Opiniuj.pl - strona główna

Opiniami warto się dzielić!

ITAKA opinie

Ocena na podstawie 1047 opinii

2.46 / 5

  • Oferta
    2.78
  • Obsługa klienta
    2.22
  • Cena/Jakość
    2.46

Dodaj własną opinię »

Sortuj wg: daty | oceny
  • ~goga / 2018-10-02 21:08
    Ocena: 1.00 / 5
    Biuro podróży Itaka powinno się wstydzić,że oferuje ludziom wakacje marzeń, które w rzeczywistości są obozem przetrwania. Opinia ta dotyczy Grecji-Hotel Roda Garden Village. Hotel jak z czasów PRL, brud, jedzenie bardzo średniej jakości, kawa fatalna, przekąski przy barze to raczej ,,odgrzewane kotlety''wszelkie napoje podawane są w kubkach plastikowych. Polscy rezydenci zamiast służyć pomocą nie robią absolutnie nic, aby pomóc klientom biura Itaka. Zdecydowanie nie polecam tego biura podróży, które świadomie wprowadza swoich klientów w błąd
  • ~Gorki / 2022-04-28 21:15
    Ocena: 1.00 / 5
    zenada hotele 2 dni okazuje sie ze 20 godzin na odpowiedz itaka odpisuje pierwszy i ostatni dzien jest na transport wiec jak ktos chce kupic cokolwiek z itaki na dwa dni to niech stuknie sie w glowe
  • ~GOSIA. / 2023-06-14 15:58
    Ocena: 1.00 / 5
    Jeszcze nigdy w życiu nie byłam na tak okropnej wycieczce pani pilot nie poczekała na nas mieliśmy zbiórkę o 19:00 byłam na parkingu Disneylandu skąd mieliśmy wracać do hotelu 15 po 19:00 autobusu już nie było nie byłam w stanie wcześniej wrócić ponieważ przy bramkach był tłok i dotarłam 15 minut później telefon mi się rozładował i nie mogłam też dać znać że się spóźnię autobusu już nie było nie poczekali nawet 15 minut w Disneylandzie zostałam z dwójką dzieci w obcym kraju i w obcym mieście 55 km od hotelu w którym mieszkaliśmy musiałam wracać sama z dziećmi metrem, tramwajami ,i autobusami zdana na łaskę i nie łaskę obcych ludzi wróciłam z nimi późno w nocy do hotelu dobrze że nam się nic nie stało pomogli nam dobrzy miejscowi ludzie.
    W dodatku warunki w hotelu ten hotel który miał być niby trzygwiazdkowy w ogóle nie stał nawet przy trzech gwiazdkach warunki urągające.
    Jedzenie stare i niedobre wyglądało to jak wyciągnięte odpady ze śmietnika. W jednej sałatce znalazłam muchę.
    Podsumowując wycieczkę " Itaka " nie dba o ludzi pani Pilot jest niemiła gubi ludzi na wycieczce nie czeka na nich i ma ich w kompletnym poważaniu hotel okropny jedzenie okropne w autobusie powrotnym do Polski nie dbają o ludzi nie zapewniają im prowiantów w trasie mają po prostu ludzi kompletnym poważaniu , nigdy więcej z Itaka nie pojadę nigdzie.
    Zamiast odpoczynku to tylko niepotrzebne nerwy i stres.
  • ~Gość 2 / 2022-09-05 17:57
    Ocena: 1.00 / 5
    Itaka zeszła na psy.
    Wycieczka do Paryża to był horror.
    NIGDY WIECEJ WAKACJI Z ITAKA
    SZKODA CZASU I PIENIEDZY
    ZaletyKierowcy i ich anielska cierpliwosc
    WadyMnóstwo
  • ~Graga / 2024-01-27 11:44
    Ocena: 1.00 / 5
    ITAKA to najgorsze i oszukańcze biuro podrozy wraz paniami w salonach kombinatorki wyszkolone w celu wykorzystania i zabrania pieniędzy zadatków namawiania do nierezygnacji a klijent zgłasza a one nie reagują i nabierają metoda na wnuczka i okłamują że zwrot po wycieczce będzie zwrócony. Oklamuja w rozmowach ukrywają drukują kilka krotnie druki żeby utwierdzić kłamliwie i zabrać część kasy..to książkę można napisac w jak.cwaniacki sposób one pracują kombinujac.Na dodatek w wycieczce do Maroko pierwszy i ostatni dzień nie wykorzystany bo ostatnio dzień cały przesiefzielismy w hotelu.
