Nie polecam biura. Rezerwacja na wczasy w Turcji kupiona jako first minute z podanymi konkretnymi datami wylotu i odlotu, bez godzin oczywiście 28.08-4.09.
Gdyby nie to, ze sama odezwałam się na 5 dni przed wylotem z prośbą o potwierdzenie godzin to prawdopodobnie na dwa dni przed wylotem dowiedziałabym się, że moje wakacje zostały wydłużone o jeden dzień do 5.09( niezgodne z datami umieszczonymi w dokumencie rezerwacji), ale oczywiście wymeldowanie ma nastąpić 4.09 o godzinie 12:00 w południe. Czyli mam dwa wyjścia, albo koczować w lobby hotelu od 12:00 4 września do 5 września do godziny 1:00 w nocy, albo ( jeśli jest możliwość ) dokupić przedłużenie doby.
Jest już za późno na rezygnację. Itaka chętnie zwróci nam koszt, ale gdzie ja teraz znajdę na 5 dni przed wylotem wakacje w cenie z grudnia 2021?!?
Nigdy więcej nie polecę z tym biurem podróży. To jest oszustwo i oni dobrze już w grudniu wiedzieli co robią i nie uwierzę w tłumaczenia, bo lotnisko, bo samolot...Idą złe czasy, takich klientów jak ja jest więcej. Mam nadzieję, że dostaną za to wszystko po tyłku. W Coralu nigdy nie mała miejsca tak manipulacja, a latam od kilkunastu lat na wakacje za granicę,rok w rok, czasem nawet po dwa razy w roku.
Wadyuboga oferta hoteli w Turcji w porównaniu z Coralem
manipulacja datami wylotów po fakcie
nie poinformowali mnie w żaden sposób, że wydłużyli mi wakacje o jeden dzień, bez zapewnienia w tym czasie pokoju
~Lamamodeon / 2023-09-30 18:17
Ocena: 2.33 / 5
Cały trip oceniałem bardzo dobrze, jednak to co spotkało nas ostatniego dnia, to jakaś chora kpina. Uwielbiam Grecję i nie pierwszy raz korzystałem z ofert z różnych biur podróży, ale z taką sytuacją spotykam się dosłownie pierwszy raz! Zgodnie z ofertą, wycieczka miała trwać do 01.10 gdzie lot powrotny jest o 4 nad ranem. Dzień wcześniej okazało się, że do 11 musimy się wymeldować, chyba że chcemy przedłużyć dobę do 12 w nocy za jedyne 97 EUR. Autokar na lotnisko przyjeżdża o godzinie 1:45 więc sam fakt przedłużania doby do 12 w nocy po to, żeby siedzieć w lobby jeszcze 2h to jakiś niesmaczny żart. Żeby było lepiej, to swoje zameldowanie zaczęliśmy po godzinie 4 rano (oczywiście płacąc za cały dzień). Dzięki wspaniałej Itace spędziliśmy jedynie 16h na walizkach, czekając na transport powrotny. To jest po prostu żenada i błazenada. Oczywiście w ofercie i podsumowaniu zakupu, nie było zadnej informacji o tym, że ostatnią dobę trzeba załatwiać sobie samemu. Rezydent z pogardą powiedział, że informował o tym na spotkaniu (odbyło się one dwa dni po przylocie) i wg niego to załatwia całą sprawę. Itaka celowo nie informuje o takich "drobnostkach". My razem z żoną, poradziliśmy sobie jakoś, ale nie jestem w stanie sobie wyobrazić, na jaki stres muszą być narażone rodziny z dziećmi, starsi ludzie, lub ktoś kto nie zna języka. Nigdy więcej podróży z Itaka! Dużo mniejsze firmy z negatywnymi opiniami nie robi takich rzeczy.
