Zacznę od tego, że chcieliśmy wziąć kredyt na mieszkanie - Ja i mój Partner. Pan z Deutsche Bank zapewniał, że jak najbardziej mimo wielu czynników niesprzyjających taki kredyt dostaniemy. Po prawie dwóch miesiącach starania się - okazało się jednak, że takiego kredytu nie dostaniemy. Zaczęło się od "bujania się" z coraz to nowymi papierami "niezbędnymi" do decyzji kredytowej, a często wręcz niemożliwymi do zdobycia (np. dokumenty wewnętrzne innego banku), często wydawanymi za opłatą skarbową (wypisy z rejestru lokali i budynków), potwierdzanie dokumentów urzędowych innymi dokumentami (potwierdzenie ww. wypisów z rejestru lokali i budynków kopią podatku za nieruchomość). Innymi słowy tony papierów. Pan, u którego wnioskowaliśmy był miły, ale czasami ciężko było się z nim skontaktować. Jak już ze mną rozmawiał, to przekonywał mnie, że czasu mamy mało, że trzeba to wszystko jak najszybciej załatwić. Jednak ciężko było szybko załatwiać cokolwiek, bo albo on gdzieś wyjeżdżał, albo był chory (jeden dzień), albo po prostu nieosiągalny. Kiedy umówiliśmy się z nim na spotkanie, w ostatniej chwili zadzwonił, że jego nie będzie, ale w zastępstwie będzie koleżanka. Okazało się, że koleżanka nie zajmuje się kredytami hipotecznymi, a we wniosku kredytowym zrobiliśmy błąd właśnie przez tą panią, która nie była w temacie. Próby umówienia się na poprawki były kolejną męką. Ja już miałam dosyć. Gdyby nie inny bank, to stracilibyśmy zadatek, który daliśmy przy podpisaniu umowy przedwstępnej i prowizję dla agencji nieruchomości. Dodam jeszcze, że nie potrafił wprowadzić wniosku do systemu i chciał, żebym dowiadywała się jak inny bank, w którym złożyliśmy wniosek to zrobił. Chciał od nas otrzymać dokument wewnętrzny tego banku, tłumacząc się, że centrala tego wymaga i że my jak najbardziej taki dokument powinniśmy uzyskać. Informację, o którą prosił zdobyłam, niestety nie mogłam potwierdzić jej na piśmie. W związku z tym pan z DB nie odzywał się do mnie ponad tydzień. Nie informując mnie co dalej - czy mam czekać, czy już sobie darować. Czy złożył wniosek czy nie. Odezwał się dopiero po ponad tygodniu informując, że decyzja jest negatywna, bo mój partner pracuje za krótko na danym stanowisku (śmieszne, bo wcześniej cały czas zapewniał, że nie ma to znaczenia). Jednak zaproponował mi, że da mi namiar na swoją koleżankę w innym banku... W związku z powyższym ja nawet nie wiem do końca, czy on faktycznie ten wniosek wprowadził do tego systemu, czy jakakolwiek decyzja kredytowa faktycznie była? Jedyne co sprawiło, że zainteresowaliśmy się tym bankiem to "bardzo dobra oferta" i fakt, że kredyt dostaniemy mimo różnych niekorzystnych czynników. "Bardzo dobra oferta" obwarowana jednak była różnymi wymogami: tj. trzeba założyć konto w DB, trzeba ubezpieczyć się na życie w firmie współpracującej z tym bankiem, to wszystko razem po podliczeniu dawało niestety mniej korzystne warunki niż warunki drugiego banku.
Zaletymiła choć niekompetentna obsługa
Wadyniekompetentna choć miła obsługa
~hanka / 2015-11-05 10:59
Ocena: 2.00 / 5
po zamknięciu rachunku 3 razy przychodziły monity do zapłaty na różne drobne kwoty, pomimo że natychmiast po pierwszym monicie przesłałam pieniądze, których żądano. Dopiero wysmarowanie pisma do centrali z żądaniem rzetelnego zamknięcia rachunku odniosło skutek.
