Opiniuj.pl - strona główna

Opiniami warto się dzielić!

Toya (internet) opinie

Ocena na podstawie 767 opinii

3.15 / 5

  • Parametry
    3.24
  • Cena
    3.21
  • Obsługa klienta
    3.11
  • Niezawodność
    3.11

Dodaj własną opinię »

Sortuj wg: daty | oceny
  • ~Konrad / 2024-05-15 17:16
    Ocena: 3.75 / 5
    Korzystam od lat z telewizji i internetu od tej firmy. W zasadzie jestem zadowolony, choć nie mam porównania z firmami konkurencyjnymi.
    ZaletyDużo usług w pakiecie, cena niezbyt wygórowana.
    WadyInternet czasami jest zbyt powolny, nie wiem jaka jest tego przyczyna.
    MiejscowośćŁódź
  • ~MW / 2021-06-14 13:39
    Ocena: 3.75 / 5
    Pakiet 600/50.
    Działa bezproblemowo, w tym samy czasie 2x Netflix plus gra online i bezproblemowe pingi.
    W czasie korzystania od kilku lat zauważyłem dwie awarie.
    Niestety maja właściwie pozycję monopolisty i skrupulatnie to wykorzystują. Nie chcą np. zlikwidować opłaty aktywacyjnej, która wynosi aż 99 zł!!!
    Zalety-prędkość
    -stabilność
    - bezawaryjność
    Wady- cena
    - monopolistyczne podejście do klienta
    MiejscowośćŁódź
  • ~aleksaszka75 / 2018-03-26 19:13
    Ocena: 3.50 / 5
    Korzystam z usług Toya od niedawna. Do tej pory przez 13 lat bezproblemowo w Orange. Jednak postanowiłam postawić i przetestować produkt z własnego ogródka. Oczywiście deklarowana prędkość w moim przypadku 150/20 mb/s obowiązuje wyłącznie na !!!KABLU!!!. I w tym przypadku Toya z umowy się wywiązuje. WIFI to już zupełnie inna bajka. Jeśli nie mamy kabelka to proponuję poszperać w ofertach także innych operatorów, bo jest ich naprawdę wielu do wyboru na rynku ;-)
    ZaletyDeklarowana prędkość na kablu. Tu do wyboru nawet 600 mb/s i światłowód
    WadyWIFI raczej mocno przeciętne za tą cenę, bardzo dłigi czas oczekiwania na instalację. 3-mce.
    MiejscowośćŁódź
  • ~Hagi / 2020-04-05 00:27
    Ocena: 3.50 / 5
    Przestańcie cebulaki jedne płakać ,zastanówcie się w jakim kraju żyjemy to jest norma że w czasie corony, będzie wszystko wolne ,obojetnie u jakiego operatora , zmiania wam tu nic A nic nie pomoże. Sugeruje reklamację taka w której domagacie się rozumu do głowy.Nie wiem jak sytuacja wygląda prawnie , ale próbujcie biedaki płacić mniej za ten Internet.p.s connection dropy doprowadzaja każdego do szału.
    ZaletyPing po dychu
    WadyW czasie corony connection drops.
    MiejscowośćŁódź
  • ~Matz / 2018-10-04 12:15
    Ocena: 3.50 / 5
    Zacznę od fatalnej obsługi w Biurze na Przybyszewskiego. Niekończące się kolejki. Przemądrzała, niesympatyczna cwaniara po drugiej stronie biurka.
    Kolejny raz przedłużenie umowy skutkuje tym, że muszę ponieść dodatkowe koszty. A dlaczego? Bo oferta, którą posiadałem była "bonifikowana" z tryliarda złotych na te trzydzieści kilka.

