Wyjątkowo chamscy kierowcy - przynajmniej w Krakowie. Agresywny i bezmyślny styl jazdy wpływa nie tylko na komfort jazdy, ale i na ogólne bezpieczeństwo ruchu drogowego.
ZaletyNowe autobusy
WadyBeznadziejni kierowcy
~Joanna / 2020-08-23 11:49
Ocena: 2.00 / 5
Historia trochę długa, więc dla tych co nie lubią czytać, w skrócie:
Jeżeli lubisz dreszczyk emocji związany z myślą czy Twoja walizka dojedzie razem z Tobą, to przejazd FlixBusem jest jak najbardziej dla Ciebie. Natomiast jeżeli wolisz mieć pewność, że wysiadając będziesz mógł odebrać swój bagaż, to wybierz lepiej inną firmę. Wybierając FlixBusa stracisz tylko czas, nerwy, bagaż i pieniądze.
A poniżej dalsza, dłuższa część:
4 tygodnie temu FlixBus zgubił mój rejestrowany bagaż. Zaistniałą sytuację od razu zgłosiłam dla kierowcy. Wspólne przeszukanie luku bagażowego (który w tym momencie był już pusty - ostatni przystanek), telefon do kierowcy, który był podczas pierwszego etapu podróży, w celu potwierdzenia umieszczenia przeze mnie walizki w luku. Kolejny telefon do firmy i info od kierowcy, że mam wypełnić formularz na stronie, który wypełniłam zaraz po zdarzeniu. Dostałam maila zwrotnego, że zgłoszenie zostało przyjęte i w ciągu 14 dni mam dostać odpowiedź, a do tego czasu mogę sprawdzać status sprawy na stronie. Po kilku dniach zmiana statusu na: "gratulację znaleźliśmy Twoją zgubę". Minęło 14 dni, wysłany mail z zapytaniem co z moją walizką, zero odpowiedzi. Sprawdzam ponownie status, a tu informacja, że mojego bagażu nie udało się odnaleźć... wychodzi więc na to, że zgubili moją walizkę, znaleźli i ponownie zgubili ...
Mijały kolejne dni, żadnego maila ze strony firmy, konsultanci na czacie odsyłali mnie do kolejnych formularzy (również zero odpowiedzi) informując, że zagubionym bagażem zajmuje się inny dział, do którego kontakt możliwy jest wyłącznie poprzez formularz, na który nikt przez 4 tygodnie nie odpowiedział !! Według regulaminu odpowiedź miała być w ciągu 14 dni
Pytając się konsultantów, jak to w ogóle możliwe, że mój bagaż rejestrowany, na który miałam kwit, mógł zostać wydany innej osobie, dostałam odpowiedź, że ja jako pasażer jestem odpowiedzialna za swój bagaż (posiadam screen rozmowy). Jeżeli tak jest, to dlaczego, kierowca oklejając moją walizkę, wręczył mi kwit i kazał go zachować, gdyż będzie potrzebny przy odbiorze? Jeżeli firma nie ponosi odpowiedzialności za bagaż (choć jest to niezgodne z Prawem Przewozowym), to dlaczego nie informuje klientów, że mają wysiadać na każdym przystanku i pilnować, czy nikt im tego bagażu nie zabiera ! Wychodzi na to, że dowolna osoba może zabrać z luku bagażowego co tylko chce, ponieważ nikt nie sprawuje nad tym żadnej kontroli. Jeżeli posiadałabym taką wiedzę wcześniej to z całą pewnością nie wybrałabym tej firmy, a tym bardziej nie zabrałabym ze sobą bagażu, który każdy może sobie wyciągnąć i zabrać. Rozpoczynając podróż przez myśl mi nie przeszło, że zdarzenie, do którego doszło, w ogóle może mieć miejsce, bo inaczej po co byłaby ta cała "zabawa" w oklejanie walizek i wydawanie kwitów ?
