Opiniuj.pl - strona główna

Opiniami warto się dzielić!

ITAKA opinie

Ocena na podstawie 1047 opinii

2.46 / 5

  • Oferta
    2.78
  • Obsługa klienta
    2.22
  • Cena/Jakość
    2.46

Dodaj własną opinię »

Sortuj wg: daty | oceny
  • ~Grażyna Jolanta / 2021-04-05 17:45
    Ocena: 2.00 / 5
    Przestrzegam przed wyjazdem z tym organizatorem w realiach pandemii.
    Tygodniowy wypoczynek all inclusive 20-27.03. Pierwszego dnia po przyjeździe wykonano nam test na COVID (bardzo wątpliwej jakości) który dał wynik pozytywny. Odseparowano mnie od innych gości hotelowych w oddalonym, odosobnionym pokoju bez możliwości jego opuszczania. Kwarantannę nałożono do niedzieli, do godziny 24. Oferta all inclusive dla osoby w moim położeniu ograniczona została do 3 posiłków dziennie i wody do picia. Żadnych soków, kawy ani alkoholu nie uświadczyłam. Zainteresowanie rezydentki moją sytuacją było zerowe. Sama musiałam dodzwonić się do lobby hotelowego, stamtąd uzyskałam kontakt do rezydentki, która nawet nie wiedziała, że jacykolwiek jej podopieczni zostali odizolowani. Jej rola ograniczała się do powtarzania, że 'będzie dobrze'. Zapewniała, że jeżeli nie zrobię drugiego testu po 72h będę mogła samolotem w sobotę po 20 wracać wraz z pozostałymi uczestnikami wyjazdu. Poza mną odseparowana została jeszcze część rodziny (ojciec wraz z dziećmi - matka nie) którzy znaleźli się w takiej samej sytuacji. Lekarz, który nas później odwiedził nie stwierdził żadnych objawów i wyraził też zgodę, abyśmy mogli korzystać z kawałka plaży oddalonego od pozostałej części kurortu - pod warunkiem, że ośrodek wygrodzi ten fragment choćby taśmą, która będzie jasno określała granice. Administracja ośrodka jednak nie wyraziła na to zgody. Zamknięta w odizolowanym pokoju zostałam do czwartku, kiedy to poinformowano mnie, że pomimo zapewnień rezydentki - bez wykonania drugiego testu, który oczywiście musi być negatywny - nie będę mogła opuścić ośrodka - a co za tym idzie - Egiptu w zaplanowanym wcześniej terminie. Istotne jest zrozumienie sytuacji w której się znalazłam. Wg opisu wycieczki - internet miał być dostępny w lobby (co okazało się nieprawdą). W moim pokoju nie było żadnego zasięgu wi-fi. Gdyby inny uczestnik wycieczki nie kupił mi karty z internetem na 3 dni za blisko 30 euro - pozostałabym praktycznie bez możliwości kontaktu, w obcym kraju, odizolowana w zamkniętym pokoju podczas kiedy mój turnus wróciłby już do Polski. Pomimo zapewnień rezydentki o możliwości powrotu do kraju bez dodatkowych testów - ten został jednak na mnie praktycznie wymuszony - albo zostaję do niedzieli, do 24 (podczas gdy 'mój samolot' odlatuje w sobotę) albo robię dodatkowy test za około 50 dolarów. Testu wykonywać nie chciałam głównie dlatego, że pomimo braku objawów traktowałam wynik pierwszego testu jako bardzo pechowy, no ale może prawdziwy - niektórzy przecież przechodzą to diabelstwo bezobjawowo. Bałam się więc, że drugi test również okaże się pozytywny i będę zmuszona pozostać w pokoju hotelowym kolejny tydzień. Jak wtedy miałby wyglądać mój powrót do kraju i kto finansowałby ten przedłużony pobyt? Zbyt wiele niewiadomych budziło realny strach. Finalnie drugi test wykonałam w czwartek o 10:30. Wynik otrzymałam w piątek o 20 - negatywny. I dopiero wtedy mogłam opuścić odizolowany pokój i 'cieszyć się wakacjami' - całe kilka godzin soboty przed wyjazdem.
    Wiarygodności testu nie mam jak podważyć w tej chwili toteż żadne realne prawa reklamacyjne mi nie przysługują. Trudno nie odnieść wrażenia że zostałam zwyczajnie 'przekręcona'. Przeciwciał na dzień dzisiejszy nie mam - toteż trudno wierzyć że covida ledwo ponad tydzień temu przechodziłam - zgodnie z wynikiem pierwszego testu. Pomimo wykupienia all inclusive nie mogłam z niej korzystać i byłam dużo 'tańszym' gościem podczas swojego pobytu.
    Największy mam jednak żal do organizatora i rezydentki. Sytuacja była dla mnie trudna, częściowo nie wiedziałam co się dzieje i gdzie jestem przenoszona - a zainteresowanie rezydentki było zerowe. Sama musiałam ją prosić, żeby choćby zapytała czy się dobrze czuję, czy wszystko w porządku i czy czegoś mi nie trzeba. Informacje, które mi przekazała odnośnie możliwości powrotu też okazały się nieprawdziwe.