    Nikt z firmy nie zainteresował się przedłużeniem świadczenia usług ponieważ nie jest to w ich interesie. Klient frajer zapłaci więcej i luz. To jest patologia.
    Tak więc mimo zapewnień, że oddzwonią z ofertą nikt ze mną się nie skontaktował. W telekomach jest nie do pomyślenia.
    ZaletyByło miło
    Wadyale się skończyło.
    MiejscowośćŁódź
  • ~Andrzej / 2016-10-22 09:37
    Ocena: 3.25 / 5
    Co do zasady wszystkie usługi działają naprawdę ok. Kwestia ceny faktycznie pozostawia wiele do życzenia, ale w Łodzi jest dużo miejsc gdzie TOYA jest jedyną alternatywą, dla nadal kiepskich łącz byłego TPSA i strasznie wolnej rozbudowy sieci światłowodowej dlatego dyktują warunki. To co w firmie dla mnie przynajmniej jest nie do przyjęcia to obsługa klienta na poziomie zerowym. Dotyczy to zarówno BOK stacjonarnego jak i Infolinii. Obie przerzucają się wzajemnie odpowiedzialnością za wprowadzanie w błąd klienta. W Stacjonarnym BOK kolejki jak za komuny. Na komentarz o niedoszacowaniu liczby pracowników usłyszałem kiedyś "Nasi klienci lubią nasze kolejki". Umowy skonstruowane w sposób dziwny. Jeżeli nie przedłużasz umowy na warunkach zaproponowanych przez TOYA przechodzisz na warunki "niepromocyjne", jeżeli natomiast chcesz skorzystać z innej promocji (bo np. oferta operatora na przedłużenie jest droższa i mniej korzystna niż Twoja dotychczasowa umowa czy to okresem zobowiązania czy to ceną) musisz PRZESTAĆ BYĆ KLIENTEM FIRMY na 2 PEŁNE MIESIĄCE. Serwisowanie udostępnionego sprzętu również problematyczne, u mnie doszło do skutku po 6 miesiącach, dwóch reklamacjach i groźbie wypowiedzenia umowy z winy operatora. Teraz ponownie czekam na podłączenie usług TOYA (modląc się by w czasie trwania umowy pojawiła się alternatywa dla usług tego operatora - światłowód). Jak łatwo zgadnąć w BOK powiedzieli jedno, monter nie pojawił się w terminie, a po interwencji na infolinii jak zwykle stara śpiewka "został Pan wprowadzony w błąd, zgodnie z regulaminem mamy 14 dni na podpięcie usługi". 14-dni w dzisiejszych czasach to bardzo długo, a biorąc pod uwagę fakt, że instalację TOYA w domu już mam i trzeba tylko puścić sygnał i przełączyć coś w skrzynce na korytarzu to w ogóle niezrozumiałe. Komunikacja wewnątrz firmy leży i kwiczy. Podsumowując. Jeżeli już masz usługi to generalnie działają bez większych problemów, ale jeśli ten już się pojawi to czeka Cię mnóstwo nerwów.
    ZaletyDobre parametry usługi
    WadyStosunkowo wysoka cena
    Obsługa klienta na zatrważająco niskim poziomie
    problemy z terminowym serwisowaniem sprzętu
    Z usług TOYA korzystałem przez 4 lata przedłużając umowę. Teraz po 2 miesiącach oczekiwania "w kącie" podpisałem umowę studencką i czekam na podłączenie usług, które miało być przedwczoraj.
  • ~boruta1 / 2023-04-23 16:21
    Ocena: 3.25 / 5
    Niestety aplikacja TOYA-Go jako że jest darmowa to często popularne kanały nie działaja a toya nie ma zamieru nic z tym zrobic choć reklamuje sie jako niezawodny dostawca swoich usług .Wiec świadomie wprowadzaja luydzi w błąd człowiek podpisuje umowe na rok a onic nie informuja o prawdziwych wartościach swoich usłuug
    Zaletyszybkosc normalnwego neta i niezwodnośc
    WadyToya go masakra
    MiejscowośćŁódź
  • ~Ewa / 2022-12-25 23:08
    Ocena: 3.25 / 5
    Ciagle zakłócenia obrazuw tv, internet ciągle zanika nawet na godzinę,dwie. Telefony z prośbą o poprawę jakości odbioru ,szkoda fatygi.
  • ~Rafał / 2020-03-19 19:19
    Ocena: 3.25 / 5
    Przy 100mbit/s powinno być przynajmniej z 8mb/s a jest już od dobrych paru m-cy 1-2mb/s w porywach do 3mb. Ruter niby wszystkie lampki działają a internet wyłączony, za parę sekund działa, a za parę nie. Wyrzuca z gier online. Do oglądania filmów czy przeglądania neta wystarczy dlatego zaznaczyłem średnio.
    ZaletyFajnie chodziło zaraz po podpisaniu umowy przez m-c lub dwa, 8-10mb
    WadyPo góra 2 m-cach 1-3mb/s i tak sobie nadal chodzi.
    MiejscowośćMysłowice
  • ~Anna / 2021-08-02 12:57
    Ocena: 3.00 / 5
    Masakra myślałam że to dobra firma i choć trochę dbają o klienta ale oni mają wszystko gdzieś. Od ponad dwuch tygodni nie działa mi tv ani internat. Dzwonię prawie codziennie a oni tylko opowiadają że technicy pracują że to poważna awaria. A tak naprawdę nic nie robią. A jak się do nich dzwoni to nie dość że nic nie umieją powiedzieć to są niektórzy niemili.
    MiejscowośćŁódź
  • ~Bartek / 2020-06-23 11:47
    Ocena: 3.00 / 5
