Itaka to kiedyś było biuro z prawdziwego zdarzenia, wielokrotnie z nimi podróżowałam.
Niestety ostatnio jedzie tylko na swojej wyrobionej opinii a klientów traktuje nieprofesjonalnie. Zaniża tez bardzo jakość swojej oferty, hotele nieadekwatne do ilości gwiazdek.
Z reklamacji nic sobie nie robią. Nie polecam.
Zaletybrak
~pierwszy i ostatni raz z Itaka / 2020-05-14 16:57
Ocena: 1.00 / 5
UWAGA OSZUŚCI - zamawiałem bony Itaka na kwotę 2000zł, a dostałem na kwotę 1000zł. Oczywiście załączony dokument potwierdzający zakup opiewa na kwotę 2000zł. Zapłacone zostało też 2000zł, bo inaczej by nie wysłali. Teraz w nagrodę mam dzwonić pod nr tel obsługujący bony który cały czas jest zajęty. Może takich osób jak ja jest więcej? Nic tylko pogratulować. Przestrzegam wszystkich, bo teraz ja muszę się martwić, dzwonić aby dostać to za co zapłaciłem. NIGDY biura ITAKA - NIGDY! Nie uwierzę w bajki typu, ktoś się pomylił, nie zauważył, bo to ściema. Bylo do spakowania 10 bonów, na każdym jest kwota 100zł zamiast 200zł, różnica zdecydowana. Dodatkowo dokument zakupu bonów. Ciężko jest aż tak się pomylić.
WadyOszuści
~pik-pik / 2020-06-09 08:42
Ocena: 1.00 / 5
Złodziejska firma nie zwraca pieniędzy z rezygnacji z wycieczki z powodu Covid-19.Życzę im żeby szybko firma upadła.
Zaletyżadne
Wadynie sposób wszystkich wymienić
~pino / 2019-06-03 21:02
Ocena: 1.00 / 5
UWAGA!! Sztuczki z bagażem
Wykupując pobyt z przelotem ITAKA podaje limit bagażu:
23kg, 8 kg podręczny.
Kilka dni przed odlotem (SPRAWDZAJCIE!!)okazuje się że w drodze powrotnej możecie zabrać- 20kg bagaż główny i 5 kg podręczny...
Czyste naciąganie na dodatkowe opłaty
~Piotr / 2021-07-19 22:49
Ocena: 1.00 / 5
Ostrzegam przed oszustami z biura podróży ITAKA.
Pod koniec kwietnia 2021 zarezerwowaliśmy wycieczkę do Taby w Egipcie w tzw. promocji "PAKIET 21 na LATO 21" - wyjazd pod koniec lipca 2021. W ramach pakietu firma gwarantowała Multi Zmianę 21 - nielimitowane zmiany rezerwacji do 21 dni przed rozpoczęciem imprezy, dotyczy ofert Lato 2021 w ramach sezonu LATO 2021. Na początku czerwca zostaliśmy poinformowani o "zawieszeniu lotów do Taby w lipcu" i zaproponowano nam przesunięcie terminu wyjazdu albo zmianę hotelu. Dokonaliśmy zmiany rezerwacji na inny hotel w Egipcie tym razem w Marsa Alam. Po kilku tygodniach chcieliśmy dokonać kolejnej zmiany na inny hotel w Egipcie i wtedy okazało, że nie jesteśmy już w promocji "PAKIET 21 na LATO 21" tylko w promocji tzw. "Odnowa cenowa" o czym oczywiście nikt z biura podróży nie raczył nas wcześniej poinformować i zmiany możemy jedynie dokonać dopłacając koszty manipulacyjne w kwocie 350 PLN/osobę.
Całą promocję "PAKIET 21 na LATO 21" w firmie Itaka uważam za jedno wielkie oszustwo, dla biura podróży promocja się kończy z chwilą "złapania" klienta. Po okresie "łapania" w ofercie biura brak oznaczeń, których hoteli może dotyczyć tzw. Multi zmiana 21, którą rzekomo ma klient zagwarantowaną w ramach promocji. Pracownicy biura podróży i tak przecież dokonują zmiany promocji nie informując o tym klienta.
Poza tym ITAKA sprzedaje wycieczki do Taby w Egipcie nie mając pewności, że takie się odbędą co jest kolejnym oszustwem. Nam proponowano po odwołaniu wycieczki w lipcu termin w sierpniu też do Taby, obecnie wycieczki w sierpniu po "złapaniu" kolejnych klientów też zostały odwołane, ale biuro podróży "łapie" dalej na Tabę potencjalnych wczasowiczów już na terminy od września tego roku. Oczywiście przy wycieczkach brak terminów wylotów, ale wycieczkę można sprzedać i klient jest już nasz.
