyszedł i tańczył przez pół godziny - masakra! I jeszcze jedno - zdezelowane samoloty ENTERair gdzie potrafią się zawieruszyć bagaże albo sa opóźnienia w wylocie , już nie wspomnę o tym że nawet wodą człowieka nie poczęstują jakby ich kilka butelek mineralnej miały zrujnować. Firma ITAKA prawdopodobnie nie robiła odbioru tego hotelu i nie wiem na jakich zasadach włączyła go do swojej oferty bo dwa tygodnie przed naszym przylotem były okna wprawiane, a w czasie pobytu prace remontowo-budowlane.
ZaletyZalet trzeba poszukać na miejscu i nie stresowac się tym że oferta różni się od stanu rzeczywistego jaki zastaniemy
WadyMylące informacje w ofercie i zbyt wysokie ceny w stosunku do realiów
~Ela / 2018-06-20 08:47
Ocena: 2.00 / 5
Wycieczka po Gruzji "Wzdłuż rzeki Kura":bardzo słabe hotele (brudno przede wszystkim), których listy nie mogliśmy się doprosić przed wyjazdem (teraz wiemy dlaczego). Jedzenie w niektórych hotelach bardzo przyzwoite. W hotelu Sympatia w Tbilisi bardzo słabe (np.jeden pomidor i sześć oliwek na 4 osoby). Hotel Snow Plaza to w części hotel chyba robotniczy.
ZaletyTrzymanie się programu wycieczki.
WadyDodatkowa kwota 70 EUR na napiwki i dodatkowe wydatki- nie wiemy zupełnie jakie.
~piotr / 2018-06-19 11:02
Ocena: 3.33 / 5
obsługa klienta nie potrafi wytłumaczyć prostej rzeczy
Wadyniedopracowana strona internetowa
~Mirek / 2018-06-13 09:53
Ocena: 4.33 / 5
Nie jestem zadowolony z rozwiązań logistycznych Itaki. Doba hotelowa rozpoczyna się o g.14.00 kończy o 12.00 to są godziny w których organizator powinien dostarczyć i odebrać klientów do i z hotelu. Rozumiem (+-) 2-3 godz.odchylenia od celu ale w naszym przypadku dotarliśmy "PLANOWO" o godz.21.00. Nasze wczasy powinny się zacząć o 14.00 więc odebrano nam 7 godzin.W tym czasie osoby powracające naszym samolotem a kończące dobę hotelową o 12.00 musiały dopłacić 50E żeby móc pozostać w naszym pokoju. Coś jest nie tak bo to początek sezonu (maj) tłoku na lotnisku nie było?
~gość / 2018-06-10 18:21
Ocena: 3.00 / 5
Szeroko reklamowana oferta first minute okazała się jedną wielką "ściemą" wakacje wykupione w styczniu rzekomo z super rabatem można było kupić jeszcze w lutym i marcu kto dał się nabrać że cena obowiązuje do końca stycznia musiał wpłacić 30% zaliczki na na dobrych kilka miesięcy przed wyjazdem chociaż można było zrobić to z końcem marca za tą samą cenę . I jeszcze jedna ciekawostka Itaka organizuje promocję cena dnia w takim przypadku wszelkie zapewnienia typu gwarancja najniższej ceny nie nie obowiązują i wycieczka wykupiona w czerwcu jest tańsza o tej ze stycznia . I takim sposobem first minute w Itace to tylko słowa wcześniej znaczy taniej to nie w Itace.
~Była klientka ITAKI / 2018-06-08 13:29
Ocena: 1.00 / 5
Nie dajcie się oszukać. Tak jak nas oszukała ITAKA. Kupa obietnic piękne hotele, rejsy statkiem. Okazało sie wykorzystwanie przez Egipskiego przewodnika ktory byl w ukldach z miejską ludnoscią. Brał za to jawnie gróbą kase. Hotele pieciogwiastkowe okazaly się ponizej standartu dwoch gwaizdek. Organizowanie wypadow dorożkami gdzie dorożkarze bili konie by wyłudzic dodatkowe pieniadze.
Najgorsze że program wycieczki wogole nie pokryl sie z obietnicami. Dzwonienie do Itaki interwencje oraz skargi nie przyniosly zadnego efektu.
ITAKA lekceważy klienta. I w taki to wlasnie sposób bo traci.
I TAKI TO JEST ŚWIAD ITAKI okraść klienta a potem mieć go głeboko gdzieś.