BTW - od konsultanta dowiedziałam się również, że nie jest w stanie mi pomóc i mam się zgłosić do "wyższych instytucji". Tak, pracownik firmy każe Wam szukać pomocy gdzie indziej... Po co w takim razie te całe biuro obsługi, skoro po pomoc trzeba się zgłaszać w inne miejsca? Wszystkim więc radzę nie marnować czasu na czekanie tak jak ja, tylko pisać "wyżej", ponieważ FlixBus nie jest ani odrobinę zainteresowany załatwieniem sprawy zaginięcia walizki, notabene z ich winy.
WadyBiuro obsługi - nie potrafi i nie chce udzielić żadnych informacji.
Firma nie przestrzega Prawa Przewozowego
Brak jakiegokolwiekolwiek zainteresowania ze strony firmy klientem, który przez 4 tyg nadal pozostaje bez swoich osobistych rzeczy z ich winy !!
~Jony / 2023-12-28 16:35
Ocena: 2.00 / 5
Autobus przystaje w Kłodzku tylko na jednym przystanku i to daleko od dworca PKS . Autobus jest w Kłodzku po 17.00 , na dworze ciemno, kierowca nie informuje jaka aktualnie miejscowość. W autobusie ciasnota, Autobus opóźniony. Dla starszego człowieka była to trudna podróż. Polecam FLIXbus tylko w ostateczności.
~Jul / 2022-07-29 11:24
Ocena: 2.00 / 5
Podróżowałam z chłopakiem z Krakowa do Splitu i spowrotem. W pierwszą strone podróż była opóźniona o 4 godziny co jestem w stanie zrozumien z powodu korków, jednak tego ze przez 23 godziny nie bylo żadnego postoju na toalete tego nie jestem w stanie zrozumieć. W druga stronę to samo..jedynie możliwość korzystania z toalety w autokarze, która ze względu na dużą ilość osób w połowie podróży była już nie nadająca się do normalnego użytku. W dodatku niesamowity smród niosący się po całym autokarze.
ZaletyCena
~Justyna / 2019-06-24 06:45
Ocena: 2.00 / 5
Tragedia. Wygoda i komfort to ostatnie słowa jakie mogłabym użyć by opisać te złomy które jeżdżą. Miałam nieprzyjemność jechać tym czymś z Gdańska do Krakowa. Siedzenia niewygodne, brak zasłonek z oknach (można spłonąć i udusic się jednocześnie). Ceny bez szału... Za taką jakość powinno być o połowę taniej
ZaletyMiły kierowca
~Justyna / 2019-09-18 12:41
Ocena: 2.00 / 5
W dniu 31 sierpnia 2019r. wyjechałem z Warszawy do Gent z przesiadką w Pradze. 1 września na trzecim postoju za Frankfurtem zostawiono mnie 20 metrów od autobusu. W autobusie pozostały wszystkie moje rzeczy tj. granatowy plecak marki 4F i niebieska saszetka na ramię z telefonem i portfelem w którym były wszystkie moje dokumenty (polski dowód osobisty, belgijski dowód osobisty, karta kierowcy, prawo jazdy, kilka kart płatniczych, gotówkaw € i PLN) Miałem nadzieję, że pilot zatrudniony w autokarze zorientuje się, że zapomnieli pasażera i autokar po mnie zawróci. Niestety tak się nie stało. Ponieważ mój telefon został w autokarze nie miałem jak zadzwonić na infolinię. Zatrzymałem przejeżdżający samochód i poprosiłem obcych sobie ludzi o pomoc. Zadzwoniłem na niemiecką infolinię na której poinformowano mnie, że mój bagaż będzie na mnie czekał "w jakimś sklepie" na dworcu w Gent. Zadzwoniłem do żony i poinformowałem ją o zaistniałej sytuacji. Zona niezwłocznie zaczęła wydzwaniać na infolinię Flix Busa i tam z konsultantką ustaliła, że dojedzie do Gent na dworzec i odbierze moje rzeczy zabrane przez Flix Busa. Konsultantka spisała jej dane by kierowca wiedział komu ma ten bagaż przekazać. Niestety przez 2 godziny od planowanego przyjazdu autokar nie pojawił się w Gent. Z rozmowy z kolejną konsultantką dowiedziała się, że autokar jedzie już do