Zaletycałkowity brak zalet
Wadynie wie prawica co czyni lewica, ciągłe zmiany opiekunów i warunków oprocentowania
1 rok
~Irek / 2015-07-17 23:25
Ocena: 1.00 / 5
Witam dopóki nic od nich nie chciałem to było ok. natomiast z chwilą kiedy chciałem zamienić kredyt gotówkowy na hipoteczny rozpoczęła się gehenna.
Pracownicy w oddziałach nie znają swoich procedur, Po 3 tygodniach od wypełnienia wniosku okazało się że wniosek był wypełniony błędnie przez pracownika, po ponownym wypełnieniu otrzymałem wstępną decyzję na "tak" i poproszono mnie o zapłacenie za wycenę nieruchomości 300 zł. Po kolejnym tygodniu oczekiwania okazało się że wcale nie są na "tak" bo nie mam zdolności kredytowej - dlaczego? dlatego że analityk stwierdził że mimo że nie posiadam samochodu to kiedyś go kupię i policzył mi do kosztów jego utrzymanie, oraz że mimo że obecnie mieszkam w mieszkaniu rodziców to że kiedyś się wyprowadzę i doliczył mi średni koszt wynajmu.... spadłem z krzesła kiedy informował mnie o tym pracownik banku, równie dobrze można by założyć że zostanę milionerem i spłacę kredyt wcześniej albo że spłodzę 3 dzieci.... na moje pytanie po co kazali zapłacić mi za wycenę skoro nie miałem zdolności kredytowej pracownik banku odpowiedział "nie wiem"... Oczywiście zapytali czy chce się odwołać... Kolejną kwestią jest ukrywanie kosztów - niby proponują dość niską marżę 2,5% ale do tego obowiązkowo: Konto 300zł rocznie, karta minimum 150 zł rocznie oraz ubezpieczenie mieszkania - procent od wartości wyceny - oczywiście wycena zawyżona do granic możliwości.. - mieszkanie warte 350 000 wycenione powyżej 500 000 -
Zaletybrak
Wadyopieszałość, brak szacunky do klie ta
4
~Wojtek / 2015-07-09 16:59
Ocena: 2.00 / 5
W ciągu całego czasu od kiedy posiadam konto w tym "banku"? (ok. rok) kilkanaście razy moje konto było obciążone podwójnie tą samą transakcją dokonywaną kartą: raz kwota zaksięgowana i odjęta od salda a drugi w tym samym czasie na blokadzie i też odjęta od salda. "Bank"? pobierał sobie kredyt z moich pieniędzy nie pytając mnie o zgodę!!!!!!!!!!!!!!! Infolinia nic nie może bo to SYSTEM i nie ma dostępu do nikogo kto coś może.
Zalety-
Wady!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~ADAM / 2015-07-09 00:13
Ocena: 1.00 / 5
Warunkiem uzyskaniu kredytu w DB było otwarcie konta osobistego, walutowego itd. Szczęśliwie udało mi sie spłacić zobowiązanie wobec DB. Obsługa kredytu poniżej wszelkiej krytyki, po prostu dranat! Cesja z polisy ubezpieczniowej - coroczna gehenna!! Pomimo dostarczania wymaganych dokumentów do oddziału ciagle pojawiały sie ponaglenia z centrali. Obsługa konta osobistego I walutowego? Obsługa? Nie to zwykłe, ustawiczne przekazywanie wszystkiego do akceptacji centrali! Moja rada: dobrze sie zastanówcie zanim dacie się skusić korzystną ofertą z tego banku!
Zaletynie ma!!!!!
Wadyskostniała, nieelastyczna, żenująca struktura obsługi
5lat
~Irek / 2015-06-30 21:00
Ocena: 1.67 / 5
Jeśli ktoś chce się poczuć lekceważony to polecam DB mam konto life od 4 lat
Złożyłem wniosek o kredyt hipoteczny konsolidacyjny. Po tygodniu zbywania mnie informacjami o procesowaniu kredytu przez centralę, zadzwoniła do mnie Pani informując: a) Pracownik banku wypisał ze mną i współkredytobiorcą nieaktualny wniosek kredytowy i jeśli chcę aby w ogóle analityk zajrzał do tego wniosku muszę wypełnić go ponownie b) Pracownik banku zapomniał zrobić ksera jednej z umów konsolidowanych (mimo że mu ją przedłożyłem) c) w związku z powyższym nie uda się zakończyć wniosku przed spłatą kolejnej raty kredytów konsolidowanych i w związku z tym mam przedstawić zaświadczenia o aktualnych saldach kredytów (oczywiście każde płatne)
Zdecydowałem zapłacić 1% marży więcej w Eurobank ale nie być traktowany jak śmieć...