ZaletyHotel, który wybraliśmy
WadyItaka to jedna wielka wada
~Leszek / 2021-10-02 18:31
Ocena: 2.33 / 5
Oferta obejmowała luksusowy hotel "Majestic" na Santorini i wspaniały pokój. Cena wysoka więc myślałem, że będzie ok. Tymczasem pokój nie spełnia standardu nawet 3 gwiazdek. Jest mały, ciemny i bezsensownie wyposażony. Meble typu Ikea ale znacznie gorsze, są stare i poobijane, farma ścian obdrapana. Łazienka zniszczona, uszczelki kabiny ociekają rdzą i brudem, podobnie umywalka.
WadyPołożenie nie najlepsze. brak dowozu do miasta - 2 km.
~Leszko58 / 2021-10-09 10:25
Ocena: 2.33 / 5
Właśnie wróciliśmy z żoną z wakacji w Turcji.Itaka markuje hotel ,który faktycznie jest w innych ofertach ,jako 3 gwiazdkowy - w biurze Itaka urósł do rangi 5-iu gwiazdek .Oczywiście po powrocie , dostaje wiadomość proszącą o wystawienie opinii , która jak się domyślacie , była beznadziejna.
Samo miejsce cudownie ( Ozdere ) , ale jak jesteś przygotowany że wykupiłeś 5* , a na miejscu zastajesz , 2,5* w porywach 3* , no to wielkie rozczarowanie. Opis oferty upiększony na Maxa ,wyglądało na to że nikt z Itaki ,który dokonuje takich opisów , nie widział tego miejsca i hotelu nigdy na własne oczy......Podsumowując - była to ostatnia moja wyprawa z Itaką.....
Zaletypiękne miejsce , hotel bezpośrednio przy plaży
Wadybrak by było miejsca na ich wymienianie. Największa wada , oferta wprowadzała w błąd i skłąniała nas z góry do wysokich oczekiwań.
~Łukasz / 2019-10-22 16:01
Ocena: 2.33 / 5
Oferty przekoloryzowane, nie odzwierciedlające rzeczywistości. Zdecydowałem się na jedną, gdyż miała bardzo wysoką opinię. Okazała się dnem. Po powrocie napisałem negatywną opinię dot. hotelu i opisałem całe wakacje. Minęły 3 miesiące a opinii dalej nie ma. Wpływają tylko te pozytywne, a negatywne nie są publikowane, stąd takie wysokie oceny.
ZaletyBrak
WadyOferty mocno przekoloryzowane
Zawyżone oceny lokalizacji, gdyż negatywne nie są publikowane.
Rezydenci nie zawsze są zainteresowani grupami.
~Małgorzata / 2021-05-12 19:20
Ocena: 2.33 / 5
Nie mogę się od wielu dni z nikim skontaktować w sprawie zwrotu pieniędzy za moją zeszłoroczna rezerwację. Nie otrzymuję odpowiedzi na maile. Na infolinii Pani obiecała mnie przełączyć do koleżanki, po czym zrzuciła mnie do głównego menu. 40 min czekania i nic!
~Małgorzata / 2024-01-02 11:47
Ocena: 2.33 / 5
To miała być podróż życia Madagaskar objazdówka a okazało się wielką porażką.W busach którymi podróżowaliśmy nie było mikrofonów więc od pierwszego dnia pani pilotka powiedziała cytuję, że nie będzie sobie ździerała gardła i tak też było. Powiedziała nam że jak chcemy dowiedzieć się coś o Madagaskarze to mamy sobie kupić książkę J. Kreta "Mój Madagaskar".Po interwencji całej grupy nagrała się w telefonie, ale próba odtworzenia w jadącym i hałaśliwym busie też okazała się porażką.
ZaletyPiękna przyroda mili ludzie ciepła woda
WadyJak wyżej na takie podróże biuro Itaka powinno brać sprawdzonych pilotów a przede wszystkim wyposažać ich w mikrofony.Oprócz tego opózniony lot powrotny o 15 godz. Po 6 godz dostaliśmy 1małą butelkę wody i to wszystko a były też rodziny z małymi dziećmi. Po 9 godz dopiero zaczęli nas rozwodzić do hoteli na kolacje.