    Toya przejęła mojego lokalnego dostawcę internetu, przez 3 miesiące przepychanek między nimi, cięcia kabli i spraw sądowych nie miałem internetu. Po podpisaniu z toya umowy miałem dostać rekompensatę, nawet miesiąca nie zostałem zwolniony z opłat. Podpisująca umowę nic w tej sprawie nie zrobiła, wzięła prowizję i tyle ją obchodził klient który już jest "na wędce". Dom od czasu kwarantanny stał pusty a z końcem maja kończyła mi się 2-letnia umowa. Zadzwoniłem i zgłosiłem rezygnację z końcem umowy, no i tu potwierdzić trzeba klikając w email. Ten trafił do spamu, zapomniałem o nim a na klepnięcie masz 2 dni. Zrezygnowałem z końcem czerwca, tym razem musiałem podpisać jakieś wyłączenie cykliczności, za czerwiec zapłaciłem już 90,50zł zamiast standardowego 49,90zł - pani na infolinii poinformowała że to opłata cennikowa, nie promocyjna. No i może w umowie to gdzieś jest, niestety lezy w tym mieszkaniu, w każdym razie podpisująca umowę nie poinformowała o tych skandalicznych warunkach, u poprzedniego usługodawcy jak się kończył okres umowy mogłem zrezygnować w dowolnym momencie a opłata po okresie umowy zostawała taka sama. Pierwszy raz zetknąłem się z takim naciąganiem klienta. Pozostał niesmak, duży, poprzedni VLINE zupełnie inaczej traktował klientów
    ZaletyChodzi stabilnie, mało tam mieszkałem więc nie kojarzę częstych awarii
    WadyDrogo, kruczki z umową - czytać dokładnie bo Ci co podpisują umowę mówią tylko o zaletach
    MiejscowośćŁódź
  • ~mackiej / 2021-11-16 10:57
    Ocena: 3.00 / 5
    Niestety inetrnet rozłącza czasem kilka razy na godzinę i nie ma znaczenia czy przez wi-fi czy kablem.Obsługa klienta z małymi wyjątkami próbuje pomóc ale bez skutku,podobno zbyt wielu sąsiadów kupiło internet w TOYA i stąd problem... Ja teraz zamiennie korzystam z internetu mobilnego od operatora gsm i czekam na koniec umowy.
    MiejscowośćŁódź
  • ~Radder / 2016-11-24 13:24
    Ocena: 3.00 / 5
    Zgadzam się z jednym z przedmówców, jeżeli masz już aktywowaną usługę w Toya (Łódź) to jest zazwyczaj ok, bardzo rzadko zdarzają się przerwy, awarie. Problem zaczyna się wtedy kiedy kończy Ci się umowa. Podczas rozmowy o przedłużeniu umowy traktują klienta jak zło konieczne dają gorsze warunki niż te które są aktualnie dla nowych klientów dlatego nie przedłożyłem umowy z Toya na internet i raczej tej usługi od nich już mieć nie będę, nowy operator jest ok...ale na internet mam alternatywę ale na telewizję niestety nie do tego dochodzi brak jakiejkolwiek informacji o tym że umowa zbliżasz się do końca ani tym bardziej info o ofercie. teraz już wiem czemu nie dzwonią bo nie mają żadnej oferty dla obecnych klientów. Generalnie umowa przechodzi na czas nieokreślony i cena wzrasta o kilkadziesiąt procent. Jeżeli chcesz korzystać z promocyjnej oferty to musisz wybrać pakiet wyższy (patrz droższy) ja mam pakiet wygodny w ramach umowy na dwa kolejne 2 lata pan kierownik BOK zaproponował mi za ten pakiet 49 pln dla porównania aktualnie w promocji jest za 34,90. i tu pozostaje pytanie jak bardzo Toya żeruje na swoich dotychczasowych klientach, Niestety na moim osiedlu nie mam innej alternatywy ale poczucie że jestem traktowany jak frajer sprawia że przeboleje bez telewizji te dwa miesiące, albo przejdę na tv naziemną. Generalnie jak jesteś obecnym klientem z wizją kończącej się umowy i braku chęci na wydawanie kasy na droższe pakiety to serdecznie współczuję.
    Zaletyniezbyt częsty kontakt z BOA
    Wadybrak sensownej oferty dla obecnych klientów,
  • ~Robert / 2021-09-21 19:58
    Ocena: 3.00 / 5
    Internet jak najbardziej w porządku od czasu do czasu tylko coś szwankuje. ALE telewizja to jest totalna porażka od 3 lat nie bylem w stanie obejrzeć żadnego serialu czy filmu bez zaciec a nieraz są dniami nawet co 3 sekundy na sekundę. Mam już wymieniony 5 dekoder i to wszystko nic nie daje. A co najlepsze programy czyli jakość jak z lat 90. HD w Toya jeszcze nie odkryli tylko HBO i TVP są w porządku jakościowo czyli przepustowość linii jest bardzo słaba i nawet nie dochodzi do jakichkolwiek standardów czy wymóg jak chodzi o telewizje kablową, nie polecam i niebawem się kończy umowa, zmieniam na innego operatora.
    Zaletyinternet
    Wadytelewizja
    MiejscowośćŁódź
  • ~zielony papug / 2022-02-07 11:45
    Ocena: 3.00 / 5
    W obsłudze klienta najsprawniej idzie im windykowanie i wyłączanie usług. Reakcje na zgłaszane awarie albo problemy techniczne z dekoderem latają im tam, gdzie plecy tracą swoją szlachetną nazwę. Klasyczny przykład firmy, która się zeszmaca kiedy zostaje monopolistą na określonym rynku.
    Wadyolewanie klienta
    MiejscowośćŁódź
  • ~adam / 2017-07-05 16:46
    Ocena: 2.75 / 5
    Parametry ok, niezawodność może być, ale obsługa klienta: FATALNA!!! Klient jest traktowany jak zbędny dodatek. Ma płacić i niczego nie wymagać. Za to firma i owszem: faktury Ci co prawda nie wystawi, ale płacić każe. Jak się upomnisz o fakturę, to grożą odcięciem internetu.
  • ~al / 2022-03-09 15:19
    Ocena: 2.75 / 5
    Toya jest firmą, która skutecznie lekceważy swoich "starych" klientów. Ponad trzy miesiące temu zgłosiłem reklamację nowej umowy. Dzwonię na infolinię co kilka tygodni i wciąż słyszę, że sprawa "jest rozpatrywana" i lada dzień ktoś się do mnie odezwie. W internecie nie znajdziecie innego czynnego telefonu "spółki". Telefon z KRS 426439493 informuje: "nie ma takiego numeru", a miłe osoby z infolinii nie podadzą numeru do "szefa".