Brugge. Czyli nie wjechał na dworzec w Gent. Mąż został nie tylko porzucony w kraju pośrednim ale również Flix Bus przywłaszczył sobie jego bagaż. Co dalej? Jedyną możliwością kontaktu z FlixBusem są formularze na ich stronie internetowej. Żaden konsultant nie potrafi udzielić rzeczowej odpowiedzi na jakiekolwiek pytanie. Na infolinii zatrudniają obcokrajowców, którzy słabo mówią po Polsku. Za każdym razem łączę się z kimś innym komu od podstaw muszę opowiedzieć wszystko żeby zrozumiał o co pytamy. Dzwoniąc z Belgii na polski numer wydaję mnóstwo pieniędzy na telefon. I okazuje się, że nie posiadają nagrań z rozmów telefonicznych z konsultantami, pomimo że informują o tym na początku każdego połączenia. Mąż został w kraju pośrednim bez telefonu, dokumentów i gotówki, nikt przez 2,5 tygodnia nie raczył zadzwonić i zapytać czy w jakiś sposób udało mu się dotrzeć do domu. Może miał zawał albo wpadł pod samochód i leży jako NN w niemieckiej kostnicy, a rodzina nie ma o nim żadnych wieści. Tak się nie robi!!! W związku z zaistaniałą sytuacją będziemy składać wniosek do sądu o zadośćuczynienie i szukamy innych poszkodowanych przez FlixBusa, może uda nam się złożyć pozew zbiorowy. Jeśli ktoś chciałby się przyłączyć do unicestwienia tej pseudo firmy to zapraszam do kontaktu mój mail: jmszwajkowska@gmail.com Nie pozwólmy by firmy z obcym kapitałem miały monopol na polskim rynku transportu osobowego. Nie pozwólmy się traktować źle. Teraz widzę, że dla FlixBusa klient liczy się tylko do czasu dokonania przelewu za bilet.
ZaletyBrak zalet
WadyZupełny brak szacunku dla pasażera
~Justyna / 2023-03-14 16:59
Ocena: 2.00 / 5
Nie zwrócono koszt biletu + za bagaż. Trzy razy do nich pisałam. Odpisują tylko na czacie, wiecznie zwodząc. Nadal nie mam zwrotu. Podarowałam sobie podróże z nimi. Choć drożej, wracam do podróży pociągiem. Problem ws wyjazdu był z ich winy. Sami przyznali. 28 lutego anulowałam. W ciągu 7 dni miał być zwrot. I nadal nie ma. A jest już 14 marca.
WadyWiele
~K / 2023-06-21 14:42
Ocena: 2.00 / 5
Trasa Szczecin - Berlin tragedia. Lokalizacja odjazdu autobusu zmieniła się 5 razy podczas kilku dni. Początkowo miała to być ulica Dworcowa (informacja ze strony internetowej podczas zakupu biletów), na biletach napisane, że z powodu remontu ulicy będzie to parking jednego z hoteli. Po dwóch dniach przyszedł e-mail z trzecią lokalizacja, a dzień przed wyjazdem przyszło potwierdzenie wyjazdu z pinezką przystanku. Oczywiście pinezka była w zupełnie innym miejscu niż wcześniejsze lokalizacje. Po skontaktowaniu się z centralą, na które z czterech miejsc mam się ostatecznie udać usłyszałem zapewnienie, że lokalizacja na bilecie jest prawidłowa i nie wiedzą skąd take zamieszkanie i pozostałe lokalizacje są nieaktualne. Po przybyciu na miejsce wskazana na bilecie okazało się, że jednak autobus tam się nie zatrzymuje. Informowała o tym jednynie karta A4 przyklejona na elewację budynku, którą zauważyłem przypadkowo. Mapka na kartce wskazywała piątą już lokalizacje, z której ostatecznie udało się odjechać. Trasa powrotna też nie najlepsza. Około godziny opóźnienia na tak krótkiej trasie, w autokarze ostry nieprzyjemny zapach przez awarię WC. Kierowca robił co mógł i odpalił klimę na maxa żeby rozwiać ten zapach ale na nic się to zdało a temperatura spadła na tyle, że ludzie w 30 stopniowy słoneczny dzień siedzieli w bluzach. Cena przejazdów porównywalna do innych przewoźników.