~Marcin / 2024-11-28 20:20
Ocena: 2.33 / 5
Czy ITAKA ma problemy finansowe?
Pytam, ponieważ obsługa mojego wyjazdu na to wskazuje. ITAKA na niewiele ponad miesiąc przed wylotem zmieniła hotel, do którego mieliśmy polecieć (Tajlandia), życząc sobie przy tym dopłaty do wyjazdu. Dodatkowo zmiana na hotel o gorszych opiniach.
Nie byliśmy zadowoleni z tej decyzji, ale postanowiliśmy zaakceptować nowe warunki. Po dwóch tygodniach od tego wydarzenia otrzymaliśmy informację, że na miejscu mamy dopłacić 3x950zł za kolację sylwestrową, której nie zamawialiśmy. Nie zgodziliśmy się na to. Itaka zaproponowała hotel alternatywny - oczywiście ponownie gorszy niż pierwotnie wybrany. Co będzie dalej? Nie wiem, ale przestrzegam przed wybieraniem tego biura - dużo bezpieczniej organizować wyjazd samodzielnie. Wybraliśmy Itakę tylko ze względu na BON WAKACYJNY, który musimy wykorzystać.
ZaletyOdpowiadają na maile
WadyZmieniają warunki wycieczek po płatności
~Marcoka / 2023-12-20 20:04
Ocena: 2.33 / 5
Wakacje w tym roku na Rodos w okresie i rejonie gdzie panował pożar. Itaka ogłosiła że można bezkosztowo zrezygnować lub przebukować. Niestety 0 szans na dodzwonienie się ani żeden inny kontakt z biurem w efekcie zmuszeni byliśmy wylecieć na te wczasy z duszą na ramieniu. Na miejscu w hotelu oczywiście oprócz zadymienia polscy turyści zażenowani pomocą rezydentów ITAKI. Jedyną pomoc przy ewakuacji otrzymali od miejscowych władz na Rodos. Rezydenci jedynie sprzedalwali wycieczki, kompletnie żadnej pomocy lub nawet informacji nie można bylo od nich wydobyć. Po stresującym podbycie postanowiliśmy napisać reklamację. Która niestety nic nie dała. Miła odpowiedź z Itaki iż można napisać odwołanie od reklamacji z zaznaczeniem że na odwołanie nie mają wogóle terminu na odpowiedź. I tak oczywiście już 3 miesiac się dzieje. Zero reakcji.!!! Pomimo iż co roku zostawiamy w Itacie ponad 20 000 zł nikt się nami nie przejął. Gorąco odradzam bo w razie jakiejkolwoek reklanmacji lub pomocy ze strony Itaki nawet na miejscu na wakacjach nie ma nawet co liczyć. Nigdy wiecej z Itaką !!!!
Zaletyrelatywnie tanie oferty
Wadyzero pomocy i zero możliwości reklamacji. Totalne olewanie klienta
~Marek / 2021-09-30 12:02
Ocena: 2.33 / 5
Jeżeli sam jesteś w stanie ogarnąć kiedy co robić, kiedy są wycieczki fakultatywne oraz co warto na nich wiedzieć to ok. Ale rezydenci ITAKI nie istnieją. Oburzają się na problemy gości, nic nie rozwiązują i są dla picu. Wydając 10k zł na wycieczkę spodziewałem się chociaż pozorów, a dostałem przeświadczenie, że równie dobrze mogłem pojechać bez biura. W końcu i tak o wszystko musiałem zadbać sam.
ZaletyBrak
WadyObsługa, rezydenci, biuro stacjonarne
~Mariam / 2023-07-14 21:44
Ocena: 2.33 / 5
Pierwszy i ostatni raz z Itaka...13 godzin na lotnisku w Albanii i zero kontaktu z rezydentem...szczesliwy z3 pozbyl sie nas na odprawie....z 200 pasazerow okolo 50 to dzieciaki....
