Przez Itakę wymarzona podróż poślubna stała się koszmarem...
wycieczka została nam skrócona o 7 dni i nie zostaliśmy o tym poinformowani przed wylotem, chociaż Itaka doskonale wiedziała, że całość naszej wycieczki się nie odbędzie. Świadczy o tym chociażby to, że przed naszym wylotem na stronie Itaki była dostępna oferta do tego samego hotelu w terminie 12-19.01.2021. Osoby podróżujące na wycieczkę objazdową 14 dniową wiedziały o tym że wycieczka jest skrócona do 7 dni.
Co więcej, po przylocie na Kubę , rezydent przekazał nam dwie informację:
państwa wycieczka zostaje skrócona do 19.01, ponieważ Kuba się zamyka (Hotel przyjmował nowych turystów z Kanady nawet w dniu naszego wyjazdu. Wszyscy z obsługi hotelowej informowali nas, że się nie zamykają. Przedstawione informacje od rezydenta okazały się kłamstwem)
zapraszam do autokaru nr 3.
Royalton Cayo Santa Maria, przez Itakę przedstawiony jako 5 gwiazdkowy hotel z opcją All inclusive 24 Ultra - po tygodniowym koszmarze, wróciliśmy głodni. Skromne jedzenie jakie było oferowanie nie odzwierciedlało oferty jaką nam Państwo przedstawili. Ziemniaki w proszku, Ryba słodkowodna - nieprzyjemnie pachnąca. Dodatkowo, chleb i masło, którymi przez większość czasu się żywiliśmy. Na cały hotel jedna buteleczka z oliwą z oliwek i octem balsamicznym. Soki z owoców były dostępne dwa, a i tak rozcieńczone wodą. Pani, która rzekomo miała podawać na talerz to, co jej się wskaże, nakładała po plasterku lub po 2 wyłożonych owoców, a jak się poprosiło o więcej, to kręciła głową. Sytuacje wprawiały nas w zakłopotanie bo wyglądało, że człowiek za dużo wymaga.
zero owoców morza
zero sałatek
zero warzyw
zero przypraw.
Raz udało nam się zamówić spaghetti, dostaliśmy zagrzany makaron z keczupem i plasterkiem żółtego sera.
Frytki zawsze zwęglone - nie do zjedzenia. Po tacos, które było dostępne od 11.30 ustawiały się kolejki. Kto pierwszy ten lepszy, nigdy nie starczyło dla wszystkich.
Jeśli ktoś chciał zjeść sobie trochę krewetek lub langustę, to musiał zapłacić 10 USD "na boku" /szt. do obsługi którzy pokątnie przynosili jedzenie z zaplecza i przygotowywali.
Sytuacje, które miały miejsce w hotelu nie powinny się zdarzyć.
3. w hotelu nie było żadnych atrakcji, nie było żadnych animacji, żadnych dyskotek (hotel 18plus).
4. brak bezpieczeństwa i zarozumiała obsługa - dochodziło do kradzieży z sejfów! 2 pary z naszej wycieczki zostały okradzione. Kierownictwo hotelu nie chciało wezwać policji i kłamali w żywe oczy. Nie chcieli udostępniać zapisu wejść i wyjść z pokoju. W związku z tym, codziennie zabieraliśmy wszystkie rzeczy ( laptopy, telefony, wizy, paszporty, karty płatnicze i gotówkę) ze sobą wszędzie.
5. Robactwo w pokoju.
6. Ciągłe awarie z WC
7. Brudna plaża - pozostałości paliwa ze statku na brzegu i piasku. Wiele osób, w tym również my, zostało ubrudzonych tą tłustą i kleistą substancją. Plaża, mimo naszych zgłoszeń, nie została wyczyszczona ani zamknięta.
Zgłaszając reklamację, pracownicy Itaki stwierdzili, że przesadzamy i przyznali voucher tylko za niewykorzystane 6 noclegów co w przełożeniu do całości kosztów wydaje się śmieszką kwotą.