    Wiem, że sytuacje, w które wmiesza się pozytywny wynik tego feralnego testu nie są łatwe - jednak organizator powinien być na nie przygotowany i mieć jakikolwiek plan działania czy informowania podróżnych.
    Jakiekolwiek procedury czy zalecenia dla rezydenta też powinny być standardem.

    Ja niczego takiego nie uświadczyłam - dużo chaosu, niezrozumienia, olewatorstwa i ignorancji.
    A to wszystko zakupione pod fałszywym frazesem 'Wymarzonych wakacji'.

    W aktualnej sytuacji i formie - zdecydowanie odradzam każdemu i przestrzegam przed wyborem tego biura podróży.
  • ~Grzegorz / 2021-03-22 11:17
    Ocena: 1.00 / 5
    U mnie to samo, wziąłem bon, żeby pomóc Itace a nie mogę go użyć na wakacje w Polsce. Biuro podróży powiedziało mi, że mogę go użyć na dowolne wakacje. A teraz twierdzą, że tylko za granicą i to samolotem lub autokarem nie mogę nawet z własnym dojazdem. Powołują sią na jakąś ustawę. O której nie było mowy w regulaminie bonu czy regulaminie Itaki.

    Czy ktoś zgłaszał do UOKiK? Albo tak jak ktoś wcześniej pisał pozew zbiorowy?
    Zaletybrak
    Wadyoszuści
  • ~Ja85 / 2021-03-12 15:22
    Ocena: 1.00 / 5
    Jak wiele osób poniżej rowniez zdecydowaliśmy się na bon. Ponoć można go wykorzystać na dowolne wakacje. A tu boom bo jak chcemy jechać w Polskę to Itaka nie chce tego bonu zrealizować. Jednym słowem oszuści.
    WadyOszuści
  • ~Karol / 2021-03-09 14:57
    Ocena: 1.00 / 5
    Oszuści wybraliśmy z żoną bon za namową biura podróży i teraz mamy problem z jego realizacja.
    ZaletyBrak zalet
    WadySame wady
  • ~Onio / 2021-03-05 21:19
    Ocena: 1.00 / 5
    W 2020 roku ratując budżet Itaki zgodziłem się na bon turystyczny zamiast zwrotu pieniędzy. Miałem informacje ze mogę go wykorzystać na wszystkie wczasy nawet te w Polsce. Teraz okazuje się że wczasy w Polsce oferowane też przez biura Itaki nie mogą być zakupione tym bonem bo jest dojazd własny. Na zagraniczne obecne nie jestem w stanie pojechać i chciałem wyjechać na wczasy w Polsce. Niestety nie mogę wg Itaki. Ale itaka sprzedaje obecnie bony wakacyjne i tam wczasy w Polsce z dojazdem własnym mogą być realizowane. To rozbój w biały dzień. Oszukują klientów.
    WadyOszukują klientow
  • ~EEE / 2021-03-05 13:23
    Ocena: 1.00 / 5
    Byłam od wielu lat klientką Itaki i byłam zadowolona do momentu COvid.
    W kwietniu 2020 zgodziłam się na bon w zamian za wpłaconą zaliczkę z wyjazdu, który nie mógł się odbyć w lipcu, przeczytałam wszystko co mi wtedy przedstawiono zanim podpisałam oświadczenie i otrzymałam bon.
    Wydawało się że wszystko jest ok do momentu chęci wykorzystania bonu na wakacje w lipcu 2021 w Polsce.