    Polecam natomiast firmę https://www.njumobile.pl/. Tam, czym dłużej jesteście, tym więcej zyskujecie, a z abonamentu możecie w każdej chwili zrezygnować. Na rezygnację z Toyi muszę niestety poczekać.
    ZaletyTechnicznie OK!
    WadyNieuczciwa firma
    MiejscowośćŁódź
  • ~AREK / 2019-06-09 17:21
    Ocena: 2.75 / 5
    Mam pytanie czy tak powinno być, czy to normalne czyli ...miałem net z toya 20mb,sek i na wifi było średnio 17 mb,sek zmieniłem na szybszy tzn 100mb,sek i mam rapten po wifi 20mb,sek. Sytuacja dotyczy co prawda pasma 2,4 ghz ale i tak słabo jak myślicie?
    Na paśmie 5ghz jest po wifi jakieś 60 do 80mb,sek.
    W wekendy prędkość spada o 50 do 70 %.
    Dzięki za podpowiedzi.
    ZaletyCoraz mniej.
    WadyPrēdkość, brak nasa, tylko ich modemy
    MiejscowośćŁódź
  • ~Asd / 2022-09-04 17:18
    Ocena: 2.75 / 5
    TOYA czyli internet dla seniora.

    W przypadku montażu w domku jednorodzinnym żeby się dowiedzieć ile i jak będzie wyglądało przyłączenie to można zapomnieć. Niby przyjeżdża przedstawiciel handlowy ale on to ani pojęcia, ani nic do powiedzenia w tej kwestii nie ma. Monter przyjeżdża dopiero po podpisaniu umowy już na samo podłączenie i zaczyna kombinować tak żeby było najlepiej dla niego.
    Zakładają po słupach ale żeby mieli sprzęt do przycięcia drzew to już nie, a jak zerwie gałąź przy wichurze no to twój problem.
    Przy wejściu do domu nie zakładają żadnej puszki ani gniazdka, więc jak przewód się uszkodzi trzeba wymieniać całość. Jak drzewo spadnie na przewód i pociągnie, to całość z routerem w domu. Do tego po przewierceniu się przez ścianę wkładają przewód i tyle. Żadnej pianki ani nic, czasami włożą w rurkę.