~Ka111 / 2020-06-25 21:53
Ocena: 2.00 / 5
Jechalem z krakowa do Katowic lina 1373 o 12:20 Kupiłem bilet z rezerwacją miejsca z przodu A po wejściu do autokaru idę do przodu A moim oczom ukazuje się zapasowane siedzenia pasami bezpieczeństwa. Pytam kierowcy,a on no rezerwacją jest z przodu odwołana,a ja kupiłem miejsce z przodu i zapłaciłem za to 7 zł. No dramat
ZaletyŻadne specjalnie
WadyZłodziejstwo
~Kamil / 2019-02-15 18:49
Ocena: 2.00 / 5
Nie pojmuje jak firma może szczycić się ze jej autobusy w 9/10 przypadków są na czas. W moim przypadku każda podróż na trasie Radom - Warszawa ma conajmniej 30 minut opóźniania. Dziś opóźnienie wyniosło prawie godzinę. Flixbusa nie polecam nikomu. Ofertę tej firmy wybieram jedynie w sytuacjach gdy wszelkie inne możliwości są niedostępne.
ZaletyAutobusy są wygodne. Wi-fi działa bez zarzutu.
WadySłaba komunikacja z obsługa klienta. 100% opóźnionych połączeń na linii Radom Warszawa
~Kamil / 2020-09-02 12:50
Ocena: 2.00 / 5
Godzinę przed planowanym wyjazdem Flixbus, odwołano rezerwację... Brak zwrotu pieniędzy. Nie polecam
WadyFirma kogucik
~Kar / 2024-10-24 09:29
Ocena: 2.00 / 5
17 października Zakopane Krakow wyjazd o 13 10 z zakopanego kierowca ewidentnie dziwnie się zachowujący nerwowo jakby był pod wpływem jakiś środków zastanawiam się czy następnym razem nie powinienem po prostu zadzwonić na policję by skontrolowali kierowcę bo nie czuje się bezpiecznie.
Czy flixbus kontroluje kierowców pod względem trzeźwości ?
Tyle się słyszy o wypadkach. Dużo korzystam z usług flixbusa i niestety coraz częściej spotkam się że odnoszę wrażenie że kierowca jest pod wpływem.
Nigdy nie widziałem takiej kontroli chociażby na przystankach i pytanie dlaczego ?
Bezpieczeństwo pasażerów chyba nie ma już znaczenia a jedynie kasa musi się zgadzać.
WadyBrak kontroli kierowców.
~Karolina / 2019-06-28 22:06
Ocena: 2.00 / 5
Brak oświetlenia, jazda po ciemku nocnym kursem. Nie poczytasz. Pan z obslugi na uprzejme pytanie "jak oznaczona jest strefa bez rezerwacji, zielona czy czaena?" Odparl "nie wiem". Nikomu sie noc noe chcoalo na tym kursie.
