Wycieczka objazdowa, Portugalia, "Azulejos i molikeiros". W momencie wczesnej rezerwacji brak terminów lotów z Warszawy. Miesiąc przed realizacją pojawiają się bardzo niedogodne terminy lotów, co skutkuje dwoma nieprzespanymi nocami na 6 dni, oraz brakiem spożycia pełnego śniadania i obadokolacji ujętych w cenie (zamiast pakiety z dwóch skromnych kanapek, napoju i owoca). Program zawarty w cenie obejmuje podstawowe punkty turystyczne, pozostawia zbyt dużo wolnego czasu w miastach bez opieki pilota. Dla mnie z uwagi na brak znajomości języka i słabą orientację - czas stracony. Liczyłam na ofertę zorganizowaną przez firmę, która zapewni opiekę w każdej chwili. Dodatkowe i najciekawsze atrakcje płatne w dosyć wysokich cenach, ale ratujące przed błąkaniem się po ulicach. W Lizbonie i Porto bardzo słabe hotele. Brak restauracji, baru, zaplecza rekreacyjnego. W Porto konieczność przeniesienia bagaży 500 m od zatrzymania autokaru z poowdu na przebudowę ulicy. Podczas meldowania w kolejnych hotelach zwyczaj pozostawiania dokumentów na recepcji do nastepnego dnia, bo obsługuje jeden człowiek, który nie jest w stanie przepisać danych około 30 osób w rozsąnym tempie. Jak się ma do tego Ustawa o Ochronie Danych Osobowych? Program jest ubogi w czas przewidziany na pobyty w miejscach o walorach przyrodniczo - krajobrazowych. W lepszej sytuacji są klienci kupujący oferty na last minute - oprócz niższej ceny, mają podane godziny lotów. Konsultant podczas rozmowy telefonicznej stara się uświadomić mnie, że żadne biuro nie podaje terminów lotów z wyprzedzeniem o około 6 mieś., a rezygnacja z wykupienia oferty promocyjnej na kolejny wyjazd zaskutkuje brakiem przesłania takich ofert na moje konto. Odpowiadam, że Necerman i Tui na dzisiejszy stan mojej wiedzy, podają terminy lotów z dużym wyprzedzeniem, a promocja Itaki może zakończyć się dużym dyskomfortem i skróconym czasem wypoczynku.ZaletyPilotka z bardzo dużym zasobem wiedzy o tym kraju, przekazująca" piękna polszczyzną", posługująca się również dobrze dobranymi filmami. Wygodny autokar, sympatyczny kierowca.
WadyTerminy lotów, brak części wyżywienia pierwszego i ostatniego dnia, zbyt wysokie dopłaty za dodatkowe atrakcje np. wycieczka po wybrzeżu Algarve - 60 E - 100 - 150 km, brak opłat za wstępy? Za mało czasu na legunie w pobliżu Aveiro, Cabo da Roca, Portimao. Zbyt długie przerwy w miastach bez opieki pilota. Słabe hotele w Lizbonie i Porto.