Itaka powinna zaczać kontrolować jak zle organizuje własne wycieczki. U nas 70 procent z obiecanego programu się nie zgadzalo. Za co zaplaciliśmy te pieniadze? Itaka umywa rece by je zwrócić. Oszuśći.
ZaletyTak wiedzą jak pozytywnie przedstawic ofertę, jak zachecić klienta do kupna ich produktu. Jednak niech obietnice REALIZUJĄ
Wady- PRZEWODNICY W UKŁADACH Z MIEJSCOWA LUDNOSCIA CALY CZAS NALEGAJACY WYMUSZAJACY NAPIWKI
- NIE PRZESYRZEGANIE WERONKOW WYCIECZKI PRZEZ ITAKE ZIANY PLANOW BEZ POWODOW
- STANTARDOWO BARDZO KIEPSKIE HOTELE OPISYWANE PRZESADNIE JAKO PIECI GWIAZDKOWE
- DUZO REKLAMY MALO REALIZACJI OBIETNIC.
- BRAK KONTROLI CO SIE DZIEJE W KRAJACH ARABSKICH JAK TRAKTUJA TU MIEJSCOWI PRZEWODNICY TURYSTE.
~Podatek / 2018-05-26 10:07
Ocena: 2.67 / 5
Itaka nie podaje w ofertach wartości obowiązkowego podatku turystycznego (płaci się go w hotelu przy zameldowaniu) dla wyjazdów na Baleary. Kwoty te nie są małe gdyż dla hoteli 3* wynosi on 2,2euro za dzień pobytu za osobę powyżej 16-go roku życia. Dla hotelu 4* to 3,3euro za dzień. Wielu klientów dowiaduje się o tym fakcie dopiero na miejscu.
~Ania / 2018-05-25 14:47
Ocena: 2.33 / 5
Nie polecam biura podrozy, wyjezdzamy w niedziele z nimi na Krete z 4letnia corka, loty mialy byc w dzien, okazuje sie ze przylatujemy na krete o 8 rano i mamy zakwaterowanie o 15stej, wylot o 4rano, wstajemy o 1.30 rano, o 15 bedziemy w pokoju, jedyne bagatela 13.5 godziny podrozy z malym dzieckiem dla Itaki nie stanowi problemu....
jeszcze lepiej z powrotem, wylatujemy o 4 rano a o 12 konczy nam sie doba hotelowa, wiec bedziemy z dzieckiem mieszkac nad basenem do polnocy. Pani mowi ze taka oferta i tyle, trzeba bylo nie sluchac konsultanta na infolinii, ktory powiedzial ze loty sa dostosowane do doby hotelowej...
ZaletyHotel wyglada pieknie
WadyGodziny lotu to koszmar
~Sylwia / 2018-05-23 09:47
Ocena: 1.00 / 5
Egipt jedynie z czym będzie się mi kojarzył to z wykorzystywaniem zabiedzonych, poranionych, wycieńczonych koni m.in. w Luksorze i Edfu !!! O dewastacji raf koralowych i okrutnym losie psów i osiołków już nie wspomne, , ale do zamęczania koni w dorożkach jak najbardziej biura podróży przykładają ręce! Bo TYLKO turyści korzystają z dorożek !!! Dlaczego nie korzysta się z tuk-tuków jak tubylcy !? W fakultecie po Luksorze specjalnie NIE brałam udziału by nie sponsorować tego okrucieństwa. Ale w Edfu uczestnicy są zmuszeni do podjazdu dorożką, ponieważ specjalnie przeniesiono bramę wejściową do zabytków dalej, by jeszcze wydoić kasę na cierpieniu koni ! I mimo, że w obowiązkowym pakiecie powinno być wszystko opłacone, to jeszcze woźnica-okrutnik wyciąga łape po datek! Ja oczywiście NIE płaciłam – bo NIE będe sponsorować okrucieństwa wobec zwierząt ! Chciałam iść piechotą lub jechać tuk-tukiem, ale nie dano mi wyboru!
Wiadomo, że prymitywni ludzie są okrutni wobec zwierząt i nie mamy wpływu na lokalne "tradycje", ale o poziomie cywilizacyjnym właśnie świadczy stosunek do zwierząt i jeżeli nie chcemy zniżać się do poziomu prymitywizmu NIE możemy przykładać ręki do okrucieństwa! Chyba, że sami jesteśmy prymitywnym społeczeństwem o czym świadczy los m.in. koni z Morskiego Oka, Skaryszewie, psów w Wojtyszkach !?
W imieniu uczestników wycieczki po Egipcie - domagamy się wykluczenia z programu korzystania z dorożek i bojkotu u lokalnych władz – OKRUTNEGO TRAKTOWANIA KONI !!!