konto 5 lat
~Magda / 2015-06-30 10:13
Ocena: 2.67 / 5
Postanowiłam założyć konto firmowe w DB ponieważ w różnych rankingach było na 1 miejscu. Złożyłam wniosek przez internet. Miałam oczekiwać na kuriera z umową. Po prawie 2 tygodniach ciszy, aby przyspieszyć założenie konta udałam się do banku osobiście, gdzie uzyskałam informację, że jeśli złożyłam wniosek internetowo nie mam możliwości założenia konta osobiście i muszę dalej oczekiwać. Po kilku interwencjach przez tel kurier i tak nie dotarł. Anulowałam wniosek intern., aby udać się znów osobiście do banku. Na miejscu uzyskałam info, że czas potrzebny na założenie rachunku to ok 4 h gdzie i tak następnego dnia trzeba znów przyjść, aby coś podpisać. Jak na dzisiejsze czasy i konkurencję to żenujące! Poszłam do konkurencji i w 15 minut mam konto! Ze względu na organizację nie polecam tego banku.
Zaletydobra oferta firmowa
Wadybrak organizacji NIc nie można załatwić
~Grzegorz / 2015-06-26 13:32
Ocena: 2.00 / 5
Poziom biurokracji w tym banku przekracza wszelkie granice absurdu. Pracownicy z DB doszli do tego, że zaczęli nawet kwestionować ważność dokumentów sądowych. Np: kwestionują wysokość opłaty (przyjętej normalnie przez sąd), albo nie wierzą, że dostarczyłem z wnioskiem wymagane załączniki i chcą dodatkowego potwierdzenia, że wraz z wnioskiem złożyłęm załącznik (choć na wniosku jest list załączników...). A wszystko to sztuka dla sztuki, gdyż żaden z tych dokumentów nic bankowi nie daje: tak czy siak ubezpieczenie pomostowe "zabezpiecza" kredyt do czasu ustanowienia hipoteki a koniecznośc raportowania każdego kroku procesu ustanowienia hipoteki bankowi to czysta biurokracja nie wnosząca nic do rzeczy.
Korzystna (swego czasu) oferta kredytów hipotecznych. Ale konieczność utrzymywania drogiego (początkowo 24zł miesięcznie znegocjowałem do 12 zł) konta osobistego. Dodatkowo wysokie opłaty za karty - zmniejszane do 1pln w przypadku wykonania płatności na kwotę nie mniejszą niż 700 zł miesięcznie na każdą kartę. Słaba obsługa bankowości online - płatności spływają po kilku dniach, w dni wolne od pracy nie ma w ogóle informacji o zmianach w saldzie konta - znacznie poniżej standardów rynkowych.
Zaletydobra oferta kredytowa (w 2010)
Wadywysokie opłaty za prowadzenie rachunku, wysokie opłaty za posiadanie kart płatniczych, słaba bankowość internetowa
~Aleksandra / 2015-06-11 15:47
Ocena: 1.00 / 5
Najbardziej upierdliwy bank, z jakim miałam do czynienia. 2 lata temu wzięłam kredyt inwestycyjny na firmę. Spłacam regularnie, bez żadnych opóźnień. Po roku przyszło pismo, że bank prosi o PIT za zeszły rok (przegląd firmy). Wysłałam, ale to nie wystarcza analitykowi banku. Żądają już po raz trzeci co raz to nowych, kolejnych zaświadczeń - jeszcze KPiR za każdy miesiąc, 3 załączniki (jak do wniosku kredytowego)o danych finansowych firmy, trzy stronicowy załącznik o danych firmowych i o osobie fizycznej.