    Odmówiono mi realizacji bonu na wyjazd z dojazdem własnym w Polsce gdzie miał być opłacony hotel + wyżywienie na dwa tygodnie, przedstawiając jakieś wyciągi z regulaminu, którego na oczy nie wdziałam. Argumenty że zostałam wprowadzona w błąd zostały zignorowane.
    Na oświadczeniu ani na bonie takich informacji nie było, bo inaczej wybralibyśmy gotówkę. Jak poprosiłam Centrum obsługi Klienta o interwencję to ogólnie przy każdym odparciu ich założeń otrzymałam tylko podtrzymanie decyzji odmownej i żadnych argumentów. Rozbój w biały dzień, trzymają moją kasę od roku i nie chcą zrealizować bonu pomimo że w funduszu gwarancyjnym do bonów nie ma żadnego zapisu odrzucającego możliwość realizacji bonem takich wyjazdów. Szkoda tak traci się klientów. Mam nadzieję że to odczują.
    WadyWprowadzają klientów w błąd
  • ~Edith / 2021-03-04 19:31
    Ocena: 2.00 / 5
    Mieliśmy lecieć do Grecji w zeszłym roku, ale z uwagi na pandemią zaproponowano nam nowe wczasy w innym terminie (w Polsce lub zagranicą), albo bon turystyczny na dowolne wczasy. Wybraliśmy bon, aby mieć większe możliwości, a teraz po roku okazuje się, że bonu nie da się wykorzystać na dowolne wczasy (a chcieliśmy pojechać gdzieś w Polsce na chwilę). Itaka zmieniła przedstawioną nam ofertę i bon można wykorzystać tylko na zagraniczne wycieczki - jakby teraz była to jakaś frajda... Jedno wielkie oszustwo. Nie polecam!
    ZaletyŻadnych
    WadyObsługa, zmiana oferty bez zgody klienta, zero elastyczności ze strony biura.
  • ~Andrzej / 2021-03-02 11:19
    Ocena: 1.00 / 5
    Witam,
    od ponad miesiąca czasu nie mogę doprosić się o zwrot 300 zł za różnicę w cenie biletu czarterowego. Ostatnio przesłali mi potwierdzenie przelewu ale pieniędzy nadal nie ma więc "kwitek" jest zapewne podrobiony. To już chyba najwyższy czas aby zgłosić upadłość tego biura zanim poszkodują większą ilość ludzi.
  • ~GS / 2021-02-27 10:21
    Ocena: 2.67 / 5
    Jechalem z Itaka kilka razy po Europie i Bliskim Wschodzie. Generalnie ok, póki wszystko idzie w porządku.
    Teraz od 2019 roku trzymają moje pieniądze na wakacje 2020 i rżną głupków zwalając to na ufg to na klienta. Oszustwo lub totalna niekompetencja!
  • ~Tomek / 2021-02-19 16:18
    Ocena: 1.00 / 5
    Unikać tego biura
    Porażka
    W porównaniu z innymi biurami oceniam na 0 na 10
    ZaletyBrak
    WadySame wady
  • ~Opinia / 2021-02-14 06:10
    Ocena: 1.00 / 5
    Lot na Zanzibar - najgorszy samolot jaki jest w Europie . Bez składanych siedzien.
    Idea itaka jest skasowanie kasy za wycieczkę (ponad 16 tys za tydzień za 2 osoby) - puszczając samolot najgorszego standardu. Aby uzmysłowić - standard poniżej najgorszego wizzaira.
  • ~Karolina / 2021-02-10 13:26
    Ocena: 1.00 / 5