Nigdy więcej z biurem ITAKA, jak możecie to unikajcie tych oszustów.
~Piotr / 2023-10-03 09:53
Ocena: 1.00 / 5
Kompletnie nie polecam!! Gówniane biuro podróży!! Właśnie pisze z Rzymu, wycieczka przesunięta, program nie zrealizowany, i... po 2 dniach okazuje się że musimy się przenieść do innego hotelu bo na nasze miejsce przyjeżdża 2ga wycieczka ! Gorąco nie polecam!! I to już 2gi raz taka sama historia !! 100% polskiego kapitału, odradzamy to biuro !!
ZaletyBrak
WadyZa mało miejsca żeby wymieniac
~Przemek / 2018-07-30 15:07
Ocena: 1.00 / 5
Zarezerwowałem wycieczkę. Zaplanowałem urlop - pracodawca zaakceptował. Wylot miał być z Warszawy, na Lapalmę. Miesiąc przed informacja od Itaki, sorry ale wycieczka nie odbędzie się bo za mało osób, wiedzielei pewnie dużo wcześniej. A teraz najlepsze ich propozycje, 300zł rabatu za całą wycieczkę i wylot z Katowic. Ledwo co pociąg dla 1 osoby by pokryło a gdzie nocleg? bo wylot o 6 rano... druga propozycja to Fuertawentura - jedna z najgorszych i najbardziej wietrznych wysp - chyba nie halo, więcej ofert Itaka nie ma??? Sorry ja z Itaką już nie polecę...
~Przemysław / 2018-12-10 16:21
Ocena: 1.00 / 5
W dniu, w którym wykupiłem wycieczkę obniżyli jej cenę o 350 zł od osoby. Przed wykupieniem dopytywałem Panią, czy cena się jeszcze może zmienić. Odpowiedź brzmiała raczej nie. W ten sposób zarobili o 1000 zł więcej, a ja przeglądając stronę internetową przypadkiem zobaczyłem moją ofertę tańszą. Zanim wakacje się rozpoczęły już mi je popsuli. Rozmowa z menadżerem nic nie dała.
Nastawieni tylko na zysk. Klienta mają gdzieś!
Przemek
~Rafał / 2020-12-30 08:06
Ocena: 1.00 / 5
Wybrałem itakę ponieważ długo jest na rynku. Z powodu COVIDA wakacje odwołano. I zaczeły sie problemy. Zaliczkę zapłaciłem bonem turystycznym. Oficjalnie biuro w Zabrzu potwierdziło mailowo zwrot gotówki na konto za 180 + 14 dni od momentu mojego zgłoszenia. Nastepnie kilka dni przed kończacym sie terminem zwrotu zaliczki na konto dostaje informacje o tym że musze złożyć wniosek do UFG. To jeszcze wytrzymałem. Ale to co zrobili na koniec to jakaś kpina. Napisałem maila do itaki czemu moj wniske nadal czeka wpłatę od operatora turystycznego. Szanowna Pani kierownik po kilku dniach poinformował mnie iż nie dostanę zwrotu gotówki ( a wydałem gotówkę na wakacje w Polsce liczac na zwrot z itaki) Czyli po ponad 200 dniach oczekiwania na gotówkę dostaje informację że mam 7 dni na wybranie wakacji i zaplanowanie urlopów w pracy itp.zaproponowali bon wakacyjny.To grzecznie odpisałem że to jakieś nieporozumienie i że nie zdążę wybrać oferty i załatwić urlopu na przyszły rok. Odpisali mi po 10 dniach jak według nich bon już był przeterminowany. Zapytałem sie co teraz nie mam pieniędzy i wakacji przez niedopatrzenie ich kierownika biura. Od miesiąca nie otrzymałem odpowiedzi. Żarty sobie robią z ludzi
WadyNIEKOMPETENCJA
~Rega / 2023-08-31 16:09
Ocena: 1.00 / 5
Wstyd oferować hotel klientom jako 5 gwiazdek Kadikale Resort. Brud, koty, smród stęchlizny pokoje dla Polaków w piwnicach chyba że posmarujesz to dostaniesz lepszy. Pokój z widokiem na ogród tak naprawdę z widokiem na mur i zaniedbane kwiaty.Rezydent zero tylko wycieczki i tyle,wprowadza ludzi w błąd. Nigdy więcej a przed hotelem ostrzegam.