NIGDY NIGDZIE NIE POLECĘ Z ITAKĄ I NIKOMU JEJ NIE POLECAM.
Zaletyzero
Wadycałe mnóstwo, opis powyżej
~Kamil / 2021-06-15 09:22
Ocena: 1.00 / 5
Wzięli zaliczkę 920 złotych, anulowali wylot z Katowic, tłumacząc się że było mało chętnych,
nie odbierają telefonów, mieli zwrócić zaliczkę do dwóch tygodni, a dwa tygodnie już minęło. Złodzieje, powinni siedzieć w więzieniu. Przywłaszczyli czyjeś pieniądze, pewnie mają kryzys po pandemii i mszczą się na klientach
ZaletyPowinni ich zamknąć w więzieniu
WadyKradną pieniądze
~urszula / 2021-06-14 12:20
Ocena: 3.00 / 5
Z przykrością informuję o złym doświadczeniu z firmą Itaka. Zarezerwowałam wycieczkę do Prowansji , termin wyjazdu 20.06 2021, wpłaciłam zaliczkę a potem z powodu problemu zdrowotnego musialam zrezygnować . W cenie wycieczki było ubezpieczenie na zwrot 100% wpłaconych pieniedzy na wypadek rezygnacji . Efekt- pani prowadząca sprawę poinformowała mnie , że koszty manipulacyjne z tytułu rezygnacji wyniosły tyle co niemal cała kwotę zaliczki a na pytanie dlaczego nie ma zastosowanie ochrona ubezpieczeniowa odesłała mnie do ubiegania sie o zwrot do ubezpieczyciela , poprzez wypełnienie wnioseku i dołaczenie szeregu dokumentów w tym formularzw określonym formacie do wypełnienia przez lekarza.
W sumie oceniam współpracę za fatalną i nie zamierzam w przyszłości korzystać z usług Itaki , jak rownież bede to odradzać znajomym
Zaletyjuz nie widzę
Wadyw mojej ocenie fatalna komunikacja(brak pełnej informacji o możliwych niekorzystnych aspektach) i nieuczciwe załatwienie sprawy rezygnacji. Nieuczciwe w znaczeniu braku pełnejinformacji.
~szymekokular / 2021-06-13 17:25
Ocena: 1.33 / 5
Rodzice wybrali się na Cypr. Brak informacji, brak wsparcia rezydenta, brak oferty dodatkowej - zero wycieczek, brak kontaktu z rezydentem.
~Beata / 2021-06-10 20:27
Ocena: 1.00 / 5
Jedna wielka porażka. Z Itaką wyjeżdżałam wielokrotnie - co teraz się dzieje? Infolinia nie odbiera, wyjazd 22.06.2021 godz. 23:55 ( wcześniej 18:50- a przy rezerwacji jeszcze wcześniejsza) Wg Regulaminu Itaki dot. wyjazdu na transport jest 2 dni a w naszym przypadku wyjdzie 3. Na pewno nie obejdzie bez reklamacji lub przekazania sprawy do Rzecznika Praw Konsumenta. Niestety nie polecam Biura Itaka.
ZaletyBrak
Wadyj/w
~nigdyWięcejItaki / 2021-06-08 08:17
Ocena: 1.00 / 5
Zdejmują wycieczkę ze strony nie informując tych, którzy ją wykupili. Na infolinię nie ma szans się dodzwonić. Kiedy już łaskawie ktoś odbierze, to czy to kobieta czy mężczyzna zawsze rozmawia z kientem jakby za karę tam pracował. Opryskliwi, ciężko się dowiedzieć o jakieś konkrety
~Zawiedziony klient / 2021-06-07 11:41
Ocena: 1.00 / 5
Anulują rezerwację "z powodu zbyt małej liczby chętnych" i podając alternatywę, nie udzielają podstawowych informacji (cena, godziny wylotu itp.). Nie odbierają telefonów, dwa dni po kilka godzin prób i nic. Nie odpisują na maile. To nie dawna Itaka, tylko biuro Krzak Spółka Bez Odpowiedzialności. OSTRZEGAM WSZYSTKICH: WPŁACONA ZALICZKA TO SPALONE PIENIĄDZE. BYŁEM WIELOLETNIM KLIENTEM. TERAZ - NIGDY WIĘCEJ!!!