    ZaletyMasakryczna wycieczka do Maroko
    WadyOpóźnienia i I mało do zwiedzania przez nieznajomość pilotki w terenach itd....
  • ~Greg32ruda / 2020-12-25 00:42
    Ocena: 1.00 / 5
    W kwietniu miałem wykupione klasyczne Włochy tzn wpłaciłem zaliczkę. Do dzisiaj nie mogę doprosić się o zwrot zaliczki.
    ZaletyBrak
    WadyOlewają klienta. Nie chcą zwrócić zaliczki choć prawnie się malezy
  • ~gringo / 2019-10-30 13:06
    Ocena: 1.00 / 5
    Dotyczy wycieczki na Fuerteventurę- lipiec 2019r- zgłosiliśmy reklamacje dotyczącą daty wylotu z Fuertenventury i zatem czasu trwania wycieczki. W momencie rezerwacji dnia 21-go lutego 2019r w ofercie był powrót 30.07.2019r, a nie jak biuro Itaka podała nam w swojej odpowiedzi na reklamację -29.07.2019r ( tego dnia musieliśmy opuścić hotel już o 10:00). Zatem skrócili nam czas pobytu o przynajmniej całą dobę. Podkreślę, że zmieniali tą ofertę kilka razy od lutego (kiedy opłata już poszła) i tak wchodząc w link -"pobierz rezerwację"- widniała tam za każdym razem inna data powrotu- początkowo- 30.07.2019r, następnie - 29/30 a w końcu 29.07.2019r. Decydując się na tą ofertę ufaliśmy, że dotyczy ona pobytu 12 dniowego, a okazał się niespełna 11-dniowy i nie jest to zgodne z zawarta umową, czyli termin 18.07.2019-30.07.2019.Mam na to dowody, bo zaraz po opłaceniu zadatku wysłali mi maila z potwierdzeniem terminu. W odpowiedzi nas reklamację napisali,że że nie dopatrzyli się
    okoliczności, które uzasadniałyby przyznanie rekompensaty.Uważam, że długość oferty została skrócona i czujemy się skrzywdzeni, dlatego nie zostawiamy tego i idziemy z tym instancję wyżej.
    Zaletysama wyspa dostarczyła atrakcji i fajny hotel
    Wadywszystko co związane z Itaką, począwszy od podejścia do sprawy rezydenta jak i innego rezydenta,który oprowadzał po wyspie- niesympatyczny i niekompetentny
  • ~Gro / 2022-10-31 22:29
    Ocena: 1.00 / 5
    Mieliśmy okazję być w turcji z biura Itaka. Wybierając się na wycieczkę nie zostały spełnione najciekawsze elementy programu, przez co zmarnowaliśmy dzień - wycieczka była żenująca. Reklamacja została odrzucona ponieważ Itaka nie bierze odpowiedzialności za wycieczki, które sprzedaje!!! Zlecają je lokalnym firmom i nic ich nie interesuje, a ceny mają 100% wyższe niż u konkurencji
    Stanowczo odradzam współpracę z tym biurem, kompletnie nie dbają o klientów, liczy się tylko kasa!
  • ~grzegorz / 2019-07-31 10:36
    Ocena: 1.00 / 5
    Jeżeli chodzi o program wycieczki to niedograne godziny / przyjazd/ każdego dnia o zbyt późnej porze. Niekompetentny pilot wycieczki. Z wielką trudnością załatwiał nasze prośby/ mówiła , że mamy podać konkretne argumenty do zmiany pokoju/ Racje żywnościowe zbyt ubogie, nawet niewystarczające jak dla dziecka, niesmaczne, jeżeli ktoś uważa ,że dla dorosłej osoby wystarczy porcja: plasterek szynki konserwowej, sera i suchary na śniadanie to się bardzo myli. A pani pilot uważała, że jak na Itakę to i tak są dobre standardy. Hotele obskurne, śmierdzące, bez odpływu w prysznicu. Klimatyzacja od godziny 21 do 23/ automatycznie włączana i wyłączana/.