    W tamtym roku z powodu pandemii zrezygnowaliśmy z wyjazdu. Nie było to łatwe ale udało się poprosiliśmy o zwrot pieniążków. Dostaliśmy od firmy Itaka mnóstwo e-mail z prośbą aby zamienić na inny termin lub bon żeby tylko nie żądać pieniędzy żeby wspierać Polskie firmy . Zgodziliśmy się na bon który miał być wykorzystany przez rok jeśli nie będzie przedłużony. Właśnie mija rok a firma Itaka mówi albo wybierzesz wyjazd albo bon przepada (wspieramy Polskie firmy). Nie ma żadnej pewności że wyjazd się odbędzie i nie wiadomo co ze szczepieniami ale firma ma to w nosie. Jak jesteś frajer to masz problem.
    ZaletyBrak
    WadyOszuści
  • ~Hubert / 2021-02-04 16:26
    Ocena: 2.67 / 5
    Zanzibar hotel Neptun. Pokoje normalne, na pewno nie był to standard hotelu 5 * nawet biorąc pod uwagę tamtejsze standardy (to mój 3 wyjazd na Zanzibar) .
    Poraziły nas przesuwane drzwi do łazienki szt 2 o wymiarach ok 1,5 x 2 m ażurowe. Owszem po zamknięciu nic nie widać , ale czuć. To tak jak bym miał WC w pokoju obok łóżka, które skrzypiało i budziło w nocy.Zero intymności.
    No i oczywiście biznes class. Może jak ktoś pierwszy raz, to było super, ale stary Boing 777 z 30 miejscami biznes, trącało myszką, niektóre fotele niesprawne, bieganina po pokładzie bo tu się nie rozkłada, tam się zacięło...... multimedia nie działające.
    A miał być Super Airbus 330 Luck Air 12 miejsc biznes, rozkładane 180*kupiony z Emiratów czy Qataru, stacjonujący w Warszawie.
    No i gdzie ten super samolot. Czuję się wydmuchany.
    W drugim tygodniu przylecieli biznesem wkurzeni turyści, opóźniony dreemliner z fotelami premium zamiast biznes
    Będą reklamacje.
    Jak nie zmienicie przewoźnika to ta Blue Panorama przechrzczona na Luk Air pociągnie Was na dno.
    Zaletylot bezpośredni
  • ~M / 2021-01-21 10:29
    Ocena: 1.00 / 5
    Itaka skróciła pobyt o jeden dzień z przyczyn zależnych od biura podróży. W dalszym ciągu odmawiają zwrotu pieniędzy za jeden dzień, chcą oddać zdecydowanie mniejszą kwotę w formie bonu do wydania w biurze podróży. Zdecydowanie odradzam kupowanie wycieczek w tej firmie.
    Zaletybrak
  • ~Turysta byle nie z itaka / 2021-01-19 17:56
    Ocena: 1.00 / 5
    Oszuści, nawet na pisma nie odpowiadają, przez tel. Po polsku nie rozumieją.
    Turystycznemu Funduszowi nie odpowiadają, ani nie podają danych, nie spełniają swoich obowiązków prawa polskiego, itd.
    WadyBrak zwrotów na wykupione wycieczki, które sami wcześniej odwołali. Ani 1 złotówki.
  • ~ERNEST / 2021-01-12 13:43
    Ocena: 1.00 / 5
    ITAKA OSZUSCI
    Widzę ,że nie jestem jednym z wielu oszukanych przez ITAKE.
    w styczniu roku 2020 wpłaciłem zaliczkę na wycieczkę ,która się nie odbyła.
    Do tej pory walka z UFG i z ITAKA o zwrot pieniędzy.
    Zasłaniają się że nie uzyskali odpowiedzi z UFG.
    Jak wiem że uzyskali odpowiedz z UFG.