ZaletyCudne widok oraz animatorzy-super odwalają robotę za wszystkich.
WadyBrud, smród, zatrucia pokarmowe.Brudne obrusy stołówka same koty chodzące po stołach.Żenada!
~ro / 2024-08-30 17:27
Ocena: 1.00 / 5
Dzień dobry.
Nasz przypadek wygląda tak, że w zeszłym roku w sierpniu dla całej rodziny wykupiłem sylwestrowy pobyt na Malediwach w domkach na wodzie.
Wpłaciłem słoną zaliczkę i oczywiście za wszystkich uczestników ubezpieczenie.
w październiku sprawdzałem to nie było już wolnych miejsc !!!
W listopadzie dostaliśmy email że wycieczki nie będzie bo nie ma chętnych :), dacie wiarę ?
Zaproponowano nam inne kierunki w kosmicznych cenach, nijak miało się to do naszych planów.
oczywiście część rodziny zrezygnowała, a my z żoną przełożyliśmy nasz wyjazd na lato.
dodam że nie zwrócono pieniędzy za ubezpieczenie w całości, choć wina nie po naszej stronie.
ostatnio słyszałem o podobnych praktykach w telewizji, dlatego opisuję ten przypadek.
czy to wirtualne wakacje do zawarcia UMOWY ?
Zaletyzero
Wadytrudno powiedzieć, wydaje się że wirtualne wakacje
~Robert / 2019-07-20 15:54
Ocena: 1.00 / 5
Moja opinia w tym miejscu dotyczyć będzie szanownej firmy Itaka. Na opinię o hotelu pozwolę sobie w dalszych punktach.
Firma Itaka sprzedaje wczasy niezgodne z ofertą. Wczasy 8- dniowe niestety kończą się w 7-ym dniu pobytu o 8:00 rano. Cena to osobna kwestia... na przykład 7700 zł za dwie osoby na 7 nocy do Grecji w czterogwiazdkowym hotelu, to zwykle zdzierstwo. No ale cóż, chcesz mieć zapewnione podstawowe minimum? Płać! Płacisz i nadal nie wiesz co kupiłeś, co najwyżej kota w worku. Wczasowicz dowiaduje się od recepcji czy też Pani sprzątającej pokoje, że jego wczasy kończą się. Cóż pozostaje, zapłacić i wynająć pokój (o ile jest dostępny) a wszystko po to, gdyż wylot jest następnego dnia, czyli ósmego (i to zgadzałoby się z ofertą). Jednym słowem dramat, kłamstwo, oszustwo! Dzwonisz do szanownej Itaki i dowiadujesz się od Pani z Call Center, że ona wie o tym, że wczasy są ośmiodniowe, ale niestety check-out w hotelu ma większą moc. Na zadane pytanie, co i gdzie mam robić przez ósmy dzień, za który zapłaciłem, Pani milczy. Nie pozostaje nic innego, tylko rozłączyć się, gdyż nie ma z kim rozmawiać.
Rezydent(ka).... wyżej s.a niż d...ę ma (przepraszam za słowa), zarozumiała, gdy tylko ma coś zrobić co do jej obowiązków należy, wydaje się jakby jej korona z głowy spadała. No i ostatni ważny temat - wycieczki sprzedawane przez szanowną firmę Itaka... Droga Itako! Proszę nie sprzedawać tak durnych wycieczek jak na przykład na Paxos & Antipaxos w Grecji. Zanim Państwo sprzedadzą cokolwiek, proszę się zorientować jak fatalna firma to organizuje (Joy Cruises). Chaos totalny za jedyne 40€ za osobę, brak organizacji, brak miejsc na statku! Osoba wytypowana do kontaktu z Polakami również nie wykazała się inteligencją. Zachowywała się jak właścicielka całego tego zamieszania, pełniła rolę DJ-ki pokładowej, jakby osoby do towarzystwa dla obsługi statku.
Jedyna osoba, którą można pochwalić to dziewczyna w roli przewodnika podczas wycieczki np do Albanii. I tutaj doga Itako pomyśl, aby właśnie takich ludzi zatrudniać, ludzi z pasją, otwartych i szczerych a przede wszystkim szanujących klientów, ludzi.