    ZaletyZadne
    Wadyjak wyżej
  • ~Grzegorz / 2019-07-31 21:42
    Ocena: 1.00 / 5
    Firma nierzetelna na stronie ma stare zdjęcia hotelu, co gorsze wiem. że dostaje informacje zwrotne od uczestników o fatalnym stanie hotelu i nic z tym nie robi. Wszędzie prowizorka, czego efektem był pożar instalacji elektrycznej, który wybuchł w nocy w tym hotelu. Rezydent nic nie może - po pożarze nawet się nie pojawił na miejscu i konieczne było ściganie go telefonami, aby cokolwiek się dowiedzieć. Nie był w stanie nic załatwić jedyna odpowiedź jaka była to że jest w kontakcie z menadżerem hotelu. W serwisie Itaki można dodać opinie o hotelu w którym się mieszkało - niestety opinie negatywne nie są publikowane. Zdecydowanie nie polecam.
    Wadynieaktualne zdjęcia w serwisie, słaba pomoc rezydenta, itd.
  • ~Grzegorz / 2021-03-22 11:17
    Ocena: 1.00 / 5
    U mnie to samo, wziąłem bon, żeby pomóc Itace a nie mogę go użyć na wakacje w Polsce. Biuro podróży powiedziało mi, że mogę go użyć na dowolne wakacje. A teraz twierdzą, że tylko za granicą i to samolotem lub autokarem nie mogę nawet z własnym dojazdem. Powołują sią na jakąś ustawę. O której nie było mowy w regulaminie bonu czy regulaminie Itaki.

    Czy ktoś zgłaszał do UOKiK? Albo tak jak ktoś wcześniej pisał pozew zbiorowy?
    Zaletybrak
    Wadyoszuści
  • ~Grzegorz / 2021-07-09 13:25
    Ocena: 1.00 / 5
    Rezerwacja dokonana 07.07.2021, biuro podróży rzemkomo nie zaksięgowało wpłaty w związku z czym anulowali rezerwację. Nadmienię, iż przelew został dokonany tuż po rezerwacji!

    Nikt nie zainteresował się czy rezerwacja z mojej strony jest aktualna - telefony i maile istnieją.

    Zwrot wpłaconej kwoty podobno ma nastąpić w terminie 14 dni.

    NIGDY WIĘCEJ BIURA PODRÓŻY ITAKA!
    ZaletyBRAK
    WadyObsługa pozoistawia WIELE do życzenia! Klienta mają za totalne "0" ale to oni są dla mnie czy ja dla nich?