Zaletynie widzę
Wadybiurokracja
2013
~Magda / 2015-05-22 08:46
Ocena: 2.33 / 5
Do założenia konta firmowego w DB skłoniła mnie atrakcyjna oferta. Niestety, działanie serwisu internetowego jest skandaliczne - do dokonywania wpłat do ZUS-u czy Urzędu Skarbowego służą osobne formularze, które regularnie się zacinają. Nie mogąc kolejny dzień z rzędu dokonać wpłaty do skarbówki zadzwoniłam do Obsługi Klienta, gdzie usłyszałam, że serwis działa poprawnie tylko w przeglądarce Internet Explorer (!) a na Mac-u (wspomniałam, że korzystam z takiego komputera) to już w ogóle nie będzie działało. Pani, z którą rozmawiałam wspomniała między wierszami, że nie pierwszy klient dzwoni w tej sprawie.
Co do obsługi klienta - w moim mieście już na etapie zakładania konta musiałam trzy razy pojawiać się w placówce gdyż zarówno w okresie przed, jak i po świętach wielkanocnych za każdym razem brakowało tej jednej, jedynej pani, która zajmuje się zakładaniem kont firmowych.
Podsumowując - atrakcyjne warunki proponowane przez DB przypłaca się później zbędnymi nerwami, korzystaniem z archaicznego serwisu internetowego i nieprofesjonalną obsługą. Niestety, odradzam.
ZaletyKorzystna oferta (darmowe przelewy, praktycznie 0 zł za prowadzenie konta)
WadyArchaiczny serwis internetowy, praktycznie uniemożliwiający poprawne korzystanie; nieprofesjonalne podejście do klienta
~Jacek Kaczmarek / 2015-05-07 07:38
Ocena: 1.00 / 5
W Łodzi przy Aleksandrowskiej próbowałem wpłacić pieniądze na swoje konto. Nic z tego!!! Siedem kobitek kręci się po oddziale, dyrektorka nawet tyłka z fotela nie podniesie gdy wszedł starszy pan z prośbą o umożliwienie wpłaty. Według jej słów jest jedna kasjerka i trzeba czekać. Wysoka specjalizacja. Osobna od kasy, osobna przyspawana d...do fotela dyrektora, osobne do siedzenia przy innych biurkach i snucia się po pokojach. A klient? Klient jest po to żeby przeszkadzał.Chyba,-- że kredyt. Wtedy wszystkie pewnie by przy mnie stały, a cieć na dokładkę.
Zalety-
Wadyopisane wyżej
~Tomasz / 2015-05-05 15:02
Ocena: 1.33 / 5
Obsługa po sprzedaży kredytu we frankach jest skandaliczna. Opiekun nie odbiera telefonów i nie oddzwania. Na infolinii nie udzielają informacji o wziętych kredytach i to po mimo weryfikacji danych i odsyłają do opiekuna, który... nie oddzwania. Cynizm na maxa i niska etyka zawodowa zagościła w DB. Odradzam zdecydowanie!
Zalety???
Wadydrastycznie spadła jakość obsługi, nie odbierają telefonów, nie oddzwaniają, kręcą
ponad 5 lat
~Aleksy / 2015-04-20 08:52
Ocena: 1.33 / 5
namówili mnie na zmianę kredytu z innego banku dadzą niższe oprocentowanie ale obowiązkowo ubezpieczenie, zgodziłem się było niższe o około 0,8 punkta procentowego w umowie było że zmian stóp o 0,5 punkta powoduje zmianę oprocentowania w X/14 obniżono stopy wiec napisałem do nich odpisali się że mam się cieszyć bo mam niskie oprocentowanie w lutym znowu obniżyli stopy o 0,5 a oprocentowanie kredytu ciągle jest takie same
Zaletybrak
Wadybrak obniżek oprocentowania mimo obniżek stóp procentowych
8 miesiecy 156 000,00
~teomnich / 2015-03-26 20:36
Ocena: 2.33 / 5
czekalem na otwarcie konta ponad dwa tygodnie i dostalem odmowe niegdy nie bylem zadluzony i jestem pozytwny w BIK a taka tresc dostalem Dziękujemy za wypełnienie wniosku o otwarcie internetowego konta dbNET w Deutsche Bank Polska S.A. oraz dostępu do Funduszy Inwestycyjnych. Z przykrością informujemy jednak, iż Pani/a wniosek został odrzucony*. Tym samym konto nie zostanie uruchomione.
Dziękujemy za zainteresowanie ofertą naszego Banku.
