Wysłąłem regularną przesyłkę w kształcie sześcianu z prawidłowo podaną wagą (35kg) i wymiarami. Wartość paczki to 250pln.
Żeby ulżyć kurierowi, zrobiłem 2 rączki na górze, żeby kurier nie musiał targać paczki. Patrzyłem na warunki zamiesczone na stronie pośrednika :
FEDEX
Paczki niestandardowe to takie przesyłki, których rozmiary (gabaryty) przekraczają parametry przewidziane dla paczek standardowych lub takie, które spełniają jedno z poniższych kryteriów:
1. Mają przesunięty środek ciężkości lub mogą się łatwo przewrócić.
2. Nie są prostopadłościanem lub mają nieregularny kształt, który uniemożliwia stabilne ułożenie na płaskiej powierzchni.
3. Najdłuższy bok nie jest podstawą paczki, zgodnie z etykietą kierunkową.
4. Składają się z dwóch lub kilku odrębnych części, które są połączone w jedną całość np. za pomocą folii stretch, kleju, taśmy.
5. Ze względu na rozmiar, nieregularny kształt, delikatną zawartość lub zabezpieczenie taśmą do zbindowania nie mogą być sortowane za pomocą sortera mechanicznego.
I nie było tam żadnych przeciwskazań, żeby ulżyć kurierowi.
W nagrodę zostałęm obciążony dodatkowymi kosztami 102pln, w odpowiedzi na reklamację/odwołanie dostałem raport, gdzie wskazany powód to sznurki, które powodowały niemożność przepuszczenia paczki przez automatyczny system sortowania.
Firma Fedex zamyka proces reklamacyjny po 2 odwołaniu, nie dając możliwości odwołania się innego niż przez sąd.
Moje wnioski: naciąganie klienta na niestandardowe koszty, niespójność i bezprawne naliczenie dodatkowej opłaty przy jednoczesnym niespełnianiem zasad, które sami podają na stronie pośrednika. Koszt przesortowania paczki 102 pln ręcznie? Brak słów.
Peanie zapłacę tą kwotę po licznych odwołania do pośrednika, u którego zamawiałem usługę wysyłki, ale niesmak pozostanie, a ja nie wyślę już nic Fedexem.WadyNaciąganie, niespójność zasad wysyłania vs powód naliczenia dodatkowej opłaty, niska cena wysyłki została zrekompensowana naliczeniem bezpodstawnie opłaty dodatkowej.