  • ~Grzegorz / 2023-10-01 15:51
    Ocena: 1.00 / 5
    Szanowni Państwo
    To co zaproponowała Itaka w swojej ofercie woła o pomstę do nieba.Pobyt 17-24 IX 2023.Wg katalogu hotel Parko de Prinzipi w miejscowości Skalea- południe Włoch pochodzi z lat 60 i jest odnowiony. Stan faktyczny zupełnie odbiega od rzeczywistości. Istne dziadostwo. Sciany nie widziały pędzla i farby od kilku ładnych lat. Meble z minionej epoki, lazienka koszmarna-połamana kabina prysznicowa, powykruszane kafelki na ścianach, woda w spłuczce leciala non stop( pomimo kilku interwencji w recepcji).Na czas pobytu w pokoju trzeba było zakręcać zawór. W oknie wisiało coś co miało być firaną ale nie zdejmowaną chyba od czasy powstania obiektu, zresztą tylko na 2 żabkach.Powszechny brud. Posiłki to kolejny problem. O wszystko trzeba się było upominać. Brakowało pieczywa,serów,wędlin a nawet masła i cukru. W kraju miłującm się w pomidorach niestety też ich nie było.Owoce.Gruszka i brzoskwinia twarde jak kamienie z okolicznych skał. I jeszcze rezydentka-pani Dorota to istny przejaw olewania roboty i klientów biura.Byliśmy grupą 16 osobową.Wiedzieliśmy, że do pokoi przypisane są leżaki na plaży. Zostaliśmy rozrzuceni z dala od siebie. Na spotkaniu poprosiliśmy aby podeszła z nami do recepcji i zalatwiła nam leżaku w pobliż siebie.Zamrugała oczami i powiedziała,że Włosi są mili, wystarczy się uśmiechać to sobie to sami załatwimy. A od czego ona tam jest? Inna kwestia to fakt,że za kaucją wzieliśmy ręczniki plażowe.Przy zwrocie odmówiono zwrotu kaucji. Na prośbę o interwencję rezydentka stwierdziła ,że to było wynajęcie ręcznika. Na moje stwierdzenie,że w broszurze hotelu jesta zapis-kaucja , skwitowała,że hotel tak to sobie przetłumaczył a w informacj Itaki jest zapis o opłacie. Niestety tu wprowadziła nas błąd bo takiego zapisu Itaka nie ma. Różnica jest pomiędzy kaucją a wynajęciem. Beznadziejna rezydentka-do zwolnienia.
    ZaletyBrak
    WadySame wady
  • ~Hary / 2020-03-18 21:49
    Ocena: 1.00 / 5
    Nigdy więcej z Itaka ! Nie uznają rezygnacji z przyczyn losowych na co nie ma się wpływu,choroba własna,bardzo bliskiej osoby,nagłe zdarzenie, zero ludzkiej przyzwoitości! Regulamin regulaminem ale Itaka to nie ludzie? Teraz już wiem,że nie ! 5000 zł zaliczki ot tak sobie zabrali.To nic ,że człowiek cały rok pracuje,oszczedza,tylko czekają aż się coś potencjalnemu klientowi w życiu zdarzy i już kasa za free .Żenada :/ Nigdy ! Nigdy więcej!
  • ~Heniek / 2022-04-30 09:16
    Ocena: 1.00 / 5
    W „Ogólnych warunkach uczestnictwa w imprezach turystycznych i usługach turystycznych organizowanych przez biuro podróży Itaka oraz wyjazdach” jest taki rozdział: „V. ROZPOCZĘCIE IMPREZY, PRZELOT I DOBA HOTELOWA”- który mówi, że „… Pierwszy i ostatni dzień imprezy samolotowej przewidziany jest na transport, a nie na rzeczywisty wypoczynek.” Z tego zapisu korzysta biuro podróży odpowiadając odmownie na reklamacje w sprawie zmiany na niekorzystne godzin wakacyjnych wylotów i powrotów. Ostatecznie w ten sposób biuro podróży ma do tego prawo. Ale skoro tak, to wystarczy aby uczestnik imprezy samolotowej takiego biura nie dotarł do miejsca docelowego (nie tylko na lotnisko w kraju przeznaczenia) a do hotelu w którym ma być zakwaterowany – do godziny 24.00 pierwszego dnia imprezy i wtedy to klient ma prawo złożyć reklamację i żądać zadośćuczynienia z powodu niedotrzymania przez biuro podróży warunków umowy. Należy zaznaczyć, że pojęcie dzień i doba hotelowa to odrębne zagadnienia. Otóż dzień to: „czas między wschodem a zachodem Słońca” (dla uproszczenia przyjęto, że dzień trwa 24 godziny – od 00.01 do godziny 24.00 w nocy tego samego dnia) a doba hotelowa to termin od chwili zameldowania do wymeldowania gościa hotelowego. Oba te pojęcia i terminy nie są zamienne. Ponadto jeśli wykupiona impreza trwa 8 dni w tym 7 noclegów a jej uczestnik nie dociera do hotelu do godzinie 24.00 to biuro podróży nie wywiązuje się z kolejnego punktu umowy ponieważ mamy o jeden nocleg mniej. Na stronie Itaki w zakładce FAQ w temacie: „W jaki sposób liczone są dni prezentowane na stronie?” istnieje zapis: „W przypadku wyjazdów tygodniowych, gwarantujemy 7 noclegów, a w przypadku 2-tygodniowych - 14 noclegów.”. Reklamację w takim przypadku należy złożyć po powrocie z imprezy i poczekać na odpowiedź do maksymalnie ustawowych 30 dni. W reklamacji należy wskazać konkretne żądania odszkodowawcze, w tym ewentualną wysokość zadośćuczynienia finansowego. W przypadku braku odpowiedzi w ustawowym terminie najlepiej złożyć pozew do sądu. Możliwie zbierać jak najwięcej dowodów.