Rada dla kolejnych oszukanych: lepiej i taniej można zorganizować wczasy samemu, wyszukując hotele i czartery lub loty rejsowe we własnym zakresie. Zaś lokalne wycieczki można kupić za conajmniej pół ceny w każdym bardziej obleganym przez turystów miejscu.To samo tyczy się również wynajmu chociażby samochodu.
To moje ostatnie wczasy z szanowną firmą Itaka. Liczę na to, że ktoś z Zarządu zajmie się tym co sprzedaje i wprowadzi takie rozwiązania, które uniemożliwią sprzedawanie nieistniejących usług a przede wszystkim niezgodnych z ofertą.
ZaletyW zaistniałej sytuacji brak zalet
WadyOpisane powyżej
~Robert / 2021-07-21 21:28
Ocena: 1.00 / 5
Uważałem że Itaka to biuro na którym można w pełni polegać. W czerwcu poleciałem z żoną do Albanii. Na miejscu wykupiliśmy wycieczkę do Vlory a z Vlory mieliśmy popłynąć na wyspę Sazam. Wycieczka okazała się koszmarem. Odradzam wszystkim wykupienia tej wycieczki. Statek który został wynajęty przez Itakę wypłynął jako jedyny w morze .pomimo bardzo złych warunków pogodowych, bez żadnego kapoku ,koła ratunkowego, wszystkie stoły krzesła nie były przymocowane do podłogi. Wszystko na pokładzie było zagrozeniem dla ludzi .
Na pokładzie były rodziny z dziećmi, kobieta w ciąży, niepełnosprawi. Ludzie leżeli na podłogach w wymiocinach. Na miejsce docelowe nie dopłynęliśmy. Wysadzono nas w bazie ONZ przez godziny siedzieliśmy na ziemi . Koszmar. Do hotelu wróciliśmy wieczorem.Zlozylismy zbiorową reklamację która została odrzucana. Wakacje z Itaką nie okazały się udanym urlopem.
~ROBERT / 2022-07-18 13:21
Ocena: 1.00 / 5
Wyjechaliśmy z rodziną do Zanzibaru do Kiwengwa Beach Resort.
pierwszy szok przeżyliśmy po przylocie i dotarciu do Resortu zostaliśmy okradzeni przez obsługę lotniska.
Obsługa hotelu bardzo sympatyczna nic nie jest w stanie zrobić.
Rezydent biura Itaka okazał się wyjątkowo niekompetentny. Po przyjeździe do hotelu następnego dnia oskarżył nas o wyłudzanie odszkodowania od hotelu i biura.
Pokoje standardowe koszmar, zgniłe zapleśniałe powietrze lecące z klimatyzacji, jedzenie również jakiś koszmar. 1 * dla hotelu i tak przesada.
Wadyhotel nie spełnia jakichkolwiek standardów, przetwórnia naiwnych klientów myślących, że będzie to hotel 4*
~Robert / 2023-05-30 16:55
Ocena: 1.00 / 5
Lot powrotny, który pierwotnie miał być wieczorem po wymeldowaniu, zostaje przesunięty na godzinę 4 rano następnego dnia. Nie proponują żadnego rozwiązania takiej sytuacji i zostawiają kompletnie na lodzie. Nie trafiają do nich argumenty, że żona jest w 4 miesiącu ciąży i 3 letnia córka musi gdzieś odpocząć. Chyba nie muszę nic więcej dodawać. Porażka. Poziom znieczulicy ekstremalny.
~Rodzina / 2025-04-11 19:10
Ocena: 1.00 / 5
Chciałabym wyrazić swoje niezadowolenie z przebiegu wycieczki objazdowej. Grupa wylatująca z Katowic została pozbawiona noclegu, kolacji i czasu na odpoczynek po przylocie do Egiptu – od razu przewieziono nas na granicę z Jordanią. Nie mieliśmy możliwości przebrania się ani zjedzenia posiłku, a rano zamiast śniadania otrzymaliśmy jedynie skromny prowiant.
Pomimo zmęczenia od razu rozpoczęło się zwiedzanie Petry, co znacznie obniżyło komfort i przyjemność z tej atrakcji. Wycieczka „Petra by night” również się nie odbyła, mimo dużego zainteresowania.
Pilotka stwierdziła, że był to pojedynczy przypadek, jednak z rozmów z innymi uczestnikami i wcześniejszych opinii wynika, że podobna sytuacja miała miejsce już wcześniej. Uważam to za poważne niedopatrzenie organizacyjne i mam nadzieję, że biuro Itaka rozważy zwrot części kosztów dla grupy z Katowic.
