No dobra to i Ja się wypowiem. Dumny, ale nie zawsze zadowolony abonent Play ze stażem 10 lat. Ja i Play mieliśmy swoje wzloty i upadki, ale generalnie źle nie było (może poza internetem mobilnym, który od zawsze działał tragicznie). W tym roku jednak, przyjrzałem się ofercie Play z telefonem i wyszło mi, że zdecydowanie bardziej opłaca mi się zakupić aparaty na wolnym rynku. Jako właściciel 3 świeżo zakupionych telefonów ruszyłem do salonu przedłużyć umowę w opcji tylko SIM. I co? I okazało się, że oferta, mówiąc delikatnie nie powala. W dodatku operator nie oferując nic nadzwyczajnego oczekuje, że przywiążę się do niego na kolejne 25 miesięcy. Co postanowiłem? Postanowiłem związać się z operatorem wirtualnym u którego nie mam umowy terminowej, a za wszystkie numery i sooolidny pakiet internetowy wyszło mi 33 % taniej w stosunku do najlepszej oferty Play. W salonie oczywiście powiedziano mi, że będę żałował... cóż, być może będę, ale co tam... zawsze mogę wrócić. W końcu z nowym operatorem nie będę związany umową długoterminową, a Play za lata wspólnego pożycia nie oferuje kompletnie nic jako bonus, więc odchodząc nic nie tracę. Co więcej, jeśli zdecyduję się wrócić do fioletów, będę korzystał z oferty dla przenoszących numer, a to z dużą dozą prawdopodobieństwa będzie oferta lepsza niż ta dostępna dla mnie po 10 latach małżeństwa z operatorem. Do Play przeszedłem bo pozwoliło mi to obniżyć rachunki o 70%. Z czasem różnice się pomniejszały. Teraz dostępne są jeszcze tańsze oferty. Doszedłem do wniosku, że operator komórkowy to nie Matka, przy której należy trwać bez względu na wszystko i właśnie złożyłem wniosek o przeniesienie pierwszego numeru z Play. Mimo, że jestem na umowie bezterminowej z jakiegoś powodu kolejny numer mogę przenieść dopiero w listopadzie (nie ładnie Play) i tak właśnie zrobię, internet już wymówiłem i biorę od nowego operatora. Oby było co najmniej tak jak w Play (dodam, że to akurat nie powinno być trudne) czyli nie cudownie, ale na tyle okej by cieszyć się komfortem względnie nieprzerwanego i bezproblemowego korzystania z dobrodziejstw techniki.ZaletyPrzejrzysty panel obsługi internetowej
WadyStosunek jakości do ceny przestał być rozsądny na niekorzyść klienta,
Pracownicy infolinii z reguły niekompetentni,
Duży rozdźwięk między deklarowaną, a rzeczywistą jakością usług internetu mobilnego,
Zasięg poza dużymi miastami,
Opłata za połączenie z Biurem Obsługi Abonenta (w którym pracownikom w większości brak kompetencji) w taryfie dla firm,
Brak programu lojalnościowego (po 10 latach nawet sms-a z życzeniami nie wyślą, nie wspominając o choćby odrobinę lepszej ofercie),
Umowy na 25 miesięcy,
Łódź