Oraz domagamy się wykluczenia z wszelkich wycieczek w innych krajach (jak np. słonie w Indiach i Tajlandii) - okrucieństwa wobec zwierząt i dewastowania natury !!!
~Jurek z Krakowa / 2018-05-18 15:05
Ocena: 2.67 / 5
Już w trakcie nocnej jazdy na "Chorwacki strzał w 10." zacząłem podejrzewać, że strzeliłem we własną stopę, bo obudziło mnie (i nie tylko mnie) zimne powietrze intensywnie wdmuchiwane od góry bez możliwości regulacji.
To "zasługa" stanu technicznego plus arogancji i braku empatii panów kierowców autokaru współpracującej z Itaką firmy MARTEX - zwłaszcza Zbysia.
Wyjeżdżałem spod Opola jako człowiek zdrowy, a po 9 dniach wysiadałem mocno przeziębiony - podobnie jak połowa autokaru. Prośby o zmniejszenie intensywności nadmuchu może 2 razy zostały wysłuchane, przeważnie jednak wzbudzały irytację panów kierowców (szczególnie Zbysia), natomiast pani pilot przekonywała mnie, że musimy znaleźć kompromis między przodem i tyłem autokaru. Mogę podejrzewać, że mówiąc "przód" miała na myśli siebie i 2 kierowców, ponieważ uczestnicy wycieczki, także ci zajmujący miejsca na przodzie, marzli. Wszyscy manipulowali przy wylocie klimatyzacji nad głowami, ale nawet po jej zamknięciu wiało nadal zimnym powietrzem.
Okazuje się, że po powrocie do Polski w busie do Krakowa była piątka z naszego autokaru MARTEX oraz dodatkowo 5 osób z drugiego, który przyjechał z Włoch - cała nasza "chorwacka" piątka kichała oraz intensywnie używała chusteczek higienicznych, podczas gdy pasażerowie "włoscy" nie przejawiali w ogóle tego typu objawów. Zatem można wyjechać i wrócić zdrowym, jednak nie z MARTEX.
Mnie nurtuje pytanie: skoro połowa autokaru wraca po 9 dniach wycieczki przeziębiona, to (biorąc pod uwagę arogancję panów kierowców i ich niechęć do zaniechania mrożenia uczestników wycieczki) czy problemem nie jest także niekonserwowana i nieczyszczona klimatyzacja.
Ktoś z Itaki powinien się tym zainteresować, ale mają taki przemiał, że prawdopodobnie nie mają czasu taczek załadować, jak w starym dowcipie.
Osobny rozdział to pan z busa do Krakowa, którego grzecznie zapytałem, czy można moją walizkę umieścić z brzegu, abym mógł wysiąść po drodze w okolicach Ikei i nie tracić 40 minut na dojazd do Dworca Głównego. Pan gburowato odpowiedział: NIE MA TAKIEJ OPCJI.
Ja już nigdy więcej z tą firmą się nie wybiorę, a czytającym i mimo to zdecydowanym pojechać radzę, aby zabrać ciepły koc i zimową czapkę, to może uda się wrócić bez kataru, kichania i kaszlu.
Pani pilot to osoba inteligentna, elokwentna i kulturalna. Jednak nie powinna przerywać mi rozmowy z kapitalną przewodniczką Karoliną w Dubrowniku (kiedy pozwoliłem sobie skomentować drobny brak kompetencji przewodniczki ze Splitu) słowami: ON JEST CZEPIALSKI. Mało to profesjonalne i uprzejme.
ZaletyNiska cena
~viola / 2018-05-07 17:43
Ocena: 1.00 / 5
Biuro podróży Itaka czuję się oszukana. Opłaciłam wakacje na Lanzarote , planowany wylot po godzinie 11, przesunięty na 18.35, przylot 23.15 Gdy dotrę do hotelu i się zamelduję będzie 1 w nocy. Podobno doba hotelowa liczy się od 12.00 ? Zmęczona , głodna dziękuję Itako
ZaletyOstatni RAZ Z ITAKĄ
~Damian Wojdys / 2018-05-04 18:47
Ocena: 4.67 / 5
Właśnie wróciłem z majówki oferty i nic nie mam do zarzucenia, solidnie wykonane wczasy. Wróciłem z Portugalii, piękne miejsce, zacnie wszystko poprowadzone. POLECAM to biuro, nie chcę jakoś och i ach tego opisywać więc po prostu polecę sęk tkwi w prostocie :) Korzystać, korzystać, nic się nie obawiać
~Iwona Bryła / 2018-05-04 18:44
Ocena: 4.67 / 5
Generalnie raz pojechałam na wczasy przez to biuro ale na pewno to powtórzę, bo po prostu było to solidnie zaplanowane i wykonane, kawał dobrej roboty, wróciłam zadowolona a jestem osobą bardzo wymagającą i czepialską, wad kilka było ale to nie przez biuro, np. ktoś oddał stolec na basenie w hotelu na Kostaryce i pływał tak w basenie nikt nie zrobił nic z tym. Wracając do biura podróży polecam bardzo serdecznie, mają dużo ofert teraz na majówkę mieli i mają Zima, Lato.