Sama wycieczka była ciekawa, a szczególne podziękowania należą się pilotowi Samirowi i jego córce za profesjonalizm i życzliwość.
ZaletyPilot Samir .
WadyBrak kolacji ,odpoczynku i marne śniadanie
~Roman / 2020-06-26 14:40
Ocena: 1.00 / 5
UWAGA na firmę Itaka. Mają nową metodę na pozyskanie twoich pieniędzy! Płacisz zaliczkę potem Itaka likwiduje tą wycieczkę co najlepsze ze nie przez covid i piszą do Ciebie ze za 180dni dostaniesz zwrot! I to wszystko zgodnie z ustawą. Ale o tym porozmawiamy w sądzie!
ZaletyNie ma
WadyUWAGA na firmę Itaka. Mają nową metodę na pozyskanie twoich pieniędzy! Płacisz zaliczkę potem Itaka likwiduje tą wycieczkę co najlepsze ze nie przez covid i piszą do Ciebie ze za 180dni dostaniesz zwrot! I to wszystko zgodnie z ustawą. Ale o tym porozmawiamy w sądzie!
~Romuald / 2019-03-29 10:24
Ocena: 1.00 / 5
Wyjazd na narty do Marmolady (Dolomity),planowany odlot 09.03.2019 godz.5,35-odlecieliśmy 7,05 (opóżnienie 90 minut),powrót 16.03.2019 opóżnienie startu o 60 minut.Hotel Princepe -w jednym pokoju kołdry,w innym stare koce nie powleczone,rodziny trzy osobowe dostawały pokój dwuosobowy z dostawką a rodzina dwuosobowa pokój czteroosobowy.Kolacja zaczynała się o godz.19.30.Za te "luksusy" 2200zł od osoby.Podsumowanie ; CAŁOŚĆ JEDNA WIELKA MASAKRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zaletyzero
WadyW opisie.
~Royal tulip / 2021-04-19 01:06
Ocena: 1.00 / 5
ITAKA = OSZUŚCI
Pojechaliśmy z tego biura w październiku do Egiptu , feralny lot z 6 października , niespełna 150 osób z fałszywie dodatnim testem. Zostaliśmy zmuszeni do odbycia kwarantannę w brudnym hotelu dla " covidowców " . Z all inclusive zrobiło się koszmarne więzienie. Przeżyliśmy traumę , Strach, totalny chaos . Pani rezyden na miejscu kompletnie nas olała , nie odbierała wogóle telefonów , nie przyszła do nas ani razu , choćby spytać się jak się czujemy, totalna znieczulica . Po powrocie do kraju , za sfałszowane testy Itaka obiecała rekompensaty w postaci ponownego skorzystania z hotelu , do końca maja ( opłacić musieli tylko przelot i oplaty lotniskowe). Chcąc w lutym skorzystać z tej rekompensaty , Itaka zmieniła zdanie i twierdzi że nie ma nas na liście " dodatnich " i nic się nam nie należy. No po prostu SZOK !!! Banda oszustów.
ZaletyŻadne
WadyWszystko co możliwe
~rozczarowana / 2018-09-06 21:43
Ocena: 1.00 / 5
Z Itaką byliśmy po raz pierwszy i na pewno ostatni. W wykupionej ofercie mieliśmy dostać apartament 3 osobowy (pokój dzienny z aneksem kuchennym i sypialnię). To co otrzymaliśmy nie miało z ofertą nic wspólnego. Pobyt miał trwać od 8 do 16 sierpnia. W ofercie zapisane 8 dni. Wylot był 8 sierpnia o 23.00 a nasz pobyt w hotelu rozpoczął się o 5 rano 9 sierpnia. Natomiast wykwaterowanie było 15 sierpnia do godziny 10.00 niestety bez możliwości dopłaty do przedłużenia doby. Dodam, że wyjazd z hotelu był o 22.00 a wylot o 1 w nocy. Itaka wprowadza klientów pisząc że pobyt trwa 8 dni zamiast napisać ile dób spędza się w hotelu. Nocne godziny lotów to celowe posunięcie aby oberwać klientom doby hotelowe. Rezydentka zupełnie nie pomocna choć prosiliśmy ją o interwencję. Jak zwykle ich zadanie polega głównie na handlu wycieczkami fakultatywnymi. Jak zwykle polski operator dostaje gorsze pokoje a polski turysta jest traktowany jak obywatel gorszego sortu, choć zaznaczę, że nasza oferta pomimo wczesnej rezerwacji wcale nie była tania. Przestrzegam przed ITAKĄ