  • ~Henio / 2023-06-12 12:55
    Ocena: 1.00 / 5
    Witamy właśnie wyjeżdżamy Sousse Tunezja jest masakra pokoje brud smród i obustwo jeśli nie zostawisz dolara to ci nie posprzątają,rezydenci beż komentarza,byli tylko na początku jak trzeba było wcisnąć wycieczki,wycieczki drogie jak cholera a trzeba jeszcze płacić za klimatyczne dawać napiwki dla kierowców masakra.Ale obsługa kelnerska bardzo fajna, pomocna i sympatyczna Itaka robi tylko kasę i to się czuje
    ZaletyŻadnych
    WadyWszystkie
  • ~Henryk / 2021-08-12 07:37
    Ocena: 1.00 / 5
    Byłem z tym i z innymi biurami podróży na imprezach turystycznych. Jedna zasada, która na teraz i na kolejne lata powinna obowiązywać każdego korzystającego z usług biur podróży – zawsze i na wszelki wypadek powinno się cały proces zakupu usługi turystycznej. Korespondencję internetową zapisywać, rozmowy telefoniczne rejestrować a zakupy w punkcie sprzedaży biura – nagrywać (przy czym nie informujemy o tym sprzedawcy, co jest zgodne z polskim prawem). To samo możemy robić będąc już w miejscu wypoczynku ale nie popadajmy w paranoje w końcu najważniejszy jest wypoczynek. Odwrotnie, jest niezgodne z prawem nagrywanie nas bez uprzedniego poinformowania i wyrażenia zgody przez nas. Pytać możemy i pytamy o wszystko, najlepiej po przeczytaniu kilku opinii, zwłaszcza tych zamieszczonych w internecie poza ofertami biur podróży. Zignorować można kilku-zdaniowe opinie wstawiane także na tej stronie – w większości są to opinie pracowników biura podróży pisane na szybko zawsze z oceną 5.0 w celu podniesienia średniej opinii biura podróży i niewiele mogą mieć wspólnego z rzeczywistością. Biura podróży wykupują w hotelach konkretne pokoje i z góry wiedzą gdzie będziemy zakwaterowani i w jakich warunkach – przecież nikt nie da nam tak od siebie super apartamentu za setki dolarów jeśli biuro podróży zapłaciło za niego na przykład pięćdziesiąt baksów. Należy przeczytać umowę na miejscu i ogólne warunki uczestnictwa w imprezach turystycznych jeszcze przed wizytą w biurze i w razie uwag, pytać i domagać się odpowiedzi. Na miejscu, to znaczy w hotelu powinniśmy zameldować się pierwszego dnia pobytu (pierwszy i ostatni dzień przeznaczony jest na transport) i to także znaczy, że musi się to odbyć do godziny 24.00 tego pierwszego dnia. Późniejszy termin oznacza, że biuro nie wypełniło warunków umowy. Definicja „dnia” i „doby hotelowej” to zupełnie inne pojęcia a biura podróży mydlą nimi oczy, łącząc je ze sobą. Na umowie, zgodnie z ustawą powinny się znaleźć godzina i miejsce wylotu i powrotu. Zmiana tych godzin także jest uwarunkowana określonymi przepisami a nie tylko korzyściami materialnymi biura podróży. Na miejscu wypoczynku, jeśli coś odbiega drastycznie od warunków umowy i tego co nam przedstawiano w folderach reklamowych – wszystko rejestrujemy a jeśli dobrze znamy język i zadajemy pytania obsłudze hotelu i zarządzającym to nagrywajmy rozmowy i prośmy o potwierdzenie na piśmie. Takie dowody nie zostaną zignorowane przez sąd. W przypadku uwag w trakcie wypoczynku