    TOYA daje router ale traktuje go jak modem z opcją wi-fi. Innymi słowy do routera nie mamy dostępu, więc o jakichkolwiek ustawieniach trzeba zapomnieć. Siła sygnału WI-FI jest słaba, niby ma dwie antenki, a chodzi gorzej niż mój stary livebox bez antenek.
    W swojej mądrości i tekstami "czego to panie z tymi naszymi małymi fajnymi routerkami ludzie nie wyprawiali" tłumaczą swoją politykę.

    Do tego jakby tego było mało, blokowane są wszystkie porty UDP. W połączeniu z brakiem dostępu do routera dostajemy internet przeglądarkowy.
    Przekierować portów się nie da. Wszystkie programy typu P2P, komunikatory, etc. działają różnie, jedne lepiej, drugie gorzej, inne wcale. W takim przypadku pingi też są wysokie jak na światłowód.
    Jeśli ktoś myśli o podłączeniu konsoli to już wogóle kryminał.
    Na swojej stronie zarzekają się, że mogą odblokować porty ale w praktyce dostaje się odpowiedź od działu technicznego żeby składać wniosek o publiczne IP, który oczywiście trzeba odpowiednio uzasadnić i firma TOYA może odmówić, a o wystawianiu się na cały świat to już nie wspomnę. Do tego przy publicznym IP trzeba kupić sobie router, inaczej nie będzie działać.

    Piękną sprawą jest też to, że router od firmy TOYA ma 4 wyjścia LAN ale 3 są ustawione jako TV, niezależnie czy ją posiadamy czy nie. Normalnie to żaden problem, logujemy się do routera i to zmieniamy ale do tego routera zalogować się nie da.