ZaletyMiła osbługa, serdeczność, szacunek do klienta, dobrze spędzony czas
~Jan Falwak / 2018-05-04 18:39
Ocena: 5.00 / 5
Korzystam z tego biura podróży od wielu lat i nie zamierzam zmieniać. Zawsze trafiałem na solidne oferty LATO lub ZIMA, obsługa profesjonalna, rzetelna, serdeczna. Ogólne wrażenie dobre. Oczywiście nie odbywa się to zawsze tak jak w moim przypadku, wszyscy jesteśmy ludźmi, zdarzają się pomyłki, nieudane wczasy ale trzeba pamiętać, że ludzie to nie roboty, wszyscy mamy to co jest nam dane. Ogólnie co jeszcze można napisać na temat Itaki? Polecam spróbować, wykupić jakąś ofertę np. Tydzień w tydzień lub Zima, Lato 2018, Bułgaria, Hiszpania , Portugalia. Kraje, które warto polecić. Pozdrawiam serdecznie i życzę udanych rejsów i wywczasów. Jestem starym hipisem i dzięki biurze Itaka mogę poczuć się wolny. Jak ptak.
ZaletyRzetelność, solidność
WadyMoże być pech
~mdzej / 2018-04-15 15:54
Ocena: 2.67 / 5
Byłem 2 razy za ich pośrednictwem i za każdym razem były jakieś problemy.
Biuro ma znaczną część rynku i to wykorzystuje. Reklamacja odrzucona mimo słusznych uwag np. odnośnie opóźnienia lotu ponad 4 godziny i przysługującym z tego tytułu odszkodowaniem dostałem odpowiedź, że to jest normalne że samoloty się spóźniają...
Zaletycena
wybor ofert
Wadyjakość obsługi
wsparcie
stosunek cena/jakosc
~Jarek / 2018-04-02 11:36
Ocena: 5.00 / 5
Szeroka oferta wycieczek, bardzo profesjonalne podejście do klienta i faktycznie zainteresowanie jego potrzebami oraz dobre ceny. Jeździmy z tym biurem od paru dobrych lat i to, że w wielu rankingach zajmują pierwsze miejsce jest dla nas jak najbardziej zrozumiałe, stawiamy więc na ich renomę i jeszcze nigdy się nie zawiedliśmy
~Darka / 2018-03-31 17:21
Ocena: 5.00 / 5
Świetny poziom organizacji wyjazdów i dobre ceny
~Mareczak / 2018-03-05 11:44
Ocena: 5.00 / 5
Byliśmy pierwszy raz na wakacjach zimą i na pewno zdecydujemy się na taki wyjazd ponownie, nie dość, że ceny wtedy są dużo niższe (nasza konkretnie wycieczka była przeceniona o 42% stosunku do pierwotnej ceny) to do tego świetnie jest skorzystać z pięknej pogody i słońca przy tym co mamy u nas w Polsce przez tyle miesięcy, ze strony biura poziom organizacyjny był bardzo wysoki, więc całość urlopu przebiegła w spokojnej atmosferze i aż żal było wracać
~MGolen / 2018-03-05 11:43
Ocena: 5.00 / 5
Bardzo dobre biuro podróży na którym polegamy od lat.
~Lolka / 2018-02-24 12:22
Ocena: 5.00 / 5
Szeroka oferta last minute z wieloma kierunkami zdecydowanie przyciąga do skorzystania z biura, okazuje się, że Hiszpania także zimą potrafi być przepiękna, a zwiedzenie jej za tak niewielkie pieniądze poczytuje za dużą zaletę, dobrze, że można wybierać miejsca, które są oznaczone jako "dla par" bo nie każdy chce przecież spędzać urlop w hotelu pełnym dzieciaków
Zaletyprecyzyjne warunki, niska cena, dobrze zorganizowany pobyt