~Marta / 2019-08-03 20:25
Ocena: 2.33 / 5
Wycieczka na Maderę.
Rezydentka w hotelu Santa Cruz Village Pani Magdalena jest raczej na wczasach niż w pracy. Zapomina o poinformowaniu klientów o godzinach transferu jak również o spotkaniach z nią. Miła jest tylko przy sprzedawaniu wycieczek fakultatywnych.
~Marta / 2023-07-03 09:20
Ocena: 2.33 / 5
Nie publikują negatywnych opinii o hotelach. Opisałam sytuację w hotelu Allegro Isora na Teneryfie i jak można było się spodziewać, opinia opublikowana nie została. Zniechęcili nas do kupowamia u nich kolejnych wycieczek.
~Mateusz / 2021-08-14 09:40
Ocena: 2.33 / 5
Dodzwonić się na infolinię ITAKI GRANICZY Z CUDEM I MIJA SIĘ Z CELEM . Zamknijcie infolinię , bo nie jest wam potrzebna jeśli nie odbieracie żadnego numeru . Moja rada : dzwonić na konkretny numer do biura w jakimś centrum handlowym tam Panie na pewno udzielą informacji ( piszę to z własnego doświadczenia )
~Michał / 2022-09-08 11:54
Ocena: 2.33 / 5
Nie polecam biura Itaka w 100%, na pomoc rezydenta nie można liczyć ale to już standard. Skrócili nam pobyt, odmawiają wypłaty odszkodowania, wysyłając w kółko tą samą głupią odpowiedź. Brak szacunku dla klienta.
~Mike / 2022-03-28 21:15
Ocena: 2.33 / 5
Uwaga Itaka naciąga turystów na kase. Oferuje te same wycieczki w różnych cenach. Drożej np wyloty bardziej korzystne. Zarezerwowaliśmy wycieczkę dla 4 osób za 760zl więcej tylko po to aby mieć korzystniejsze loty. Itaka zaraz po zapłacie całości poinformowała ze loty są zmienione na opcje która tez była tylko taniej ! Oszuści !!
ZaletySzerokość oferty
WadyOszukują
~Mirosław / 2018-07-25 20:06
Ocena: 2.33 / 5
Zmiana godzin a nawet terminu wylotów powodująca skrócenie wycieczki.Skandaliczne zachowanie rezydentki w Marsa Alam.Brak poczucia odpowiedzialności za błędy podwykonawców.
~MK / 2018-08-01 13:39
Ocena: 2.33 / 5
Gdy tylko pojawia się problem klient jest pozostawiany sam sobie. Żenujący sposób obsługi klienta. Otwarcie trzeba napisać, że ta firma to oszuści. Absolutnie nie polecam. Bardzo żałuję zawarcia umowy z tą firmą.
WadyŻenujący sposób podejścia do klienta, brak jakiejkolwiek reakcji na problem - starania o klienta podejmowane są tylko do momentu zapłaty wynagrodzenia,
~monika / 2022-12-25 12:09
Ocena: 2.33 / 5
Porażka - kupując wczasy zaznaczałam , że zależy mi na bezpośrednim przelocie i przyrodniczym objeździe. Dwa tygodnie przed urlopem dostałam wiadomość że lot jest z międzylądowaniem, na miejscu przewodniczka kompletnie bez wiedzy przyrodniczej - krocionoga nazywała dżdżownicą i twierdziła, że na Madagaskarze nie ma owiec, których liczne stada mijaliśmy busem, na koniec obruszyła się, że jest historykiem sztuki a nie przyrodnikiem !!! Wymuszanie zakupu fakultetów w pierwszym i ostatnim dniu objazdu - alternatywą jest siedzenie w pokoju hotelowym w którym mieści się tylko łóżko, hotel w paskudnym miejscu. Dodam, że w ofercie było plażowanie lub basen -hotel nie posiadał basenu, a do plaży było 50 min. Podczas pobytu stacjonarnego opcja All Inclusive okazała się soft all inclusive. Jedynym plusem okazał się hotel na pobyt stacjonarny: Royal Beach, który polecam z czystym sumieniem. Nie polecam objazdówki z Itaką!!!