    W zależności od tego jaką mamy umowę to firma TOYA każe sobie płacić za usługę WI-FI czyli funkcję w routerze, który dostarczają.

    Same umowy to też kpina, w momencie podpisania dostaje się najlepszą opcję i od razu trzeba wybrać opcję umowy na kolejne lata, wciskają przedłużanie w formie cyklicznej z automatu i jest tylko drożej. Innymi słowy nowy klient dostaje konkurencyjną ofertę, a stałego klienta ma się gdzieś.

    Te wszystkie praktyki są wprost żałosne.

    W przypadku TV, każdy odbiornik musi posiadać swój kabel lan, który idzie bezpośrednio od routera firmy TOYA do odbiornika, inaczej nie będzie działać.

    Jest też portal abonenta w którym to podobno można wszystko sobie załatwić ale w praktyce to jest po to żeby sobie fakturę pobrać i nic więcej. Wszystko trzeba załatwiać przez infolinię.
    Żeby było zabawniej konto na portalu TOYA jest obowiązkowe bo wysłanie faktury na adres email jest poza ich umiejętności.

    Każda usterka, która wystąpi firma TOYA naprawia do 3 dni roboczych... podobno.
    Usterek póki co nie było ale infrastruktura u mnie jest nowa, więc nie powinno być problemów. Z drugiej strony przy podłączeniu okazało się, że ta cała infrastruktura jest zrobiona tak, że szkoda gadać. Bo zakładał przysłowiowy "Janusz".
    Wieczorem i w nocy internet potrafi przestać działać na 10 minut.

    Sam internet w przeglądarce działa tak jak powinien.

    Wszystko zależy czego od internetu się wymaga, do płacenia rachunków się nada.
    Osobiście nie polecam. Sam niestety nie mam wyboru.


    Zaletyświatłowód lepszy niż ADSL
    Wadyblokowanie UDP
    brak dostępu do routera
    słaby sygnał WI-FI
    polityka umów
    instalacja na terenie działki i w budynku tragiczna
    MiejscowośćStarowa Góra
  • ~Betti / 2021-01-14 07:32
    Ocena: 2.75 / 5
    Ogólnie jakość internetu nie najgorsza. Zdarzają się krótkie wyłączenia. Problemem jest jak dla mnie obsługa i regulaminy. Przy przedłużeniu umowy żądają bezzasadnych opłat aktywacyjnych za uruchomienie nowego pakietu (mają taką politykę, że co dwa lata zmieniają ofertę, więc pakiety są przy każdym przedłużeniu nowe). Oferta dla nowych klientów korzystniejsza niż dla przedłużających. Przykład: opłata dla nowego klienta za pakiet 59.90 i aktywacja 19.90. Dla obecnego opłata za pakiet 80 zł i aktywacja 99zl. To chyba coś nie tak. W miejscowościach pod miastem, gdzie dostęp do wielu dostawców jest ograniczony jest drożej niż w mieście. No i pewnie często klienci mimo tych chorych opłat przedłużają umowy.
    ZaletyJakosc internetu i obsługa nowych klientow
    WadyObsługa stałych klientów
    MiejscowośćKsawerów
Dodaj własną opinię »

Podobne wyszukiwania

Zobacz również

VECTRA
Ocena: 1.60, ilość opinii: 4500
UPC Internet
Ocena: 1.81, ilość opinii: 3505
Netia Szybki Internet
Ocena: 2.02, ilość opinii: 3208
Play Online
Ocena: 1.74, ilość opinii: 2244
T-Mobile Internet
Ocena: 1.88, ilość opinii: 2085
Plus GSM iPlus
Ocena: 1.64, ilość opinii: 1918
Play
Ocena: 1.39, ilość opinii: 4691
Orange
Ocena: 1.40, ilość opinii: 3962
Plus
Ocena: 1.45, ilość opinii: 3027
T-Mobile
Ocena: 1.59, ilość opinii: 2618
Cyfrowy Polsat Internet
Ocena: 1.51, ilość opinii: 2551
mBank
Ocena: 1.66, ilość opinii: 2030