WadyBRAK KONTAKTU.
~zawiedzionawczasowiczka / 2021-06-07 09:33
Ocena: 2.00 / 5
Biuro widmo - brak możliwości jakiegokolwiek kontaktu. Infolinia niby pracuje, ale wisząc na telefonie non stop przez cztery dni - nie udało się ani razu uzyskać połączenia. Tak Itaka dba o wysoką jakość świadczonych usług :( W biurze w punkcie sprzedaży - pracownicy nie mają możliwości wglądu w rezerwację - bez komentarza.
NIE POLECAMY, rezygnujemy z wyjazdu, trudno przepadnie zaliczka.
Wadybrak kontaktu
~Alex / 2021-06-07 08:10
Ocena: 2.67 / 5
Polecają 5* hotel w Zakyntos w dobrej cenie. Może i hotel dostał lub kupił sobie taką kategorię, jednak maksymalna klasyfikacja tego hotel to 3*. Według mnie biuro podróży powinno zaniżyć klasyfikację jak robią to inne seryjne biura podróży.
ZaletyCzystość, obsługa
WadyKlasyfikacja maksymalna 3*
~Andrzej / 2021-06-06 20:35
Ocena: 1.67 / 5
Firma która celowo oszukuje i wprowadza w błąd. Następnie podaje przyczynę i nie chce wypłacić odszkodowania. Po długich negocjacjach zaniża kolosalnie sumę odszkodowania i proponuje bon wakacyjny. Tragedia- proszę bardzo uważać na firmę, rezydenci na miejscu gwarantują reklamację po powrocie sytuacje ulega diametralnej zmianie. Dodatkowo zastanawiam się nad pozwem sądowym.
Wadyobsługa zdalna reklamacji i kontakt
~WJ / 2021-06-04 17:04
Ocena: 2.33 / 5
Na poziomie prezentacji i sprzedaży oferty sielanka. Rzeczowo, dokładnie. Nawet oczekiwanie na połączenie z konsultantem jest szybsze i dłużej dostępne.
Po zapłaceniu całości Itaka anuluje rezerwację, proponując dwa hotele w innej lokalizacji lub bony turystyczne, żadnej opcji zwrotu pieniędzy. Ponieważ lokalizacja uległa zmianie jedna z par chciała zrezygnować. Żal mi branży, która bardzo ucierpiała na pandemii i zapronowaliśmy zmianę na inne osoby. Z 2 dorosłych na jednego dorosłego i dwoje małych dzieci. Itaką w tym momencie policzyła za dziecko (poniżej 10 roku życia) policzyła o 30% więcej niż za dorosłego. Natomiast dziecku nie przysługiwała limit bagażu.Potem dostałam informację, że mam jeszcze raz zapłacić i było to 3 dni po zaksięgowaniu wpłaty Efekt jest taki, że mam nadpłatę, której nie mogę odzyskać. I jeszcze skrócono nam pobyt o cały dzień. Z premedytacją, Itaką wiedziała, że wrócimy czarterem Smartwings, który przywiózł klientów z Polski.
WadySłaba komunikacja, trudności z połączenie, informacja o anulowaniu oferty nie wiązała się ani za zwrotem zapłaty ani dodatkowego ubezpieczenie. Kazano się zwrócić do ubezpieczyciela mimo, że umowa była z Itaką i to Itaką anulowała rezerwacje.