i odczucia zmarnowanych wakacji lub ich części zwracamy się z reklamacją do biura podróży (obowiązkowo listem poleconym), nie prosząc a żądając zwrotu części kosztów wakacji w związku z zastrzeżeniami i jeśli to nie następuje albo minął ustawowy czas na udzielenie odpowiedzi to składamy pozew do sądu uwzględniając swoje roszczenia z podaniem konkretnej kwoty, odsetek za zwłokę oraz ewentualnej kwoty zadośćuczynienia. Termin przedawnienia roszczeń z tytułu umowy o świadczenie usług turystycznych wynosi 10 lat. Inna sprawa to opóźnienie lotu. Myślę, że biuro podróży w ramach umowy powinno odpowiadać także za problemy i roszczenia odszkodowawcze w stosunku do przewoźnika bo jeśli miałoby być inaczej to klient powinien obowiązkowo otrzymywać przy zakupie imprezy turystycznej indywidualny bilet na przelot a nie lecieć z jakiejś listy czarterowej. A na koniec to właśnie w sądzie przydadzą się te wszystkie zebrane przez nas twarde dowody. Pamiętajmy, że nikt za nas tego nie zrobi. Ze swoich praw należy korzystać tak jak biura podróży z nich korzystają powołując się między innymi na pandemię i na zapisy w umowach i warunkach. Moim zdanie w czasie pandemii lepiej nie wyjeżdżać do miejsc wakacyjnych poza granice kraju z których nie można w każdej chwili wrócić własnym środkiem lokomocji, po co te rozczarowania – wielu się już o tym przekonało.
    ZaletyJak wyżej.
    WadyJak wyżej.
  • ~Henryk / 2022-07-08 16:41
    Ocena: 1.00 / 5
    Do "Martin": Zgodnie z "Ogólnymi warunkami uczestnictwa w imprezach turystycznych i usługach turystycznych organizowanych przez biuro podróży Itaka oraz wyjazdach" w rozdziale "V.ROZPOCZĘCIE IMPREZY I DONA HOTELOWA", jest napisane: "Biuro Podróży informuje Podróżnego, że data wylotu jest dniem rozpoczęcia, a data powrotu dniem zakończenia imprezy. Pierwszy i ostatni dzień imprezy samolotowej przewidziany jest na transport, a nie na rzeczywisty wypoczynek.". W związku z tym uczestnik takiej imprezy powinien się znaleźć w hotelu przeznaczenia w pierwszym dniu jej rozpoczęcia do godziny 24.00. Doba hotelowa jest zupełnie innym pojęciem niż dzień i nie mogą być porównywane i kropka. Dzień w zasadzie rozpoczyna się ze wschodem słońca i kończy z zachodem słońca ale dla ułatwienia przyjęto, że rozpoczyna się po godzinie 24.00 a kończy po upływie dwudziesty czterech godzin. Doba hotelowa to inne pojęcie i inny przedział czasowy, w różnych hotelach może się nieco różnić. Reasumując, piszesz reklamację z konkretnym żądaniem zadośćuczynienia finansowego i jeśli odpowiedź jest negatywna lub niezadowalająca to możesz bez dalszej dyskusji z biurem podróży wystąpić z pozwem do sądu. W końcu to są ich "Warunki uczestnictwa ..." z których się nie wywiązali a umowę podpisałeś z biurem podróży, nie z liniami lotniczymi. W moim przypadku nie potrzebna była już interwencja w sądzie. Życzę powodzenia.
    ZaletyMoże skorzystam w przyszłości ale powinniśmy się szanować bo inaczej będziemy się gniewać.
    WadyKażdy powinien przestrzegać prawa a zwłaszcza warunków przez siebie ustanowionych.