    Inne biura podróży pozwracały pieniądze za nie odbyte wycieczki oprócz OSZUSTÓW ITAKI.

    PROSZĘ KLIENTÓW ZAKUPUJĄCYCH TERAZ WYCIECZKI ZEBY OMIJAC ITAKĘ Z DALEKA

    Zaletyżadnych
    Wadyoszuści
  • ~Domin / 2020-12-30 15:50
    Ocena: 1.00 / 5
    oszuści którzy nie chcą oddać pieniędzy... specjalnie wprowadzają w błąd, by przedłużyć czas... zaliczka była wpłacona półtora roku temu, miała być zwrócona w listopadzie, teraz walka z funduszem... brak wsparcia i ciągłe kłamstwa, nie polecam!
    Zaletybrak
    Wadyoszuści
  • ~Rafał / 2020-12-30 08:06
    Ocena: 1.00 / 5
    Wybrałem itakę ponieważ długo jest na rynku. Z powodu COVIDA wakacje odwołano. I zaczeły sie problemy. Zaliczkę zapłaciłem bonem turystycznym. Oficjalnie biuro w Zabrzu potwierdziło mailowo zwrot gotówki na konto za 180 + 14 dni od momentu mojego zgłoszenia. Nastepnie kilka dni przed kończacym sie terminem zwrotu zaliczki na konto dostaje informacje o tym że musze złożyć wniosek do UFG. To jeszcze wytrzymałem. Ale to co zrobili na koniec to jakaś kpina. Napisałem maila do itaki czemu moj wniske nadal czeka wpłatę od operatora turystycznego. Szanowna Pani kierownik po kilku dniach poinformował mnie iż nie dostanę zwrotu gotówki ( a wydałem gotówkę na wakacje w Polsce liczac na zwrot z itaki) Czyli po ponad 200 dniach oczekiwania na gotówkę dostaje informację że mam 7 dni na wybranie wakacji i zaplanowanie urlopów w pracy itp.zaproponowali bon wakacyjny.To grzecznie odpisałem że to jakieś nieporozumienie i że nie zdążę wybrać oferty i załatwić urlopu na przyszły rok. Odpisali mi po 10 dniach jak według nich bon już był przeterminowany. Zapytałem sie co teraz nie mam pieniędzy i wakacji przez niedopatrzenie ich kierownika biura. Od miesiąca nie otrzymałem odpowiedzi. Żarty sobie robią z ludzi
    WadyNIEKOMPETENCJA
  • ~Greg32ruda / 2020-12-25 00:42
    Ocena: 1.00 / 5
    W kwietniu miałem wykupione klasyczne Włochy tzn wpłaciłem zaliczkę. Do dzisiaj nie mogę doprosić się o zwrot zaliczki.
    ZaletyBrak
    WadyOlewają klienta. Nie chcą zwrócić zaliczki choć prawnie się malezy
  • ~Jarek / 2020-12-22 22:48
    Ocena: 2.33 / 5
    waga na biuro ITAKA - oszusci. Celowo wprowadzaja Klientow w blad obiecujac przez wykupieniem wycieczki ze w przypadku obowiazki kwarantanny na powrocie do kraju bedzie mozna zmienic termin wyjazdu lub zwroca pieniadze. Gdy pojawilo sie rozporzadzenie wprowadzajace obowiazek kwarantanny biuro za zmiane terminu zawolalo dodatkowo 70% ceny wyjazdu !!!! Malo tego zdjeli ze strony internetowej informacje o tym ze zwroca pieniadze lub zagwarantuja zmiane terminu.
    Potraktowali nas jak dziadow tym samym zbijaja majatek na krzywdzie Klientow. Gratulacje dla Zarzadu !!!
    Mam nadzieje ze uda sie komus przeczytac opinie przed wykupem wycieczki w biurze ITAKA
Dodaj własną opinię »

Zobacz również

ITAKA
Ocena: 2.46, ilość opinii: 1047
TUI
Ocena: 2.14, ilość opinii: 932
Rainbow Tours
Ocena: 2.24, ilość opinii: 539
Eximtours
Ocena: 2.19, ilość opinii: 202
Rego-Bis
Ocena: 2.78, ilość opinii: 51
Oasis Tours
Ocena: 5.00, ilość opinii: 46
Play
Ocena: 1.39, ilość opinii: 4596
VECTRA
Ocena: 1.60, ilość opinii: 4456
Orange
Ocena: 1.40, ilość opinii: 3925
UPC Internet
Ocena: 1.81, ilość opinii: 3501
Netia Szybki Internet
Ocena: 2.02, ilość opinii: 3202
Plus
Ocena: 1.45, ilość opinii: 2976