Z poważaniem,
~Marcin / 2015-03-03 13:52
Ocena: 1.33 / 5
Przysłano mi kartę kredytową z pay pass. Mimo, że zgłaszałem iż pay pass nie chcę. Otrzymałem odpowiedź, że owa karta jest z tą opcją, ale można ją wyłączyć. NIc bardziej mylnego. Trzeba zablokować kartę kredytową i czekać, aż wydadzą nową z możliwością blokady usługi pay pass. Wszystkie karty wydane przed 23.02.2015 nie mają możliwości blokady pay pass. Błąd banku, a nie klienta, a i tak ten ostatni traci, bo nie ma możliwości używania karty kredytowej. Banda baranów i ch chorych procedur.
Zaletybrak
Wadystawianie klienta przed faktem dokonanym
~Grzegorz / 2015-02-24 21:06
Ocena: 1.33 / 5
Jeżeli masz taki kaprys dać się "wydymać" przez bank zapraszam do Deutsche Banku! Zrobią to z kurtuazją, a ból odczujesz na koncie. Zasada jest prosta: najpierw pobiorą środki, a potem uniemożliwią ci jakiekolwiek operacje! Oczywiście, towarzyszy temu język wyszkolonych kretynek, nierozumiejących tekstu pisanego! Zatem internaucie: chcecie się dać "wydymać" i stracić pieniądze Deutsche Bank z siedzibą (niestety!) w Warszawie ZAPRASZA!
Zaletyżadnych
Wadywszystkie możliwe!
trzy miesiące
~rr / 2015-02-22 11:09
Ocena: 1.00 / 5
Zgadzam się z poniższymi wpisami. Pracownicy banku (czy to w oddziałach czy na infoliniach) nie przygotowani i metodycznie popełniający błędy przy obsłudze klienta jak i przekazywaniu informacji. System bankowości internetowej toporny jak mało którym. Po godzinie 19.00 brak możliwości zrealizowani przelewu wewnętrznego. Na stronie internetowej banku dość często zdarzają się błędy (np. proponowali ubezpieczenie z nieistniejącą firmą, a konsultant przekazywał o tym produkcie informacje). Ostatnio kontrahent odrzucił mi transakcję płatniczą wykonywaną karta Deutsche Banku. Zespół Zarządzani Jakością (piękna nic nie znacząca i nazwa) odpowiedział mi, ze skoro pin się zdarzał i bank wyraził zgodę na transakcję (suma została zablokowana na koncie) to już nic nie mogą zrobić. Zasugerowali abym swoje roszczenia skierował nie do Deutsche banku jako wystawcy karty i banku obsługującego jej transakcje oraz prowadzące moje konto, lecz do kontrahenta. Zabawne!
Zaletykonto bezkosztowe
Wadymnóstwo: obsługa, jakość, system
ponad 2 lata
~Wiesława / 2015-02-17 07:41
Ocena: 1.00 / 5
Po wcześniejszym spłaceniu całości kredytu (spłacałam regularnie przez okres 6-ciu lat) zwrocilam się do Banku o wydanie dokumentu ze kredyt został w całości spłacony i prosiłam o zamkniecie linii kredytowej, a otrzymałam zaświadczenie w którym Bank potwierdza spłate kredytu, ale "Bank nie ponosi odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o powyższe dane"
Zaletybrak
Wadyobnizono stopy procentowe- jednak nie bylo odbicia w rozliczeniu kredytu
od 2009r.
~zadowolony do czasu / 2015-02-10 10:40
Ocena: 3.67 / 5
posiadam konto dbnet oraz 2 konta oszczędnościowe.do tej pory byłem zadowolony z DB. Problemy zaczeły się w momencie otrzymania karty kredytowej IQ. Miała być w promiocji tzn:3 lata bez oplat (nie trzeba jej nawet aktywować!) Szkoda ze umowa którą zawarłem telefonicznie nie zgadzała się z dokumentami podpisanymi w oddziale ,a miala być tylko formalnością. Po aktywacji karty trzeba jej użyć w ciągu 30 dni ,albo zaplacic 200pln.Mało tego okazało się że taka opłata jest też za 2 i 3 rok użytkowania karty.Chyba że będe miał obrót na 30 tys. Nie polecam umów przez telefon-NACIĄGACZE