ZaletyHotel na pobyt stacjonarny- Royal Beach - czysty, zadbany, świetna obsługa, pyszne jedzenie
Wadybrak wiedzy przewodnika, pierwszy i ostatni dzień objazdu polegający na siedzeniu w obskórnym hotelu, mijanie się z prawdą w ofercie
~Monika / 2023-07-21 13:10
Ocena: 2.33 / 5
W tym roku Biuro Itaka wg naszej oceny zawiodło na całej linii!
Byliśmy w Hiszpanii, w Benalmadenie.
Rezydenta brak w hotelu zupełnie! Nie ma nawet w hotelu tablicy ogłoszeń.
Dopiero w recepcji, po długich poszukiwaniach jakiejś informacji, dowiedziałam się, że Itaka nie prowadzi niczego w tym hotelu. Przez telefon uzyskałam informację od rezydenta, że NIE OPŁACA SIĘ robić dyżurów ze względu na małą liczbę gości. Ciekawe. Czy naprawdę tak wielki problem stanowi chociaż powieszenie informacji w hotelu, choćby o godzinie wylotów?
Itaka szczyci się tym, że rezydenci są na miejscu, a tymczasem podczas tego wyjazdu byliśmy nieustannie odsyłani do aplikacji.
Próbowałam zarezerwować wycieczkę przez telefon u rezydentki, także zostałam odesłana do aplikacji.
Podczas wylotu, rezydent Itaki był jedynym, który nie poszedł z turystami do hali odpraw, pożegnał nas w autokarze.
Akurat na te same loty zjechały również autokary z konkurencyjnych biur i wszyscy inni rezydencji stali przy odprawie na wypadek jakichkolwiek problemów (wszak nie wszyscy mówią w obcych językach i dlatego wybierają wyjazd z biurem, aby mieć opiekę)
Biuro podaje nieprawdziwe informacje o hotelu na stronie oferty. Podaje, że jest wydzielona hotelowa plaża z bezpłatnymi leżakami i parasolami. Absolutnie nic takiego nie funkcjonowało i nie funkcjonuje! Pytaliśmy w recepcji , a także na plaży. NIGDY nie było plaży hotelowej!
Organizacja ostatniego dnia to jakaś farsa. Rozumiem, że pokój należy opuścić wcześniej, ale przy wyjeździe z hotelu o godz. 22.45 powinniśmy mieć zapewnioną kolację. Zwłaszcza że została nam przypisana kolacja z dnia pierwszego, której nie mieliśmy szansy zjeść, bo do hotelu dotarliśmy po 3 w nocy! Dlaczego więc biuro nie zatroszczyło się o to, aby kolację z dnia pierwszego przełożyć na dzień ostatni?
Nam udało się w ten sposób dogadać z hotelem samodzielnie, ale ile jest takich osób, które nie znają języka na tyle, aby móc to zrobić. Poza tym, jadąc z biurem, oczekujemy jednak załatwienia tych spraw dla nas.
Reasumując: pomimo, że wielokrotnie jeździłam z Itaką, nie wiem czy teraz wybiorę tę opcję ponownie.
Mega rozczarowanie!
Zaletytym razem brak
Wadykompletny brak zainteresowania turystą / brak rezydenta;
niemożność zakupu wycieczek fakultatywnych na miejscu, tylko przez aplikację;
w ofercie podane nieprawdziwe informacje o hotelu;
brak dobrej organizacji ostatniego dnia