~Anna / 2021-06-02 15:15
Ocena: 2.00 / 5
Jeszcze nie wylecieliśmy a już zonk. Pobyt był wykupiony do 05.09.2021 a doba hotelowa do 04.09.2021 przy wylocie o godzinie 03.35. Można oczywiście przedłużyć dobę hotelową na miejscu w recepcji. Liczyłam się z faktem powrotu o takiej godzinie, jednak nie spodziewałam się, że doba hotelowa skończy się 12 - 13 godzin przed wylotem do Polski.
~Karolina / 2021-05-31 00:55
Ocena: 2.67 / 5
Firma Itaka pisze w ofercie 8 dni lecz z Wrocławia wylot godz 14.40 o 21 byliśmy na miejscu a później sobota 11.40, czyli odchodzą nam 2 dni pobytu. Wykupiliśmy fajny hotel i 2 wycieczki z których jesteśmy bardzo zadowoleni, jednak co do rezydenta mamy pewne ALE sam wspomniał, żeby napisać do niego na messengerze i abyśmy mieli stały kontakt i tak tez uczyniliśmy i nadszedł dzień wylotu i firma Itaka wolała nie zabrać wszystkich pasażerów spod hotelu i jechać na lotnisko bez nas, gdzie na każda z wycieczek ilość ludzi była liczona za każdym razem tak na wylot nie. Musieliśmy zapłacić dodatkowo 100$ za transport na lotnisko oczywiście rezydent wysłał swojego człowieka i poinformował, ze taksówka z hotelu będzie kosztować dużo więcej a wcale nie bo zapytałam Pani w recepcji i kosztowała mniej bo Pan zabierający nas nawet nie miał jak wydać 10$ nie jestem zlotówą ale nie byliśmy zwykłymi kowalskimi biorący najtańszy hotel i zero wycieczek a napiwek dajemy zawsze jeśli obsługa nam się podoba tak w tym wypadku nie uważałam abym miała dać temu Panu napiwek. Jestem oburzona postawa Pana rezydenta jak zawsze jeździłam z Itaka tak aktualnie zaryzykuje w sierpniu lecieć z innym biurem podróży.
~Robert / 2021-05-27 16:02
Ocena: 2.33 / 5
Po prostu żenada.
Aby kupić wycieczkę później martw się sam. Pół dnia trwały przepychanki między wakacje pl a itaka kto ma nam wygenerować kody do testów covid. Wreszcie kupiliśmy sami testy covid a po pięciu minut od zakupu dostaliśmy email z itaka z kodami. Żal pl po prostu. Pozdrawiam Robert
ZaletyFajne oferty
WadyWady jak w opinii
~beemka / 2021-05-27 13:59
Ocena: 3.33 / 5
Jestem klientka Itaki od dłuższego czasu, ale to jest jedyne biuro podrózy, które jawnie skraca wakacje, piszac w ofercie 8 dni podczas gdy turysci sa tylko 6, Dlaczego?bo z reguły loty z Wrocławia sa wieczorem (na miejscu w nocy) a wylot ostatniego dnia rano. Powinni szczerze napisac 6 dni na miejscu. Dodatkowo w czasie pandemii ciezko sie skontaktowac z infolinia.
~Anna / 2021-05-26 15:49
Ocena: 3.33 / 5
Z wycieczki do Turcji jesteśmy zadowoleni, ale już Itaki nie. To były moje pierwsze i ostatnie wakacje z tym biurem. Nie poinformowali nas o odwołaniu lotu, na ostatnią chwilę musieliśmy szukać innej oferty. Ale kasę wzięli już po posiadaniu informacji, że wycieczka się nie odbędzie. Pewnie celowo, żeby klient nie uciekł. W wyniku zmiany rezerwacji Itaka ma oddać nam pieniądze. Mają na to dwa tygodnie, czekamy już miesiąc. Dodzwonić się do nich praktycznie niemożliwe.
W tych czasach powinno szanować się każdego klienta. Dla mnie biuro do odstrzału. W ten sposób traci się potencjalnych klientów.
