Pocztex Ekspres 24
Gdyby sklep, w którym robię zakupy miał możliwość innej dostawy niż Pocztex ( inną firmę kurierską ), to bym wybrała inną opcję, a tak niestety kilka razy w roku się męczę... od 2 lat i zero poprawy.ZaletyPlusy:
-Biuro Obsługi Klienta - 3 czy 4 rozmowy mam za sobą i 2 reklamacje, bardzo rzeczowa obsługa i podane informacje, a także szybka interwencja ( jak pamiętam, po ostatniej reklamacji / interwencji w sprawie przesyłki, paczka trafiła do mnie dnia następnego po zgłoszeniu jej na infolinię ).
WadyMinusy:
-długość oczekiwania na paczkę (2-4 dni robocze);
-powiadomienia SMS o treści: "W dniu XYZ kurier podejmie próbę doręczenia Twojej przesyłki" wysyłane jest o 16:00 / 17:00, a kolejny SMS z informacją o awizowanej przesyłce jest wysłany 15minut po pierwszym;
-cały dzień jestem w domu i czekam, kurier niestety nawet nie próbuje kontaktu telefonicznego ( ma zaznaczoną prośbę o kontakt na podany numer, ponieważ uszkodzony domofon etc. );
-zaznaczam opcję dostawy kurierem, płacę za usługę a i tak muszę iść i sama odebrać paczkę, która waży powyżej 12kg ( 3 razy na 4 sama odbierałam przesyłki na poczcie );
-system etrackingu jest z innej planety, dosłownie - nie aktualizuje się na bieżąco ( sprawdzam co 2 / 3 godziny i nic, a nagle następnego dnia widzę, że paczka została awizowana ); powiadomienia SMS są wysyłane po czasie, w którym kurier doręcza paczki lub w ogóle nie są wysyłane;
-aplikacja ENVELO, czyli system etrackingu aktualizuje się tak samo wolno i z dużym opóźnieniem jak informacje na stronie internetowej;
-dzwonienie samemu rano o 8:00, żeby dowiedzieć się o status przesyłki - identycznie jak w aplikacji czy na stronie internetowej emonitoringu Obsługa Klienta nie ma informacji o przesyłce i nie potrafi powiedzieć, mniej więcej o której dana paczka i kiedy będzie przekazana kurierowi do doręczenia, jedyną informację, którą przekazuje infolinia jest że w dni robocze doręczenia są w godzinach: 8:00 - 20:00;
-rozwiązania logistyczne są niedopracowane, i nie działają prawidłowo - jak wcześniej wspomniany system powiadomień SMSowych; brak możliwości dowiadywania się o numer kontaktowy do kuriera o 8:00 rano w dniu doręczenia czy też informacji na temat godziny doręczenia jest bezprecedensowy, u innych firm jak dzwonię I proszę o numer kontaktowy do kuriera albo zostawiam dodatkową informację kurierowi, zawsze się kontaktuje telefonicznie jak proszę; albo system sam powiadamia między 7:00 A 8:00 rano w jakich godzinach będzie doręczenie;
-przetrzymywanie paczek na sortowni / magazynie po 2 - 3 dni bez podania przyczyny czy statusu paczki.