ZaletyCena
WadyMaly komfort ppdrozy, wylaczone oswoetlenie, jazda po ciemku, duszno, malo mieksza miedzy rzedami soedzen,
~Karolina / 2019-07-17 18:14
Ocena: 2.00 / 5
Odradzam tego przewoźnika , czekalam z rodzina na przystanku Flixbus jednak autobus zatrzymał sie gdzie indziej i niestety nas nie zabrał , odjechał 5 min wczesnej , dzwoniłam na infolinie oczywiście bez powodzenia , jak juz sie dodzwoniłam usłyszałam informacje ze moge napisać reklamacje , skandal , z małymi dziećmi czekałam następne dwie godziny na następny autobus z nadzieja ze bedą miejsca ponieważ nie można było zarezerwować . Możecie sobie państwo wyobrazić jak sie czuliśmy , złość , wściekłość i płacz dzieci
ZaletyŻadne
WadyBrak rzetelności , lekceważenie klienta
~Karolina / 2021-08-08 20:34
Ocena: 2.00 / 5
Zostawiłam Coś w busie ale niestety nie dostalam żadnej informacji zwrotnej ani żadnego kontaktu z ich strony pomimo ogromu meili w tej sprawie dramat porazka i dno....
~Karolina / 2023-06-01 19:47
Ocena: 2.00 / 5
Jeśli chcesz jechać z dzieckiem to pamiętajcie, żeby sobie kupić bilet dla dziecka, inaczej trzeba przy kierowcy 60 zł zapłacić za osobny bilet dla dziecka.
WadyDziecko roczne za darmo nie pojedzie
~Kasia / 2019-10-08 12:15
Ocena: 2.00 / 5
Jechaliśmy 09.10 w Warszawy do Berlinu. Kierowca nie mówił nazw przystanków. Przez to nie odrazu zrozumieliśmy ze ro nasza stacja. Zaczęliśmy wysiadać... Ja wysiadałam... a kierowca nagle zamkną drzwi. Dwóch moich kolegów zostało w środku ... jak i mój bagaż. Jeden z kolegów podszedł do kierowcy, ale ten nie zatrzymał się. Jakość obsługi na 0
~Kasia / 2023-02-08 10:09
Ocena: 2.00 / 5
Tragedia!
Jestem pracownica stacji i codziennie mam doczynienia z tymi kierowcami!
Po 1 zero kultury Panoki takie ze hoho po 2 zero znajomości podstaw angielskiego zrobili pauzę u mnie na stacji po czym trabneli po 2 min odjechali i zostawili chlopaka z NY! Mowil ze nawet nie podali info ile wynosi przerwa! A gdyby ktoś zemdlał w kiblu?! Nie liczą pasażerów dbają tylko o własne dupy nie wrocili po niego mimo mojej interwencji pomogłam mu jak mogłam zawiozłam do Czech żeby miał lepsze połączenia do Pragi. To co robią powinno być karane! W nocy 1 kierowca wchodzi do pomieszczenia koło bagaży i śpi w razie wypadku trup na miejscu zamykają toalety i wiozą tam gdzie są płatne a te dzieciaki mają tylko przeważnie telefony omijajcie...latem Pani dostała udaru i 2 kierowców nie potrafiło udzielić pierwszej pomocy a to też powinny być podstawy bo tu liczą się sekundy trzymali ją w autobusie przy 40 stopniowym upale i czekali na karetkę
~Kasia / 2023-09-15 02:16
Ocena: 2.00 / 5
Nigdy więcej Flix Busa. Zarty sobie robią. Autobus opóźniony 150minut. Jak tak można. Wykończona jestem po.podrozy z zagranicy i jeszcze tyle opoznienia. Brak slow na nich. Nie polecam
~Katarzyna / 2022-09-04 18:55
Ocena: 2.00 / 5
Tragedia.kierowcy na trasie Polska Anglia do zwolnienie.prostactwo,zostawili pasezerow,poproszenie o Papier w toalecie uslyszalam nie ma srania,brak wody .wulgarnie odzywaja sie do pasezerow komentujac glosno w seksistowski I obrazliwy kobiety pasazerki.chyba nigdy nie spotkalam sie z takim okropny traktowaniem .