Gratuluję takiego podejścia i obsługi.
ZaletyBrak
WadyNierzetelność, brak profesjonalizmu, olewanie klienta
~Rysi@k / 2021-05-24 21:54
Ocena: 3.00 / 5
Zamówiłem pobyt w Grecji wszystko szło dobrze do chwili gdy 22 maja 2021 r otrzymałem dokumenty z godzinami wylotu. Drobnym drukiem napisano abym wypełnił formularz PLF na stronie https://travel.gov.gr/. po zalogowaniu postępowałem zgodnie ze wskazaniami wbiłem adres mailowy a po wbiciu hasła strona się nie otworzyła. Poczyniłem kolejne podejścia lecz bez skutku, postanowiłem się skontaktować z biurem Itaka.pl i Wakacje .pl aby otrzymać informację co dalej robić. Okazuje się ,że telefony nie są odbierane tak podaje system zgłoszeniowy biura z uwagi na duże obciążenie pracą. Następny dzień to 23 maja niedziela biura nie pracują. W dniu 24 maja poniedziałek wylot o gadzinie 06.35 pojechałem z żoną na lotnisko okazuje się , że bez dokumentu PLF nie zostaniemy odprawieni. Jesteśmy w kraju napisałem maila na klient@wakacje.pl bo telefonicznie nie ma możliwości porozmawiania z obsługą. Zobaczymy jak długo będziemy czekać na odpowiedź.
Zaletymoże mają i zalety
Wadyale w stresie nie są wstanie zapanować nad sytuacją
~Adam / 2021-05-20 06:50
Ocena: 1.00 / 5
Zwykli złodzieje, naciągacze, chamscy z klientem, dorabiają się na swoich błędach i nie czują swej pomyłki. Omijajcie to żenujące biuro z daleka.
ZaletyŻadnych
WadyWszystkie
~anonim / 2021-05-19 21:17
Ocena: 2.50 / 5
Many zeszłoroczny bon wakacyjny którego nie można zrealizować.
ITAKA - infolinia nie potrafią udzielić informacji odsyłają do biura gdzie zero kompetencji ze strony obsługi. Koszmar, brak konkretnej odpowiedzi a czas leci, obracają kasą z bonów i klienta mają w d..ie.
Czekam na odpowiedź mailową ale jak widzę co ludzie piszą to nie spodziewam się pozytywnej reakcji ze strony ITAKI.
~klient z Marsa Alam / 2021-05-14 20:58
Ocena: 1.33 / 5
Bardzo jestem rozczarowana. Itaka nastawiona na kasę. Ważne, żeby zrobić przelew. Hotel jest niefajny, jedzenie nijakie. Wydaje mi się, że Itaka nawet te hotele nie sprawdza. Druga sprawa jest taka, że kupując wycieczkę w takiej znanej firmie zakładam, że firma pomysłi o mojej wygodzie i zgłosi wczesniej, jeśli muszę podjąć dodatkowe kroki. Kupiliśmy wycieczkę od sobotę (doba hotelowa od 12:00), przyjechaliśmy do hotelu w niedzielę o 3:00. Wyjazd z hotelu w następną sobotę o godzinie 21:15. Ale mamy wymeldować się w sobotę o 12:00 i jak powiedziała Pani rezydent: "tak jest na całym świecie. Musi Pani dopłacić, jeśli chce Pani przysłużyć dobe". Ok, Fajnie by było wiedzieć o takich rzeczach na "dzień dobry", kiedy kupuję wycieczkę, przed zrobieniem przelewu. Natomiast firma działa na zasadzie "zapłac, a potem się dostosuj". Może oni gdzies wspierali super małym druczkiem o tej dopłacie, ale nie chce mi się nawet tego analizować. To tak zwany ukryte koszty. Nie polecam tego biura podróży. Chyba że ktoś lubi być zaskoczonym różnymi sytuacjami.