  • ~Henryk / 2023-06-10 10:55
    Ocena: 1.00 / 5
    Informacja dla „Tomas z dnia 08.06.2023”
    Zmiana godzin wylotu i przylotu w czasie wakacji to plaga. Wybierając oferty wakacji prawie zawsze zwracałem i zwracam uwagę na lotnisko wylotu oraz godziny wylotu i przylotu. Jest oczywiste, że dlatego je wybieramy aby dobrze wykorzystać czas i pieniądze przeznaczone na urlop. Oczywiście są one zawsze bardzo dogodne w chwili zakupu oferty, zwłaszcza tych first minute. Możemy tylko przypuszczać, co graniczy raczej z pewnością, że jest to zaplanowany przez biura podróży chwyt marketingowy, który działa.
    Zgodnie z artykułem 14 ustawy o usługach turystycznych - umowa o świadczenie usług turystycznych powinna między innymi zawierać: „rodzaj, charakter i kategorię środka transportu oraz datę, godzinę, miejsce wyjazdu i planowanego powrotu”. Jest to istotna część umowy. Jeśli organizator imprezy jest zmuszony zmienić istotne warunki umowy (w tym godziny wylotu i/lub przylotu), to klient po uzyskaniu takich informacji od biura ma prawo zrezygnować z imprezy i „żądać natychmiastowego zwrotu wszystkich wniesionych świadczeń”, bez potrąceń.
    Ponadto w warunkach uczestnictwa w imprezach turystycznych biur podróży jest zapis, że pierwszy i ostatni dzień imprezy turystycznej samolotowej przeznaczony jest na transport a nie na faktyczny wypoczynek – „V. ROZPOCZĘCIE IMPREZY, PRZELOT I DOBA HOTELOWA”. Skoro tak jest, to obie strony powinny to respektować i liczyć się z konsekwencjami prawnymi i finansowymi, niezgodnymi z tym zapisem. Otóż „dzień” z definicji rozpoczyna się wraz ze wschodem słońca a kończy z zachodem słońca, natomiast dla uproszczenia przyjęło się uznawać, że jest to okres od godziny 00.01 do godziny 24.00 danego dnia. Czyli należy uznać, że jeśli transport uczestnika imprezy turystycznej samolotowej do hotelu (nie na lotnisko), zakończył się po godzinie 24.00 to zostały naruszone istotne warunki umowy a ponadto biuro podróży nie spełnia wtedy jeszcze jednego warunku – zapewnienia ilości noclegów zgodnie z umową. To samo ma miejsce, gdy w czasie lotu powrotnego musimy udać się na lotnisko w późnych godzinach nocnych dnia poprzedzającego ostatni dzień wakacji. Takich ofert w ogóle nie powinno być. Z tego powodu należy nam się rekompensata w związku z niewypełnieniem umowy i to od biura podróży jako organizatora. Gdyby do tego jeszcze spóźnił się samolot przewoźnika, to możemy wtedy dodatkowo od linii lotniczej domagać się odszkodowania. Przy okazji na UOKiK, Polską Izbę Turystyki i tp. nie macie co liczyć – to zwykła strata czasu. Ostatecznie pozostaje pozew sądowy. Takie jest moje zdanie na ten temat. Życzę wszystkim miłych wakacji.
  • ~Honorata / 2019-12-12 21:54
    Ocena: 1.00 / 5
    Skandaliczne zachowanie Biura podrózy!
    Braliśmy udział w wyciecze w terminie 7.10-19.10.2019 r.
    Juz na lotnisku w Warszawie pojawiły się pierwsze problemy. Przedstawicielka Itaki podała informację, że mozemy kierować się z bagażami do stanowiska check in desk i tam dostaniemy bilety. Pracownicy lotniska początkowo nie chcieli nam dać bieltów, ponieważ nie mieliśmy wiz ( był to wyjazd bezwizowy organizowany przez Itakę) ani informacji o locie, ktorym będziemy wylatywać z Szanghaju ( Itaka nie chciala udzielic nam tej informacji o numerze lotu ani liniach lotniczych). Po kilku minutach pojawiła się przedstawicielka Itaki z listą osób biorących udział w wycieczce oraz informacjami, ktore umożliwiły nam otrzymanie bieltów. Natomiast pracownicy lotniska ostrzegali, że możemy mieć problem z opuszczeniem lotniska w Szanghaju, skoro nie mamy wiz ani informacji o numerze lotu, ktorym będziemy wylatywać z Szanghaju. Na naszą prośbę , aby udostępnić nam te informacje, ktore będą nam potrzebne do opuszczenia bez wiz lotniska w Szanghaju, pracownica Itaki odmówila udzielenia tych informacji, zarzekała się, że nie będzie żadnego problemu i nie chciała podać numeru telefonu, na ktory moglibysmy dzwonic w razie problemów na lotnisku w Szanghaju.
    I tak, po kilkunastu godzinach podrózy lądujemy w Szanghaju, probujemy wydostać się z lotniska, a tam nie chcą nas wypuścic , bo nie mamy wiz ani informacji o locie ( numeru lotu i liniach lotniczych), ktorym będziemy wylatywać za 4 dni z Szanghaju. Co więcej, okazało się, ze polski pilot, ktory miał z nami lecieć, nie wsiadł do samolotu. 18 osób po wyczerpującej podrozy utknęlo na lotnisko! A Itaka, wiedząc, że pilota z nami nie ma i nie mamy ( z ich winy) informacji umożliwiających nam opuszczenie lotniska, nie skontaktowała się nawet z ani jedną osobą z grupy, zeby podac potrzebne informacje. Co więcej 1 osobie udalo się dodzwonic na infolinię Itaki, ale nie byli zbyt pomocni ani zorientowani, co do potrzebnych nam informacji. Prawie 3 h spędziliśmy na lotnisku. Gdyby nie uprzejmość i pomoc Chinśkich pracowników lotniska, ktorzy znaleźli naszego Chińskiego przewodnika czekającego na nas te 3 h przed lotniskiem i uzyskali od niego potrzebne informacje, wrócilibyśmy pewnie do Warszawy, a zwiedzanie Chin skończyłoby się wcześniej niż zaczęlo.
    Poniżej wszelkiej krytyki jest to, że niezależnie z jakich przyczyn polski pilot nie polecial z nami, to Itaka nie wykazała żadnej inicjatywy zeby pomoc nam z sytuacją, która czekała nas na lotnisku!
    Polska Pilotka, Pani Małgorzata, przyleciała ( w zastępstwie) kolejnego dnia wieczorem. Niekompetentna, bezczelna, niemiła. Nieraz grupa przyłapała ją na kłamstwie. Niezorientowana w planie wycieczki, udzielała sprzecznych informacji. Jednego dnia mówiła, że wylot z Szanghaju mamy dopiero o 21:00, więc cały ostatni dzień będziemy zwiedzac Szanghaj, następnego dnia okazało się, że wyjeżdzamy z samego rana.
    Najbardziej pozytywne wrażenie zrobil przewodnik z Chin, Mister Michael. Bardzo uprzejmy, inteligentny, kompetentny i odpowiedzialny. Wspaniały człowiek.
    Oby więcej takich ludzi!
    A Itaka niestety nie stanęła na wysokości zadania
Dodaj własną opinię »

Zobacz również

ITAKA
Ocena: 2.46, ilość opinii: 1047
TUI
Ocena: 2.14, ilość opinii: 932
Rainbow Tours
Ocena: 2.24, ilość opinii: 539
Eximtours
Ocena: 2.19, ilość opinii: 202
Rego-Bis
Ocena: 2.78, ilość opinii: 51
Oasis Tours
Ocena: 5.00, ilość opinii: 46
Play
Ocena: 1.39, ilość opinii: 4596
VECTRA
Ocena: 1.60, ilość opinii: 4456
Orange
Ocena: 1.40, ilość opinii: 3925
UPC Internet
Ocena: 1.81, ilość opinii: 3501
Netia Szybki Internet
Ocena: 2.02, ilość opinii: 3202
Plus
Ocena: 1.45, ilość opinii: 2976